Dat komt inderdaad niet echt democratisch over.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen Erdoğans megalomane waanidee of deze opstand. Dan kies ik voor opstand, de gewonden en doden ten spijt. Kennelijk is dat nog de enige manier om dictator Erdoğan te stoppen. Deze man zwicht niet. Voor hem is het winnen of strijdend ten onder gaan. Nu weer beelden van zijn speech: dit winkelcentrum komt er, mee eens of niet. De politie was er gister, is er vandaag en blijft er morgen.
Wat wil je met dergelijke despotische uitspraken?
Ook gisteren was er al een demonstratie in Amsterdam.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja, om 20 uur. 15 uur waren er protesten in Den Haag.
Precies het probleem van de Turkse politiek. Mensen waar jij het wel mee eens ben mogen niet onderdrukt worden, mensen waar je het niet mee eens bent mogen door het leger worden afgezet.quote:
I know. Gaan aardig wat Turken heen vanavond.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:56 schreef Hitchslap het volgende:
[..]
Ook gisteren was er al een demonstratie in Amsterdam.
Het ging erom dat er een zwaarder soort traangas gebruikt zou zijn die een verstikkende werking zou hebben. Mocht dit waar zijn dan hebben ze een gevaarlijke grens overschreden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar ehm, dat is normaal..... Traangas is bijtend spul. En je moet idd oppassen met vuur bij een hele emmer van die dingen. Lijkt me ook normaal.
Voor Erdoğan was het erger, onderdrukkender en corrupter. Dat weet jij ook.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen tussen Erdoğans megalomane waanidee of deze opstand. Dan kies ik voor opstand, de gewonden en doden ten spijt. Kennelijk is dat nog de enige manier om dictator Erdoğan te stoppen. Deze man zwicht niet. Voor hem is het winnen of strijdend ten onder gaan. Nu weer beelden van zijn speech: dit winkelcentrum komt er, mee eens of niet. De politie was er gister, is er vandaag en blijft er morgen.
Wat wil je met dergelijke despotische uitspraken?
Nou nee, dat claim ik nergens, hoor. Ik begrijp dat jij wil discussieren, maar leg mij geen woorden in de mond svp.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Precies het probleem van de Turkse politiek. Mensen waar jij het wel mee eens ben mogen niet onderdrukt worden, mensen waar je het niet mee eens bent mogen door het leger worden afgezet.
Corrupter? Waar heb jij het over? Deze man werft stemmen met kolen, koelkasten en geld. Deze man werft stemmen, door zijn kiezer werk te gunnen etc.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Voor Erdoğan was het erger, onderdrukkender en corrupter. Dat weet jij ook.
Ik zou het erg prettig vinden als ik voor mezelf kan spreken. Want ik deel je ervaring absoluut niet. Er werden bevolkingsgroepen onderdrukt omdat hun taal, geloof of eigen grondgebied niet erkend werd. Maar de onderdrukking van Erdoğan vind ik erger dan voorheen.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 17:58 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Voor Erdoğan was het erger, onderdrukkender en corrupter. Dat weet jij ook.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:03 schreef Ringo het volgende:
Zonet even de Nederlandse nieuwssites bekeken:
- nu.nl: niks
- AD: ergens onderaan (o.a. het huis van Doutzen Kroes is véél belangrijker)
- Telegraaf: ergens onderaan (hoofdartikel: "Stop bouw moskeeën", over een onderzoek van Maurice de Hond en reactie daarop van PVV)
- Trouw: niks (die krant lijkt online sowieso niets meer aan actualiteit te doen)
- Volkskrant: voorpagina, hoofartikel![]()
- NRC: voorpagina ("Buitenlandse Zaken: mijd Taksimplein in Istanbul", joh)
Tamelijk droevig.
Turkse media heeft anders ook niet veel te melden, hoor...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:03 schreef Ringo het volgende:
Zonet even de Nederlandse nieuwssites bekeken:
- nu.nl: niks
- AD: ergens onderaan (o.a. het huis van Doutzen Kroes is véél belangrijker)
- Telegraaf: ergens onderaan (hoofdartikel: "Stop bouw moskeeën", over een onderzoek van Maurice de Hond en reactie daarop van PVV)
- Trouw: niks (die krant lijkt online sowieso niets meer aan actualiteit te doen)
- Volkskrant: voorpagina, hoofartikel![]()
- NRC: voorpagina ("Buitenlandse Zaken: mijd Taksimplein in Istanbul", joh)
Tamelijk droevig.
Hoe is zijn "onderdrukking" erger?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou het erg prettig vinden als ik voor mezelf kan spreken. Want ik deel je ervaring absoluut niet. Er werden bevolkingsgroepen onderdrukt omdat hun taal, geloof of eigen grondgebied niet erkend werd. Maar de onderdrukking van Erdoğan vind ik erger dan voorheen.
quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:05 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit wordt weer een Koerden issue. Daar gaat het nu niet om.
Mochten ze ook niet tot vanochtend oidquote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Turkse media heeft anders ook niet veel te melden, hoor...
Makkelijk praten als je geen Koerd bent lijkt mij.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zou het erg prettig vinden als ik voor mezelf kan spreken. Want ik deel je ervaring absoluut niet. Er werden bevolkingsgroepen onderdrukt omdat hun taal, geloof of eigen grondgebied niet erkend werd. Maar de onderdrukking van Erdoğan vind ik erger dan voorheen.
Dit is ook de gedachtegang van menig kemalisten in Turkije: alles wat niet strookt met Ataturks visie is gevaarlijk en dient opgeruimd te worden. Oh oh, wat een verlichte geesten zijn de tegenstanders van Erdogan toch.quote:
Die zitten onder de knoet van Erdogan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:04 schreef Ambipur het volgende:
Turkse media heeft anders ook niet veel te melden, hoor...
Precies.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:07 schreef Hierro het volgende:
[..]
Dit is ook de gedachtegang van menig kemalisten in Turkije: alles wat niet strookt met Ataturks visie is gevaarlijk en dient opgeruimd te worden. Oh oh, wat een verlichte geesten zijn de tegenstanders van Erdogan toch.
Shocking.. Echt... Ik heb mij een tijd niet echt geinteresseerd in Turkije en blijf mij nu echt verbazen. Erdogan pleurt overal zijn mensen neer en nu is dan ook duidelijk waarom. Die man weet hoe te regeren.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 18:06 schreef DjNivek het volgende:
[..]
Mochten ze ook niet tot vanochtend oid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |