abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:32:54 #226
316232 Lutte
duimelut
pi_127286612
Op papier zou dat zo werken ja ;)
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:33:28 #227
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127286624
Nou ja je bent toch echt onwijs volgzaam dat is je eigen keus natuurlijk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:37:45 #228
316232 Lutte
duimelut
pi_127286746
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:33 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja je bent toch echt onwijs volgzaam dat is je eigen keus natuurlijk.
Ik ga er heus wel tegenin, maar als ik de deur uitloop word ik nog voor ik bij de poort ben subtiel weer het huis in gesleurd dat weet ik toch wel :') Als ze in zulke situaties normaal zouden reageren (laat haar maar gaan, hoort bij jong zijn etc, loopt niet niet in zeven sloten tegelijk) dan was het hele probleem er natuurlijk niet geweest :D

Ze denken anders over een hoop zaken dan 'de gemiddelde ouder', dus ze reageren ook anders op bepaalde acties.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  † In Memoriam † zaterdag 1 juni 2013 @ 14:42:30 #229
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_127286859
Da's natuurlijk wel makelijk gezegd oh-oh, niet iedereen is zo zelfstandig (of opstandig ;) ) als wij, ik ben 25 jaar geleden ook niet zonder slag of stoot de deur uitgegaan maar zodra ik m'n rijbewijs had (en dus een busje kon huren, vrienden met rijbewijs had ik niet) was ik weg.

Lutte, ze hebben het recht niet je tegen te houden. Ze mogen je vragen op tijd terug te zijn en rekening met ze te houden als inwonende maar als je weg wil dan ga je. Wat gaan ze doen, nog meer zeiken?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 14:46:20 #230
316232 Lutte
duimelut
pi_127286947
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:42 schreef Barbaaf het volgende:
Da's natuurlijk wel makelijk gezegd oh-oh, niet iedereen is zo zelfstandig (of opstandig ;) ) als wij, ik ben 25 jaar geleden ook niet zonder slag of stoot de deur uitgegaan maar zodra ik m'n rijbewijs had (en dus een busje kon huren, vrienden met rijbewijs had ik niet) was ik weg.

Lutte, ze hebben het recht niet je tegen te houden. Ze mogen je vragen op tijd terug te zijn en rekening met ze te houden als inwonende maar als je weg wil dan ga je. Wat gaan ze doen, nog meer zeiken?
Hoe het nu is, is het nog leefbaar. Als ik wegloop zit ik echt met de gebakken peren. En ja, ze kunnen me iets maken, want ik zal ooit terug naar huis moeten. Al is het maar omdat hier nog een cavia staat waar ik zorg voor draag :P

Dus het is niet zozeer een kwestie van meer zeiken, maar die enorme hoeveelheid dingen die ik meer mocht weer niet meer mogen. Nu was het gisteren voor het eerst sinds lang dat ze moeilijk deden, daarvoor heb ik sinds m'n carnaval revolutie gewoon alles mogen doen wat ik normaal vind voor iemand van mijn leeftijd.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_127292298
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:28 schreef Lutte het volgende:
Ik hoef het echt niet te proberen om gewoon de deur uit te lopen hoor. Als het zo simpel was, was het vijf jaar geleden al opgelost.
Toen had je nog geen leeftijd dat dat kon en normaal was ;) Nu is het normaal als je gaat.

Gatver wat kut zeg -O- , ik snap helemaal dat dat niet eenvoudig is en dat het weer consequenties heeft en dat je het dus laat. :*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_127292353
Ik heb me de hele dag lopen ergeren aan Duitsers, as usual :') , sta je in de H&M, dan staan ze nukkig in de weg te kletsen en te niksen, vraag je op straat met een glimlach of je hun mooie hond op de foto mag zetten, dan is het ook met kiespijn. Chagrijnig kutvolk _O-
pi_127292533
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 14:23 schreef Lutte het volgende:

[..]

Nope. En dat is wat iedereen zegt, en ik wil ook wel op kamers, maar niet vanwege mijn ouders. Die band wordt niet ineens magisch beter als ik doordeweeks weg ben, ze zullen me ongetwijfeld alleen maar meer beperken in de weekenden. Zie ik m'n vrienden en vriend al helemaal niet meer.
Als je eenmaal op jezelf woont, kun je dan ook in het weekend daar zijn? Stel dat ze gaan bokken als je thuis bent op zaterdag, dan gewoon wegblijven en enkel vrienden/vriend bezoeken, en dus ook in het weekend niet thuis slapen? Of is de afstand dan te groot en wil je om die reden al thuis zijn in het weekend?

Het zal voor hun ook wel wennen zijn, en dat verandert allemaal niet in 1 dag, maar ik hoop dat de 'goeie momenten' gewoon steeds langer worden en zij momenteel nog in een overgang zitten ( :') ).
Dat ze daarom dan maar steeds op dingen terugkomen, zijn dat dan grote dingen of echt heel klein?

-edit-

Ah, ik lees nu dat Baaf dat al oppert over het wegblijven in het weekend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pisces29 op 01-06-2013 18:00:23 ]
pi_127292695
Lut, even heel iets anders, maar wat vind je broer eigenlijk van dit tafereel?
  † In Memoriam † zaterdag 1 juni 2013 @ 18:18:34 #235
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_127293134
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:51 schreef Lutte het volgende:
Boel thuis is weer finaal ontploft. Het ging ook te lang goed. M'n weekend is goed naar de klote :')
Ahhh Lut, waardeloos. :*
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
  † In Memoriam † zaterdag 1 juni 2013 @ 18:23:58 #236
72518 Strega
Het glas is altijd halfvol.
pi_127293281
Oh Oh, bedankt voor de leuke, lieve kaart! O+
De tong is het enige wapen dat scherper wordt bij veelvuldig gebruik.
Bullie is thuis
pi_127293290
Weet niet waar t allemaal om gaat lutte, maar probeer t eens in een goed gesprek duidelijk te maken dat je niet meer t 14-jarig meisje bent. Dat je nu in een andere levensfase zit en daar dus ook andere dingen bij komen kijken. Niet alleen voor jou, maar ook voor hen. Een van die dingen voor hen is om jou meer vrijheid te geven.
Dat jij nu meer vrijheid wil is een een natuurlijke gang van zaken. En t is een teken van hun goede opvoeding dat jij die drang ook hebt. Zij willen ook niet dat je straks als 27-jarige vast zit aan je ouders en je huis. Dat zou namelijk ongezond zijn. Jouw drang naar vrijheid is een compliment voor hun opvoeding. Een teken dat dat allemaal goed is gegaan.
Die volgende stap is dat zij ook dat geloof hebben en jou die vrijheid gunnen.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:43:17 #238
316232 Lutte
duimelut
pi_127293719
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 17:54 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Als je eenmaal op jezelf woont, kun je dan ook in het weekend daar zijn? Stel dat ze gaan bokken als je thuis bent op zaterdag, dan gewoon wegblijven en enkel vrienden/vriend bezoeken, en dus ook in het weekend niet thuis slapen? Of is de afstand dan te groot en wil je om die reden al thuis zijn in het weekend?

Het zal voor hun ook wel wennen zijn, en dat verandert allemaal niet in 1 dag, maar ik hoop dat de 'goeie momenten' gewoon steeds langer worden en zij momenteel nog in een overgang zitten ( :') ).
Dat ze daarom dan maar steeds op dingen terugkomen, zijn dat dan grote dingen of echt heel klein?

-edit-

Ah, ik lees nu dat Baaf dat al oppert over het wegblijven in het weekend.
Ik hoef ze niet nooit meer te zien of zo hè? Want als ik gewoon nooit meer thuis kom (los van wat ik met Fabian moet) dan wordt die band ook niet beter. En het gaat me al helemaal niet meer om het dingen niet mogen, want daar zijn ze de laatste tijd erg coulant in. Dat het eerder niet mocht en dat er gister iets niet mocht is kut, maar het is iets dat voortkomt uit een gebrek aan vertrouwen in mij en het steunen van mij (in mijn studie steunen ze me wel 110%). Dat zit me dwars, ik had liever gewoon een andere verhouding met mijn ouders gehad. Het was nu het punt, dat er afspraken waren, en zij die niet nakomen. Dus het is niet zo drastisch als eerst: er zijn al enorme vorderingen gemaakt.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:45:59 #239
316232 Lutte
duimelut
pi_127293786
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:24 schreef gomi het volgende:
Weet niet waar t allemaal om gaat lutte, maar probeer t eens in een goed gesprek duidelijk te maken dat je niet meer t 14-jarig meisje bent. Dat je nu in een andere levensfase zit en daar dus ook andere dingen bij komen kijken. Niet alleen voor jou, maar ook voor hen. Een van die dingen voor hen is om jou meer vrijheid te geven.
Dat jij nu meer vrijheid wil is een een natuurlijke gang van zaken. En t is een teken van hun goede opvoeding dat jij die drang ook hebt. Zij willen ook niet dat je straks als 27-jarige vast zit aan je ouders en je huis. Dat zou namelijk ongezond zijn. Jouw drang naar vrijheid is een compliment voor hun opvoeding. Een teken dat dat allemaal goed is gegaan.
Die volgende stap is dat zij ook dat geloof hebben en jou die vrijheid gunnen.
Dat willen ze dus wel :D En mijn broer (Wat Pisc al vroeg) is daar wel hard naar op weg. En die vindt het heerlijk en heeft geen leven en is vijf jaar op en neer gereisd. Dat ik andere dingen wil, en me voor zover ik weet normaler ontwikkel dan hij doet, wordt door hen als raar gezien. Zij zien hem als de normaallijn en vergeleken daarmee ben ik losgeslagen idioot. Maar het is meer dat ik normaal ben, en hij heel saai. Hij doet dat ook, dus dat ik het niet doe (reizen, geen sociaal leven) betekent dat het onwil vanuit mij is volgens hen.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_127293860
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:43 schreef Lutte het volgende:

Ik hoef ze niet nooit meer te zien of zo hè? Want als ik gewoon nooit meer thuis kom (los van wat ik met Fabian moet) dan wordt die band ook niet beter.
Nee, niet dat je nooit meer langs je ouders gaat, maar dat je eens een keer 2 weekenden overslaat, en dat er dan misschien een belletje bij ze gaat rinkelen, want kennelijk rinkelt het niet. Soms is rust (afstand) gewoon goed, en nu is je wereld aan het vergroten door uni/vriend/meer mogen, maar je zit nog best dicht op hun lip. Wat zij ook doen, jij komt (nagenoeg) áltijd terug. Je pikt praktisch alles (ook al gaan er nu wat dingen al beter). Soms kan niet-langskomen en elkaar niet zien dan helpen. (Maar dat is makkelijk roepen van hier, dat snap ik echt).

Gelukkig gaat het wel al verder met een hoop dingen een stuk beter. Maar gebrek aan vertrouwen, dat is idd flink kut. -O-
pi_127293916
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:45 schreef Lutte het volgende:

[..]

Dat willen ze dus wel :D En mijn broer (Wat Pisc al vroeg) is daar wel hard naar op weg. En die vindt het heerlijk en heeft geen leven en is vijf jaar op en neer gereisd. Dat ik andere dingen wil, en me voor zover ik weet normaler ontwikkel dan hij doet, wordt door hen als raar gezien. Zij zien hem als de normaallijn en vergeleken daarmee ben ik losgeslagen idioot. Maar het is meer dat ik normaal ben, en hij heel saai. Hij doet dat ook, dus dat ik het niet doe (reizen, geen sociaal leven) betekent dat het onwil vanuit mij is volgens hen.
Oh vergelijken ze het ook nog eens op die manier. Dat schiet lekker op.
En je leeft voor deze tijd haske keurig en bent ook nog eens een dochter om flink trots op te zijn. Je studie, je voorkomen, je manieren...

Je zou bijna denken om met iemand in de familie te praten (oom/tante?) die eens met hun zou kunnen praten, maar dat is ook makkelijk gezegd.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 18:57:11 #242
316232 Lutte
duimelut
pi_127294064
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Nee, niet dat je nooit meer langs je ouders gaat, maar dat je eens een keer 2 weekenden overslaat, en dat er dan misschien een belletje bij ze gaat rinkelen, want kennelijk rinkelt het niet. Soms is rust (afstand) gewoon goed, en nu is je wereld aan het vergroten door uni/vriend/meer mogen, maar je zit nog best dicht op hun lip. Wat zij ook doen, jij komt (nagenoeg) áltijd terug. Je pikt praktisch alles (ook al gaan er nu wat dingen al beter). Soms kan niet-langskomen en elkaar niet zien dan helpen. (Maar dat is makkelijk roepen van hier, dat snap ik echt).

Gelukkig gaat het wel al verder met een hoop dingen een stuk beter. Maar gebrek aan vertrouwen, dat is idd flink kut. -O-
Ik kom echt niet altijd terug of zo, soms zeggen we twee weken niks tegen elkaar of zo, dat houd ik gemakkelijk vol. Maar wat je zegt, het is makkelijker gezegd dan gedaan. Want in een ideale wereld ben je op je achttiende volwassen en mag je doen en laten wat je wilt, maar je woont nu eenmaal samen in één huis dus er zijn gewoon bepaalde omgangsvormen. Dat heb je met alle huisgenoten, of het nou familie is of andere studenten..

En voor het niet langskomen etc zal ik eerst op kamers moeten, en dat is ook moeilijk. Een betaalbare kamer vinden is een hel, en als je dan het aantal malafide types meerekent ben je echt wel even bezig. Plus ook daarvoor heb ik mijn ouders nodig, ik kan moeilijk hier het huis leegtrekken en alles op de fiets naar Nijmegen brengen :D
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_127294159
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:57 schreef Lutte het volgende:

Want in een ideale wereld ben je op je achttiende volwassen en mag je doen en laten wat je wilt, maar je woont nu eenmaal samen in één huis dus er zijn gewoon bepaalde omgangsvormen. Dat heb je met alle huisgenoten, of het nou familie is of andere studenten..

Daar heb je helemaal gelijk in. :)
Ik had op die leeftijd wel vrijheid, maar in bepaalde mate ook gewoon 1001 regels in huis.
En dat heb je idd ook op kamers, met huisgenoten, etc.

Ik duim voor je dat het vinden van een kamer lukt, huizenjacht is idd waardeloos. Ik was vorige keer zo verrast dat het zo goed gelukt was.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:02:00 #244
176471 oh-oh
pi_127294211
Joh verhuizen kun je toch ook met behulp van anderen?
Ook dat is een keuze hoor, en Fabian neem je toch lekker mee op kamers neem ik aan?
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:03:05 #245
316232 Lutte
duimelut
pi_127294233
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 18:50 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Oh vergelijken ze het ook nog eens op die manier. Dat schiet lekker op.
En je leeft voor deze tijd haske keurig en bent ook nog eens een dochter om flink trots op te zijn. Je studie, je voorkomen, je manieren...

Je zou bijna denken om met iemand in de familie te praten (oom/tante?) die eens met hun zou kunnen praten, maar dat is ook makkelijk gezegd.
Ja dat is dus wat ik het lelijkste vind, ik heb ze nooit reden gegeven om zo hysterisch te gaan lopen doen. In elk geval niet om school haha. :P En als ik dan iets wil doen en het eerste dat ze doen is zeiken of dat wel uitkomt blabla, dan heb ik 'm alweer scheef, want dat ik dat hoog heb staan heb ik al vaak zat bewezen volgens mij. En als je dan voor de zoveelste keer enthousiast vertelt over iets en alleen de negatieve kanten worden benoemd en het is eigenlijk al afgekeurd, tja.

Het is gewoon moeilijk om uit te leggen hoe ze zijn.. Ze zijn gewoon antisociaal of zo. Familie spreken ze ook amper, geen zin in, te veel moeite. Vrienden hebben ze niet. Ik heb vaker gezegd dat ik in een tokkiewijk woon, ik denk dat mijn ouders voor jullie standaarden tokkies zijn. Kijken geen Journaal, lezen de Telegraaf en zitten vooral uren achter de TV en Candy Crush te spelen.

En dat is ook weer hun opvoeding, en mijn moeder heeft ontzettend haar best gedaan om het voor mij en mijn broer anders te maken, en daar ben ik heel dankbaar voor. Er was nooit een woord ABN tegen haar gesproken, maar bij ons heeft ze nooit anders gedaan. Mijn broer zou eigenlijk moeten blijven zitten omdat ie alleen uit het raam zat te kijken (uit verveling bleek) en daarvoor is ze honderd keer naar school gemoeten, maar uiteindelijk is ie 22 en heeft een universitaire studie afgerond. Dus ze doen wel echt veel voor me, maar ze hebben gewoon een heel erg op hun eigen gevoel of zo?
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_127294310
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:03 schreef Lutte het volgende:

En dat is ook weer hun opvoeding, en mijn moeder heeft ontzettend haar best gedaan om het voor mij en mijn broer anders te maken, en daar ben ik heel dankbaar voor.
Dat is dan gek, dat ze dan keihard heeft gevochten om 2 kinderen wat meer te bieden, en dat ze dan die goeie dochter niet wat beter op waarde weet te schatten, want ze ziet hoe jij nu bent.
Anderzijds als ze zelf nog zo simplistisch (dit klinkt heel erg kut) leven...
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:10:25 #247
316232 Lutte
duimelut
pi_127294478
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:02 schreef oh-oh het volgende:
Joh verhuizen kun je toch ook met behulp van anderen?
Ook dat is een keuze hoor, en Fabian neem je toch lekker mee op kamers neem ik aan?
Kom op oh-oh.. Je snapt heus wel dat ik niet met een stel onbekenden hier binnen kan komen stormen, een bed een bureau een matras en een kastje in kan laden en weer de deur uitlopen.

Fabian meenemen zou dierenmishandeling zijn. Cavia's zijn sociale dieren en hij is al in z'n uppie, als er dan ook nog eens maar een uur of drie maximaal iemand wakker thuis is op een dag.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:12:09 #248
316232 Lutte
duimelut
pi_127294544
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Dat is dan gek, dat ze dan keihard heeft gevochten om 2 kinderen wat meer te bieden, en dat ze dan die goeie dochter niet wat beter op waarde weet te schatten, want ze ziet hoe jij nu bent.
Anderzijds als ze zelf nog zo simplistisch (dit klinkt heel erg kut) leven...
Ja bescherming he.. Dat zegt ze ook, dat we (ze houdt ervan in de wij-vorm te praten) altijd op ons eigen zijn geweest en dat we dat fijn vinden. En mijn broer vindt dat inderdaad fijn, en ook fijn dat ie zelf geen mening hoeft te vormen, maar ik ben daarin gewoon anders :D

En vergeleken met de rest van de familie is zeker mijn moeder enorm doorontwikkeld. Maar het is net in welke verhouding je het plaatst haha.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  zaterdag 1 juni 2013 @ 19:13:41 #249
176471 oh-oh
pi_127294597
Nou ja als dat mij tegenhield deed ik dat hoor. Je laat het wel allemaal zelf toe. Ik had altijd konijnen op kamers, je ligt toch niet ´s avonds om 19.00 in bed?
Je kan wel weg, maar je bent er nog niet aan toe of je wil het nog niet, anders zag je niet zulke makkelijk op te lossen beren op de weg ;)
Ik betaalde alles zelf vanaf het moment dat ik op kamers ging dus ik deed ook wat ik wilde O+
( Groucho Marx )
pi_127294620
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:12 schreef Lutte het volgende:

[..]

Ja bescherming he.. Dat zegt ze ook, dat we (ze houdt ervan in de wij-vorm te praten) altijd op ons eigen zijn geweest en dat we dat fijn vinden. En mijn broer vindt dat inderdaad fijn, en ook fijn dat ie zelf geen mening hoeft te vormen, maar ik ben daarin gewoon anders :D

En vergeleken met de rest van de familie is zeker mijn moeder enorm doorontwikkeld. Maar het is net in welke verhouding je het plaatst haha.
Wat Gomi zei, ze hebben het goed gedaan, maar idd tijd om nu los te laten.
Misschien heeft je moeder (of beide ouders) gewoon ook veel angst. Ik kan me er best iets bij voorstellen. Wellicht kunnen ze dingen beter in perspectief zien als je eenmaal op kamers zit, zo van 'hey, kijk eens hoe ze op zaterdag langskomt, en doordeweeks alles goed heeft gedaan'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')