Beste mensen,
Hieronder volgt de officiële verklaring van de VBL SC. Ik zal hierin opereren als de woordvoerder. #TeamJohannes heeft hiertoe toegestemd omdat dit geen Arno Pijpertje is, maar een Knipping & Van Duren waardig artikel waar ik, en zo lijkt mij de volledige VBL SC volmondig achter staat. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik altijd het beste met iedereen voorheb, altijd tracht vriendelijk te blijven, en hierin toon ik mij graag bescheiden maar niet nederig. Zowel ik als de VBL SC (een SC waar het bijzonder goed vertoeven is) zien in dat er de afgelopen tijd onredelijke maatregelen zijn genomen door FA's (emotie-managment waar Robert Veenstra nog een puntje aan kan zuigen) als dat er onredelijke acties van users uit VBL hebben plaatsgevonden (van die users die HOEM HOEM HOEM muziek draaien op hun Beats by Dr. Derksen koptelefoons). In het volgende betoog, geïnspireerd door wereldverbeteraars van Lincoln tot Carlos Castaneda, zal dus voor solidariteit en rechtvaardigheid worden gepleit. Met mijn achtergrond als student Geschiedenis kan ik met zekerheid zeggen dat dat eerder tot toenadering zal leiden dan het conflictmodel.
Lieve Yvonne, mods, admins.
Zoals jullie en ook velen van ons hebben gemerkt is de ontvreemding van de Fok!stok een enorm kinderachtig middel om de zin door te drukken van één of enkele individuen (ons onbekend). De boodschap, dat de censuur omlaag moet, VBL’ers als ‘normale’ Fok!kers moeten worden behandeld en een zooitje users unbanned moeten worden, probeert men af te dwingen met een Fok!stok. Laten wij voorop stellen dat het verpesten van een spelletje wat al ruim tien jaar gespeeld wordt door mensen die net zo’n plezier beleven aan deze website als ons, onze afkeuring waardig is.
Wij (de VBL SC) begrijpen de actie echter wel. De genoemde punten:
- Censuur
- Het bannen om de meest ridicule redenen zo nu en dan
- Het ‘minderwaardigheidscomplex’ van de VBL’ers wat echt wel ergens op gebaseerd is
Zijn ook ons een doorn in het oog. Het was dan ook een kwestie van tijd tot iemand zo zou ‘ontsporen’ dat hij een van de weinige ‘fysieke’ linken van Fok! misbruikt om een boodschap kenbaar te maken. Op zich is dit nog relatief onschuldig, maar er zal maar een gek opstaan die aan de DDOS gaat of nog andere zaken uitdenkt. Niet ondenkbaar, zo blijkt, want de frustratie loopt bij sommige users blijkbaar hoog op.
Wij (VBL) zijn het er dus ergens wel mee eens dat over bovenstaande punten eens gesproken moet worden met jullie, mods en admins. Nee, wij zijn niet heilig, ja, wij maken genoeg fouten. Inherent aan het mens zijn. Dat betekent dus ook dat jullie zaken uithalen die ons, de individuen van VBL, een doorn in het oog zijn. Hierboven genoemd.
Andersom weten wij dat de vele verwijzingen naar noord-korea en dergelijke, het regelmatig overhoop halen van andere slowchats en het vele gekanker jullie een doorn in het oog zijn. We zullen dus ergens een consessie met elkaar moeten maken.
Het verwijt vanuit ons naar jullie is dat jullie soms té PMS reageren. Zo was er ooit een GTS T-topic waar Caland en HMF een serieuze vraag stelden, en een ban om de oren kregen. In Serious Request uitten enkelen van ons hun mening over Giel Beelen en werden we weggecensureerd omdat we blijkbaar niet ‘gezellie’ mee deden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Andersom waren wij klootzakken om irritant te gaan doen in het lesbotopic. Daarin hebben jullie weer compleet gelijk.
Het gaat dus een beetje om de context. Maar tegenwoordig lijkt alles wat wij doen wel fout. Laten we de klok dus eens een jaar of 2 terugzetten. Jullie unbannen de hele mikmak en gaan wat losser om en gaan niet gelijk van het negatiefste uit als het de VBL-SC betreft. Wij daarentegen gaan ons op ons opperbest gedragen. Geen gekanker meer, geen expliciet irritant gedrag zoals in de Lesbo-SC.
hebben we een deal?
Hartelijk dank.
Was getekend,
Vrijwel elke Fok!ker van de VBL-SC.
PS: Dan heb je ook gelijk die stok terug denken we zo.