abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127181239
Hallo allemaal,
Onze zoon van 20 heeft asperger, pdd-nos en dyspraxie.
Hij heeft zijn HAVO diploma gehaald, maar is gestrand op het HBO (twee keer het eerste jaar niet gered)
Nu is hier een opleidingsmogelijk die perfect bij hem past met baangarantie, maar...om naar die plek te gaan, moet hij een wajong hebben, en die is ons zojuist afgewezen...
De arbeidsconsulent vond dat hij kon werken als inpakker, samensteller (?) of medewerker tuinbouw!
Hij wil wel werken, maar zijn motoriek is zo slecht, dat hij dit echt niet kan!
Wij hebben echt die wajong nodig, al is het alleen op papier en zonder geld!!!
Wie o wie heeft de perfecte tip voor het bezwaar, want wij worden er een beetje moedeloos van...
Kan me ze opwinden om vele in de omgeving die een uitkering hebben en niet kunnen werken (lees: niet voor een baas, maar zwart maken ze meer uren dan mijn man en ik samen!)
Zijn echt radeloos, hoop dat iemand ons helpen kan... : (
pi_127182164
quote:
9s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:02 schreef ikkemij het volgende:
Kan me ze opwinden om vele in de omgeving die een uitkering hebben en niet kunnen werken (lees: niet voor een baas, maar zwart maken ze meer uren dan mijn man en ik samen!)
http://www.uwv.nl/particu(...)en_fraude/index.aspx
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_127182347
Ja, ik zag het, maar stom he, ik zou nooit iemand verraden...
Laat alleen lekker mijn eigen bloeddruk omhoog gaan...
Wat dat betreft leer ik het nooit...:S
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:16:21 #4
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127182348
quote:
De arbeidsconsulent vond dat hij kon werken als inpakker, samensteller (?) of medewerker tuinbouw! Hij wil wel werken, maar zijn motoriek is zo slecht, dat hij dit echt niet kan!
Dat lijkt me een reden om bezwaar te maken dan. Moet je wel goed uitleggen waarom hij geen doos zou kunnen inpakken, geen hark zou kunnen vasthouden etc.
pi_127182640
Ik zou niet beoordelen hoe andere het doen, dat is nogal verkeerde manier van denken. Ik zou bekijken naar de argumenten waarom het afgewezen is en bekijken welke alternatieven mogelijk zijn. Waarom heb je een Wajong nodig om een opleiding te doen die perfect voor je kroost is echter niet zelf toegankelijk is.

De voorziening van wajong hangt samen met de uitkering ook op papier, controleer eerst eens de criteria van de wajong.
pi_127182683
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:16 schreef ikkemij het volgende:
Ja, ik zag het, maar stom he, ik zou nooit iemand verraden...
Laat alleen lekker mijn eigen bloeddruk omhoog gaan...
Wat dat betreft leer ik het nooit...:S
het is potverdrie je eigen geld... fraude altijd hard afstraffen als je er van af weet.
No Guts, No Glory
pi_127183160
quote:
Hallo allemaal,
Hij heeft zijn HAVO diploma gehaald, maar is gestrand op het HBO (twee keer het eerste jaar niet gered)
Nu is hier een opleidingsmogelijk die perfect bij hem past met baangarantie, maar...om naar die plek te gaan, moet hij een wajong hebben, en die is ons zojuist afgewezen...
De arbeidsconsulent vond dat hij kon werken als inpakker, samensteller (?) of medewerker tuinbouw!
Wie o wie heeft de perfecte tip voor het bezwaar, want wij worden er een beetje moedeloos van...
Wat voor baan gaat het om?
5 Ferrari's op videoband!
pi_127183283
Deze opleiding wordt geboden door een instantie die vergoed wordt door het UWV: www.eega.nl.
De pech van onze zoon is dat er niks mis is met zijn IQ, maar dat de motoriek de das om doet.
Met goede begeleiding kan hij veel 'automatiseren', maar daar is hulp, tijd en geduld bij nodig.
Zijn fijne motoriek is redelijk tot normaal en hij is super secuur!
Ideale scenario is voor hem werken op een lab, maar dat lijkt me zonder enige opleiding niet zo handig :P Dan hebben ze meteen een nieuw lab nodig...
Dus als ze hem daar de basis kunnen leren, dan kan hij aan het werk en zo gauw mogelijk weer uit de wajong!
pi_127183362
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Wat voor baan gaat het om?
Hoe bedoel je?
pi_127183462
quote:
Hallo allemaal,
5 Ferrari's op videoband!
pi_127183485
Standaard afwijzing van de UWV..
Blijven proberen en ondertussen bewijs van zijn niet-kunnen proberen aan te tonen.
Informatie van (huis)artsen, leraren, eventueele werkgevers. Desnoods een tijdje laten werken om te laten zien wat hij wel en niet kan.
pi_127183491
quote:
Hallo allemaal,
Mijn eerste gedachte als ik dit lees is dat je met Asperger best dingen in kan pakken. Ik ken 2 mensen met Asperger.. eentje werkt al jaren bij AH en de ander bij TNO. De laatste heeft wel Wajong, omdat ze er ook nog eens ADHD en Gilles de la Tourette bij heeft. Maar met alleen Asperger kan je best werken lijkt me
pi_127183590
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mijn eerste gedachte als ik dit lees is dat je met Asperger best dingen in kan pakken. Ik ken 2 mensen met Asperger.. eentje werkt al jaren bij AH en de ander bij TNO. De laatste heeft wel Wajong, omdat ze er ook nog eens ADHD en Gilles de la Tourette bij heeft. Maar met alleen Asperger kan je best werken lijkt me
Jij kent er 2 dus je bent ervaringsdeskundige en iedereen met Asperger kan dingen in pakken. :')
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_127183599
Heb je al met die opleiding hierover gesproken? Misschien kunnen ze helpen bij de aanvraag?
Of anders stichting Mee..
pi_127183622
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:30 schreef DJKoster het volgende:
Standaard afwijzing van de UWV..
Blijven proberen en ondertussen bewijs van zijn niet-kunnen proberen aan te tonen.
Informatie van (huis)artsen, leraren, eventueele werkgevers. Desnoods een tijdje laten werken om te laten zien wat hij wel en niet kan.
Ok bedankt voor de tip, zoveel mogelijk lijntjes uitgooien dus...
Hij solliciteert zich suf (schriftelijk), maar door zijn motoriek nemen ze hem steeds niet aan...
pi_127183739
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Was het maar alleen asperger, door de pdd-nos en zijn motoriek (DCD) zijn voor ons normale handelingen erg moeilijk voor hem...
pi_127183750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:31 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Jij kent er 2 dus je bent ervaringsdeskundige en iedereen met Asperger kan dingen in pakken. :')
Als je een slechte motoriek hebt dan ben je niet meteen spastisch en kan je best dingen inpakken ja.. een ster op het voetbalveld zal je niet snel worden, maar dozen inpakken.. kom op hee, dat kan iedereen met 2 armen en 2 handen.
pi_127183814
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als je een slechte motoriek hebt dan ben je niet meteen spastisch en kan je best dingen inpakken ja.. een ster op het voetbalveld zal je niet snel worden, maar dozen inpakken.. kom op hee, dat kan iedereen met 2 armen en 2 handen.
De vraag is of het ook met de gewenste snelheid is die werkgevers verlangen om het rendabel te maken om aangenomen te worden.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_127183853
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:33 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Was het maar alleen asperger, door de pdd-nos en zijn motoriek (DCD) zijn voor ons normale handelingen erg moeilijk voor hem...
In dat geval is het zoals een voorganger al tipte: zoveel mogelijk ondersteunende verklaringen van deskundige instanties verzamelen.
pi_127183905
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:31 schreef poemojn het volgende:
Heb je al met die opleiding hierover gesproken? Misschien kunnen ze helpen bij de aanvraag?
Of anders stichting Mee..
Van de opleiding vielen ze bijna van de stoel dat de wajong afgewezen was, maar verder helpen kunnen ze niet, omdat hun een belanghebbende partij zijn...
Stichting MEE vorige week ingeschreven, maar is 4 weken wachttijd.
Had nog nooit van ze gehoord.
Pfff...Heb ook zo het gevoel dat ik het wiel zelf moet uitvinden...
pi_127184147
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:35 schreef ikkemij het volgende:

[..]

Van de opleiding vielen ze bijna van de stoel dat de wajong afgewezen was, maar verder helpen kunnen ze niet, omdat hun een belanghebbende partij zijn...
Stichting MEE vorige week ingeschreven, maar is 4 weken wachttijd.
Had nog nooit van ze gehoord.
Pfff...Heb ook zo het gevoel dat ik het wiel zelf moet uitvinden...
MEE is voor mensen met een beperking.. meestal verstandelijk. Misschien kunnen zij iets doen. Een bezwaarprocedure duurt wel een aantal maanden dus als het te lang duurt moet je bezwaar maken op nader aan te voeren gronden. Het UWV doet sowieso een nieuw arbeidsdeskundig onderzoek in bezwaar.

Er is nog niks verloren, daarna kan je altijd nog in beroep bij de rechtbank. Dat kan wel lang duren overigens, zeker als de rechtbank onafhankelijke deskundigen inschakelt. Heb nu zo'n procedure lopen, ben er al meer dan 1,5 jaar mee bezig geloof ik.
pi_127184224
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:38 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

MEE is voor mensen met een beperking.. meestal verstandelijk. Misschien kunnen zij iets doen. Een bezwaarprocedure duurt wel een aantal maanden dus als het te lang duurt moet je bezwaar maken op nader aan te voeren gronden. Het UWV doet sowieso een nieuw arbeidsdeskundig onderzoek in bezwaar.
OK, dankjewel :)
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:41:11 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127184382
Was de overgang Havo - HBO niet gewoon te groot en zou hij meer kans hebben met een Mbo-opleiding?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127184572
quote:
7s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:39 schreef ikkemij het volgende:

[..]

OK, dankjewel :)
Wat ook belangrijk is, is dat het medische onderzoek en het arbeidsdeskundig onderzoek met elkaar samenhangen.. als er medisch gezien niks wijzigt ten opzichte van het 1e onderzoek, is de kans vrij groot dat het arbeidsdeskundig onderzoek in bezwaar ook geen wijzigingen laat zien. Je moet dus goed checken of je het eens bent met het 1e medische rapport van het UWV
pi_127184617
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:34 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

De vraag is of het ook met de gewenste snelheid is die werkgevers verlangen om het rendabel te maken om aangenomen te worden.
Loondispensatie. Werkgever hoeft minder te betalen en er is een aanvulling vanuit de WAJONG. Tenminste, dat kon vanuit de oude WAJONG.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')