abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 5 juni 2013 @ 00:21:39 #201
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127427606
quote:
0s.gif
Op woensdag 5 juni 2013 00:12 schreef -CRASH- het volgende:
Tis echt "rustig"... het is alsof den duvel ermee speelt.
De stilte voor de storm bedoel je?
Kan nog, maar ik verwacht een rustig einde van een overwegend rustig seizoen :)
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_127427691
quote:
0s.gif
Op woensdag 5 juni 2013 00:21 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

De stilte voor de storm bedoel je?
Kan nog, maar ik verwacht een rustig einde van een overwegend rustig seizoen :)
nee... dat het na vrijdag erg rustig is.
Maar dat hebben ze daar echt nodig.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_127440528
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

El Reno, OK EF5 Multivortex Tornado 5-31-13

The May 31, 2013 El Reno, Oklahoma EF-5 tornado as filmed by storm chasers Justin Hoyt and Stephen Barabas, another team of chasers that were in extreme danger from the tornado. Their description: "The LONGER, INCREDIBLE WAY TOO CLOSE video of the multivortex tornado near El Reno, Oklahoma on May 31st. This beast quickly turned onto us and grew into an over 2.6 mile wedge, the largest on record. After the easy escape from the multivortex, we ended up dropping south right into the damage path of the monster, getting caught up in its outer circulation. The dangerous aspect was that chasers were positioned all over the road and backed up in a panic instead of immediately turning around." Warning: foul language, including one F-bomb. A more detailed account of the chase is here.
  woensdag 5 juni 2013 @ 14:47:21 #204
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_127441788
quote:
2s.gif
Op woensdag 5 juni 2013 14:11 schreef aloa het volgende:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

El Reno, OK EF5 Multivortex Tornado 5-31-13

The May 31, 2013 El Reno, Oklahoma EF-5 tornado as filmed by storm chasers Justin Hoyt and Stephen Barabas, another team of chasers that were in extreme danger from the tornado. Their description: "The LONGER, INCREDIBLE WAY TOO CLOSE video of the multivortex tornado near El Reno, Oklahoma on May 31st. This beast quickly turned onto us and grew into an over 2.6 mile wedge, the largest on record. After the easy escape from the multivortex, we ended up dropping south right into the damage path of the monster, getting caught up in its outer circulation. The dangerous aspect was that chasers were positioned all over the road and backed up in a panic instead of immediately turning around." Warning: foul language, including one F-bomb. A more detailed account of the chase is here.
Zo de knetters.... :X
* I intend to live forever, so far so good! *
  † In Memoriam † woensdag 5 juni 2013 @ 18:59:44 #205
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127451653
De beelden van de Camcorder uit de video van Tornado WX Chasers die Aloa gepost heeft. Op die cambeelden ze je heel goed dat hij heel vlot van koers veranderde en zij (en de andere chasers op de road) behoorlijk dicht bij kwamen te zitten.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

El Reno, OK EF5 Multivortex Tornado CAM CORDER VIEW 5-31-13
pi_127452225
quote:
0s.gif
Op woensdag 5 juni 2013 18:59 schreef MaryMouse het volgende:
De beelden van de Camcorder uit de video van Tornado WX Chasers die Aloa gepost heeft. Op die cambeelden ze je heel goed dat hij heel vlot van koers veranderde en zij (en de andere chasers op de road) behoorlijk dicht bij kwamen te zitten.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

El Reno, OK EF5 Multivortex Tornado CAM CORDER VIEW 5-31-13
In dat andere filmpje hoor je ook een vragen of de tornado hun kant op komt. Maar toch blijven ze eerst nog een tijd staan. Hadden nog veel meer doden kunnen vallen volgens mij.
  † In Memoriam † woensdag 5 juni 2013 @ 19:14:22 #207
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127452341
quote:
2s.gif
Op woensdag 5 juni 2013 19:11 schreef aloa het volgende:

[..]

In dat andere filmpje hoor je ook een vragen of de tornado hun kant op komt. Maar toch blijven ze eerst nog een tijd staan. Hadden nog veel meer doden kunnen vallen volgens mij.
In het begin roept er een inderdaad dat de tornado ze gaat missen. Volgens mij beseften ze pas dat het ding van koers veranderde toen de andere chase auto achteruit begon te rijden.

Het gevaar was daarna nog niet geweken voor dit team.
quote:
Backing up and fleeing from the multi-vortex on a dirt road that had only a handful of cars wasn't frightening because we had at least some control in what we were doing. It wasn't until we had an over mile wide wedge bearing down on us and that we were caught in slow moving traffic as local folk began to evacuate their homes that things became quite scary in a hurry. This tornado grew to over 2.6 miles wide, the largest on record.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

El Reno, Ok EF Wedge Tornado: The Traffic Jam
  woensdag 5 juni 2013 @ 20:13:44 #208
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_127454875
Eerst zie je een een dubbele vortex beetje rechts in beeld. Die filmen ze. As ze achteruit rijden zie je dat er stukje links een andere grotere vortex is die de eerste opslokt. Lijkt dus dat terwijl ze eerst een andere filmen er links dichterbij ineens een andere vortex is die de grond haalt. Alsof dat de knik is van de tornado.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_127459553
Misterieuze radar beelden van gisteren

Folks watching our Doppler radar might have noticed an odd "shower" developing over western Madison County this afternoon. We still don't know what it was for sure, but our dual-pol radar indicates that it did not happen as a result of the weather (something like smoke, reflective particles, or bugs).
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

En vandaag een mogelijk verklaring

Here is one possible explanation for yesterday's radar plume from our colleagues over at UAHuntsville. Here is their caption to the radar loop: "Here is a long radar animation (1:26pm - 11:40pm CDT) from the Hytop AL 88D showing the "blob" yesterday which looked like a thunderstorm on radar (although we had clear to partly cloudy skies). This "blob" is most likely countermeasure chaff (highly reflective on radar) which was released from Redstone Arsenal yesterday."
SPOILER: Mobiele telefoon gebruikers LET OP!! veel animatie data.2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
US National Weather Service Huntsville Alabama

Hoeveel chasers zullen daar op af zijn gegaan
denkende een convecterende cell aan te treffen

[ Bericht 3% gewijzigd door -CRASH- op 06-06-2013 14:35:07 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  † In Memoriam † woensdag 5 juni 2013 @ 22:01:45 #210
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127461234
quote:
0s.gif
Op woensdag 5 juni 2013 21:34 schreef -CRASH- het volgende:
Misterieuze radar beelden van gisteren

Folks watching our Doppler radar might have noticed an odd "shower" developing over western Madison County this afternoon. We still don't know what it was for sure, but our dual-pol radar indicates that it did not happen as a result of the weather (something like smoke, reflective particles, or bugs).
[ afbeelding ]

En vandaag een mogelijk verklaring

Here is one possible explanation for yesterday's radar plume from our colleagues over at UAHuntsville. Here is their caption to the radar loop: "Here is a long radar animation (1:26pm - 11:40pm CDT) from the Hytop AL 88D showing the "blob" yesterday which looked like a thunderstorm on radar (although we had clear to partly cloudy skies). This "blob" is most likely countermeasure chaff (highly reflective on radar) which was released from Redstone Arsenal yesterday."
[ afbeelding ]

US National Weather Service Huntsville Alabama

Hoeveel chasers zullen daar op af zijn gegaan
denkende een convecterende cell aan te treffen
:D DoD was dus waarschijnlijk weer bezig
pi_127480180
Tropische storm Andrea zorgt voor lichte schade in Florida, als gevolg van Tornado's.

WKN / Hurricane Season 2013 #1 Orkanen en Cyclonen

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 14:31:38 #212
8781 crew  Frutsel
pi_127481889
stormchaser4850 twitterde op donderdag 06-06-2013 om 14:21:53
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Developing: Tornado was reported on the ground 12 miles NW of Markham Park in Broward Co., Florida (8:10 am EDT)-TS Andrea-related reageer retweet
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 14:44:07 #213
8781 crew  Frutsel
pi_127482406
Dodental van de Oklahoma tornado(s) van afgelopen weekend staat inmiddels op 20 waarvan 7 kinderen.
pi_127501147
Tim and Paul's funeral services are being streamed live
  † In Memoriam † vrijdag 7 juni 2013 @ 14:37:35 #215
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127519831
quote:
"Why do we chase," 24/7 Weather Meteorologist Mike Nelson asked at the memorial service. "We chase because it’s important to better understand these storms. The data is crucial to issue faster and more accurate warnings. We know because seconds save lives."
Uit het artikel Memorial service Thursday for storm chasers Tim Samaras, Paul Samaras, killed in El Reno tornado

Staat ook de 1 uur 43 minuten durende video van de Memorial Service voor Tim en Paul op.
pi_127523701
Zoooo, die hagelstorm in dat zwembad.... :D Tering zeg... als je dan op dat moment ergens buiten loopt en je kan zo gauw ff nergens schuilen, wordt je gewoon gestenigd man! Dat overleef je volgens mij echt niet.
pi_127526615
http://www.dailymail.co.u(...)lting-half-mile.html
'We're going to die, we're going to die': Tragic last words of father-and-son storm chasers killed when tornado tossed their car half a mile.
They were heard on Oklahoma Highway Patrol radio screaming before they were killed. :{

Mooie mermorial service voor Tim en Paul. Ik heb gelezen dat 3 Twistex probes zijn gevonden, allemaal stonden ze aan. Ook de camera's zijn inmiddels terug gevonden. Ik hoop dat er bruikbare data is opgenomen, zodat hun dood niet voor niets is geweest.

Vanavond mogelijke tornado's in Saskatchewan, misschien toch maar weer eens kijken. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  † In Memoriam † vrijdag 7 juni 2013 @ 20:30:02 #218
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127533011
quote:
2s.gif
Op vrijdag 7 juni 2013 17:20 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)lting-half-mile.html
...

Mooie mermorial service voor Tim en Paul. Ik heb gelezen dat 3 Twistex probes zijn gevonden, allemaal stonden ze aan. Ook de camera's zijn inmiddels terug gevonden. Ik hoop dat er bruikbare data is opgenomen, zodat hun dood niet voor niets is geweest.

Vanavond mogelijke tornado's in Saskatchewan, misschien toch maar weer eens kijken. :)
Goed artikel van de daily mail.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Creation of the Tim, Paul, and Carl SN Tribute
Ik hoop ook dat er bruikbare data van de probes en camera's te halen valt. Dat is tenslotte de reden dat ze de risico's namen, en niet zoals een andere chaser vertelde om alleen maar mooie plaatjes te schieten.

Saskatchewan is tenminste relatief dun bevolkt. Zijn er ook Canadese chasers te volgen?

[ Bericht 13% gewijzigd door MaryMouse op 07-06-2013 20:34:21 (YT linkje toegevoegd) ]
pi_127540182
Tornado Hunter streamt in Canada vanaag. http://www.tornadohunter.ca/index.php/live-streaming2

Dat zijn Chris Chittick, Ricky Forbes en Greg Johnson. De stream loopt al, nu praten ze nog over de El Reno tornado.
  † In Memoriam † vrijdag 7 juni 2013 @ 23:06:46 #220
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127541595
quote:
2s.gif
Op vrijdag 7 juni 2013 22:44 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Tornado Hunter streamt in Canada vanaag. http://www.tornadohunter.ca/index.php/live-streaming2

Dat zijn Chris Chittick, Ricky Forbes en Greg Johnson. De stream loopt al, nu praten ze nog over de El Reno tornado.
Toch niets beters te doen, dus ik ga kijken of dat een stream is die bij mij wél wilt lopen.

Edit: Noop, gaat ook dood. Ik snap er niets van andere live streams geen probleem mee, maar met al die streams van chasers wel.

Over El Reno, die foto :o O+ :
reedtimmerTVN twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 22:54:53
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Anvil of the deadly El Reno, OK supercell on May 31 shortly before the first tornado and was shot by @NWSPueblo #okwx http://t.co/8Qv3nBblms reageer retweet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_127556256
quote:
0s.gif
Op vrijdag 7 juni 2013 20:30 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Goed artikel van de daily mail.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Creation of the Tim, Paul, and Carl SN Tribute
Ik hoop ook dat er bruikbare data van de probes en camera's te halen valt. Dat is tenslotte de reden dat ze de risico's namen, en niet zoals een andere chaser vertelde om alleen maar mooie plaatjes te schieten.

Saskatchewan is tenminste relatief dun bevolkt. Zijn er ook Canadese chasers te volgen?

Het was een fijne tribute....
Maar weet je wat ik zo ongeloofwaardig aan dit filmpje vind!!!
Alles gaat in een rechte lijn.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 16:52:40 #222
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_127558269
quote:
14s.gif
Op vrijdag 7 juni 2013 23:06 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Toch niets beters te doen, dus ik ga kijken of dat een stream is die bij mij wél wilt lopen.

Edit: Noop, gaat ook dood. Ik snap er niets van andere live streams geen probleem mee, maar met al die streams van chasers wel.

Over El Reno, die foto :o O+ :
reedtimmerTVN twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 22:54:53
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Anvil of the deadly El Reno, OK supercell on May 31 shortly before the first tornado and was shot by @NWSPueblo #okwx http://t.co/8Qv3nBblms reageer retweet
[ afbeelding ]
Wat een plaat!! ^O^
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_127558394
quote:
0s.gif
Op zaterdag 8 juni 2013 15:36 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Het was een fijne tribute....
Maar weet je wat ik zo ongeloofwaardig aan dit filmpje vind!!!
Alles gaat in een rechte lijn.
Staat in de comments, meeste hebben enkel hun GPS coördinaten aangepast om dit te vormen.
  † In Memoriam † zaterdag 8 juni 2013 @ 23:15:39 #224
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127568696
quote:
0s.gif
Op zaterdag 8 juni 2013 16:57 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Staat in de comments, meeste hebben enkel hun GPS coördinaten aangepast om dit te vormen.
Correct denk ik.
quote:
Lucas van der Bartlett 1 day ago
you set the coordinates to that position on your gps locater, so it looks like your there when really you are not. Id say nobody drove there because they all move in a linear pattern and not using the roads.
Maar het blijft een mooie tribute :Y
pi_127676078
Vandaag en morgen weer een moderate risk

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_127690951
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
🐱
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 12:38:48 #227
8781 crew  Frutsel
pi_127701816
Vandaag:
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

oa Chicago en Indianapolis in het moderate risk gebied :{

quote:
THESE STORMS WILL LIKELY BEGIN TO GROW UPSCALE WITH A
RAPIDLY DESTABILIZING AIR MASS TO THE E. OTHER CONVECTION MAY ALSO
FORM ALONG THE WARM FRONT E OF THE SURFACE LOW TRACK...ACROSS SRN
WI/NRN IL. INITIALLY...SOME OF THESE CELLS ARE LIKELY TO BE
SUPERCELLS...AND A STRONG TORNADO COULD OCCUR. WITH TIME...AND
PARTIALLY DUE TO WEAK UPPER LEVEL FLOW...STORMS SHOULD MERGE INTO A
LARGE CLUSTER. INCREASING WIND FIELDS WILL FAVOR A FORWARD
PROPAGATING CONVECTIVE SYSTEM...POSSIBLY A DERECHO CAPABLE OF
WIDESPREAD DAMAGING WINDS. HOWEVER...EMBEDDED AREAS OF ROTATION MAY
ALSO EXIST PERIODICALLY...INDICATING EITHER TORNADOES OR ENHANCED
SWATHS OF DAMAGING WIND POTENTIAL. LARGE HAIL IS ALSO
LIKELY...POSSIBLY WIND DRIVEN.
  Moderator woensdag 12 juni 2013 @ 12:40:09 #228
8781 crew  Frutsel
pi_127701858
Morgen:

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

oa Philadelphia, Washington DC en Baltimore in het moderate risk gebied :{

quote:
HAVING SAID THAT...AS THE STRONG UPPER SYSTEM DIGS SEWD AND THE COLD
FRONT SHIFTS E OF THE MOUNTAINS...DIURNAL HEATING/DESTABILIZATION
COMBINED WITH STRONG UVV FOCUSED INVOF THE FRONT AND POSSIBLY
CONVECTIVE OUTFLOW WILL ALLOW STORMS TO REDEVELOP/REINTENSIFY ACROSS
THE AREA. SHEAR WILL BE VERY SUPPORTIVE OF UPDRAFT ROTATION...AND
THUS SUPERCELLS CAPABLE OF PRODUCING LARGE HAIL...DAMAGING
WINDS...AND ISOLATED TORNADOES CAN BE EXPECTED. ATTM...THE GREATEST
TORNADO RISK APPEARS TO EXIST WITHIN A ZONE FROM NRN VA/MD/DE NWD
INTO CENTRAL AND ERN PA AND NJ...WHERE STRONGEST LOW-LEVEL SHEAR IS
FORECAST JUST AHEAD OF THE SURFACE LOW AND INVOF THE WARM FRONT
EXTENDING E FROM THE LOW.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juni 2013 @ 13:22:50 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127703404
Dit kan toch nog een vreselijk tornadoseizoen worden :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:05:11 #230
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127718832
Maken er een high risk van, vooral een wind waarschuwing.

Tornado kans 15%.
pi_127719188
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 19:05 schreef Drassss het volgende:
Maken er een high risk van, vooral een wind waarschuwing.

Tornado kans 15%.
Dit is de eerste high risk toch?
Zie je niet vaak zo hoog in het noorden van de VS.. Chicago met meer dan 2 miljoen inwoners, ligt er midden in.
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 20:02:16 #232
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127721323
quote:
2s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 19:14 schreef aloa het volgende:

[..]

Dit is de eerste high risk toch?
Zie je niet vaak zo hoog in het noorden van de VS.. Chicago met meer dan 2 miljoen inwoners, ligt er midden in.
Is naar ik meen idd de eerste high risk.
Illinois is op zich slecht weer wel gewend, maar grote tornado's zijn daar gelukkig redelijk zeldzaam. 28 augustus 1990 een F5 met 29 doden bij Plainfield.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juni 2013 @ 20:07:47 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127721553
Is er al iets gaande?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 20:10:41 #234
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127721705
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 20:07 schreef Nattekat het volgende:
Is er al iets gaande?
Nog amper, paar kleine buitjes. Maar Illinois is wel de plek waar je vanavond wat kunt verwachten.
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:20:33 #235
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_127722192
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 00:58 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
Tof gifje! ^O^
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:58:31 #237
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127727220
Ik laat me door jullie een beetje op de hoogte houden.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik zit in het paarse gebied maar weet niks van tornados en vind het maar spannend :+
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_127727236
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 21:58 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[ afbeelding ]

Ik zit in het paarse gebied maar weet niks van tornados en vind het maar spannend :+
Leuk je gekend te hebben.
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 21:59:45 #239
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127727298
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 21:53 schreef Disorder het volgende:
Dit is vet: http://www.ssec.wisc.edu/(...)h=1500&aniheight=900
Gebookmarked
Deze ken je zeker ook wel http://hint.fm/wind/
pi_127727336
quote:
14s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 21:59 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Gebookmarked
Deze ken je zeker ook wel http://hint.fm/wind/
Nog niet. Maar nu wel :)
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:00:58 #241
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127727374
quote:
12s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 21:58 schreef Disorder het volgende:

[..]

Leuk je gekend te hebben.
Ja we hebben de schuilkelder al in orde gebracht :+ (lees: een fles wijn neergezet) en de vluchtroutes bekeken mocht het huis instorten. Mijn twee huisgenoten die alletwee uit ht Midwesten komen en wat gewend zijn moeten allebei werken dus is het alleen maar mijzelf en mijn broer die op visite is en ook niks van tornados weet. Heb dus allerlei instructies gekregen in de trant van: als de lucht geel/groend wordt, het stil wordt, dit en dat. Oh en het verzoek om het konijn mee te nemen naar de kelder :')
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:01:56 #242
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127727439
Maar nu is het nog licht en heel, heel erg benauwd.
Live from Chicago
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:02:51 #243
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127727490
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 21:58 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[ afbeelding ]

Ik denk zelf dat het wel heel erg stormachtig gaat worden, maar er is zeker kans op een tornado.
Zodra de sirene gaat, naar de schuilkelder, mét helm (als je die hebt), shirt met lange mouwen, lange broek, stevige schoenen. Flashlight, water, crackers, en dekens.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:04:14 #244
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127727574
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:02 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat het wel heel erg stormachtig gaat worden, maar er is zeker kans op een tornado.
Zodra de sirene gaat, naar de schuilkelder, mét helm (als je die hebt), shirt met lange mouwen, lange broek, stevige schoenen. Flashlight, water, crackers, en dekens.
Aan die andere dingen zou ik niet eens gedacht hebben. Ik heb geen helm. Wel een vergiet...
Live from Chicago
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:06:53 #245
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127727699
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Aan die andere dingen zou ik niet eens gedacht hebben. Ik heb geen helm. Wel een vergiet...
Werd met de El Reno tornado weer meerdere malen gezegt. Oh en als je die hebt een transistorradio afgestemt op the National Weather Channel Emergency Service.
Ik ken de constructie van jullie schuilkelder niet. Wij moesten naar de centrale gang in ons apartementencomplex. We hadden geen schuilkelder.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:19:29 #246
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127728432
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:06 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Werd met de El Reno tornado weer meerdere malen gezegt. Oh en als je die hebt een transistorradio afgestemt op the National Weather Channel Emergency Service.
Ik ken de constructie van jullie schuilkelder niet. Wij moesten naar de centrale gang in ons apartementencomplex. We hadden geen schuilkelder.
Wij hebben geen speciale kelder, maar gewoon onze eigen kelder... Ik woon in een losstaand houten huis haha. Verder krijgt mijn dorp eigenlijk nooit tornados, en zijn we maar gewoon studenten en hebben dus ook geen "ouderwetse" radio
Live from Chicago
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:25:12 #247
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127728757
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Wij hebben geen speciale kelder, maar gewoon onze eigen kelder... Ik woon in een losstaand houten huis haha. Verder krijgt mijn dorp eigenlijk nooit tornados, en zijn we maar gewoon studenten en hebben dus ook geen "ouderwetse" radio
Houten huis is altijd beter dan beton of steen op je hoofd krijgen. Heb daarstraks even gezocht laatste F5 was in 1990, en daarvoor een F4 met F5 schade in 1942. Daarom denk ik dat je vooral veel storm en regen krijgt.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:25:21 #248
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127728767
Het is hier waarschijnlijk een uur vandaan nu...
Live from Chicago
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:27:40 #249
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127728923
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Het is hier waarschijnlijk een uur vandaan nu...
Leuke bui ten oosten van Weaverly, maar zie er nog weinig tornado achtigs in. Ik verwacht Drassss anders elk moment hier in het topic, die heeft veel meer ervaring in het lezen van de radarbeelden. Ik zie nu vooral storm en regen.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:28:44 #250
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127728990
Boe :P
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:29:51 #251
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127729076
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:28 schreef Drassss het volgende:
Boe :P
*O* Drassss *O*
Kijk eens even naar dat buitje in IL. PS zit volgens mij noordelijker dan waar ik denk dat het eventueel zou kunnen gaan knallen :)
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:30:16 #252
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127729102
quote:
10s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:29 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

*O* Drassss *O*
Kijk eens even naar dat buitje in IL. PS zit volgens mij noordelijker dan waar ik denk dat het eventueel zou kunnen gaan knallen :)
O+
Live from Chicago
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:34:29 #253
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127729421
Tja alles moet nog een beetje ontstaan en komt vanuit het ZW.. Duurt nog even vrees ik.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:37:53 #254
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127729650
Moet er wel vanuit gaan dat we nu met ander soort cellen te maken gaan krijgen. Veel wind en niet zo zeer tornado cellen..
pi_127729718
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:37 schreef Drassss het volgende:
Moet er wel vanuit gaan dat we nu met ander soort cellen te maken gaan krijgen. Veel wind en niet zo zeer tornado cellen..
Men verwacht een derecho in het risico-gebied.
pi_127729734
Tornado warning nu in Edmonton, CA

http://globalnews.ca/news(...)-for-capital-region/

EDMONTON Environment Canada has issued a tornado warning for Leduc Co. near Calmar and Devon, as well as Beaumont and Kavanagh, southwest of Edmonton.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:39:12 #257
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127729738
Nee volgens mijn vrienden hier is het een fenomeen dat niet vaak voorkomt, en ons gebied juist meer gevaarlijk maakt.
Live from Chicago
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:39:32 #258
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127729768
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:37 schreef Drassss het volgende:
Ja, maar op het linkje wat ik eerder aan disorder poste, kan je wél weer goed zien waar de stromen gaan botsen, dus de kans op tornado's groter is. En dat is m.i. toch nog steeds zuidelijk IL.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:39:51 #259
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127729784
Vervolgens ga je een enorm complex krijgen met misschien wel een enorme bowecho..

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Zoiets.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:40:14 #260
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127729814
Ik schenk mezelf nog eens een wijntje in :')
Live from Chicago
pi_127730009
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ik wou dat ik nog wijn had :(
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:43:35 #262
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127730023
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:39 schreef Drassss het volgende:
Vervolgens ga je een enorm complex krijgen met misschien wel een enorme bowecho..

[ afbeelding ]

Zoiets.
Ah, dat ziet er herkenbaarder uit :Y
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:44:04 #263
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127730058
Wijn/bier/whiskey..

Toch maar bier ;)

Eerste severe warning aanwezig. Cell groeit ook als een dolle.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:44:15 #264
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127730070
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:43 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik wou dat ik nog wijn had :(
kun je nog halen? Ik had zo een glaasje gedeeld, dat ook
Live from Chicago
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:44:42 #265
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127730094
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:44 schreef Drassss het volgende:
Wijn/bier/whiskey..

Toch maar bier ;)

Eerste severe warning aanwezig. Cell groeit ook als een dolle.
waar zie je dit?
Live from Chicago
pi_127730101
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:44 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

kun je nog halen? Ik had zo een glaasje gedeeld, dat ook
Nee, dat gaat niet. Winkels zijn gesloten hier. Toch bedankt ;)
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:45:57 #267
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127730164
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:44 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nee, dat gaat niet. Winkels zijn gesloten hier. Toch bedankt ;)
ik ben verwend met altijd open winkels :@
Live from Chicago
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:46:06 #268
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127730177
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Zolang je elektriciteit hebt en er geen sirenes gaan, je niet druk maken.
De eerste die ik voor mijn kiezen kreeg was op dag van aankomst in de USA. Was een kleintje een EF1.
De 15% risico op tornado's klasse EF2 of > is afgegeven voor het zuiden van IL.
(Wat niet wil zeggen dat er niet iets groots noordelijker kan ontstaan :@ )
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:46:32 #269
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127730204
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:44 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

waar zie je dit?
Radar :)
http://content.wdtinc.com(...)TID=20226&DEMO=false
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:47:05 #270
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127730237
En een tornado warning... dat ging snel!
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:49:57 #271
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127730432
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:47 schreef Drassss het volgende:
En een tornado warning... dat ging snel!
Ah, dat is de ZO cel.

@PS zit je toevallig in Floyd of Mitchell county? Dan is zojuist wel een 'large tornado possible' warning afgegeven :@
pi_127730566
quote:
"There's an outflow boundary drifting SW off of Lake Michigan towards the cells in Illinois. This could get very interesting in northern IL when those cells interact with it"
Van een ander forum.
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:53:34 #273
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127730690
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:49 schreef MaryMouse het volgende:

[..]

Ah, dat is de ZO cel.

@PS zit je toevallig in Floyd of Mitchell county? Dan is zojuist wel een 'large tornado possible' warning afgegeven :@
Nee ik zit in Knox County, één county zuidelijker dan waar ern watches zzijn
Live from Chicago
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juni 2013 @ 22:54:55 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127730767
Jammer dat de gebruikelijke streams voor gebieden ver naar het zuiden zijn, heeft hier iemand ééntje?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:55:03 #275
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127730776
Ga er maar vanuit dat die grote tornado warning cell richting Chicago gaat.

Gaat gezellig worden ;)
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:56:23 #276
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_127730864
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:55 schreef Drassss het volgende:

Gaat gezellig worden ;)
daar was ik gister nog en woont de helf van wie ik ken en die nu niet hier is :X
Live from Chicago
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:56:37 #277
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127730876
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:54 schreef Nattekat het volgende:
Jammer dat de gebruikelijke streams voor gebieden ver naar het zuiden zijn, heeft hier iemand ééntje?
Wacht maar, als straks die cell in de buurt van Chicago komt hebben we genoeg streams ;)
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 22:57:22 #278
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127730916
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:55 schreef Drassss het volgende:

Gaat gezellig worden ;)
Dat gaat gewoon níet gebeuren :N }:|
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juni 2013 @ 22:57:28 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127730920
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:56 schreef Drassss het volgende:

[..]

Wacht maar, als straks die cell in de buurt van Chicago komt hebben we genoeg streams ;)
Eigenlijk zie ik die cell liever niet in de buurt van Chicago komen :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:59:40 #280
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127731051
Beide grote cellen gaan nu wel langzaam naar elkaar toe.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juni 2013 @ 23:01:42 #281
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127731172
Chicago downtown lijkt veilig te blijven, voor alles ten noorden daarvan is het toch te hopen dat er helemaal niks gebeurt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 23:02:17 #282
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127731210
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 22:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eigenlijk zie ik die cell liever niet in de buurt van Chicago komen :{
Staat mij nu toch iets van bij dat in het verleden een kleintje wel eens de suburbs van Chicago heeft bereikt.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:04:17 #283
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127731335
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 23:01 schreef Nattekat het volgende:
Chicago downtown lijkt veilig te blijven, voor alles ten noorden daarvan is het toch te hopen dat er helemaal niks gebeurt.
Mhaw dat ding is binnen 5 minuten 5x zo groot geworden. Beetje vroeg om dat nu al te concluderen ;)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juni 2013 @ 23:07:11 #284
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127731518
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 23:04 schreef Drassss het volgende:

[..]

Mhaw dat ding is binnen 5 minuten 5x zo groot geworden. Beetje vroeg om dat nu al te concluderen ;)
Wat heeft richting met grootte te maken? De richting van zo'n storm is al aardig te zien.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:10:34 #285
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127731758
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 23:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat heeft richting met grootte te maken? De richting van zo'n storm is al aardig te zien.
Ten noorden en zuiden zijn ook buien aanwezig. Met dit tempo ga je een complex krijgen ( dat waren de voorspellingen ) dus zodoende is de opmerking dat alles wel te noorden gaat trekken wel een hele vlugge ;) Meer niet.
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:11:24 #286
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127731829
Trouwens richting... bij een MCS gaat de richting opeens pal naar het oosten ipv van nu NO... Dus nee het zegt vrij weinig wat je nu ziet.
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 23:11:39 #287
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127731845
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 23:10 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ten noorden en zuiden zijn ook buien aanwezig. Met dit tempo ga je een complex krijgen ( dat waren de voorspellingen ) dus zodoende is de opmerking dat alles wel te noorden gaat trekken wel een hele vlugge ;) Meer niet.
Klopt, als die noord en zuid cel elkaar gaan voeden wordt het een grote die als die tornado's gaat produceren nog steeds oostelijk recht richting Chicago kan gaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 juni 2013 @ 23:11:43 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_127731850
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 23:10 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik ben van de vlugge voorspellinkjes, ben helaas niet in staat om dit nog lang te volgen vandaag.

Daarbij lijken alle buien idd steeds meer naar het oosten te trekken, mijn conlcusie was net iets te voorbarig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:13:27 #289
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127732003
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 23:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben van de vlugge voorspellinkjes, ben helaas niet in staat om dit nog lang te volgen vandaag.
Is niet erg hoor ;)

Probleem is dat dit niet de standaard cellen van Oklahoma/Kansas zijn. Je gaat een complex krijgen wat gewoon zelf een richting gaat bepalen.

Dat heb je hier in Nederland soms ook. Bij een Estofex lvl 3 dat een buienlijn ontstaat met ontzettend veel onweer ( trekrichting ZO ) en opeens trekt hij meer naar het oosten richting Twente.. Twente heeft daarom vaak wateroverlast + Noord-Limburg ;)
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:15:26 #290
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127732169
Ziet nu heel goed een bow echo ontstaan..
pi_127732242
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:17:02 #293
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127732314
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_127732385
quote:
0s.gif
Op woensdag 12 juni 2013 23:17 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Jep. Hij komt er aan :)
pi_127732466
quote:
14s.gif Op woensdag 12 juni 2013 23:17 schreef Disorder het volgende:

[..]

Duidelijke wallcloud.
idd, mooi om te zien.
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 23:26:10 #296
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127732947
Oei, wel dicht bij Chicago :X
  woensdag 12 juni 2013 @ 23:27:33 #297
271872 Drassss
Oklahoma!
pi_127733049
Tja je zag al een prachtige bow net op de stream. Ding is naar het Oosten aan het trekken. Heel klein beetje ZO zelfs.
pi_127733151
Mooie beelden bij Shawn Brown..
  † In Memoriam † woensdag 12 juni 2013 @ 23:58:38 #299
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_127734832
Beestje komt wel vervelend dicht in de buurt van Chicago
pi_127734967
Ik kijk ook nog even mee. :) Is er ook een nieuwskanaal dat uitzend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop