abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juni 2013 @ 16:01:54 #1
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127323489
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:

De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.

Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.

De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
quote:
Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...

En zo verder ging.

Live stream
http://www.geziparki.org/

http://www.livestream.com(...)annel=revoltistanbul

Nu.nl
http://www.nu.nl/buitenla(...)je-breiden-zich.html
  zondag 2 juni 2013 @ 16:02:07 #2
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_127323509
Zijn er al nieuwe plaatskes? Vond de rellen in Egypte leuker in beeld gebracht.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_127323510
Zeker een Turk, jij.
pi_127323513
:')
pi_127323706
Dit moet gewoon Erdogan zijn en mij vervolgens huldigen als opvolger. Ik weet wel raad met die protesters

pi_127323727
Afghanistan

Sydney

Berlijn

Zandbak
pi_127323734
Uit t vorige topic een quote van iemand
quote:
"Dit klinkt ziek:
police force has now united with civilian AKP symphatisers and started terrorizing Izmir. They are brutally beating everyone altogether. Some parking lots in Izmir are currently being used as torture cites by the police. Majority of the crowd is arrested and again being tortured in various police centers all around Izmir. Lucky i got back home just on time"
dit heb ik van een forum maar het klinkt geloofwaardig
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:00 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Denk je dat nou echt? Iedereen zegt dat de politie zich heeft teruggetrokken. De premier en president willen een onderzoek naar het politiegeweld.
http://ireport.cnn.com/docs/DOC-980745

"During his speech, he also mentioned the protests in Istanbul and suggested that if "they" can bring 100,000 people, we can bring 1,000,000. What does this mean? "

Vanuit Nederland zou ik er idd vrij relaxed over kunnen doen maar het is een feit dat in diverse steden de straten zwart van de demonstranten zien, het is een feit dat de media geen actieve getuige wil zijn en alles van social media komt dat makkelijk weggewuifd kan worden als onzin. Het is een feit dat dit land een negatief reisadvies kent en het is een feit dat er vanuit deze gesloten positie heel eenvoudig het e.e.a kan worden gedaan om de 'extremisten' te verdrijven of te bestraffen zonder dat het 't nieuws haalt want de media behandeld het alsof het een gegeven is maar niet meer dan dat. Er staat momenteel geen camera gericht op Izmir, er is geen enkele bron qua "landelijke" media die de werkelijke situatie goed weergeeft.
  zondag 2 juni 2013 @ 16:09:45 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_127323742
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Topic gekaapt
Valt me weer mee dat je niet je eigen twist aan de OP hebt gegeven :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 2 juni 2013 @ 16:09:59 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_127323750
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 15:40 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat vind je van de jongeren die winkels slopen en overal PKK-leuzen opschrijven?

Vind je niet dat er een gevaar dreigt voor een escalatie a la Syrië?

En hoe zie je het aftreden voor je als hij nog steeds veel steun geniet van de bevolking en weer word herkozen? Turkije is niet alleen die hippe wijken in Istanbul immers.
Demonstraties trekken ook domme en baldadige mensen aan. Bij de protestmars waar ik in meeliep verliep alles vredig. Degenen die stoer gingen scheuren met hun auto kregen afkeuring.

Zolang Erdoğan halsstarrig blijft doen kan dit enorm escaleren. Zoals hij nu regeert wordt niet meer getolereerd. Hij heeft 2 keuzes: matigen of de confrontatie met het volk aangaan. Vooralsnog gaat hij voor de laatste optie. En dat is zeer zorgelijk te noemen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_127323756
http://www.haberturk.com/canliyayin

Erdogan interview.

Laatste topic (voor de reclamebreak) was alcohol, en Erdogan had het maar heel moeilijk met alcoholisten en normale drinkers uit elkaar te houden, hetzelfde voor alcohol en ziekten/verkeersongelukken. Hij heeft het over wat het beste is voor het volk (waarin hij gelijk heeft, alcohol is natuurlijk ook slecht voor je) maar vergeet daarbij de vrije wil van het volk (als jij jezelf lam wilt zuipen zou je daar de vrijheid voor moeten hebben).
  zondag 2 juni 2013 @ 16:10:48 #12
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127323782
quote:
9s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:08 schreef Triggershot het volgende:
Dit moet gewoon Erdogan zijn en mij vervolgens huldigen als opvolger. Ik weet wel raad met die protesters

Waar is dit van? En hoor ik nu Kardes Turkuler?
  zondag 2 juni 2013 @ 16:11:05 #13
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_127323790
Het is niet zo'n mooi weer in Istanbul? Ik zie veel mensen met jassen en lange broeken op die streams
pi_127323792
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:09 schreef Beathoven het volgende:
Uit t vorige topic een quote van iemand

[..]

[..]

http://ireport.cnn.com/docs/DOC-980745

During his speech, he also mentioned the protests in Istanbul and suggested that if "they" can bring 100,000 people, we can bring 1,000,000. What does this mean?

Vanuit Nederland zou ik er idd vrij relaxed over kunnen doen maar het is een feit dat in diverse steden de straten zwart van de demonstranten zien, het is een feit dat de media geen actieve getuige wil zijn en alles van social media komt dat makkelijk weggewuifd kan worden als onzin. Het is een feit dat dit land een negatief reisadvies kent en het is een feit dat er vanuit deze gesloten positie heel eenvoudig het e.e.a kan worden gedaan om de 'extremisten' te verdrijven of te bestraffen zonder dat het 't nieuws haalt want de media behandeld het alsof het een gegeven is maar niet meer dan dat.
Ik heb die toespraak zelf gezien.

Hij zei letterlijk. Als zij 100.000 brengen kunnen wij 1 miljoen brengen. Maar wij zijn niet in dergelijke dingen geïnteresseerd .

Tevens is er alleen een negatief reisadvies voor de protesten.
pi_127323840
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:11 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik heb die toespraak zelf gezien.

Hij zei letterlijk. Als zij 100.000 brengen kunnen wij 1 miljoen brengen. Maar wij zijn niet in dergelijke dingen geïnteresseerd
waarom noemt hij het dan expliciet en wat zeg je van de rest van wat ik schreef?
pi_127323842
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:10 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Waar is dit van? En hoor ik nu Kardes Turkuler?
Van Muhtesem yuzyil : http://en.wikipedia.org/wiki/Muhte%C5%9Fem_Y%C3%BCzy%C4%B1l

Nee, je hoort de Alevi ( Bektashi ) - Ulufe Yemini - Eed wat wordt afgelegd door de Prins tijdens een inhuldiging in het leger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2013 16:13:24 ]
  zondag 2 juni 2013 @ 16:13:39 #17
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127323870
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Van Muhtesem yuzyil : http://en.wikipedia.org/wiki/Muhte%C5%9Fem_Y%C3%BCzy%C4%B1l

Nee, je hoort de Alevi ( Bektashi ) - Ulufe Yemini - Eed wat wordt afgelegd door de Prins tijdens een inhuldiging in het leger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;( Dat herken ik wel.. Maar die stem van die man, daar doelde ik op :)
pi_127323883
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

;( Dat herken ik wel.. Maar die stem van die man, daar doelde ik op :)
Ooooooh :')
Geen idee aan wie het behoort.
pi_127323904
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

waarom noemt hij het dan expliciet en wat zeg je van de rest van wat ik schreef?
Het komt op mij over als dat sommige mensen heel graag willen dat dit escaleert en de sociale media overspoelen met leugens. Ik zie ze voor veel aan, maar martelkamers is gewoon pure onzin.

De MSM media berichten er inmiddels wel veel over trouwens.

Dat hij erover begint is inderdaad niet chique, maar wel typisch zijn stijl
pi_127323961
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:14 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Het komt op mij over als dat sommige mensen heel graag willen dat dit escaleert en de sociale media overspoelen met leugens. Ik zie ze voor veel aan, maar martelkamers is gewoon pure onzin.

De MSM media berichten er inmiddels wel veel over trouwens.
wat zijn de msm media?,

Misschien mis ik iets want ik ben geen turk van origine.. ik woon en werk hier alleen.
pi_127324014

[ Bericht 100% gewijzigd door Hitchslap op 02-06-2013 16:18:37 ]
pi_127324046
Ik hoor op het nieuws dat er geen bomen worden gekapt, of dat er in ieder geval na het project niet minder bomen zullen staan. Misschien zelfs wel meer. Daarnaast komt er ook geen shopping center, maar hoogstwaarschijnlijk een hotel.

Deze hele riot gaat volgens mij niet eens meer om het park. Maar om de AKP.
pi_127324062
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 16:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

wat zijn de msm media?,

Misschien mis ik iets want ik ben geen turk van origine.. ik woon en werk hier alleen.
Main stream media bedoel ik.

En ik vind inderdaad dat je wat achtergrond info mist. Bijvoorbeeld over de gewelddadige geschiedenis van de CHP. Je vergeleek ze met PvdA/D66, is een slechte vergelijking.

Die mensen die demonstreren hebben eigenlijk ook weinig met de CHP maar er is geen ander goed alternatief. Als er een echte liberale sociaal-democratische partij was zou het beter zijn. :P
  zondag 2 juni 2013 @ 16:19:13 #24
386116 Ambipur
Is dood.
pi_127324066

pi_127324115
quote:
Domme mensen die die plaatjes maken zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')