Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 7. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van zondag 15 september 2002
Ze zijn bezig met stellingen.
"Hoe denk jij dat iedereen gaat reageren op de bunker?", vraagt Margriet.
"Net als ik denk ik", zegt Ting. "Maar er komt veel meer op je af dan je denkt. Ik ben weinig eten en drinken wel gewend, maar niet zo'n kleine ruimte! Hier is veel meer ventilatie op de een of andere manier!"
"Het is wel kloten als je die battles verliest!", zegt Margriet. "Dit geeft je wel weer zelfvertrouwen. Ik ben erg onzeker (fluisterend)..
"Dat is met iedereen zo", zegt Ting...
"Ik ben echt onzeker", fluistert ze weer.
"Herhaal het niet", zegt Ting weer. "Probeer het niet te herhalen. Jij treed op.... hoeveel mensen zouden dat niet durven.. die schijten in hun broek... echt! Ik zou ook willen dansen en acteren!"
"Dat is mijn pantser!", meent Margriet.
"Wat is mijn pantser?", zegt Ting.. "Ik trek jou mee het toilet in... of jij mij!"
"Jij bent sterk!", meent Margriet.
"Jij ook... daarom zijn we hier!"
Jeanette zit op de tafel en luistert aandachtig.
Jeanette begint dan een kaart voor te lezen met stellingen/omschrijvingen over mensen. Ze moet steeds een kaart trekken en schijnt allemaal kaarten te trekken die precies bij haar passen.
Daniela komt er even bij staan en begint met het haarvan Margriet te spelen.
Margriet wil nog even in het bubbelbad. Daniela trekt ook een kaart.
(Voor de Mustapha fans: hij is al een tijdje druk aan de klets in de tuin en lijkt nu toch wat los te komen... het kijken en luisteren naar een behoorlijk aangeschoten Margriet is alleen net even iets leuker!)
"Toen Arnie ging huilen in GTST was dat een breekpunt", zegt Mustapha buiten tegen Stefan. "Dat kon daarvoor toch ook niet in Nederland. Nu zitten we te lachen en donderdag zitten we weer te janken met z'n allen!"
Judith vertelt binnen dat de kleine ruzie met Mustapha al weer over is. Ze hebben al weer wat woorden gewisseld. Ze voegt er wel aan toe dat ze alleen nooit veel met elkaar zullen praten. Ting denkt dat niemand veel met hem zal praten. Dat vindt ze wel jammer omdat ze graag meer over Moslims zou willen weten.
"Ik ben heel streng opgevoed", zegt Ting opeens. "Daarom wilde ik tot nu toe ook niet veel over m;n liefdesleven praten. Ik kan nu niet meer zeggen dat ik maagd ben, maar alles op z'n tijd!"
[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 16-09-2002 00:43]
Margriet komt even buiten.
"Zo, die Margriet is echt dun geworden joh", zegt Mustapha half lachend.
"Ja, je moeder is echt dun geworden!", herhaalt Margriet.
"Ik moet wel op je letten", zegt hij. "Je lippenstift is er weer vol op gegooid!"
"Als een jongen staat te pissen met een deur open is dat mijn probleem!", zegt Ting. "Ik zit hier in Big Brother. Dat is me net gebeurd!"
(over Mustapha blijkbaar)
"Ik vind wel leuk dat ik net even met hem gesproken heb", zegt Carmen. "Dat heb ik hiervoor nog helemaal niet gehad!"
"Die eerste 7 dagen heeft hij alleen maar geslapen!", zegt Judith.
"Is het echt zo dat hij vandaag ook dehele dag niets heeft gezegd?", vraagt Ting verbaasd.
"Ja".
"Raar he", reageert Carmen.
"Dat vroeg ik me ook af", zegt Judith. "Als je zo bent dan ben je zo, maar hij is eigenlijk een vrolijke Frans... hij vindt echt dat er niemand voor hem tussen zit. Ik heb de eerste dagen ook een erge confrontatie met hem gehad en vroeg ook waarom hij uberhaupt aan zo'n project meedoet. En het ergste is dat hij de kans heeft om een andere cultuur te laten zien.... en dat wil hij dus niet!"
"Ik ben ik, zegt hij dan.", vertelt Ting. "Hij wil een individu blijven! Tja.. ik ben ook een individu."
(dan stopt mijn code)
quote:Maak jij dat uit ?
Op maandag 16 september 2002 00:55 schreef APK het volgende:
Ik ben niet in slaap gevallen hoor, er wordt niets vermeldenswaardigs gezegd....

De dames dingessen een beetje in de keuken.
quote:
Op maandag 16 september 2002 00:56 schreef tong80 het volgende:
Maak jij dat uit ?
Mustapha: Ken jij die mop van Margriet en Mustapha die naar de bunker gingen? Ze gingen niet!
(Woe-Ha-Ha-Ha!)
Mustapha: Ach, zo erg was de bunker niet, viel best wel mee. Nu kunnen we lekker stoer doen.
(In de achtergrond hoor ik Margriet om een likeurtje vragen.)
Ting: Straks wordt ze nog dronken.
Mustapha: Jij kent Margriet nog niet, zij is echt de gangmaker van onze groep. In de bunker was ze rustig.
(Ting leest voor uit het regelboek, over aangename dingen die BB zou kunnen doen.)
Mustapha: Ik heb wel zin in een party. Hoewel, da's lullig voor de andere kant. Een feest met slow muziek, kan jij lekker gaan slowen met Margriet.
Ting: Trek je dit morgen weer aan?
Mustapha: Nee, dat denk ik niet, waarschijnlijk iets anders.
Ting: Heb je er nog één, zo'n gewaad?
Mustapha: Ja, ik kreeg een setje.
Ting: Dan doe ik morgen een keftan (?) aan, kunnen we lekker culti doen.
Margriet: Over dat eten enzo...
Daan: Waarom zou ik jaloers zijn?
Margriet: Over dat eten, dat jij dus zei, over dat eten, van ik ga wel vasten....
Daniela: Iedereen begon grapjes te maken over repen verbergen, dan denk ik, het is mijn straf, het is maar twee dagen, dan ben ik er vanaf. Jij zegt dat ik me laat kennen.
Margriet: Nee hoor.
Daniela: Dat zei Bo.
Margriet: Je was daar niet duidelijk in. We weten allemaal dat jij een goede eter bent. Dan gaan we jou niet aandoen dat je niks te eten hebt.
Wij hadden al meteen gezegd, dat doen we niet. We hadden nog extra brood.
Daniela: Dat wist ik dan weer niet....
(Zeer onsamenhangend gesprek.)
Margriet: Ik vind mezelf dus gewoon niet mooi. Ik wil gewoon even zeggen dat ik je een mooi mens vind (tegen Daniela.) Met je pakje, je broekje, je riempje er om heen, dan vind ik je heel mooi. (Straalbezopen!) Met die mooie handen, en je korte... Dat waardeer ik zo. Die dag daarvoor had je die lelijke trui aan, die lichte, die vind ik dus helemaal niet bij je staan. Je hebt een lelijke trui......
Ting: Van wie is die sigaret die op de grond ligt?
Margriet: Van mij, die is uit. Voor hun is het ook allemaal nieuw, ze kijken er naar met de psycholoog, misschien kunnen ze het nog wel verder rekken. Dat mensen allemaal de hele dag liggen te slapen. Als je mij dagenlang ziet liggen te pitten is ook niet leuk. Misschien vinden ze het ook wel leuk om mij ook weer een keer opgemaakt te zien, of met een schort aan in de keuken.

(Twee uur voorbij.....)
quote:Bij mij deden ze het prima...
Op maandag 16 september 2002 02:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
die streams doen het niet.
Judith zat recht op in bed, en lijkt wat te zoeken.
BTW, dit is mijn eerste stream verslag, mijn excuses als het niet goed is.
Ting is de keuken ook een beetje aan het opruimen
Jeanette zegt tegen Ting dat ze hebben afgesproken dat ze de vaatwasser laten totdat iedereen wakker is. (dat was dus die herrie)
Jeanette is haar tanden aan het poetsen, en staat zich een beetje uit te rekken.
Verder slaapt iedereen nog
10.50
Jeanette is uitleg aan het geven aan Ting over hoe en wat. Ze laat Ting nu zien waar ze het nieuwe voedsel en alles krijgen. Ook is ze nu de was aan het uitzoeken. Het schijnt heel veel was te zijn, ik heb er geen beeld van, alleen geluid.
Jeanette, weet je wat ik erg vind: mannen in een short, de vriend van mijn moeder loopt ook in shorts. (boeiend)
[edit]type foutjes[/edit]
Jeanette gaat de was doen, laat Ting meekijken zodat zij weet hoe het werkt. Jea's moeders vriend loopt altijd in een rare onderbroek
Jeanette is allergisch voor wasverzachter (krijgt ze eczeem van) dus dat gebruiken ze niet.
10:56
Ze ruimen wat op in de keuken, veel gerommel. Op de andere cams ligt iedereen nog lekker te slapen. Jea: heb je lekker geslapen? Ting: Ja, maar wel 3 keer heen en weer gespookt, ben een echte spoker. Jea: slaapwandelen? Ting: nee, heen en weer lopen, naar de wc.
Ting vraagt uitleg over de telefoon: "krijg je dan een stemmetje?" Jea laat het horen: het is gewoon voicemail. "ExciTING" zegt Ting.
Ting vertelt dat ze altijd als vroegste wakker is.
Jeanette legt uit hoe de butlerfoon werkt
Ting: Exciting, NOT
Jeanette: vindt ik wel, je bestelt wat, en je krijgt het zo snel mogelijk.
11.02
Jeanette is de asbakken aan het schoonmaken
Jeanette zegt dat het oude brood in het washok moet voor de eendjes, en vraagt ook of Ting haar niet vervelend vind.
Ting zegt van niet, dat het wel makkelijk is, omdat ze nog niet zoveel weet.
11.05
Ting vraagt zich af of BB het oude brood wel aan de eendjes geeft. Jeanette zegt dat zij hun best gedaan hebben.
Jeanette heeft het water getest, in het zwembad mag wel wat chloor, de jacuzzi is goed.
Ook Daniela is nu wakker, Ting geeft Daniela een bord en vraagt of ze thee wil, dat wil ze wel.
Arm slaapt nog steeds.
(mijn tijd zit erop)
Ting: "waarom heb je slecht geslapen? Omdat je gesnurk hoorde?"
Jea: "weet ik niet. Bo is redelijk rustig geweest. Margriet was wel aan het snurken. Snurkalarm aan. Oud brood zetten we terug in het hokje, Judith is daarmee begonnen. Misschien doe ik heel vervelend, maar..."
Ting: "Ik denk dat je daarmee op moet houden, met zeggen dat je vervelend bent. Je bent gewoon praktisch (gaat over oud brood in het hokje zetten) Ik vraag me af of ze dat echt doen, aan de eendjes geven."
Ze zien een huismus... Andere streams nog steeds rustig. Jeanette gaat buiten zitten, op de rand van het zwembad.Ting leunt binnen op een stoel. Daan komt uit bed, in badjas, vraagt of Ting kopje thee voor haar heeft. "Weer een wakker!" Margriet komt uit bed. Alle dames uit rijk zijn nu op, de rest slaapt nog.
11:15
Ting eet nu aan de bar, vraagt aan Daniela of zij het ook fris vindt; die heeft daar geen last van. Bo vraagt of er al besteld is, krijgt geen duidelijk antwoord (van Margriet?) en zegt geirriteerd "Ik vraag alleen of er al besteld is! luister nou!"
Ting: "je hebt verschillende gradaties in katers zo te zien.... Ma heeft een kater" (moet Margriet erg om lachen) Margriet: "Ik moet alleen even een pannetje Bo, en dan ben ik weer weg, Bodibo, gezelligerd! Wat gaan we vanavond eten? Waar hebben jullie zin in?"
Bo: "Lasagne" heeft Margriet niet zo'n zin in. Bo: "Ik hoef niet zo nodig te koken vandaag" Ma: "Waar heb jij trek in Ting?" Ting: "Avondeten maakt me niet uit.... als iemand zin heeft om te koken, lekker, gezellig!" Ting: "Misschien kruip ik er nog ff in, ik voel me ook een beetje verkoudachtig" Ting wil vast de lunch voor morgen bestellen. Margriet "wacht maar even, je moet alles in 1 keer bestellen" Gaat aan Jeanette en Daniele vragen wat zij willen eten.
(even naar andere stream)
Margriet, Daniela en Jeanette liggen buiten op ligstoelen. Daan heeft zin in broccoli. Margriet: "Wil wel graag vooraf bestellen carpaccio, rundvlees met heel dunne laagjes, sla eronder, heb ik echt zin in. Mozarella vind ik ook wel lekker erbij vooraf... Wat is nou lekker vooraf nu. Garnalen, met coctailsaus" Daan "Nee, ik lust geen garnalen" Margriet: "Ik ga zo aan het indisch... Maar carpaccio vindt niet iedereen lekker he?" Daan en Jeanette hebben er geen trek in. Jeanette "Ik ga lekker kip-kerrie maken, voor mezelf... daar heb ik zin in" Ze hebben het over pasta met pesto en kip. Daniela wil er wel groente bij: spinazie of broccoli. Margriet noemt alles op waar ze zin in heeft: frikandellen, drop.
Jean ging gisteravond om 4 uur naar bed, kwartiertje eerder dan Margriet. Margriet gaat naar binnen, Ting komt naar buiten. "Wat ben je donker gekleed meid!" zegt Jea
Ze hebben het erover dat iedereen nu naar kantoor gaat, in de file staat.
11:35
Bo zit buiten te eten
Da: "Spook je thuis ook altijd?" Ting: "Neeeee, maar hier zit je natuurlijk in een schijnwereld. Hoe moe ik ook ben, hier heb ik nog niet 1 keer achter elkaar geslapen" Da "Had je dat daar ook, in het buitenland?" Ting: "Nee. Ik weet zeker dat het aan deze zijde van het pand een stuk beter zal gaan. Geen kriebelende paardendekens meer" Da klaagt over de dunne matras aan de andere kant. Aan de andere kant is het verstikkend, rammelende maag, geestelijke verstikking, zegt Ting.
Jeannette opent een emmertje en wordt even onwel van de lucht die eruit komt. Ik vermoed dat ze het chloor willen bijvullen in het zwembad.
*remquito denkt: moet ik dit echt gaan verslaan?*
Stefan reageert: Wil Big Brother mijn kleding opzoeken?
Bo en Jeannette zijn nog steeds gif aan het mengen. Het emmertje gaat nu weer dicht. Ze denken dat er meer water bij moet en Bo smeert wat over zijn (dikke) buik. Hij zegt dat zijn zuurgraat nog wel iets omhoog mag.
Jeannette maakt een soort uitstrijkje in het emmertje en laat het aan Stefan zien. Er is mij niet duidelijk wat dit allemaal te betekenen heeft, maar het zal wel errug belangrijk zijn
Margriet komt nu in ochtendjas de tuin binnen. Ze heeft helemaal knock out gelegen. Judith zegt: kijk nog maar even naar m`n buik, want die is straks weg.
Margriet moet haar benen nog doen, maar wacht even tot Moestapha klaar is met douchen. De camera gaat nu daar de badkamer en we zien nog net dat Mustapha zich in een veel te grote boxershort aan het afdrogen is.
13.15 In de kooi staat Carmen nu onder de koude douche (waarschijnlijk haar haren te doen). De boobs krijgen we niet te zien.
Camera buiten: Daniela helpt Bo met wat strekoefeningen. Hij is er maar bij gaan liggen.
RECLAME
12.55! Ik zap naar Yorin, en het begon net...
Bijna allemaal buiten, en ze zijn ook bijna allemaal aan het woord.
Jeanette in een rode bikni, dikke stampers met cellulitis heeft ze.
12.59 Stefan vertelt haar hoe ze iets moet doen. Ik denk over het zwembad.
13.00 Carmen wil haar haar wassen, maar koud water.. Stefan geeft haar het advies om een pannetje water op te zetten enz enz.
13.01 Jeanette leest de gebruiksaanwijzing van de pomp en het ontkalkingsmiddel voor. Stefan en Bo luisteren aandachtig. Ze heeft een emmer nodig, "pak je die toch even" zegt Bo. Doe jij het reageert ze assertief.
Galilo, galile, wanneer ze ruikt hoe sterk dit spul is
13.05 In arm wil Laurens Carmen wel helpen met haarwassen. Ze redt het zelf wel. dus Laurens ook maar wijsneuzerig naar buiten om bij het ontkalken te zien.
13.07 Stem: Wil Laurens zijn zender checken.
Laurens: Wil BB mijn kleding zoeken?
Tegen de anderen: Ze kunnen het niet vinden.
13.09 Jeanette nog steeds aan het klooien met de pomp enz. Nu en dan met div. accenten erg-wijze (not) opmerkingen plaatsen.
13.12 Laurens tegen Margriet, die er net bij komt: Heee daar komt onze kater aan. Ze reageert er niet op.
13.13 En alles kakelt weer door elkaar.
13.14 Ting en Jeanette op de ligbedden. Ting vraagt of Margriet erbij komt. Ze antwoord negatief, ze moet haar benen nog doen, maar wil dit niet doen waar Mus bij is. Dus meteen de stream naar Mus in de badkamer, waarna de link snel is gelegd naar een douchende Carmen (niks te zien hoor).
13.16 Mus doucht niet naakt. Hij doet nl. zijn badjas aan en trekt daarna zijn boxershort uit.
13.17 Daniela doet armoefeningen bij een liggende Bo.
13.18 Einde uitzending.
(Sorry hier is verder niks van te maken)
13
quote:eum, die is een topic voor de streamverslagen en niet van de tv verslagen, hier is meestal een ander topic van....
Op maandag 16 september 2002 13:19 schreef okzin het volgende:
TV-Uitzending 13.00-13.30
quote:Dit zijn gewoon streams die op tv komen, en passen m.i. hier het beste tussen. Evt. verdere discussie svp in de commentaren
Op maandag 16 september 2002 13:22 schreef meneer draak het volgende:[..]
eum, die is een topic voor de streamverslagen en niet van de tv verslagen, hier is meestal een ander topic van....
(De dame onder de douche was Carmen)
Stefan meldt dit alles tegen de anderen, vooral dat hij geen kleren heeft, vindt hij erg kut.
Bo vraagt aan Jeanette hoe het bij haar is gegaan tussen haar ouders. Jeanette vertelt dan dat haar vader een Duitser is en dat hij nog een kind heeft bij een ander. Voor zover ik het kan verstaan heeft haar vader nooit alimentatie voor haar betaald, dat is ook zo bij de vader van Bo. Jeanette's moeder kreeg wel een uitkering.
Bo vraagt haar wel uit of ze nog wel haar grootouders ziet.
Je kan zien dat ze veel belangstelling hebben voor elkaars verhaal, waarschijnlijk omdat ze beiden hetzelfde hebben meegemaakt.
Het voornaamste voor allebei is "Waarom dit zo is gegaan".
"Maar"zegt Bo "daar krijg je toch geen antwoord op".
Daniela is in de tuin aan het touwtje springen. Stefan staat haar bewonderend vanuit de kooi te observeren.
Margriet zit haar nagels te doen en Laurens zegt lachend dat hij het lullig vindt dat ze straks weer twee weken in de kooi moet.
Laurens zegt dat tie in de wandelgangen heeft gehoord dat er weer een fysieke battle aankomt. Margriet reageert hierop lachend met `geen geintjes he`.
off topic: het zou wel weer eens tijd worden, dit is slaapverwekend
Daar ligt Laurens met ontbloot bovenlijf op het bankje. Carmen kijkt wat voor zich uit. Stefan loopt te regelen. Ik heb de indruk dat Stefan zich in de bunker beter voelt.Hij heeft daar natuurlijk meer ervaring dan Laurens, dus hij voelt zich duidelijk sterker.
Daniela is in de tuin van de bungalow touwtje aan het springen, Stefan kijkt verlangend naar haar, hij kan zijn ogen niet van haar afhouden.
Margriet komt nu naar buiten, zij voelt zich heel goed.
Zij zegt pesterig dat ze het heel lullig voor de anderen vindt, maar zij lacht daar hard bij.
Laurens vraagt haar of ze al weer aangekomen is. Aan het lachen van haar te horen heeft zij het reuze naar haar zin.
Ze vraagt of ze het nog leuk vinden in de bunker. Ïs 't nog steeds lachen in de bunker"?
Ja, zegt Laurens "maar ik heb gehoord dat er weer een battle komt met hardlopen maar nu met 10 kilo op je rug"
Margriet kan daar hartelijk om lachen.
Carmen en Judith liggen samen van de zon te genieten in bikini. Er wordt weinig gesproken....dus maar weer even terug naar Bo en Jeannette
Bo heeft toch weer Jeanette opgezocht, en zij praten toch weer vrij serieus. Nu over de studie van Bo en over het zusje van Jeanette. Zij heeft samen met haar moeder dat zusje opgevoed.
Ook gaat het over hun houding met geld. Jeanette kan niet zo goed omgaan met geld, ze spaart wel wat maar niet zoveel. Ook Bo kan onverwachte uitgavens doen. Want als hij iets wil hebben dan koopt hij dat ook.
Ze hebben beiden een studieschuld.
"Heb je niets van je vader gehad"? vraagt bo. Antwoord Jeanette:"van een kale kikker kan je niet plukken".
Ook gaat het over de OV jaarkaart, Jeanette heeft hem zolang ingeleverd. Bo niet, want hij kan toch wel aantonen dat hij hier in het huis heeft gezeten.
Bo vindt een studieschuld de goedkoopste lening die er is.
Hij heeft nooit extra erbij geleend, Ting echter wel.
Jeanette heeft haar studie niet afgemaakt dus die moet haar studieschuld terugbetalen. Nu gaat het erover hoeveel rente je betaald over studieschuld. Ze zeggen 5,6%
Jeannette is benieuwd wat de beurs doet en heeft het over haar oma die een spaarpotje voor haar heeft opgezet. Haar opa is wel een ouwe zeur ![]()
Bo geniet van z`n autootje en voelt zich geweldig als tie hier instapt.
Hij leeft in z`n auto. Lege flesjes en afval liggen overal verspreid.
Ting is ondertussen op d`r buik gaan liggen op de stoel naast Jeannette.
Ze bemoeit zich niet met het gesprek tussen Bo en Jeannette.
Jeannette zegt nu: ik heb alles goed achtergelaten en alles in m`n laptop opgeschreven...whooooooeeeaaaa!!!
Judith en Carmen zitten samen in de kooi maar ik heb geen geluid van die twee.
Mus heb ik nog niet gesignaleerd.
Daniela sport nog steeds. De nieuwe meisjes hebben een voorkeur voor rose, ze hebben allebei een rose bikini aan.
Ting gaat nu de was doen. Jeannette gaat verder tegen Bo. Ze ziet haar baas als een soort vader die het geweldig voor haar vond. Hij is zelfs nog langsgekomen met z`n vrouw.
Mustapha moet z`n zender checken. Hij was inderdaad niet te verstaan ![]()
Mus gaan pissen zegt tie, maar Jeannette wil eerst weten hoe je een hoofddoek maakt. Hij gaat het nu voordoen: de moderne versie. Sjaan vraagt nu of ze wel in bikini voor hem mag staan
Ze bespreken nu verschillende TV presentatoren. Stefan: "Catharine Keijl gaat naar de EO". De meiden geloven dat niet. "Wat gaat ze daar doen dan"?
Een of ander praatprogramma, zegt Stefan.
JA, Mus gevonden. Hij zit in ochtendjas met handdoek om zijn hoofd binnen te lezen.
Hij gaat nu bij Jeanette met de lap van Margriet voordoen hoe je een hoofddoel om moet doen.
Jeanette vraagt nog wel aan hem, of ze wel in bikini voor hem mag staan. Mus heeft hier geen bezwaar tegen..
Mus is erg serieus bezig om de lap om haar hoofd te binden (schitterend) Jeanette gaat nu op zoek naar een of ander gewaad om erbij aan te doen.
Sjaan vindt het allemaal wel stoer, lekker luchtig. Ze probeert nu als een turkse te praten.
Wil Mus zijn zender checken vraagt BB. Dat is inderdaad hard nodig want hij is slecht te verstaan.
Jeanette wil graag een Marokkaans feest organiseren.
Als Margriet Mus roept , zegt hij "Ja, lekker ding">
"Handdoek opruimen", zegt Margriet.
"Ja doe maar"zegt Mus lakoniek.
Jeanette heeft hoofddoeken besteld via de buttlertelefoon.
14.45 Laurens, Stefan, Judith en Carmen praten wat over bunker. Het verdelen van eten is het onderwerp. Ze zijn bang dat het rantsoen nog minder gaat worden in de bunker ![]()
Volgens Stefan komen er nog leuke dingen: familiebezoek, het krijgen van auto`s (off topic ik hoop het niet
)
Mustapha DBK (hebben ze spreekuur bij BB
)
En ze gaat weer dapper verder met tutten, smeren en zingen Ze geniet er hoorbaar van "Wat een genot om hier te mogen zijn".
_WIL MUS NAAR DBK KOMEN_
(Zal wel over zijn zender zijn die het niet goed doet)
Na al het tutten gaat Margriet nu bij-eten. Ze vindt het jammer dat er geen croissantjes zijn.
Jeanette vraagt aan Mus hoe het toch komt dat hij vandaag zo aardig is? Zij pest Mus en zegt op z'n Marokkaans "Ik weet waar je huis woont"
Mus vindt dit zeker een leuke uitspraak want hij herhaalt hem diverse malen.
Heel druk in zichzelf zingend en pratend gaat Jeanette broodjes smeren.
Stefan zegt dat het juist leuk is om dit soort verhalen uit te wisselen.
Nu valt het woord Loempia
Ik kon hem moeilijk verstaan maar denk dat dit grappig bedoelt was.
Terwijl Jeanette broodjes aan het smeren is bemoeit ze zich met iedereen die in de bunker langs komt.
Aan laurens vraagt ze wat op zijn T-shirt staat, aan Carmen vraagt ze of ze al lekker koud gedoucht heeft. Nu gilt ze dat haar slipper weer stuk is.
Ondertussen zit Bo op de grond voor de oven (Wat is ie aan het doen)?
In de bunker zijn de broodjes klaar en zij gaan in de kooi eten. Bo loopt pontificaal met zijn popcorn langs de bunlerbewoners. Margriet vindt dit niet zo leuk van hem.
Hij gaat op een matrasje zitten en propt echt de popcorn naar binnen, hij heeft er zelfs twee handen bij nodig.
Carmen en Judith aan de ene kant van het tafeltje en Stefan en Laurens aan de andere kant. Ze hebben ook een blok kaas ![]()
Ze praten over kaas en suiker en hebben elkaar verder niet zo veel te melden. Er wordt bijna niks gezegd
Jeannette heeft een tube gel besteld voor Laurens. De rijke bewoners zitten nu ook buiten met een bordje en praten een beetje met elkaar en met de kooibewoners.
Stefan moet nu ook naar DBK....Battle???????
Eerst moest Mus naar de DBK komen en nu Stefan.
Margriet schiet in een stress en roept dat er nu dan al weer een dilemma is. Als Mus eruit komt zegt hij dat er inderdaad een dilemma is. Maar dan blijkt dat hij een geintje maakte.
Ting vertelt dan dat de anderen in P. al vonden dat Margriet een paniekmens was. Margriet is hier wel verbaasd over maar ze geeft toe dat ze het wel is.
Mus moest komen vanwege zijn zender, die was kapot.
Margriet gaat toch maar eten voor het geval dat ze weer vlug naar de bunker moet. Ting duikt met haar de keuken in ( nee, niet de koffer).
Margriet en Ting zijn in de keuken aan het kokkerellen. Ting zegt dat ze heel graag in het huis wil blijven tot de nieuwe bewoners komen.
Iemand in Portugal (Mark?) schijnt over Margriet te hebben gezegd dat ze een panieker is. Ting heeft dit aan Margriet verteld en het zit haar helemaal niet lekker. Laat hem maar eerst eens hier komen, zegt ze.
Ting is inmiddels weer weg uit de keuken en Daniela en Margriet rommelen nog wat verder.
In de bunker zitten ze gezamenlijk te eten.Broodjes met kaas.
Judith verteld dat ze op haar 15e is begonnen achter de kassa, tegen een heel laag salaris. Toen modellenwerk, alleen in Nederland want ze heeft heimwee
Op alle Tina`s heeft ze gestaan en ook in blaadjes van warenhuizen. Stefan moet lachen en zegt: ik ben zo benieuwd welke warenhuizen.......
Het waren allemaal heel stomme banen zegt Judith. In de zomer moest ze met winterjassen aan in de duinen staan. Ook badpakken in de winter. Hondenbaan vindt ze!
Het meest erge was een opdracht in Rotterdam. Ze dacht een house-act en toen bleek dat het een klassieke act moest zijn tijdens een modeshow. De opdrachtgevers waren helemaal niet tevreden ![]()
Met Rene Froger vond ze het leukst. 10 minuten in een kooi in Carre.
*remquito vindt dat ze dan maar in de kooi moet blijven tot december*
Laurens heeft geen domme baantjes gehad, alleen Leliekoppen
zegt tie, maar dat is niet echt dom.
[Dit bericht is gewijzigd door bunnyma op 16-09-2002 15:39]
Mijn streams zijn er nu mee gestopt
kan ik eindelijk gaan sporten
Stefan wil zich gaan scheren, maar hij denkt dat iedereen z'n bikini lijn bij heeft gewerkt met zijn scheermes. Iemand anders (weet niet wie) biedt hem een scheermes van hem aan.
In de bungalow zijn Daniela, ting en Jeanette in de slaapkamer bezig. Jeanette heeft van een van de jongens een donkere bloes geleend.
Daan is haar kleren aan het reorganiseren en.....(de stream stopt ermee)
BB: Wil Stefan naar de DBK komen!
In de DBK ligt een stapeltje kleren.
BB "dag Stefan"
Stefan "Haai, hee perfect! Dank je wel"
BB "dag Stefan"
Stefan "Perfect, bedankt"
BB "wil je je andere kleren terug naar de DBK brengen en de insectenspray van Carmen ook meenemen"
Stefan loopt weer naar buiten en laat zun kleren aan de anderen zien.
Carmen is aan het speculeren wie er eventueel zouden komen. Dennis en Wouter lijken haar wel gaaf.
17.30
Mus ligt te bubbelen in het buitenbubbelbad
De regie is erg irritant bezig, verschillende streams zappen steeds naar het bubbelbad buiten en weer terug naar binnen.
17.34
Musje heeft zun badjas aangetrokken en sjokt weer naar binnen.
Ik zie Ting en Carmen binnen aan het hek binnen praten, echter zonder fatsoenlijk geluid (wat gerommel op de achtergrond, vermoedelijk ander geluidskanaal)
Het geluid is zwaar pruim, ik hoor alleen Mustafa in staccato.
Jeanet is d'r sokken kwijt.
17.43
Mgriet staat weer op.
Bo is in de weer met zun broekriem. Mooie roze broek heeft 'ie aan ![]()
Mgriet deelt mee dat ze aan de dunne is.
Mustafa is zich aan het omkleden in de badkamer.
Daantje staat er ook te tutten voor de spiegel. Heeft net haar haren gewassen zo te zien.
17.50
Ting is met Lau en Carmen aan het hek binnen een fotoboekje (?) aan het bekijken.
Bo en Mus staan buiten aan het hek met Stefan en Jeanet te praten.
Ze proberen nu het 'radioalfabet' op te noemen: Alfa t/m Zulu...
17.59
BB: Wil Ting naar de DBK komen!
Buiten gaat het gesprek weer over Ting naar aanleiding de BB-call.
Steef: "Ting voelde zich in het buitenland ook al niet zo lekker"
Carmen: "ze is zo lief...."
Gesprek gaat erg snel, meerdere mensen doorelkaar.
18.05
Stefan vraagt waarom het gas nog aanstaat
Gas wordt uitgezet.
Wat gaat arm eten?
Bietjes (Judith en Laurens) en Chili Con Carne (rest)
Morgen boontjes en doperwtjes met gebakken aardappelen.
Tingeling is weer terug en bekijkt ook even de boodschappen.
18.20 Kooi
Het lijkt erop dat hier ook voorbereidingen voor het eten worden gemaakt.
Binnen in de keuken van Arm zitten Laurens en Judith aan tafel te spelen met kaartjes.
Bo is met Stefan en Carmen aan het hek een spelletje met de grote kaarten aan het spelen.
Raad de volgende kaart
18.33 Arm
Laurens ligt op bed in de slaapkamer.
Hij probeert te slapen maar het lukt niet erg zo te zien (een shot van alleen zun gezicht met knipperende oogjes
)
18.41 Rijk
Iemand zit er in de badkamer te snikken lijkt wel. Kan niet zien wie, kwaliteit van de (smalband)stream is te belabberd.
Judith smeert ook een broodje (in arm).
Verder vooral beelden rondlopende en etende mensen.
18.48
Carmen: "nog een paar minuten en dan gaan we voor de buis zitten: Big Brother"
* zwets denkt dat ze het over ons heeft
18.56 Rijk
Bo en Ting hebben een babbeltje.
Het gaat momenteel over duiven ![]()
18.57
BB "Willen alle bewoners batterijen wisselen" (2x)
Ting vind Bo sjaggie
Bo: "nee hoor schat, ik ben helemaal niet sjagerijnig"
18.58 Arm
Laurens ligt nog steeds te meuren.
Carmen vraagt zich af waar Laurens is "hij kan niet ver weg zijn".
Carmen vindt dat dr haar mooi glanst (tsja, wat moet ik hier nu op zeggen?)
Leeuwenkooi.
Ting staat te babbelen met Stefan en Carmen.
Stefan vindt Ting er goed uit zien. Lekker opgeknapt enzo.
Gesprek gaat over het zere keeltje van Carmen.
Slaapkamer.
Laurens is weer wakker en babbelt met Ju in de slaapkamer
Ze nemen het eten even door. Laurens maakt het allemaal geen moer uit wat ze eten.
Judith gaat dr pyjama aandoen en een schoonheidsslaapje doen.
Ze beklaagt zich bij Lau over het geklaag en gedoe van dr medebewoners.
19.13 Leeuwenkooi
Nog steeds Ting in gesprek met Stefan en Carmen
Het gaat nu over sigaretten en roken in het algemeen.
Ze hebben het nu over de bewoners in het buitenland die naar het BB-huis gaan vertrekken.
Carmen vertelt dat ze in het buitenland samen met Joyce aan brief gingen schrijven namens BB (om de rest te foppen) dat er een sanctie zou volgen: Geen drank, geen sigaretten. Helaas vielen ze door de mand toen BB de boodschappen kwamen brengen.
Ting en Carmen vertellen Stefan dat ze rond 16.00 uur te horen kregen wie naar het BB-huis zouden vertrekken. In de eerste envelop zat de naam van Ting, de volgende was Carmen.
Stream stopt ermee.
Met dank aan meneer Draak voor de sponsoring
In de kamer vertelt Carmen ook dat ze een brief heeft mogen schrijven, maar verder absoluut geen contact.
(dilemma voor BB: als Carmen er donderdag uit moet, wat ze nu vast al wel weten, hadden ze haar dat dan nu niet moeten vertellen???)
"Ik vind het heel moedig als je deze keuze maakt!", meent Ting.
"We hebben het er thuis wel heel goed over gehad", legt Carmen uit.
"Toch vind ik het heel moedig", herhaalt Ting. "Even een aai!"
Ting loopt even naar Carmen toe en streelt haar over haar arm.
(het beeld zapt steeds weg)
In de tuin knuffelen Stefan, Laurens en Daniela even. Ik heb geen idee waar dat opeens vandaan komt. Laurens is eten aan het maken geloof ik.
"Het is in ieder geval goed dat je het voor je gevoel zeker weet", zegt Judith in de kamer tegen Carmen. "Dat is wel belangrijk!" Dan lijkt het gespek over haar oma even afgelopen. De meiden gaan weer hun eigen gang in het huis.
Judith komt er even bij staan in de tuin en vertelt Stefan en Laurens dat Carmen geen contact mag, maar wel een brief mocht schrijven.
In de kamer is het nu de beurt aan Bo om even met Carmen te praten. Het duurt maar even en ook hij geeft haar een knuffel.
Verder is het behoorlijk relaxt in het huis.... Geen rondvliegend servies, geen flippende dames, geen scheldende heren...
Bo loopt even op Ting af, die het moeilijk schijnt te hebben. Daniela en Judith spraken daar eerder ook al over.
"Heb je het een beetje zwaar!", vraagt hij kalm.
"Nou, mijn lotgenootje heeft het zwaar", antwoordt Ting. Ik heb het niet heel zwaar hoor! Ik had verwacht dat ze mocht bellen. Dat had ik verwacht. Omdat ze lang in dat kamertje zat."
"Jezus, walgelijk zeg dat ze niet even weg mag", zegt Daniela.
"Vind ik niet", zegt Bo. "Dat is een keuze die je moet maken schat. It's part of the project".
"Maar het was dus vantevoren al beslist", zegt Daniela, terwijl ze het eten voorproeft.
"Maar je kunt daar altijd op terug komen", reageert Bo. "Dit hoort er bij..... Het is een keuze... een persoonlijk dilemma!"
Op dit moment zitten ze zowel in de bunker als in de bungalow rondom de tafel en doen zich te goed aan het eten. Er wordt nu niet veel meer gesproken....
"Is het mis met Jeanette?", vraagt Bo.
"Ze heeft iets wat Ting zei niet helemaal goed opgevat", zegt Judith. "Sindsdien loopt ze te stampen... gewoon een miscommunicatie, meer niet!"
Aan tafel in de bungalow gaat het even over boosworden.
"Ik word niet zo snel boos", zegt Mustapha. "Als ik me ga irriteren zeg ik gewoon 'hou je bek dicht' en dan loop ik weg".
Laurens komt er bij staan en noemt Margriet volgens mij 'een aan alcohol verslaafde huisvrouw'!
De gesprekken zijn nog steeds niet echt van enig niveau helaas....
"Er zijn allemaal dingen waar ik helemaal schijtziek van word!", legt Jeanette uit aan Margriet.
"Je moet je gewoon niet gek laten maken", zegt Margriet. "Je bent een hartstikke leuk mens. Ik vind je echt jezelf... en echt een leuk mens!"
"Maar het is gewoon de hele groep.. alles komt me even m'n strot uit!, zucht Jeanette hardgrondig. "Werkelijk alles... ik heb echt zoiets van gatverdamme!"
"Tuurlijk word je soms een beetje ziek van al dat gezeik", meent Margriet. "Maar ik ga niet de hele wereld op m'n schouders nemen. Maar er is dus wel iets gebeurt?"
"Iets met Ting... en met Judith tijdens de was doen. Ze zei heel denigrerend tegen Laurens dat wij hier 14 dagen hebben gezeten en de lakens moeten wassen. Toen dacht ik godverdomme... dan moet ze naar diegene toegaan en het niet op zo'n misselijke manier tegen Laurens zeggen!"
"Maar dat moet je niet allemaal op je nemen!", reageert margriet.
"Ik word er gewoon echt schijtziek van", herhaalt Jeanette opnieuw hartgrondig."Ik kan niet tegen de manier waarop zij het brengt. En helemaal niet dat ze het dan later ook met Daniela er over heeft!"
"We hebben geen lakens gewassen omdat ze anders niet droog zijn s'avonds", probeert Margriet! "Het is hun probleem daar. Daar hoef je je niet persoonlijk door aangesproken te voelen."
En hier maakt Mustapha maakt half werk af", gaat Jeanette verder... Ook dat zijn nu dingen waar ik me dood aan erger!"
"Ik heb ook heel weinig gedaan hier", bekent Margriet.
"Maar alles komt me nu gewoon even m'n strot uit!", zegt Jeanette.
"Ja moet alles nu echt even loslaten", vindt Margriet. "We komen net die bunker uit en dan moet je even kalm aan doen. Je moet je niet verantwoordelijk voelen."
"Ik vind het zelf ook niet prettig om in een bende te komen, dus wil ik voor een ander ook zorgen dat het hier prettig is!", legt Jeanette uit.
"Het zou mij nu even aan m'n reet roesten hoe een ander het hier heeft", reageert Margriet half lachend. "Je bent veel te sociaal. Dat moet je gewoon niet doen!"
"Ach er zijn gewoon een aantal dingen nu die me m'n strot uitkomen!"
"Jij bent gewoon een opgeruimd mens en dan gaat je zoiets tegen staan", meent Margriet.
"Wat is er nou op tegen om afval even in de afvalbak te gooien?", vraagt Jeanette. "Ik heb er wat van gezegd, maar dan wordt er weer overheen geluld!"
"Je moet echt wat minder op anderen letten", raadt Margriet haar aan. "je moet even leuke dingen voor jezelf opzoeken. Probeer het gewoon even los te laten, want dan zit je jezelf in de weg. Want niemand zit ermee, behalve jij! Jij bent een perfectionist en dat zit je in de weg!"
"Nou, nee!"
"Nee?", lacht Margriet.... "Je bent lekker vrolijk nu"?
"Nou moet je niet gaan lachen Margriet, want het is niet grappig!"
"Ach, neem het niet zo serieus!", zegt Margriet. "Je was daar vrolijker dan hier zo langzamerhand".
"Maar er is nog veel meer!", zegt Jeanette dan. "Maar daar ga ik eerst even over na denken voordat ik hele verkeerde dingen ga zeggen. En als ik er uit ben dan spreek ik die persoon er wel op aan. Maardan ga ik een hoop mensen kwetsen!"
"Nou en?", valt Margriet haar meteen in de rede. "Dan kwets je ze maar. Maar je mag rustig laten weten dat je het ergens niet mee eens bent. Misschien zeg je het op een verkeerde manier, maar daar leer je dan weer van en dan zeg je het de volgende keer op een andere manier!"
"Ik wil gewoon zorgen dat alles wat ik zeg dat het gerechtvaardigd is en dat het op juiste feiten is gebasseerd".
"Als jij je klote voelt dan voel je je dus niet goed en dan hoef je niet te gaan denken of het allemaal gerechtvaardigd is", reageert Margriet meteen. "Dan ben je weer de perfectionist!"
"Ja maar, als ik iets voel dan wil ik erover nadenken. Ik wil dat het eindelijk hier in een stabiel vaarwater komt.... maar de ene keer maak ik me druk om dingen en de andere keer niet. Jij zat gisteravond best wel onder een flink gezellig neutje in het bad. Daantje gaat daar in mee, die sterkt het nog eens aan. Ik hoorde jou dingen zeggen waarvan ik weet dat je die normaal niet had gezegd. Maar Daantje wakkert het dan lekker aan en daar kan ik niet zo goed tegen. Die dingen komen me nu even m'n strot uit. Daniela is een hele leuke meid, noemt iedereen prinses, maar ik vraag me af of ze dat werkelijk meent. Daar denk ik over na en daarom ben ik op m'n hoede!"
"Je hebt helemaal gelijk!", reageert Margriet. "Die dingen denk ik ook, maar die denk ik voor mezelf... Tuurlijk... tuurlijk!"
"En dan komt Bo heel lief bij me zitten en pakt hij mijn hand en dan komen er tranen... en dan denk ik NEE, nu even niet. Maar ik ga straks nog naar Bo toe daarover... en ook naar Ting"
"Ik zou gewoon proberen om de kleine dingentjes te pakken en daar veel moed uit te halen. Niet te veel met andere mensen bezighouden, want dat is niet te doen."
"Dat doe ik alleen omdat ik wil weten of mensen oprecht met me omgaan!", legt Jeanette
"Je doet het ook om jezelf staande te kunnen houden", meent Margriet..."maar doe het wel tot op zekere hoogte, want anders hou je jezelf niet overeind. Als je echt overal gevoelig voor bent dan breek je daar van. Want niemand is hier compleet zichzelf. Ze zijn zich toch bewust van de camera's. Het is allemaal leuk en hahahaha.. maar één van ons moet er wel donderdag uit en dat speelt toch mee!"
Dan zapt de camera naar de woonkamer.
"Tot hoever durf jij dingen te vertellen op tv?", vraagt Ting voorzichtig.
"Vraag maar.....", zegt Mustapha lachen... "en jij dan?"
"Ik ben wel voorzichtig!", antwoordt Ting meteen.
"Ik ga hele intieme dingen niet zeggen", zegt Mustapha. "Maar wij hebben ook een hele andere achtergrond. En eigenlijk zitten jou vader en moeder en zus ook in Big Brother... Als je de hele dag zegt sex sex sex..."
"Ik kan het veel ranziger maken als ik wil", lacht Ting. "Maar ik hoef niet taboedoorbrekend te zijn!"

"Bo en Ting, ik vond het wel fijn dat jullie even aan me vroegen net hoe het was..", begint ze "Maar Ting, jou opmerking van net vond ik niet zo fijn."
"Misschien was het ook een rare opmerking", reageert Ting voorzichtig.
"Daarom liep ik ook weg, anders zeg ik dingen verkeerd en dan wil ik niet hier", legt Jeanette wat zenuwachtig uit.
"Is goed!"
"We zijn nog wel goeie vriendjes?", vraagt ze.
Ting loopt naar Jeanette toe en knuffelt haar!
"Als je iets niet aan staat moet je gewoon komen! En dat heb je gedaan... respect!", zegt Ting.
"En Bo, sorry dat ik jou wegstuurde!", zegt Jeanette toch nog even tegen Bo.
"Geeft niet", reageert Bo. "Ik probeer het altijd drie keer en dan is het klaar. Maar er hoeven geen woorden aan vuil gemakt te worden. Mijn gevoel blijft hetzelfde."
"Ik vind het vervelend als ik iemand weg stuur omdat ik het op dat moment even vervelend vind.", legt Jeanette uit.
"Het maakt mij niet uit als iemand even alleen wil zijn!", zegt Bo
De rust is weergekeerd en de groep in de bungalow gaat gezamelijk rondom de tafel zitten... Ze bekijken dan de foto's van Ting.
"Wat een prachtige foto's!", meent Margriet. "Die moet je toch makkelijk kunnen verkopen?"
"Niet dus", reageert Ting.
Margriet snapt er niets van.
"Ik denk dat Daantje eruit geschopt wordt" zegt hij lachend tegen Daan.
Hij vind dat Daan veranderd is de laatste dagen, veel stiller en minder lachen. Hij denkt dat ze in spanning zit voor donderdag. Zij ontkent dit, ze is meer bezig met dingen van nu en donderdag is nog ver weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |