dat klopt. We kijken even de kat uit de boom, maar als er eenmaal contact is dan is dat ook meteen goed.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Mijn ervaring met Friezen is dat ze niet stug zijn, zoals zoveel mensen denken.
Wanneer wordt er post bezorgd op maandag dan? Als ik vrijdag voor 17:00/18:00 iets in de brievenbus doe, is het er zaterdag. Als ik zaterdag/zondag iets in de brievenbus doe is het er dinsdag. Met pakketten hetzelfde voor zover ik weet. Of... als je vrijdag een pakketje verstuurd, zaterdag is niemand thuis, dan bezorgen ze het de volgende werkdag, maandag?quote:Op maandag 3 juni 2013 19:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nog steeds van die idioten die roepen dat er in hun dorp al jaren geen post meer word bezorgd op maandag. Die mensen denken zeker ook dat hun deurbel kapot is als er de hele dag geen bezoek komt.
Half correct.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wanneer wordt er post bezorgd op maandag dan? Als ik vrijdag voor 17:00/18:00 iets in de brievenbus doe, is het er zaterdag. Als ik zaterdag/zondag iets in de brievenbus doe is het er dinsdag. Met pakketten hetzelfde voor zover ik weet. Of... als je vrijdag een pakketje verstuurd, zaterdag is niemand thuis, dan bezorgen ze het de volgende werkdag, maandag?
Ik heb echt nog post bezorgd tot een half jaar geleden op maandag, doet tegenwoordig iemand anders, het zijn op het hele dorp 360 adressen ofzo maar 40 brievenquote:Op maandag 3 juni 2013 20:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wanneer wordt er post bezorgd op maandag dan? Als ik vrijdag voor 17:00/18:00 iets in de brievenbus doe, is het er zaterdag. Als ik zaterdag/zondag iets in de brievenbus doe is het er dinsdag. Met pakketten hetzelfde voor zover ik weet. Of... als je vrijdag een pakketje verstuurd, zaterdag is niemand thuis, dan bezorgen ze het de volgende werkdag, maandag?
Huh, ik zie op alle brievenbussen altijd staan, volgende lichting maandag.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Half correct.
Post in de brievenbus van zaterdag/zondag wordt vaak (bij mijn wijk iig) op zondag geleegd en maandag bezorgd!
De pakketdienst doet op maandagen alleen tweede aanbiedingen, geen eerste aanbiedingen. Maar de gewone post komt wel op de maandag, net als anders, voor 18:00. Enige verschil is dat er dan alleen postzegelpost, post uit het buitenland en roodfrankeringen gedaan worden, dus geen port betaald spul.quote:Op maandag 3 juni 2013 20:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Bij mij staat er altijd zondag op. Hier lichten ze zondag om 6 uur nog altijd, wordt dan maandag al bezorgd als de postbode in de wijk op maandag loopt.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:00 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Huh, ik zie op alle brievenbussen altijd staan, volgende lichting maandag.
Hmm oke, ook postzegelpost dus, maar dan betekent het dus dat, zoals Snoepje zegt, er in het weekend brievenbussen geleegd moeten worden. Wist ik niet, gebeurt hier in ieder geval nooit.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De pakketdienst doet op maandagen alleen tweede aanbiedingen, geen eerste aanbiedingen. Maar de gewone post komt wel op de maandag, net als anders, voor 18:00. Enige verschil is dat er dan alleen postzegelpost, post uit het buitenland en roodfrankeringen gedaan worden, dus geen port betaald spul.
Lijkt me sterk dat dat in jouw woonplaats niet gebeurt, op zondag worden de bussen gewoon geleegd.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hmm oke, ook postzegelpost dus, maar dan betekent het dus dat, zoals Snoepje zegt, er in het weekend brievenbussen geleegd moeten worden. Wist ik niet, gebeurt hier in ieder geval nooit.
Dat is toch nog niet zeker? Er ligt een wetsvoorstel, maar daar moet nog over gestemd worden.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Half correct.
Post in de brievenbus van zaterdag/zondag wordt vaak (bij mijn wijk iig) op zondag geleegd en maandag bezorgd!
In 2014 dus niet meer, want dan mogen die kloojo's (no offence naar de bezorgers) een dag minder bezorgen.
Volgens mij al definitief hoor.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is toch nog niet zeker? Er ligt een wetsvoorstel, maar daar moet nog over gestemd worden.
Huh inderdaad..... snap er niks van. Hmm toch eens beter opletten dan.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat in jouw woonplaats niet gebeurt, op zondag worden de bussen gewoon geleegd.
http://www.postnl.nl/loca(...)key=e9b6ea2efe17510f als jij daar op zoek gaat naar brievenbussen staat er dus dat ze van ma tm vrijdag geleegd worden? Want bij mij staat er zo - vr
Kan best zijn dat de postbode te lui is om 'm vrijdag op zaterdag te zetten oid. Gebeurd(e) hier ook vaak genoeg. Of dat de schuif niet helemaal goed werkt.quote:Op maandag 3 juni 2013 21:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Huh inderdaad..... snap er niks van. Hmm toch eens beter opletten dan.
Oh ja, uit de Achterhoek ja...quote:
Oh?quote:Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
In supermarkten zijn die postzakken er al, dus geen idee waar zij op doelen?quote:Op maandag 3 juni 2013 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Als alternatief voor de verdwijnende brievenbus: postzakken in bejaardenhuizen en supermarkten
http://nos.nl/artikel/513(...)voor-brievenbus.html
Laat ze een betaalde ophaalservice afnemenquote:Laat de receptie van een zorgtehuis iedere dag gewoon alle post wegbrengen? Veel betere oplossing als je 't mij vraagt.
Ik krijg dat ook telkens te horen dat het zo'n 'stugge' mensen zijn...en vaak zijn de mensen die dit zeggen alleen maar na-praters of hebben zelf niet eens in de gaten dat ze zelf erger zijn dan waar ze een ander van betichtenquote:Op maandag 3 juni 2013 20:56 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Citaat van de site van de NOS:quote:
Het is dus nog niet definitief. Het mag van de minister, maar vervolgens moet de Kamer er nog over stemmen. En daar kan zo'n voorstel nog sneuvelen, dat gebeurde vorig jaar ook.quote:PostNL mag van minister Kamp het aantal brievenbussen halveren van 19.000 naar 8700. Dat schrijft de minister aan de Tweede Kamer. Kamp wil PostNL meer ruimte geven om de postdienst rendabel uit te voeren.
Behalve het schrappen van brievenbussen mag het bedrijf ook 1500 postvestigingen sluiten, zodat er 1000 overblijven. Het aantal ophaaldagen van post wordt, net als het aantal bezorgdagen, teruggebracht van 6 naar 5 dagen per week.
Besparing
De maatregelen kunnen vanaf 2015 ingevoerd worden. Ze moeten een besparing opleveren van 27 miljoen.
Het versturen van post wordt ook duurder. Dit jaar gaat de prijs van een postzegel 6 cent omhoog, volgend jaar mag daar nog eens 4 cent bijkomen. Dat moet nog eens 45 miljoen euro extra opleveren voor PostNL.
Volgens Kamp is het voor PostNL moeilijk om rendabel te werken, omdat er steeds minder post wordt verstuurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |