Zoals ik het lees gaat dit alleen over de brievenbussen, servicepunten/postagentschappen en het aantal ophaaldagen niet zozeer over de bezorgdagen. Het enige wat er staat is dat het aantal ophaaldagen gelijk zal komen te staan aan het aantal bezorgdagen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Citaat van de site van de NOS:
[..]
Het is dus nog niet definitief. Het mag van de minister, maar vervolgens moet de Kamer er nog over stemmen. En daar kan zo'n voorstel nog sneuvelen, dat gebeurde vorig jaar ook.
Opvallend is trouwens dat het nu gaat om het schrappen van de maandag per 2015, waar er aanvankelijk nog sprake was van 2014!
In de Friese Wouden zeggen ze veel directer waar het op staat, maar voor de rest no problemo. Zijn vaak nog hechte gemeenschappen daarquote:Op dinsdag 4 juni 2013 05:34 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh, ben er weer redelijk klaar voor na een korte onrustig geslapen nacht![]()
@ Atmosphere82: ja hèEn ja ik heb een leuke verjaardag gehad
[..]
Ik krijg dat ook telkens te horen dat het zo'n 'stugge' mensen zijn...en vaak zijn de mensen die dit zeggen alleen maar na-praters of hebben zelf niet eens in de gaten dat ze zelf erger zijn dan waar ze een ander van betichten![]()
Moet wel zeggen dat ik vind er verschil in zit: Het westen van Friesland is in mijn ervaring toch weer anders(gemoedelijker?) dan het noord-oosten van Friesland.
jammer, maar het zat er al aan te komen ...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Gisteren HR gebeld, kreeg ze meteen aan de lijn.
Dit vanwege de brief die ik gisteren kreeg (beindiging arbeidsovereenkomst van rechtswege)
Plus ook een "verzoek betaalbaarstelling winstdeling ex-werknemer"
Gegevens zijn door HR naar UWV gestuurd. Ik ga dus de ziektewet in
Had nog tegen mijn TC gezegd "tja, ik heb jaren lang m'n land gedient, ook in het buitenland op missie en dan krijg ik dit".quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer, maar het zat er al aan te komen ...
Moet je toch wat beter lezen, er is nadrukkelijk sprake van het terugbrengen van het aantal bezorgdagen van 6 naar 5.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
Zoals ik het lees gaat dit alleen over de brievenbussen, servicepunten/postagentschappen en het aantal ophaaldagen niet zozeer over de bezorgdagen. Het enige wat er staat is dat het aantal ophaaldagen gelijk zal komen te staan aan het aantal bezorgdagen.
quote:Het aantal ophaaldagen van post wordt, net als het aantal bezorgdagen, teruggebracht van 6 naar 5 dagen per week.
Maar volgens mij gaat dat van 2015 wel alleen over het sluiten van kantoren en weghalen van brievenbussen. Voor zover ik weet staat die 5daagse bezorgweek nog steeds voor januari 2014quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moet je toch wat beter lezen, er is nadrukkelijk sprake van het terugbrengen van het aantal bezorgdagen van 6 naar 5.
[..]
Hier lopen nog diverse mensen in TNT-kleding. Bijna iedereen draag iig nog de TNT-broek. Een enkeling loopt zelfs nog compleet in TNT-outfit. Ik zag zelfs nog een TC met TNT-jas. Schijnt ook te komen omdat veel mensen nog steeds op (een deel van) hun kledingpakket wachten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:16 schreef gelestipjes het volgende:
Stelde hier ook weer weinig voor qua hoeveelheid. Hoe ging het bij andere kantoren trouwens mbt tnt-kleding? Hier werden een stuk of 5 mensen naar huis gestuurd omdat ze een tnt broek aan hadden, die moesten thuis eerst een andere broek aan gaan doen. Mensen die nog een tnt shirt aan hadden moesten die meteen inleveren en ter plekke een postnl shirt aandoen.
Dat zou je inderdaad denken, echter, ook mensen die helemaal geen uitvoering meer doen mochten geen tnt kleding aanhebbenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Overigens zou het op zaal dragen van TNT-kleding geen probleem mogen zijn: Het gaat erom dat het TNT logo niet op straat zichtbaar is. Anders mogen ze alle rode en blauwe bakken en alle rolcontainers ook wel gaan vervangen.
Net even het volledige bericht op de site van de Rijksoverheid gelezen, en het lijkt toch echt te gaan om 2015. Er staat namelijk ook in het bericht dat het wetsvoorstel pas in 2014 naar de Kamer verstuurd gaat worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar volgens mij gaat dat van 2015 wel alleen over het sluiten van kantoren en weghalen van brievenbussen. Voor zover ik weet staat die 5daagse bezorgweek nog steeds voor januari 2014
Inderdaad!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Wel flauw zeg, om mensen daar echt om naar huis te sturen.... zeker als ze alleen maar binnen werken.
Ik lees het meer als "de ophaaldagen mogen nu ook veranderd worden naar 5 dagen in de week" net zoals dat eerder al mocht voor de bezorgdagen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Net even het volledige bericht op de site van de Rijksoverheid gelezen, en het lijkt toch echt te gaan om 2015. Er staat namelijk ook in het bericht dat het wetsvoorstel pas in 2014 naar de Kamer verstuurd gaat worden.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/postmarkt/nieuws/2013/06/03/minder-brievenbussen-en-postvestigingen.html
en na 5,5 uur stond ik weer binnenquote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:22 schreef peter2671 het volgende:
En vandaag was het meer dan een makkie..eigenlijk niets aan/saai zelfs.
Na 2½uur stond ik al weer buiten
Maar dat is een ouder bericht dan mijn bericht. Als je verder zoekt kun je zelfs nog een bericht vinden met daarin een voorstel de maandagbezorging per 01/01/2013 te schrappen!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:46 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)naar-vijf-dagen.html
Zo kun je het ook lezen, maar die twee gaan toch hand in hand? Als je de maandagbestelling afschaft hoef je ook op zondag geen buslichting meer te doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:00 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik lees het meer als "de ophaaldagen mogen nu ook veranderd worden naar 5 dagen in de week" net zoals dat eerder al mocht voor de bezorgdagen.
Geloof ook niet dat het door gaat nog meer werkelozen erbij, kom op staat der nederlanden neem die zooi over,dat alles weer genationaliseerd wordt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Citaat van de site van de NOS:
[..]
Het is dus nog niet definitief. Het mag van de minister, maar vervolgens moet de Kamer er nog over stemmen. En daar kan zo'n voorstel nog sneuvelen, dat gebeurde vorig jaar ook.
Opvallend is trouwens dat het nu gaat om het schrappen van de maandag per 2015, waar er aanvankelijk nog sprake was van 2014!
Ik heb liever met Noordelingen/Oosterlingen te maken dan Westerlingen,want laatstgenoemden,quote:Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Mijn ervaring met Friezen is dat ze niet stug zijn, zoals zoveel mensen denken.
hier stervensdruk 3 hah maal tig honderd,champions, vele pakkettenzooi etc..quote:Op dinsdag 4 juni 2013 11:22 schreef peter2671 het volgende:
En vandaag was het meer dan een makkie..eigenlijk niets aan/saai zelfs.
Na 2½uur stond ik al weer buiten
beginnen ze ook al communistisch te worden?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:16 schreef gelestipjes het volgende:
Stelde hier ook weer weinig voor qua hoeveelheid. Hoe ging het bij andere kantoren trouwens mbt tnt-kleding? Hier werden een stuk of 5 mensen naar huis gestuurd omdat ze een tnt broek aan hadden, die moesten thuis eerst een andere broek aan gaan doen. Mensen die nog een tnt shirt aan hadden moesten die meteen inleveren en ter plekke een postnl shirt aandoen.
Mooi!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 05:34 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh, ben er weer redelijk klaar voor na een korte onrustig geslapen nacht![]()
@ Atmosphere82: ja hèEn ja ik heb een leuke verjaardag gehad
[..]
Ik krijg dat ook telkens te horen dat het zo'n 'stugge' mensen zijn...en vaak zijn de mensen die dit zeggen alleen maar na-praters of hebben zelf niet eens in de gaten dat ze zelf erger zijn dan waar ze een ander van betichten![]()
Moet wel zeggen dat ik vind er verschil in zit: Het westen van Friesland is in mijn ervaring toch weer anders(gemoedelijker?) dan het noord-oosten van Friesland.
Dan zijn ze bij mij inzake mijn verlof op zaterdag na Hemelvaart in de fout gegaan. Ze hebben niets laten weten maar toen ik toen maar belde kreeg ik ineens geen verlof meer. Terwijl het om gekozen verlof voor dit jaar ging.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:36 schreef superkimmi het volgende:
als hij binnen 2 weken niet reageert dan heb je vrij.
Sorry Superkimmi!quote:
Irritant Erwin!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Had nog tegen mijn TC gezegd "tja, ik heb jaren lang m'n land gedient, ook in het buitenland op missie en dan krijg ik dit".
Maar hij mag mij niet aanhouden, hoezeer hij het mij ook gunde
Ik ben er nog niet op aangesproken dat ik de oude kledij nog draag, maar ik werk dan ook alleen nog maar buiten tegenwoordig...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:16 schreef gelestipjes het volgende:
Hee goed idee zeg! Dat ga ik ook doen denk ik!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Collega van mij heeft het TNT gedeelte van het logo eraf gehaald bij zijn broeken
Wel flauw zeg, om mensen daar echt om naar huis te sturen.... zeker als ze alleen maar binnen werken.
Hier was het best nog wel druk, zowaar een groot deel van de Kampioen nog weer. Had ze eigenlijk pas zaterdag weer verwachtmaar dat scheelt dan zaterdag weer lekker, als ik 2 wijken moet lopen.
Wat een hypocrisie zeg!quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:50 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Inderdaad!
Bij ons is er eentje naar huis gestuurd omdat die de bedrijfspas(om binnen/buiten te komen) was vergeten.
Na kort overleg hoefde het niet, want diegene woont ruim een ½uur rijden van het werk en die zou dan ook meteen een snipperdag pakken en er waren geen mensen om bij te springen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |