We hebben tot nu toe gehad:
- jaren 60 albums
- jaren 70 albums
- jaren 80 albums
- jaren 90 albums
- hip hop albums
- u2 songs
- beatles songs
- iron maiden albums
(als ik iets vergeet vul maar aan)
Iets per artiest lijkt me toch niet zo ideaal, wie kies je dan? Iets per genre zie ik snel verzanden in discussies over wie nou wel of niet in een bepaald hokje past... lastig dus.
Wat dan wel? Nou, bijvoorbeeld:
- singles van een decennium (wordt dat niet niet erg veel?)
- singles van een jaar of beperkt aantal jaren (bv 1980-1984, gevolgd door 1985 - 1989 en zo per decennium 2 keer)
- soundtracks (geen scores) (werd ook in film/tv al genoemd maar lijkt me meer iets voor hier)
Iemand andere ideeen of interesse in iets wat hier genoemd is? Misschien toch een artiest of muziekstijl doen? Laat het weten.
De organisatie wil ik wel doen, mits ik zelf genoeg met het onderwerp heb natuurlijk
quote:Dit vind ik 2 perfecte ideeen!!! per jaar singles heb je wel een onuitputtelijke bron te pakken, maar kunnen de meeste users maar zeer beperkt stemmen..denk beter dat je van een paar jaar kan doen..
Op zondag 15 september 2002 23:56 schreef ranja het volgende:
- singles van een jaar of beperkt aantal jaren (bv 1980-1984, gevolgd door 1985 - 1989 en zo per decennium 2 keer)
- soundtracks (geen scores) (werd ook in film/tv al genoemd maar lijkt me meer iets voor hier)
en beste soundtrack, top plan, roep ik al een half jaar nl
quote:Ik geloof dat album 2000 en album 2001 ook geweest waren...
Op zondag 15 september 2002 23:56 schreef ranja het volgende:
Ik vind het wel weer tijd worden voor een nieuw toernooi eigenlijk. Bij Film/tv begint het een na het andere, dat kan in Muziek ook vind ik. Probleem is alleen: waarover?We hebben tot nu toe gehad:
- jaren 60 albums
- jaren 70 albums
- jaren 80 albums
- jaren 90 albums
- hip hop albums
- u2 songs
- beatles songs
- iron maiden albums
(als ik iets vergeet vul maar aan)
Tja... qua nieuwe tournaments...
Met albums is alles al gedaan wat ik kan bedenken. Genre zou eventueel kunnen, maar zoals je al zei is het moeilijk een genre af te bakenen (hoewel dat bij films ook gebeurd is (Horror-Tournament)). Singles is dan de beste optie die overblijft. Ik denk dan idd dat je het moet beperken tot 5 jaar per keer.
quote:Briljant.
Op maandag 16 september 2002 00:00 schreef Rieuwert het volgende:
Green Day songs.
quote:Is toen idd ook al geroepen, maar niemand wou het organiseren. The Beatles interesseerde me veel meer dan Rolling Stones.
Op maandag 16 september 2002 00:27 schreef tong80 het volgende:
Als je Beatles songs hebt gehad. Waarom dan niet van de Rolling Stones ?
Green Day is kewl trouwens
Voor singles zou je eventueel als proef één jaar kunnen nemen en kijken of het loopt.
Het is vreselijk voor velen, ik weet het, maar in het kader van 'voor ieder wat wils' leek het me zo gek nog niet. Probleem is dat ik niet zoveel kijk heb op boybands van voor 1990 ongeveer. Wie nog namen weet, ben ik erg dankbaar!
quote:Een Band Tournament lijkt me een leuk idee.
Op maandag 16 september 2002 17:45 schreef ranja het volgende:
ik wacht nog even meer reacties af, ook op dit idee van bands en artiesten.
quote:Ik heb daar wel oren naar... De vraag is alleen hoe je het wil organiseren
Op maandag 16 september 2002 19:36 schreef menjo het volgende:
Ow, ik zit er btw over te denken om een soort fok!top100 voor singles samen te stellen, als daar tenminste belangstelling voor is....
quote:Goed idee.
Ow, ik zit er btw over te denken om een soort fok!top100 voor singles samen te stellen, als daar tenminste belangstelling voor is....
quote:Leuk idee inderdaad. Ik was zelf al aan een persoonlijke top 1000 bezig (elke dag een handjevol minuten aan werken, dan lukt het wel op den duur...
quote:Organiseren is niet zo'n probleem, ik heb dat hier al eerder gedaan... het kost alleen tijd enzo.
Op maandag 16 september 2002 21:48 schreef Gorro het volgende:[..]
Ik heb daar wel oren naar... De vraag is alleen hoe je het wil organiseren
Het handigste lijkt me om iedereen een top 10/20 in te laten sturen ofzo. Lijkt me wel kewl. Ik doe zeker mee...
quote:Klopt... Maar neem rustig je tijd, hoor. Het zal toch nog wel een paar weken duren voor ik mijn lijstje af heb. Om er dan vervolgens achter te komen dat de overlap tussen de Fok! Singles Top 100 en mijn persoonlijke Top 100 2 liedjes is of zo...
Op maandag 16 september 2002 22:06 schreef menjo het volgende:[..]
Organiseren is niet zo'n probleem, ik heb dat hier al eerder gedaan... het kost alleen tijd enzo.
quote:ja dat is idd ook een probleem.. behalve natuurlijk als heel fok! een lijstje instuurt
Op maandag 16 september 2002 22:09 schreef Zander het volgende:
Ik vraag me ook af of je sowieso wel voldoende dezelfde titels binnenkrijgt om een relevante top 100 samen te stellen: volgens mij loopt dat toch enorm uiteen, veel meer dan bij albums. Maar goed, er is maar een manier om er achter te komen...
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 16-09-2002 22:12]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |