SPOILER: Meer webshops...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiscountOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Trading marketsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Taobao/TmallOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Free shippingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Free registered shippingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Express shippingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrackingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Trackstatus legendaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen NederlandOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verpakking en transporthandlingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DouaneOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)
PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
› GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.
Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.
› Topicreeks: Android tablet discussie topic
› Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
› Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
› DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)
Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren
• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom
• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen
• First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search
• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief
Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.
Veel plezier met bestellen!
OP Redesign V3.0 by shiznuts![]()
Horloge linkje heb je al, die van eBayquote:
USB LED: http://www.ahappydeal.com/product-47360.html
Oordopjes: 1$ oordopjes op BuyInCoins (de site doet het niet bij mij thuis, sorry)
Laser (2x is omdat ik er ook één voor mijn vriend heb besteld): http://www.tinydeal.com/2(...)uage=en¤cy=USD
Succes![]()
![]()
Onderweg:
• 2 x 808 Keychain #3
• 2 x 808 Keychain #3 ( resend van hierboven, die ik na 2 a 3 maand dus nog niet binnen heb)
• 1 x spiegel
• Multimeter
• Infrarood Thermometer
• Senic G4 Headseat 7.1 ( die ook al een sinds eind maart onderweg is ofzo)
en nog wel wat ander spul wat ik vast en zeker weer ben vergeten![]()
![]()
De prijzen worden hier ook hoger dusquote:Op vrijdag 31 mei 2013 01:30 schreef StraatSoldaat het volgende:
Dat mensen nog bestellen uit China.
Met die slechte wisselkoers en webshops die hun prijzen omhoog gooien is het al lang niet meer zo verleidelijkEn als voorbeeld één mijn eerste bestellening, een bluetooth stick is nu 2 cent duurder in 4 jaar dus die inflatie valt ook wel mee.
Wisselkoers heeft overigens in die vier jaar wel eens vaker rond de 1.25 (paypal koers) geschommeld.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/![]()
plus dat je in China soms dingen kan krijgen die hier moeilijk te krijgen zijn. En het is natuurlijk een soort hobby.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:11 schreef RobertNL het volgende:
[..]
De prijzen worden hier ook hoger dusEn als voorbeeld één mijn eerste bestellening, een bluetooth stick is nu 2 cent duurder in 4 jaar dus die inflatie valt ook wel mee.
Wisselkoers heeft overigens in die vier jaar wel eens vaker rond de 1.25 (paypal koers) geschommeld.![]()
Ik koop ze in Manchester (ebay) zijn 24/7 ingestoken en nog geen ontploffingenquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:19 schreef wihehin het volgende:
Als ik deze en deze koop, dan zou die het toch helemaal moeten doen? Weet iemand trouwens waar ik een 12v ac -> dc adapter in NL kan kopen? (Na al die horrorverhalen)![]()
![]()
Linkje?quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:21 schreef ericosman het volgende:
[..]
Ik koop ze in Manchester (ebay) zijn 24/7 ingestoken en nog geen ontploffingen![]()
![]()
Je moet over het algemeen niet de aller goedkoopste lader nemen ($1/$2) maar een die er goed uit ziet en een faire prijs heeft.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:19 schreef wihehin het volgende:
Als ik deze en deze koop, dan zou die het toch helemaal moeten doen? Weet iemand trouwens waar ik een 12v ac -> dc adapter in NL kan kopen? (Na al die horrorverhalen)MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Thanks, ik koop er denk ik alvast twee, ook één voor in de toekomstquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:27 schreef ericosman het volgende:
[..]
http://www.ebay.nl/itm/39(...)l2649#ht_1892wt_1186
(koop ze vaak met de 10 dus)
Maar eerst thuis nog even zoeken of ik er niet nog ergens ééntje heb liggen, komt me bekend voor.
Is deze strip wel goed?![]()
Als je hem 2 maanden in gebruik hebt en we horen nog wat van je welquote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:30 schreef wihehin het volgende:
[..]
Thanks, ik koop er denk ik alvast twee, ook één voor in de toekomst
Maar eerst thuis nog even zoeken of ik er niet nog ergens ééntje heb liggen, komt me bekend voor.
Is deze strip wel goed?![]()
![]()
onderweg
Xiaocai g6 zwart
Xiaocai g6 wit+ leather case
Gouden ketting van Banggood
Aux kabel en s2 hoesjes zijn vd week weer binnen gekomen.![]()
Zo... dat is nieuw... 20 mei besteld en betaald... 30 mei in huis. Soms komen pakjes gewoon belachelijk snel binnen. Heb het gevoel dat dat vaker gebeurt met aangetekende pakketjes tov brievenbuspost though...
Koekje d'r bij?![]()
Jup, een aantal streken in China hebben een soort subsidie op de export om de economie te stimuleren of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:28 schreef StraatSoldaat het volgende:
Krijgen die webshops trouwens een soort subsidie dat ze alles gratis kunnen verzenden![]()
Oh really? Ik dacht dat bedrijven als DX gewoon een hele container afhuurden en zo een deal met de post maakten. Zo van "Het maakt niet uit hoeveel pakketjes je in die container rost, je hebt toch dat hele ding afgehuurd." Communisten en subsidie... het moet niet gekker worden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:29 schreef rene90 het volgende:
[..]
Jup, een aantal streken in China hebben een soort subsidie op de export om de economie te stimuleren of iets dergelijks.![]()
Ik had een keer ergens een artikel erover gelezen ja.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:35 schreef Negakinu het volgende:
[..]
Oh really? Ik dacht dat bedrijven als DX gewoon een hele container afhuurden en zo een deal met de post maakten. Zo van "Het maakt niet uit hoeveel pakketjes je in die container rost, je hebt toch dat hele ding afgehuurd." Communisten en subsidie... het moet niet gekker worden.
Waar ik me ook over heb verbaasd vorige week was het moment dat ik bij de tandarts was. Mijn 2 voortanden worden vervangen door een brug, nu werden even de opties besproken en de beste kwaliteit is dus uit China. Dan stuur je het gipsmalletje van mijn kaak naar China, daar maken ze de brug en die sturen ze terug.
(goedkopere krachten = meer tijd dus betere kwaliteit).![]()
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:28 schreef StraatSoldaat het volgende:
Krijgen die webshops trouwens een soort subsidie dat ze alles gratis kunnen verzendenNiet gratis, wel goedkoper.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:29 schreef rene90 het volgende:
[..]
Jup, een aantal streken in China hebben een soort subsidie op de export om de economie te stimuleren of iets dergelijks.Nouja het is toch niet helemaal subsidie;quote:Op vrijdag 31 mei 2013 11:35 schreef Negakinu het volgende:
[..]
Oh really? Ik dacht dat bedrijven als DX gewoon een hele container afhuurden en zo een deal met de post maakten. Zo van "Het maakt niet uit hoeveel pakketjes je in die container rost, je hebt toch dat hele ding afgehuurd." Communisten en subsidie... het moet niet gekker worden.
Want waarom zouden anders zo af en toe wisselen van verschillende shipping agents. De ene is en blijfst vast sneller/goedkoper dan de andere.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Bij mij de laatste tijd juist wel, zelfs van een order van $0,02 op Aliexpress (99% kortingsactie)quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:19 schreef StraatSoldaat het volgende:
heb de laatste tijd trouwens zelden een werkend tracking nummer bij mijn bestelling gekregen
[ Bericht 0% gewijzigd door lokpokken op 31-05-2013 12:32:31 ]![]()
Hier werken alle nummers de laatste maanden juist prima. Sinds de update bij China post (bijna) geen pakketjes meer die geen werkende tracking hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:19 schreef StraatSoldaat het volgende:
heb de laatste tijd trouwens zelden een werkend tracking nummer bij mijn bestelling gekregenMisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Je wilt 60 leds 5050smd per meter, geeft een mooier geheel.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 10:30 schreef wihehin het volgende:
[..]
Thanks, ik koop er denk ik alvast twee, ook één voor in de toekomst
Is deze strip wel goed?
Je kunt natuurlijk een adapter uit Manchester kopen maar dat is gewoon dezelfde cheapo uit ChinaIk kan alleen adviseren om altijd een adapter te kopen met flink te veel vermogen zodat je niet op het randje zit. Wil je veiligheid dan moet je adapters bij Conrad kopen of zo'n soort bedrijf.
![]()
Conrad haalt ook veel uit China.. Deurbel gekocht waar ik simpel 'ding dong' had ingesteld. Ging een tijdje goed, maar toen ging die tijdens het bellen steeds verwisselen van beltoon. Kreeg je de raarste nummers: "Ding WOEF WOEF jinglebells deuntje"quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:58 schreef monkeybrain het volgende:
Wil je veiligheid dan moet je adapters bij Conrad kopen of zo'n soort bedrijf.
Klacht over ingediend. Uiteindelijk hebben ze een 'nieuwe' versie op de site gezet en de klagers (mij in ieder geval) gratis een nieuwe gestuurd. Deed het 1,5 maand goed maar zit nu in de zomer dus weer naar jinglebells te luisteren of zo'n kut hond![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: