abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juni 2013 @ 09:39:18 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127349555

Hier iets algemeens / intro van OUYA

Bestellen:
OUYA is wereldwijd verkrijgbaar via Amazon of OUYA zelf. Daarnaast zijn er binnen de U.S. en U.K. een aantal winkels de OUYA verkopen.

Waar koop ik mijn OUYA:
Amazon.de = ¤119 (nog geen extra controller beschikbaar)
Ouya store = $100 (+50$ extra controller)

Video's:
SPOILER: meer video's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Must have games:
Coming soon

Handige links:

Ouya offical:
Ouya.tv
Ouya Twitter
Kicksarter Ouya
Ouya dev forum

Ouya Community:
Reddit Ouya
Ouya forum

Ouya fansites:
Ouyaamingsource
Ouyagaming.nl

Ouya tweaking:
OUYA op XDA

Hints & tips:

Sideloading:
How-to

Sideloading apps:
Computable games
Plex
XBMC

Ouya hardware (fixing/moding)
iFixit teardown

OP versie 1.0 door: Shiznuts

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 03-06-2013 09:44:56 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 3 juni 2013 @ 09:44:58 #2
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127349673
Hoe lang moest jij wachten Tain na de verzendmelding?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_127349899
22 mei het mailtje ontvangen "Your OUYA is on the move"
27 mei Ouya ontvangen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_127350117
Gereekst.
pi_127352465
Goeie OP! ^O^

Goeie link ook trouwens naar Reddit. Ben die even aan het bekijken en er staat genoeg interessant leesvoer; van 3D output tot Direct to XBMC boot.

Even vraagje though; welke kabels zitten er bij? Ik geloof alles toch? (Netwerk, HDMI en stroomkabel)?
pi_127352670
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:37 schreef Iemand91 het volgende:
Goeie OP! ^O^

Goeie link ook trouwens naar Reddit. Ben die even aan het bekijken en er staat genoeg interessant leesvoer; van 3D output tot Direct to XBMC boot.

Even vraagje though; welke kabels zitten er bij? Ik geloof alles toch? (Netwerk, HDMI en stroomkabel)?
Netwerk zit er niet bij
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 3 juni 2013 @ 11:47:07 #7
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127352802
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:37 schreef Iemand91 het volgende:
Goeie OP! ^O^

Moet nog wel het e.e.a bij in de OP :P Als Iemand dus 5 minuten over heeft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reddit is inderdaad een goede bron voor veel leuke./nuttige info :)
pi_127352991
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:43 schreef Tain het volgende:
Netwerk zit er niet bij
Thanks, dan weet ik wat ik nog moet regelen (zal wel die van de Pi worden die nou achter de PC hangt)
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:47 schreef RobertNL het volgende:]
Reddit is inderdaad een goede bron voor veel leuke./nuttige info :)
Blijkbaar. Ik kende Reddit niet echt en dacht vooral dat het een site voor nutteloze tijdverspilling (pleonasme I know) was...
  maandag 3 juni 2013 @ 13:17:47 #9
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127356221
Netwerkkabel? Ding heeft toch wel gewoon wifi?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  maandag 3 juni 2013 @ 14:16:33 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127358675
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Netwerkkabel? Ding heeft toch wel gewoon wifi?
Tja, maar de connectie blijkt niet super goed te zijn.
  woensdag 5 juni 2013 @ 21:04:15 #12
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127457756
Dus de pre-orders krijgen 'm eerder dan sommige backers? Tenzij alle backers onderweg zijn nu?
pi_127461368
quote:
19s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dus de pre-orders krijgen 'm eerder dan sommige backers? Tenzij alle backers onderweg zijn nu?
Who knows.

Erg ondoorzichte communicatie vanuit Ouya. Iedereen die voor begin februari heeft besteld (backers + pre-orders) zou voor retaildatum i.i.g. verzendbevestiging moeten hebben.
Dat wil ik nog wel geloven, maar eigenlijk is het best zuur dat mensen die pre-order hebben hem nog later krijgen dan mensen die hem in de retail kopen...
pi_127536548
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_127615454
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 22:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Who knows.

Erg ondoorzichte communicatie vanuit Ouya. Iedereen die voor begin februari heeft besteld (backers + pre-orders) zou voor retaildatum i.i.g. verzendbevestiging moeten hebben.
Dat wil ik nog wel geloven, maar eigenlijk is het best zuur dat mensen die pre-order hebben hem nog later krijgen dan mensen die hem in de retail kopen...
Ik heb hem in aug een pr-order gedaan, en ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik heb ze 2 weken gelden een mail gestuurd en daarin stond dat ik binnen 7 dagen een verzend mail moest hebben. Nog steeds heb ik niets ontvangen. Ik heb ze nogmaals een mail gestuurd met navraag, maar daar heb ik nog niets op ontvangen.

Ik kijk erg uit naar mijn Ouya, maar kwa communicatie is het wel bizar slecht!

btw: Hoe bevalt het apparaat?
pi_127616220
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:45 schreef Siempievk het volgende:
Ik heb hem in aug een pr-order gedaan, en ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik heb ze 2 weken gelden een mail gestuurd en daarin stond dat ik binnen 7 dagen een verzend mail moest hebben. Nog steeds heb ik niets ontvangen. Ik heb ze nogmaals een mail gestuurd met navraag, maar daar heb ik nog niets op ontvangen.

Ik kijk erg uit naar mijn Ouya, maar kwa communicatie is het wel bizar slecht!

Net als de kickstarters worden de pre-orders ook lukraak verzonden (zal wel per land/continent gaan en i.c.m. aantal bijgeleverde controllers e.d.). I.i.g. niet op ordernummer.

Ik heb 'm uiteindelijk op 26 december besteld (kerst en dat zijn uitgerekend van die dagen dat je denkt een gameconsole om samen op te gamen enzo leuk kan zijn :@ ) en heb uiteraard ook nog niets gehoord.

Ze hebben nog 15 dagen om mij (en iedereen die voor 5 februari heeft besteld) een mail te sturen met bericht dat hun Ouya is verzonden.
Stel dat de Ouya daadwerkelijk op 25 juni op Amazon e.d. verkrijgbaar is, dan zijn die binnen enkele dagen bezorgd (Amazon.co.uk is binnen enkele dagen bezorgd).

Het feit dat het nog maar 15 dagen duurt weet ik wel 100% zeker dat ik 'm niet voor 25 juni heb en dat is toch wel zuur onverdedigbaar als je een pre-order doet met de belofte dat je 'm voor retail hebt ('hebt" en niet 'verzonden')

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 12:45 schreef Siempievk het volgende:
Van wat ik er van lees zijn de eerste indrukken gemixt; XBMC werkt soms niet en soms wel helemaal goed. Game aanbod is nog laag en stelt weinig voor. Controller lijkt niet helemaal je-van-het. Ventilator schijnt soms duidelijk hoorbaar te zijn (maar is makkelijk te vervangen voor een beter 40mm exemplaar).

Maar persoonlijk kocht ik 'm toch niet voor de games. Ik weet zelf ook wel dat je daar niet veel van moet verwachten; tenzij je echt helemaal in die 'indie'-achtige games bent.
Ik moet zelf eens gaan zoeken naar games die meerdere gamers/controllers aankan; heb 'm zelf besteld met 2 namelijk.

Persoonlijk hoop ik dat XBMC gewoon erg goed gaat uitpakken. Gewoon vloeiende UI (dus ook zwaardere skins; veel fanart e.d.), probleemloos afspelen van content, snel starten/stoppen van stream enz. Dat lijkt gelukkig nog wel een mogelijk toekomstbeeld.
Helaas lijkt DTS e.d. ook hier niet op te werken zonder receiver (dus niet DTS passthrough maar bijv. de Ouya direct op de TV aansluiten)

Als de Ouya XBMC zo kan gebruiken, dan is het mij al wel best. Pleur er dan wel GTA 3 en VC op om de dooie momenten op te vangen.
Heeft het geen toekomst perspectief om XBMC goed te draaien (dus beter dan een Raspberry Pi); dan wordt het voor mij ook :W

Feit dat er nu al ladingen nieuwe Android 'consoles' aankomen met soms nog betere specs (o.a. Mad Catz met Tegra 4) ben ik opzich wel benieuwd wat de toekomst gaat brengen.
Gaat bijv. die Mad Catz enigszins succesvol worden dan kan Ouya volgend jaar niet aankomen met een Ouya MK2 met Tegra 4.
Bovendien moet echt het game aanbod beter en groter worden om dit alles een succes te krijgen.

Tuurlijk; je kan het niet vergelijken met een Xbox of Playstation, maar huidige Android games (die officieel nog (?) niet eens zijn te bespelen op de Ouya) en wat emulators e.d. gaat dit spul ook niet succesvol maken. Daar is de markt gewoon te klein voor.

[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 10-06-2013 13:22:27 ]
pi_127616332
Ik hoorde zojuist van een Ouya dev:

"I think it depends on where you live. From what I understand so far, none of the emails for the international pre-orders have been sent out yet."

Er is dus nog niemand van de pre-orders uit europa die iets heeft gehoord.
pi_127624115
Update van Ouya:

We do have your order in our system, and we appreciate your patience as we work to ship to the remaining Kickstarter backers. We are working around the clock to get our backers taken care of. You should receive your two shipping emails (the second including your tracking number) within the coming weeks. Because in most cases, it's shipping overseas, please allow up to 10 days for the tracking number to bring back any information. You can keep informed with recent developments through www.ouya.tv/blog. Thanks for believing in us!

Best,

- Derek
OUYA
pi_127658904
huh, wait what!!!
quote:
Yep...it’s true.

Your OUYA has arrived at our distribution center and we expect it to land on your doorstep within the next two weeks (give or take a day or two depending on your location).

Be on the lookout for a confirmation email that will follow once your shipment has been picked up for delivery and which will include your personalized tracking number.

The following items will be included in this shipment:

1 x Gift-Ouya Gaming System E

This shipment will be sent to:

Netherlands

Thank YOU once again for helping to make OUYA a reality and we look forward to hearing your feedback on how we can continue to improve the OUYA experience.

Game On!

Chad
Master Problem Solver (M.P.S.)
OUYA

Oh, en:
quote:
:')

[ Bericht 67% gewijzigd door Iemand91 op 11-06-2013 12:43:08 ]
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:39:34 #20
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127659006
Gisteren t&t ontvang, maar waar traceer ik die? Staat niet in de mail...
  dinsdag 11 juni 2013 @ 12:49:45 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_127659391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:39 schreef RobertNL het volgende:
Gisteren t&t ontvang, maar waar traceer ik die? Staat niet in de mail...
Dhl?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:05:18 #22
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127659902
quote:
19s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:49 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dhl?
Denken dat ik het ondertussen al heb, gaat via DHL global mail ipv express (iets met lezen)

Dacht al hij heeft niet de juiste lay-out voor de normale DHL express tracking.

Traceren doet het nog niet helaas.
pi_127660067
OH YEAH!!!!!

Yep...it’s true.

Your OUYA has arrived at our distribution center and we expect it to land on your doorstep within the next two weeks (give or take a day or two depending on your location).

Be on the lookout for a confirmation email that will follow once your shipment has been picked up for delivery and which will include your personalized tracking number.

The following items will be included in this shipment:

1 x Gift-Ouya Gaming System E

This shipment will be sent to:
Netherlands

Thank YOU once again for helping to make OUYA a reality and we look forward to hearing your feedback on how we can continue to improve the OUYA experience.

Game On!

Chad
OUYA

www.ouya.tv/blog
www.ouya.tv/faq
www.ouya.tv/support

Waarschijnlijk zijn alle NL zendingen verstuurd.
pi_127660589
Weet iemand of hij vanaf nu de volle 2 weken nodig heeft?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 20:51:43 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_127678605
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:24 schreef Siempievk het volgende:
Weet iemand of hij vanaf nu de volle 2 weken nodig heeft?
Ik ga er vanuit dat ik hem (vlak) voor 24e krijg want ze hebben een belofte staan :')
Maar mijn gevoel zegt dat het wel iets langer kan duren.

Er zat bij mij tussen de 1e mail (die jij daar hebt) en de andere met tracking 8 dagen.

Edit: daarna kan het nog een week (en nog een mail met de zelfde tracking) duren voordat hij onderweg is.

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 11-06-2013 21:33:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')