abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127215944
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:02 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

ook zelfmoord is geen eigen schuld, maar dat is een ander topic.
Eigen keuze, whatever. Ik vind deze dood in ieder geval oprecht geen eigen schuld.
pi_127215945
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:01 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Neuh, ik weet dat zeker. Anders zeg ik het niet. Er is een programma op bnn over obese mensen en daar werd dat gezegd. Maar geen idee hoe het heet.
Dan nog weeg je geen 400 kg, leuk geprobeerd troll :*
pi_127215984
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:03 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dan nog weeg je geen 400 kg, leuk geprobeerd troll :*
Troll omdat ik een andere mening heb? Of menig is het niet eens. Er is wel degelijk een benaming voor de zieke dat mensen zichzelf letterlijk helemaal volproppen en verslaafd zijn. Eigen schuld zou ik het dus niet noemen.
pi_127215990
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_127216019
quote:
Ja, hij had ze allemaal + Prader Willi :')
I feel kinda Locrian today
pi_127216021
NOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNOMNO
pi_127216063
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:02 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Het is idd sneu dat niemand in zijn omgeving hem eerder hielp en motiveerde om af te vallen.
Maar zijn dood was toch echt zijn eigen schuld, HIJ schoof zelf alle eten naar binnen, HIJ bewoog amper.
Zou vast een reden voor zijn, moeilijk verleden oid, maar ik vind zijn dood niet zielig, en dat is subjectief, van mij mogen jullie het zielig vinden :P
Je hoeft z'n dood niet zielig te vinden, dat zegt niemand. Maar jij komt met 'eigen schuld' aanzetten.
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:07:00 #33
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_127216079
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:02 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Het is idd sneu dat niemand in zijn omgeving hem eerder hielp en motiveerde om af te vallen.
Maar zijn dood was toch echt zijn eigen schuld, HIJ schoof zelf alle eten naar binnen, HIJ bewoog amper.
Zou vast een reden voor zijn, moeilijk verleden oid, maar ik vind zijn dood niet zielig, en dat is subjectief, van mij mogen jullie het zielig vinden :P
Dat zal allemaal. Maar er zijn vele soorten verslavingen, de een nog destructiever dan de andere. Dat hij zelf het eten naar binnen schuift betekent niet dat hij de mentale kracht heeft om zichzelf van zijn verslaving af te helpen. En als je dat wel denkt, dan ga je maar eens een weekje meedraaien in een verslavingskliniek. Feit is dat deze man niet de hulp gekregen heeft om uit zijn gedrag te breken. Die hulp moet je niet pas geven als iemand daar zelf om vraagt. Een kenmerk van verslaving is dat zo'n persoon zelf het probleem niet in kan schatten en ook uit schaamte hulp zal weigeren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_127216098
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:02 schreef Mirjam het volgende:
Ook deze extreme vraagzucht is een ziekte, ik snap die harde reacties dan ook niet zo, en vind het sneu.
Het past anders gewoon prima in het mensbeeld van tegenwoordig. Persoonlijke grenzen zijn weggevaagd, winnen of verliezen is enkel en alleen het gevolg van persoonlijke keuzes en de 'eigen verantwoordelijkheid' heeft een bijna goddelijke status gekregen (als er iets misgaat is dat immers omdat jij een foute keuze hebt gemaakt).
pi_127216103
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:05 schreef starla het volgende:

[..]

Ja, hij had ze allemaal + Prader Willi :')
Ik vermoed geen. Maar dit is wel een ziekte, zoals anorexia en boulimie.
pi_127216106
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:06 schreef Lauraap_ het volgende:

[..]

Je hoeft z'n dood niet zielig te vinden, dat zegt niemand. Maar jij komt met 'eigen schuld' aanzetten.
Ik vind het ook eigen schuld.
En jullie mogen het zielig vinden.
Want hij heeft één keus gehad.
Ziektes zoals kanker, ja, daar is het niet eigen schuld nee.
pi_127216155
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:07 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Je bent overduidelijk niet op de hoogte van persoonlijkheidsstoornissen zoals: obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornis.
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:10:05 #38
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_127216199
Ze klinkt sowieso alsof ze 14 is, dus dat zou goed kunnen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:11:21 #39
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_127216258
Hoe de neuk kun je denken dat dit geen eigen schuld is? Gelukkig dat deze nietsnut er een beetje tijdig aan gestorven is.
pi_127216274
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Je bent overduidelijk niet op de hoogte van persoonlijkheidsstoornissen zoals: obsessieve-compulsieve persoonlijkheidsstoornis.
En dat kan allemaal verholpen worden als hij om hulp had gevraagd.
pi_127216293
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:07 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ik vind het wel vervelend voor hem, ja. De dood is altijd kut. En hij wilde niet op deze manier sterven en wilde eraan werken.

Dus dan vind je anorexia dus ook eigen schuld?
  donderdag 30 mei 2013 @ 19:12:41 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_127216326
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:11 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Oh wacht, was jij ook niet diegene die het 'eigen schuld' noemde wanneer een gepest persoon voor de trein springt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_127216329
Dus het ging goed tot ie probeerde af te vallen. Mensen in zelfde schuitje; gewoon door blijven eten dus.
pi_127216375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh wacht, was jij ook niet diegene die het 'eigen schuld' noemde wanneer een gepest persoon voor de trein springt?
Eigen keuze klinkt beter.
pi_127216377
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:11 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Persoonlijkheidsstoornissen kunnen niet verholpen worden. Je kunt een dergelijk iemand wel drogeren of cognitieve therapie geven, maar je kan er niet van genezen.

Het is iets aan de hersenen en als er iets is aan je hersenen, dan bepaalt dat jouw gedrag.
pi_127216449
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat diegene gepest is is het niet 100% eigen schuld.
Maar voor de trein springen wel.
Iedereen heeft een keus, je moet alleen heel sterk zijn om die keus te kunnen maken.
pi_127216455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:00 schreef Lauraap_ het volgende:
Klopt, anorexia is een ziekte. Ik trollde. Maar zoiets soortgelijks heb je ook bij dikke mensen. 100% zeker ben ik daarvan. Is een benaming voor.
Nooit van gehoord. Je kunt van bepaalde medicijnen vocht gaan vasthouden, maar dat verschil zie je toch tov vet. Dat eet je er toch echt zelf aan hoor.
pi_127216480
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:13 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Persoonlijkheidsstoornissen kunnen niet verholpen worden. Je kunt een dergelijk iemand wel drogeren of cognitieve therapie geven, maar je kan er niet van genezen.

Het is iets aan de hersenen en als er iets is aan je hersenen, dan bepaalt dat jouw gedrag.
Maar wie zegt dat hij het heeft dan?
pi_127216517
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. Je kunt van bepaalde medicijnen vocht gaan vasthouden, maar dat verschil zie je toch tov vet. Dat eet je er toch echt zelf aan hoor.
Ik heb het ook niet over zo'n ziekte :'). Het is zoiets als anorexia, maar dan anders (true story).
pi_127216535
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 19:15 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dat diegene gepest is is het niet 100% eigen schuld.
Maar voor de trein springen wel.
Iedereen heeft een keus, je moet alleen heel sterk zijn om die keus te kunnen maken.
En als je niet sterk genoeg bent, is dat dan ook een eigen keuze :')?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')