abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127286900
Beste mensen,

Hieronder volgt de officiële verklaring van de VBL SC. Ik zal hierin opereren als de woordvoerder. #TeamJohannes heeft hiertoe toegestemd omdat dit geen Arno Pijpertje is, maar een Knipping & Van Duren waardig artikel waar ik, en zo lijkt mij de volledige VBL SC volmondig achter staat. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik altijd het beste met iedereen voorheb, altijd tracht vriendelijk te blijven, en hierin toon ik mij graag bescheiden maar niet nederig. Zowel ik als de VBL SC (een SC waar het bijzonder goed vertoeven is) zien in dat er de afgelopen tijd onredelijke maatregelen zijn genomen door FA's (emotie-managment waar Robert Veenstra nog een puntje aan kan zuigen) als dat er onredelijke acties van users uit VBL hebben plaatsgevonden (van die users die HOEM HOEM HOEM muziek draaien op hun Beats by Dr. Derksen koptelefoons). In het volgende betoog, geïnspireerd door wereldverbeteraars van Lincoln tot Carlos Castaneda, zal dus voor solidariteit en rechtvaardigheid worden gepleit. Met mijn achtergrond als student Geschiedenis kan ik met zekerheid zeggen dat dat eerder tot toenadering zal leiden dan het conflictmodel.

Lieve Yvonne, mods, admins.
Zoals jullie en ook velen van ons hebben gemerkt is de ontvreemding van de Fok!stok een enorm kinderachtig middel om de zin door te drukken van één of enkele individuen (ons onbekend). De boodschap, dat de censuur omlaag moet, VBL’ers als ‘normale’ Fok!kers moeten worden behandeld en een zooitje users unbanned moeten worden, probeert men af te dwingen met een Fok!stok. Laten wij voorop stellen dat het verpesten van een spelletje wat al ruim tien jaar gespeeld wordt door mensen die net zo’n plezier beleven aan deze website als ons, onze afkeuring waardig is.
Wij (de VBL SC) begrijpen de actie echter wel. De genoemde punten:
- Censuur
- Het bannen om de meest ridicule redenen zo nu en dan
- Het ‘minderwaardigheidscomplex’ van de VBL’ers wat echt wel ergens op gebaseerd is
Zijn ook ons een doorn in het oog. Het was dan ook een kwestie van tijd tot iemand zo zou ‘ontsporen’ dat hij een van de weinige ‘fysieke’ linken van Fok! misbruikt om een boodschap kenbaar te maken. Op zich is dit nog relatief onschuldig, maar er zal maar een gek opstaan die aan de DDOS gaat of nog andere zaken uitdenkt. Niet ondenkbaar, zo blijkt, want de frustratie loopt bij sommige users blijkbaar hoog op.
Wij (VBL) zijn het er dus ergens wel mee eens dat over bovenstaande punten eens gesproken moet worden met jullie, mods en admins. Nee, wij zijn niet heilig, ja, wij maken genoeg fouten. Inherent aan het mens zijn. Dat betekent dus ook dat jullie zaken uithalen die ons, de individuen van VBL, een doorn in het oog zijn. Hierboven genoemd.
Andersom weten wij dat de vele verwijzingen naar noord-korea en dergelijke, het regelmatig overhoop halen van andere slowchats en het vele gekanker jullie een doorn in het oog zijn. We zullen dus ergens een consessie met elkaar moeten maken.
Het verwijt vanuit ons naar jullie is dat jullie soms té PMS reageren. Zo was er ooit een GTS T-topic waar Caland en HMF een serieuze vraag stelden, en een ban om de oren kregen. In Serious Request uitten enkelen van ons hun mening over Giel Beelen en werden we weggecensureerd omdat we blijkbaar niet ‘gezellie’ mee deden. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Andersom waren wij klootzakken om irritant te gaan doen in het lesbotopic. Daarin hebben jullie weer compleet gelijk.
Het gaat dus een beetje om de context. Maar tegenwoordig lijkt alles wat wij doen wel fout. Laten we de klok dus eens een jaar of 2 terugzetten. Jullie unbannen de hele mikmak en gaan wat losser om en gaan niet gelijk van het negatiefste uit als het de VBL-SC betreft. Wij daarentegen gaan ons op ons opperbest gedragen. Geen gekanker meer, geen expliciet irritant gedrag zoals in de Lesbo-SC.

hebben we een deal?

Hartelijk dank.

Was getekend,
Vrijwel elke Fok!ker van de VBL-SC.
PS: Dan heb je ook gelijk die stok terug denken we zo. :7
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:23:07 #2
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_127287993
Open. Gaarne een volwassen discussie waarmee we verder kunnen. Gebash over en weer en gescheld worden verwijderd.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:25:21 #3
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_127288073
Als lid van #TeamJohannes onderschrijf ik de post van Johannes volledig.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_127288075
Ik ben het helemaal eens met bovenstaande punten. Er wordt vaak heel zuur gereageerd op de VBL-users. Tevens is er sprake van een onrechtmatige behandeling van de genoemde users.

Ik was erbij in dat SR-topic. Daar was echt niets aan de hand. Wat mensen die zeiden dat Giel Beelen een a-relaxte gast was. In dat GTST-topic noemde HMF Static een "kankerjood" ofzo, nadat Caland gebanned werd zonder reden. Niet heel intelligent, maar zowel HMF als Caland kwamen daar om normaal te discussieren.

Daarentegen was het pottentopic niet zo heel handig nee.

Enfin, een goed begin voor een goede discussie dus! Ik zeg:

- Alle gebanden terug mits ze beloven zich normaal te gedragen
- Stoppen met het 'raiden' van andere topics, waarbij mods en admins niet te zuur moeten reageren als er oprechte interesse is
- Geen gekanker meer. Woord kanker posten is gelijk aan een ban.

Einde bericht.
pi_127288076
Iemand verplichten om bepaalde woorden niet te zeggen is best triest.
AFCA!
pi_127288141
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:25 schreef RensAjacied het volgende:
Continu met kanker schelden ook. Kanker kan best besproken worden, mits in een context die toepasselijk is (ergo: ik heb kanker ;( ). Maar waarom moet je schelden met kanker?
pi_127288158
Hoe kan Yvonne in godsnaam stellen dat er niet gereageerd word?

Dit lijkt mij een uiterst duidelijke en correcte reactie.
pi_127288166
Ook is de totale willekeur natuurlijk een groot probleem. Zo krijgt Muto een ban van een half jaar voor exact hetzelfde vergrijp als Caland. Dat kan natuurlijk gewoon niet.
pi_127288169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:27 schreef Deutschbumsenjageil het volgende:

[..]

Continu met kanker schelden ook. Kanker kan best besproken worden, mits in een context die toepasselijk is. Maar waarom moet je schelden met kanker?
Constant schelden is wat anders dan het af en toe als een versterkend woord te gebruiken. En het is niet alleen kanker hé? Je mag bijvoorbeeld ook niet verwijzen naar NK.
AFCA!
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:29:38 #10
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_127288205
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:25 schreef RensAjacied het volgende:
Daar gaat het ook niet om maar het overmatig gebruik ervan zijn we zat. Daarnaast zoals yvonne ook al aangaf dingen als FOK! met Nazi Duitsland vergelijken met posts als 'FOK! macht frei' en 'Bestuur tegen de muur'. Dat gaat gewoon veel te ver en zorgt echt niet voor een betere sfeer in de VBL SC of VBL in t algemeen.

Wat betreft het raiden van andere topics, daar ben ik niet bij geweest maar een beetje kinderachtig is het wel. Dat jullie nu misschien harder aangepakt worden en onder een vergrootglas liggen hebben jullie toch echt voor een groot deel aan jezelf te danken.
pi_127288216
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:28 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Constant schelden is wat anders dan het af en toe als een versterkend woord te gebruiken. En het is niet alleen kanker hé? Je mag bijvoorbeeld ook niet verwijzen naar NK.
Daarom in zijn algeheliteit: geen censuur meer, maar wel consessies op punten die de admins steken. Zo heb ik de indruk dat Yvonne erg veel moeite heeft met het schelden met kanker.
pi_127288221
Ik blijf erbij dat het komt door dit belachelijke topic:
VBL / Belangrijk! Voor alle VBL users

Daarmee kijk ik naar dit:
quote:
Verandert er dan iets? Nee, zolang we ons aan de regels houden, niet te pas en te onpas met ziektes strooien of simpelweg de policy volgen, zal er niets veranderen.
Zal er niets veranderen? Wat kan er dan nog veranderen als ik vragen mag?

Ook naar dit:
quote:
- Oproepen om in andere subfora te gaan trollen zullen worden genote en direct aan (F)A's worden doorgegeven.
Dit is specifiek voor een reeks bedoelt en niet heel VBL, dat kan je ook anders aanpakken want er was verder niks meer aan de hand volgensmij?

quote:
- Tijdens livetopics kunnen de emoties hoog oplopen, maar behandel elkaar met respect. Strooien met ziektes wordt niet en nergens geaccepteerd.
Het was juist veel en veel minder geworden, users gebruikte andere woorden om het woord 'kanker' niet meer te gebruiken, dus ik snap echt niet waarom dit er weer staat.
pi_127288234
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:30 schreef Doublepain het volgende:
Het was juist veel en veel minder geworden, users gebruikte andere woorden om het woord 'kanker' niet meer te gebruiken, dus ik snap echt niet waarom dit er weer staat.
Waarheid als een koe.
pi_127288239
Ik wil zeggen dat het alleen een beetje riskant is om dan de permgebanden vrij te laten. Hoe zouden mensen dan denken in andere ofra die een permban hebben en niet in VBL komen?
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:31:24 #15
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_127288254
En waar ik persoonlijk een rothekel aan heb is dat als je ergens wat van zegt in de SC gelijk de halve SC over je heen valt en er bijv. ipv kanker kanjer wordt gepost of in mijn geval er allerlei filmpjes komen met WO2 luchtalarmen. Dat vind ik zo triest en kinderachtig.
pi_127288257
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:30 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik wil zeggen dat het alleen een beetje riskant is om dan de permgebanden vrij te laten. Hoe zouden mensen dan denken in andere ofra die een permban hebben en niet in VBL komen?
Mijn ban werd vorig jaar ook ongedaan gemaakt, dat kan gewoon.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:31:51 #17
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_127288275
Johannes de nieuwe Raymania ?
RED ONS HENNIEGOD
pi_127288292
Het enige wat ik hierover te zeggen heb is dat 'wij' naar mijn weten die kut stok niet hebben en dat er wat aan de strafmaat gedaan moet worden.

Mensen in het stokjes topic die roepen dat ze iemand door midden willen zagen posten nog vrolijk door bijvoorbeeld. Iemand uit de VBL SC had nu een dikke ban gehad.

gr gr

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:31 schreef Morpheus2002 het volgende:
En waar ik persoonlijk een rothekel aan heb is dat als je ergens wat van zegt in de SC gelijk de halve SC over je heen valt en er bijv. ipv kanker kanjer wordt gepost of in mijn geval er allerlei filmpjes komen met WO2 luchtalarmen. Dat vind ik zo triest en kinderachtig.
Want men mag niet hun mening verkondigen als zij het niet eens zijn met wat jij (of iemand anders) zegt?

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2013 15:33:10 ]
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:32:45 #19
374936 RensAjacied
VI Hooligans
pi_127288310
quote:
Maar gelukkig is iedereen zijn mening een subjectieve mening. Dus wat de een kinderachtig vindt kan de ander geweldig grappig vinden.
AFCA!
pi_127288315
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:29 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Daar gaat het ook niet om maar het overmatig gebruik ervan zijn we zat. Daarnaast zoals yvonne ook al aangaf dingen als FOK! met Nazi Duitsland vergelijken met posts als 'FOK! macht frei' en 'Bestuur tegen de muur'. Dat gaat gewoon veel te ver en zorgt echt niet voor een betere sfeer in de VBL SC of VBL in t algemeen.
en daarbij wist iedereen al dat er eerder bans voor die vergelijkingen zijn gevallen

waarom er daarom al 3 dagen gejank is ontgaat mij ook volledig
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:33:18 #21
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_127288330
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:32 schreef Typisch het volgende:
Het enige wat ik hierover te zeggen heb is dat 'wij' naar mijn weten die kut stok niet hebben en dat er wat aan de strafmaat gedaan moet worden.

Mensen in het stokjes topic die roepen dat ze iemand door midden willen zagen posten nog vrolijk door bijvoorbeeld. Iemand uit de VBL SC had nu een dikke ban gehad.

gr gr
Misschien zelf eens reageren naar degene die de actie met de FOK!stok op zijn geweten heeft ipv ons erover aan te vallen.
pi_127288338
quote:
Was denk ik ook meer vuur met vuur bestirjden.

Vele users waren/zijn boos op het beleid.
Als er dan vervolgens ten onrechte van hun een aantal dingen (bannen) word gedaan, word daar iets van gezegd (welliswaar niet op de juist manier in dit geval; maar goed).
  zaterdag 1 juni 2013 @ 15:33:54 #23
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_127288352
quote:
Want men mag niet hun mening verkondigen als zij het niet eens zijn met wat jij (of iemand anders) zegt?
Natuurlijk wel maar wel op een normale manier en niet steeds op dezelfde kutmanier.
pi_127288367
quote:

gr gr
en daar zijn trouwens meer voorbeelden van.

Tijd geleden met het ander topic in GC, ik zal de naam niet noemen. Maar de persoon in kwestie postte een DM van iemand die gebant was. Die post gewoon vrolijk verder, ik heb het tegen de mod in kwestie gezegd en die gaf als antwoord ja ik heb hier niks mee te maken. Terwijl (ik durf 100 euro te wedden) als ik dat zou doen, dat ik een maandje weg ben.
pi_127288371
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 15:33 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]

Misschien zelf eens reageren naar degene die de actie met de FOK!stok op zijn geweten heeft ipv ons erover aan te vallen.
Naar wie dan? Ik weet niet eens of die persoon mee leest. In dit topic gaat het over de behandeling van VBL in het algemeen, niet over die kut stok. Hell, als ze willen maak ik zo'n nieuwe stok voor ze. Heb nog wel wat hout en plakband liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')