abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127326806
Vorige topics:
TRV / Maleisië
TRV / Maleisië #2
TRV / Maleisië #3

Hier weer verder over het mooie Maleisië :)
pi_127326857
Dit was mijn dilemma:
Pff zo'n planning maken is verdomde lastig. Ik heb ruim 3 weken de tijd, maar dat is nog best kort.

Ik denk dat het zoiets gaat worden:
-KL
-Penang
-Langkawi
-Perhentians
-Kuching
-Bako NP
- Mulu NP
-Semengoh
-Mabul-Sipadan

Hoe de fuck ga ik dit in godsnaam in 3 weken passen?!

Mabul-Sipadan ziet er zó mooi uit dat ik twijfel of ik niet beter Penang en/of Langkawi kan laten vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2013 17:46:32 ]
  zondag 2 juni 2013 @ 17:48:21 #3
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127326921
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Maarmaar. Sipadan ziet er zo mooi uit ;(. Is het dan niet beter om Penang en/of Langkawi over te slaan?
Als je gaat duiken, dan is Sipadan *essentieel*. Al ga je alleen naar Sipadan en dan direct weer naar huis, dan nog vergeet je je bezoek aan Maleisië nooit meer! Maar om te snorkelen is Sipadan niks, Mabul overigens wel.

Langkawi en Penang ben ik nog nooit geweest, maar van wat ik er van gehoord heb is Langkawi duur en best het skippen waard en Penang een leuk, goedkoop tussendoortje met lekker eten.
pi_127327321
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:48 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Als je gaat duiken, dan is Sipadan *essentieel*. Al ga je alleen naar Sipadan en dan direct weer naar huis, dan nog vergeet je je bezoek aan Maleisië nooit meer! Maar om te snorkelen is Sipadan niks, Mabul overigens wel.

Langkawi en Penang ben ik nog nooit geweest, maar van wat ik er van gehoord heb is Langkawi duur en best het skippen waard en Penang een leuk, goedkoop tussendoortje met lekker eten.
Ik denk dat Langkawi sowieso oversla, en Penang wellicht ook. En dan bij Mabul aan het einde van m'n reis walgelijk veel geld uitgeven in zo'n water village :9.
  zondag 2 juni 2013 @ 18:05:44 #5
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127327513
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik denk dat Langkawi sowieso oversla, en Penang wellicht ook. En dan bij Mabul aan het einde van m'n reis walgelijk veel geld uitgeven in zo'n water village :9.
EN dan snorkelen vanaf je steigertje.
Je zit werkelijk iedere vis die in Finding Nemo is langsgekomen (en meer) op 10 cm voorbij zwemmen.

Maar je duikt dus niet?
pi_127327629
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:05 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

EN dan snorkelen vanaf je steigertje.
Je zit werkelijk iedere vis die in Finding Nemo is langsgekomen (en meer) op 10 cm voorbij zwemmen.

Maar je duikt dus niet?
Nog niet, maar ga ik daar zeker doen. Ik had dan bedacht om op de Perhentians m'n open water te halen, (nooit eerder gedoken), em dan bij Sipadan gewoon een divers package te nemen.
  zondag 2 juni 2013 @ 18:15:01 #7
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127327767
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:09 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nog niet, maar ga ik daar zeker doen. Ik had dan bedacht om op de Perhentians m'n open water te halen, (nooit eerder gedoken), em dan bij Sipadan gewoon een divers package te nemen.
Of of Sipadan je advanced, kun je combineren met een permit voor Sipadan, dan hebben ze vaak goede deals. Wel ruim op tijd boeken.
pi_127328213
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:15 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Of of Sipadan je advanced, kun je combineren met een permit voor Sipadan, dan hebben ze vaak goede deals. Wel ruim op tijd boeken.
Heb je tips voor verblijven op of rond Mabul? Ik zit rond te kijken en ben best bereid wat neer te leggen voor een leuk bungalowtje, maar aangezien sommige tenten er een 50% single use fee bovenop gooien wordt het wel erg prijzig...
  zondag 2 juni 2013 @ 18:37:19 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_127328319
Doen ze echt zo moeilijk over alcohol in Maleisie of kun je gewoon 's avonds een biertje bij het eten drinken?

[ Bericht 0% gewijzigd door APK op 02-06-2013 18:55:55 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_127328568
is het daar hemel? waarom dan
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
  zondag 2 juni 2013 @ 18:52:53 #11
272504 Gits
kimmidoll
pi_127328690
Iemand een idee, als je 2 dagen in Kuala Lumpur bent wat je niet moet missen?

Ik hou van leuke Aziatische wijkjes met vismarktjes, buddha's, shopping malls, en stadsoverzichtjes.

:)
pi_127338227
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:52 schreef Gits het volgende:
Iemand een idee, als je 2 dagen in Kuala Lumpur bent wat je niet moet missen?

Ik hou van leuke Aziatische wijkjes met vismarktjes, buddha's, shopping malls, en stadsoverzichtjes.

:)
Verblijf je in een hotel of in een hostel? In het laatste geval kan ik je het Fernloft hostel in Chinatown aanbevelen. Gelegen tegenover station met verbindingen naar de toeristische trekpleisters, erg goedkoop en vlakbij de drukte (rommelmarktjes, belachelijk goedkope doch prima eetstandjes en wat tempeltjes).
Je kunt zeggen wat je wilt.
  zondag 2 juni 2013 @ 23:09:11 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_127341081
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:37 schreef APK het volgende:
Doen ze echt zo moeilijk over alcohol in Maleisie of kun je gewoon 's avonds een biertje bij het eten drinken?
Moet je even opletten of ze bier op de kaart hebben staan. Als dat zo is, adverteren ze er meestal mee buiten het restaurant. Niet overal is bier te bestellen, maar het is ook weer niet zo dat het nergens verkrijgbaar is.
Don't let my username fool you...
  zondag 2 juni 2013 @ 23:55:04 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_127343180
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:09 schreef Metalfreak het volgende:

Moet je even opletten of ze bier op de kaart hebben staan. Als dat zo is, adverteren ze er meestal mee buiten het restaurant. Niet overal is bier te bestellen, maar het is ook weer niet zo dat het nergens verkrijgbaar is.
Merci ^O^
Een detox vind ik nou ook weer een beetje overdreven op vakantie :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 3 juni 2013 @ 02:10:17 #15
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127346856
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 18:37 schreef APK het volgende:
Ze doen niet moeilijk, het is alleen vrij duur.
Behalve op Mabul, want daar drinken ze illegale Filipijnse rum, spotgoedkoop ;)
  maandag 3 juni 2013 @ 08:37:57 #16
272504 Gits
kimmidoll
pi_127348666
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:16 schreef Perenijsje het volgende:

[..]

Verblijf je in een hotel of in een hostel? In het laatste geval kan ik je het Fernloft hostel in Chinatown aanbevelen. Gelegen tegenover station met verbindingen naar de toeristische trekpleisters, erg goedkoop en vlakbij de drukte (rommelmarktjes, belachelijk goedkope doch prima eetstandjes en wat tempeltjes).
In een hotel, is al geregeld, weet ff niet precies waar.
pi_127349654
quote:
2s.gif Op zondag 2 juni 2013 17:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit was mijn dilemma:
Pff zo'n planning maken is verdomde lastig. Ik heb ruim 3 weken de tijd, maar dat is nog best kort.

Ik denk dat het zoiets gaat worden:
-KL
-Penang
-Langkawi
-Perhentians
-Kuching
-Bako NP
- Mulu NP
-Semengoh
-Mabul-Sipadan

Hoe de fuck ga ik dit in godsnaam in 3 weken passen?!

Mabul-Sipadan ziet er zó mooi uit dat ik twijfel of ik niet beter Penang en/of Langkawi kan laten vallen.
Wij gaan ook in juli. Wij doen:

-KL
-Mulu NP (3 nachten, reserveren noodzakelijk)
-KK
-Langkawi
-Penang
-CH
-Kapas

Langkawi schijnt prima te zijn hoor, mooi eiland met genoeg dingen om te doen. Lekker op een scooter rondscheuren. Penang boeit me wat minder, maar daar zijn we maar 1 nacht denk ik. We sluiten af met een paar dagen helemaal niets doen op Kapas, je kan er ook nies doen behalve liggen en snorkelen. Bako NP en Kuching waren wij ook van plan, maar op Bako NP zijn alle accomodaties bv al vol voor die periode. Dan zou je dagtrips moeten maken vanaf Kuching. Op Mulu was er gelukkig nog plek, gaan we daar wel door de jungle rennen etc.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:32:01 #18
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_127350751
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:55 schreef APK het volgende:

[..]

Merci ^O^
Een detox vind ik nou ook weer een beetje overdreven op vakantie :+
Hehe, dat had ik vorig jaar inderdaad ook. Bij restaurants die gerund worden door Chinezen krijg je sowieso alcohol. Bij het strand waar wij zaten op de Perhentians bijvoorbeeld kreeg je bij de restaurants bijvoorbeeld geen alcohol, maar iedereen ging erna toch een strandtent verder om daar wat te drinken.
Don't let my username fool you...
pi_127350923
KK boeit me eerlijk gezegd niet zo, want ik ga de berg niet op. Ik moet dus wel echt gaan reserveren begrijp ik. Wilde het eigenlijk voornamelijk op de bonnefooi doen maar zou jammer zijn als de NP's vol zitten.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:56:25 #20
62913 Blik
The one and Only!
pi_127351351
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:38 schreef clumsy_clown het volgende:
KK boeit me eerlijk gezegd niet zo, want ik ga de berg niet op. Ik moet dus wel echt gaan reserveren begrijp ik. Wilde het eigenlijk voornamelijk op de bonnefooi doen maar zou jammer zijn als de NP's vol zitten.
Borneo is sowieso lastig op de bonnefooi, er zijn teveel highlights in vergelijking met de accommodaties. De volgende zaken moet je sowieso vantevoren boeken op Borneo:

- Sipadan (om zeker te zijn van permits, accommodatie voldoende)
- Kinabatangan (je moet namelijk opgehaald worden, accommodatie voldoende)
- Turtle Island
- Mt Kinabalu
- Mulu NP (incl. vluchten). Overigens is er genoeg basic accommodatie buiten het park te vinden
- Bako NP (als je daar wilt slapen in ieder geval)
  maandag 3 juni 2013 @ 10:57:12 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_127351367
Nooit problemen gehad om alcohol te verkrijgen in Maleisië, het is alleen iets prijziger dan in bijv. Indonesië en Thailand.
pi_127351699
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 10:38 schreef clumsy_clown het volgende:
KK boeit me ook wat minder, gaan ook maar 2 dagen. Beetje op het strand hangen etc, na waarschijnlijk 3 nachten klote slapen in Mulu. :')

Kinabatangan rivertrekking had ik ook nog wel gewild, maar moesten keuzes maken.
  maandag 3 juni 2013 @ 16:59:50 #23
327807 Mariposas
יה&#14
pi_127365530
Mijn planning voor augustus is trouwens:
- Kuala Lumpur
- Cameron Highlands
- Penang
- Kuching (Bako, Semenggoh en nog wat andere uitstapjes die we daar wel verzinnen)

Daarna vliegen we via Singapore door naar Bali, waar we ook nog wat dagen op Gili Meno zullen zijn.

Had ook graag naar de Perhentians, Langkawi en Sabah gewild, maar we hebben helaas maar drie weken.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_127368803
Beste fokkers,

Ik heb in augustus een week in Maleisië. Ik land op Kuala Lumper of Singapore en vertrek via Singapore. Ik dacht zelf om met de trein via Malacca naar Singapore te reizen, maar waarschijnlijk heb ik dan meer zin om rustig aan het strand te liggen en te duiken (heb daarvoor 4 weken Indonesië achter de rug) . Weet een van jullie nog een chill eiland of een mooie kustplaats dat makkelijk te bereiken is via een van deze steden? Ik kan eventueel ook met het vliegtuig.
  maandag 3 juni 2013 @ 19:08:03 #25
327807 Mariposas
יה&#14
pi_127370401
Langkawi is een relaxt eiland met mooie stranden. Makkelijk bereikbaar, je hebt rechtstreekse vluchten van en naar (bv Air Asia).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')