quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
Agree, maar ik wilde die zin gewoon compleet zien.. Ik vind hem sws walgelijk in zijn manier van communiceren. Erdogan communiceert alsof hij padisah is.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:02 schreef Theoden het volgende:
[..]
Als MP kan je dat soort opmerkingen gewoon niet maken hoe je het ook brengt of wat je er ook achter of voor plakt. Het helpt niet en het is gewoon DOM. Dat je dan nadat je je boodschap hebt gegeven zegt van "ja, maar dat willen we niet".
Dat is niet anders dan dat ik een kogel door je kop jaag en dan zeg "ja, maar zo bedoelde ik het niet".
Die andere er ook meteen bij gezet.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:03 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
http://rt.com/on-air/turkey-protest-istanbul-park/
zet deze stream er ook bij.
Bram is niet heel erg op de hoogte he? Op AlJazeera is een meisje aan de telefoon die vertelt dat ze op dat moment beschoten worden met traangas.quote:
Hij begon net wel met dat het in Ankara, Adana en Izmir zeer onrustig is op het moment.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Bram is niet heel erg op de hoogte he? Op AlJazeera is een meisje aan de telefoon die vertelt dat ze op dat moment beschoten worden met traangas.
Hij lijkt wel heel erg op Mubarak.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Agree, maar ik wilde die zin gewoon compleet zien.. Ik vind hem sws walgelijk in zijn manier van communiceren. Erdogan communiceert alsof hij padisah is.
Ik verwachtte het een beetje, maar toch niet zo fel hoor...quote:Op zondag 2 juni 2013 20:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]Laat gaan. Dat zijn bepaalde soorten Turkjes.. Discussieer maar hier
Daarom zal de politie juist harder optreden vanavond in vergelijking met gisteren omdat alle pleinen en straten schoongeveegd moeten zijn voordat de werkdag morgen begint.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:07 schreef Ambipur het volgende:
Ik ben echt enorm benieuwd naar morgen.. Een werkdag..
Yup, maar dat ziet hij zelf niet zo, want hij is democratisch gekozen door bijna 50% van de mensen. Dat resterende 50% niet achter hem staat kan hem niet zo boeien.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij lijkt wel heel erg op Mubarak.
Ik denk dat er weer een "raid" komt in de vroege uurtjes, rond 4-5 uur. Enige mooie resultaat tot nu toe is dat Europe en de wereld een betere kijk krijgt op Erdogan. Ik hoop dat ze dit nog even kunnen doorzetten, maar vrees dat het snel zonder echt resultaat afgelopen gaat zijn.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:08 schreef YazooW het volgende:
[..]
Daarom zal de politie juist harder optreden vanavond in vergelijking met gisteren omdat alle pleinen en straten schoongeveegd moeten zijn voordat de werkdag morgen begint.
Ja, maar je kunt Turken niet vergelijken met de Nederlandse manier van reageren. Wij zijn gewoon wat feller. Ik bots ook erg met westerlingen, omdat zij mijn felheid niet kunnen plaatsenquote:Op zondag 2 juni 2013 20:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik verwachtte het een beetje, maar toch niet zo fel hoor...
Dan ben je inderdaad wellicht niet zo bekend met zijn stijl.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:09 schreef clumsy_clown het volgende:
Noem me naïef, maar ik had echt gedacht dat Erdogan dit tactischer aan zou pakken. Die interviews maken het alleen maar erger.
Juist, ik snap dat dus ook niet. Die gast is 10 jaar lang zo damn sneaky en achterbaks geweest. Alles stapje voor stapje aangepakt. Eerst leger ontmantelen, daarna media onder controle krijgen, beetje met de Koerden vrijen om die achter zich te krijgen enz.quote:Op zondag 2 juni 2013 20:09 schreef clumsy_clown het volgende:
Noem me naïef, maar ik had echt gedacht dat Erdogan dit tactischer aan zou pakken. Die interviews maken het alleen maar erger.
Mensen waren hem blijkbaar goed zat...quote:Op zondag 2 juni 2013 20:11 schreef Theoden het volgende:
[..]
Juist, ik snap dat dus ook niet. Die gast is 10 jaar lang zo damn sneaky en achterbaks geweest. Alles stapje voor stapje aangepakt. Eerst leger ontmantelen, daarna media onder controle krijgen, beetje met de Koerden vrijen om die achter zich te krijgen enz.
.. en nu laat hij het uit de hand lopen, terwijl het begon met 30-40 bomenknuffelaars die niks deden.
Zal dit de reden van de protesten zijn geweest, denk je?quote:Op zondag 2 juni 2013 20:11 schreef Theoden het volgende:
.. en nu laat hij het uit de hand lopen, terwijl het begon met 30-40 bomenknuffelaars die niks deden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |