Als je gaat duiken, dan is Sipadan *essentieel*. Al ga je alleen naar Sipadan en dan direct weer naar huis, dan nog vergeet je je bezoek aan Maleisië nooit meer! Maar om te snorkelen is Sipadan niks, Mabul overigens wel.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Maarmaar. Sipadan ziet er zo mooi uit. Is het dan niet beter om Penang en/of Langkawi over te slaan?
Ik denk dat Langkawi sowieso oversla, en Penang wellicht ook. En dan bij Mabul aan het einde van m'n reis walgelijk veel geld uitgeven in zo'n water villagequote:Op zondag 2 juni 2013 17:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je gaat duiken, dan is Sipadan *essentieel*. Al ga je alleen naar Sipadan en dan direct weer naar huis, dan nog vergeet je je bezoek aan Maleisië nooit meer! Maar om te snorkelen is Sipadan niks, Mabul overigens wel.
Langkawi en Penang ben ik nog nooit geweest, maar van wat ik er van gehoord heb is Langkawi duur en best het skippen waard en Penang een leuk, goedkoop tussendoortje met lekker eten.
EN dan snorkelen vanaf je steigertje.quote:Op zondag 2 juni 2013 17:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik denk dat Langkawi sowieso oversla, en Penang wellicht ook. En dan bij Mabul aan het einde van m'n reis walgelijk veel geld uitgeven in zo'n water village.
Nog niet, maar ga ik daar zeker doen. Ik had dan bedacht om op de Perhentians m'n open water te halen, (nooit eerder gedoken), em dan bij Sipadan gewoon een divers package te nemen.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
EN dan snorkelen vanaf je steigertje.
Je zit werkelijk iedere vis die in Finding Nemo is langsgekomen (en meer) op 10 cm voorbij zwemmen.
Maar je duikt dus niet?
Of of Sipadan je advanced, kun je combineren met een permit voor Sipadan, dan hebben ze vaak goede deals. Wel ruim op tijd boeken.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:09 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nog niet, maar ga ik daar zeker doen. Ik had dan bedacht om op de Perhentians m'n open water te halen, (nooit eerder gedoken), em dan bij Sipadan gewoon een divers package te nemen.
Heb je tips voor verblijven op of rond Mabul? Ik zit rond te kijken en ben best bereid wat neer te leggen voor een leuk bungalowtje, maar aangezien sommige tenten er een 50% single use fee bovenop gooien wordt het wel erg prijzig...quote:Op zondag 2 juni 2013 18:15 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Of of Sipadan je advanced, kun je combineren met een permit voor Sipadan, dan hebben ze vaak goede deals. Wel ruim op tijd boeken.
Verblijf je in een hotel of in een hostel? In het laatste geval kan ik je het Fernloft hostel in Chinatown aanbevelen. Gelegen tegenover station met verbindingen naar de toeristische trekpleisters, erg goedkoop en vlakbij de drukte (rommelmarktjes, belachelijk goedkope doch prima eetstandjes en wat tempeltjes).quote:Op zondag 2 juni 2013 18:52 schreef Gits het volgende:
Iemand een idee, als je 2 dagen in Kuala Lumpur bent wat je niet moet missen?
Ik hou van leuke Aziatische wijkjes met vismarktjes, buddha's, shopping malls, en stadsoverzichtjes.
Moet je even opletten of ze bier op de kaart hebben staan. Als dat zo is, adverteren ze er meestal mee buiten het restaurant. Niet overal is bier te bestellen, maar het is ook weer niet zo dat het nergens verkrijgbaar is.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:37 schreef APK het volgende:
Doen ze echt zo moeilijk over alcohol in Maleisie of kun je gewoon 's avonds een biertje bij het eten drinken?
Merciquote:Op zondag 2 juni 2013 23:09 schreef Metalfreak het volgende:
Moet je even opletten of ze bier op de kaart hebben staan. Als dat zo is, adverteren ze er meestal mee buiten het restaurant. Niet overal is bier te bestellen, maar het is ook weer niet zo dat het nergens verkrijgbaar is.
Ze doen niet moeilijk, het is alleen vrij duur.quote:Op zondag 2 juni 2013 18:37 schreef APK het volgende:
Doen ze echt zo moeilijk over alcohol in Maleisie of kun je gewoon 's avonds een biertje bij het eten drinken?
In een hotel, is al geregeld, weet ff niet precies waar.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:16 schreef Perenijsje het volgende:
[..]
Verblijf je in een hotel of in een hostel? In het laatste geval kan ik je het Fernloft hostel in Chinatown aanbevelen. Gelegen tegenover station met verbindingen naar de toeristische trekpleisters, erg goedkoop en vlakbij de drukte (rommelmarktjes, belachelijk goedkope doch prima eetstandjes en wat tempeltjes).
Wij gaan ook in juli. Wij doen:quote:Op zondag 2 juni 2013 17:46 schreef clumsy_clown het volgende:
Dit was mijn dilemma:
Pff zo'n planning maken is verdomde lastig. Ik heb ruim 3 weken de tijd, maar dat is nog best kort.
Ik denk dat het zoiets gaat worden:
-KL
-Penang
-Langkawi
-Perhentians
-Kuching
-Bako NP
- Mulu NP
-Semengoh
-Mabul-Sipadan
Hoe de fuck ga ik dit in godsnaam in 3 weken passen?!
Mabul-Sipadan ziet er zó mooi uit dat ik twijfel of ik niet beter Penang en/of Langkawi kan laten vallen.
Hehe, dat had ik vorig jaar inderdaad ook. Bij restaurants die gerund worden door Chinezen krijg je sowieso alcohol. Bij het strand waar wij zaten op de Perhentians bijvoorbeeld kreeg je bij de restaurants bijvoorbeeld geen alcohol, maar iedereen ging erna toch een strandtent verder om daar wat te drinken.quote:Op zondag 2 juni 2013 23:55 schreef APK het volgende:
[..]
Merci![]()
Een detox vind ik nou ook weer een beetje overdreven op vakantie
Borneo is sowieso lastig op de bonnefooi, er zijn teveel highlights in vergelijking met de accommodaties. De volgende zaken moet je sowieso vantevoren boeken op Borneo:quote:Op maandag 3 juni 2013 10:38 schreef clumsy_clown het volgende:
KK boeit me eerlijk gezegd niet zo, want ik ga de berg niet op. Ik moet dus wel echt gaan reserveren begrijp ik. Wilde het eigenlijk voornamelijk op de bonnefooi doen maar zou jammer zijn als de NP's vol zitten.
KK boeit me ook wat minder, gaan ook maar 2 dagen. Beetje op het strand hangen etc, na waarschijnlijk 3 nachten klote slapen in Mulu.quote:Op maandag 3 juni 2013 10:38 schreef clumsy_clown het volgende:
KK boeit me eerlijk gezegd niet zo, want ik ga de berg niet op. Ik moet dus wel echt gaan reserveren begrijp ik. Wilde het eigenlijk voornamelijk op de bonnefooi doen maar zou jammer zijn als de NP's vol zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |