Ik herken dit verhaal. Het zou zomaar kunnen dat ik deze man een aantal jaren geleden aan de telefoon heb gehad in de centrale van het bedrijf waar ik toen werkte. Hij deed zich voor als een belangrijk iemand binnen het bedrijf. Vroeg mij, en later die week aan een collega van mij om hem door te verbinden naar een 0900 nummer. Hij speelde het beide keren heel overtuigend. Maar ik heb er geen gehoor aan gegeven. Bizar was dat hij daar ook nog kalm verontwaardigd en bloedserieus op inging. Hij eiste mijn naam en zei dat hij een klacht zou gaan indienen, dat dit niet verstandig was en om iets zeer belangrijks ging. En dit dan op heel overtuigende wijze. Alles "klopte" dus behalve zijn vreemde vraag. Ik heb hem toen uitgelegd dat wij niet doorverbinden met 0900 nummers en betaal lijnen en zeker geen onbekenden die ons bedrijf via een afgeschermde prive buitenlijn vragen om met een onbekend nummer doorverbonden te worden. Toen hing hij op met ongeveer de woorden: "Dit is werkelijk belachelijk. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. U hoort hier nog van".
Nooit meer van gehoord.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell