Eigen keuze, whatever. Ik vind deze dood in ieder geval oprecht geen eigen schuld.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:02 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
ook zelfmoord is geen eigen schuld, maar dat is een ander topic.
Dan nog weeg je geen 400 kg, leuk geprobeerd trollquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:01 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Neuh, ik weet dat zeker. Anders zeg ik het niet. Er is een programma op bnn over obese mensen en daar werd dat gezegd. Maar geen idee hoe het heet.
Troll omdat ik een andere mening heb? Of menig is het niet eens. Er is wel degelijk een benaming voor de zieke dat mensen zichzelf letterlijk helemaal volproppen en verslaafd zijn. Eigen schuld zou ik het dus niet noemen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:03 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dan nog weeg je geen 400 kg, leuk geprobeerd troll
Ja, hij had ze allemaal + Prader Williquote:Op donderdag 30 mei 2013 19:04 schreef Mathemaat het volgende:
Om 400kg te rechtvaardigen:
http://www.livestrong.com(...)g-rapid-weight-gain/
Je hoeft z'n dood niet zielig te vinden, dat zegt niemand. Maar jij komt met 'eigen schuld' aanzetten.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:02 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Het is idd sneu dat niemand in zijn omgeving hem eerder hielp en motiveerde om af te vallen.
Maar zijn dood was toch echt zijn eigen schuld, HIJ schoof zelf alle eten naar binnen, HIJ bewoog amper.
Zou vast een reden voor zijn, moeilijk verleden oid, maar ik vind zijn dood niet zielig, en dat is subjectief, van mij mogen jullie het zielig vinden
Dat zal allemaal. Maar er zijn vele soorten verslavingen, de een nog destructiever dan de andere. Dat hij zelf het eten naar binnen schuift betekent niet dat hij de mentale kracht heeft om zichzelf van zijn verslaving af te helpen. En als je dat wel denkt, dan ga je maar eens een weekje meedraaien in een verslavingskliniek. Feit is dat deze man niet de hulp gekregen heeft om uit zijn gedrag te breken. Die hulp moet je niet pas geven als iemand daar zelf om vraagt. Een kenmerk van verslaving is dat zo'n persoon zelf het probleem niet in kan schatten en ook uit schaamte hulp zal weigeren.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:02 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Het is idd sneu dat niemand in zijn omgeving hem eerder hielp en motiveerde om af te vallen.
Maar zijn dood was toch echt zijn eigen schuld, HIJ schoof zelf alle eten naar binnen, HIJ bewoog amper.
Zou vast een reden voor zijn, moeilijk verleden oid, maar ik vind zijn dood niet zielig, en dat is subjectief, van mij mogen jullie het zielig vinden
Het past anders gewoon prima in het mensbeeld van tegenwoordig. Persoonlijke grenzen zijn weggevaagd, winnen of verliezen is enkel en alleen het gevolg van persoonlijke keuzes en de 'eigen verantwoordelijkheid' heeft een bijna goddelijke status gekregen (als er iets misgaat is dat immers omdat jij een foute keuze hebt gemaakt).quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:02 schreef Mirjam het volgende:
Ook deze extreme vraagzucht is een ziekte, ik snap die harde reacties dan ook niet zo, en vind het sneu.
Ik vermoed geen. Maar dit is wel een ziekte, zoals anorexia en boulimie.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:05 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, hij had ze allemaal + Prader Willi
Ik vind het ook eigen schuld.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:06 schreef Lauraap_ het volgende:
[..]
Je hoeft z'n dood niet zielig te vinden, dat zegt niemand. Maar jij komt met 'eigen schuld' aanzetten.
Je bent overduidelijk niet op de hoogte van persoonlijkheidsstoornissen zoals: obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornis.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:07 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik vind het ook eigen schuld.
En jullie mogen het zielig vinden.
Want hij heeft één keus gehad.
Ziektes zoals kanker, ja, daar is het niet eigen schuld nee.
En dat kan allemaal verholpen worden als hij om hulp had gevraagd.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:09 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je bent overduidelijk niet op de hoogte van persoonlijkheidsstoornissen zoals: obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornis.
Ik vind het wel vervelend voor hem, ja. De dood is altijd kut. En hij wilde niet op deze manier sterven en wilde eraan werken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:07 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Ik vind het ook eigen schuld.
En jullie mogen het zielig vinden.
Want hij heeft één keus gehad.
Ziektes zoals kanker, ja, daar is het niet eigen schuld nee.
Oh wacht, was jij ook niet diegene die het 'eigen schuld' noemde wanneer een gepest persoon voor de trein springt?quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:11 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
En dat kan allemaal verholpen worden als hij om hulp had gevraagd.
Eigen keuze klinkt beter.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh wacht, was jij ook niet diegene die het 'eigen schuld' noemde wanneer een gepest persoon voor de trein springt?
Nee, eigenlijk niet. Persoonlijkheidsstoornissen kunnen niet verholpen worden. Je kunt een dergelijk iemand wel drogeren of cognitieve therapie geven, maar je kan er niet van genezen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:11 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
En dat kan allemaal verholpen worden als hij om hulp had gevraagd.
Dat diegene gepest is is het niet 100% eigen schuld.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh wacht, was jij ook niet diegene die het 'eigen schuld' noemde wanneer een gepest persoon voor de trein springt?
Nooit van gehoord. Je kunt van bepaalde medicijnen vocht gaan vasthouden, maar dat verschil zie je toch tov vet. Dat eet je er toch echt zelf aan hoor.quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:00 schreef Lauraap_ het volgende:
Klopt, anorexia is een ziekte. Ik trollde. Maar zoiets soortgelijks heb je ook bij dikke mensen. 100% zeker ben ik daarvan. Is een benaming voor.
Maar wie zegt dat hij het heeft dan?quote:Op donderdag 30 mei 2013 19:13 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Persoonlijkheidsstoornissen kunnen niet verholpen worden. Je kunt een dergelijk iemand wel drogeren of cognitieve therapie geven, maar je kan er niet van genezen.
Het is iets aan de hersenen en als er iets is aan je hersenen, dan bepaalt dat jouw gedrag.
Ik heb het ook niet over zo'n ziektequote:Op donderdag 30 mei 2013 19:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Je kunt van bepaalde medicijnen vocht gaan vasthouden, maar dat verschil zie je toch tov vet. Dat eet je er toch echt zelf aan hoor.
En als je niet sterk genoeg bent, is dat dan ook een eigen keuzequote:Op donderdag 30 mei 2013 19:15 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dat diegene gepest is is het niet 100% eigen schuld.
Maar voor de trein springen wel.
Iedereen heeft een keus, je moet alleen heel sterk zijn om die keus te kunnen maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |