abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127176071
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127176124
Mijn nichtje is bijna 2. Als ze een wc ziet zegt ze dat ze moet plassen. Van de week heeft ze 10min op de wc gezeten maar er kwam geen druppel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 22:00:30 #3
5428 crew  miss_sly
pi_127176312
Het kan, met twee jaar, maar dat is geheel afhankelijk van het kind. Het is net zo dat ieder kind met twee jaar zindelijk kan worden. De kans is groter dat een kindjes nog niet kan, dan dat ie het wel kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:09:07 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127176898
En ik weet uit ervaring van wel eens geen luier bij je hebben of even vergeten dat het al een tijdje geleden is die luier, dat het zwaarder worden van de luier veel kindjes helemaal niks uit maakt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:12:17 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127177132
Soneal zegt ook pssssssst en maakt het "plassen" gebaar als hij een WC-ziet, wat niet hetzelfde is als zeggen dat hij moet plassen ;)

Hij zegt ook "hop, hop, hop" als hij een paard in galop ziet, ik trek daaruit ook niet de conclusie dat hij wil paardrijden, hoewel dat natuurlijk mijn fout kan zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_127177146
Bij eva leeft de wc ook heel erg. Die wil dan poepen. Niet op een potje, maar op de wc met zitverkleiner. Prima dat mag. Er gebeurd nog niks. Wel moet ze altijd even vegen. Ook prima uiteraard. tijdje terug heeft ze een paar x op het potje geplast, maar daarna niet meer.

Zana zijn gedrag dat je omschrijft is heel normaal bij zijn leeftijd. Je legt de verwachtingen echt te hoog. Hierdoor ben jij alleen maar gefrustreerd want dat lees ik in al je berichten en hij zal ook gespannen raken, wachtend op een correctie van zijn moeder.
Als je het vervelend vindt dat hij in de winkel wegloopt dan zou ik hem in het zitje van het winkelkarretje zetten.
pi_127177194
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:54 schreef Zana het volgende:
*knip*
ik wil gewoon dat hij ook rekening houdt met andere mensen en zich bewust is dat hij niet alleen op de wereld is, want hij loopt zo achteruit zonder om te kijken of hij loopt mensen voor de voeten, in een rustige winkel is dat minder een probleem, maar als het drukker is of bijvoorbeeld ergens op straat waar mensen haastig langslopen of van die scootmobielen rijden, of ergens waar ook fietser langskomen, vind ik wel dat hij een beetje naar mij moet luisteren...je houdt hem nu gewoon niet meer altijd in de wagen en het is niet meer langzaam lopen, maar vaak rennen
Hij is net 2 jaar, een peuter, rekening houden met andere mensen en zich bewust zijn dat hij niet alleen op de wereld is vind ik wel heel groot voor een 2 jarig mannetje.
En dat vind ik wat anders dan naar jou luisteren ergens waar het druk is of "gevaarlijk".
En als hij niet goed luistert kan je hem op drukke punten ook toch in de wagen zetten... en het luisteren op andere minder drukke punten of momenten oefenen?

Ik denk dat je teveel verwacht voor die 2 jaar die hij is, maar dat is mijn idee.
Fake it till you make it...
pi_127177207
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:12 schreef Leandra het volgende:
Soneal zegt ook pssssssst en maakt het "plassen" gebaar als hij een WC-ziet, wat niet hetzelfde is als zeggen dat hij moet plassen ;)

Hij zegt ook "hop, hop, hop" als hij een paard in galop ziet, ik trek daaruit ook niet de conclusie dat hij wil paardrijden, hoewel dat natuurlijk mijn fout kan zijn.
:D
pi_127177433
Anne is 2 jr en 8 m en ook nog niet zindelijk. Een paar weken geleden wel een poging gedaan maar ze liet het gewoon lopen en toonde nog geen interesse. In de zomer maar weer een nieuwe poging

In de winkel gaat Anne regelmatig gewoon in het karretje. In de winkel zit ze nl. overal aan en luistert slecht. Dan is het gewoon het karretje.
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:22:25 #10
244125 laziness
pi_127177967
De mijne klimt uit dat karretje hoor :P
Ik vind boodschappen doen daarom ook niet altijd leuk maar dat is een tijdelijke fase. Ik ga gewoon zonder hem of samen met papa.
Vandaag gaf ik hem zo'n mandje om achter hem aan te trekken en dat ging super goed ^O^
pi_127178099
Ja dat vindt Dot ook het einde. Tot ze de ballonnen ziet natuurlijk. Die winnen altijd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_127178251
Bij een kind van net 2 (en ook bij een kind van ruim 2, of net 3..) vind ik het volledig de verantwoordelijkheid van de ouders (of wie er maar bij het kind is) dat het kind anderen niet overhoop/in de weg/voor de voeten loopt. Je kunt toch niet van zo'n jong kind verwachten enig oog te hebben voor het belang van anderen? Dat zul je ze eerst moeten leren.. Gewoon het handje vasthouden zodat je ze kunt sturen als ze de verkeerde kant oplopen en willen ze dan niet? Dan in het karretje..
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 22:28:34 #13
5428 crew  miss_sly
pi_127178482
Chan, wat klinkt je fijn! Het gaat goed met jou en je mannetje, hè?
Fijn dat het poepen zo goed gaat ook.

Zana, een tweejarige is alleen op de wereld, die heeft op nog geen enkele manier geleerd m rekening te houden met andere mensen, en hij is daar emotioneel en geestelijk helemaal nog niet toe in staat.
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:39:18 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127179350
Mijn tweeënhalf-jarige wil ook graag alleen de straat oversteken, blijft ook keurig staan op de stoeprand, doet links kijken, rechts kijken, nog een keer links kijken, geen auto? geen fiets? (heetsop, heetsop, heetsop, nee gar, nee siets), en toch moet hij mijn hand vasthouden als we oversteken.

Boeien dat hij dat niet wil, oversteken is hand geven, en als hij die hand niet geeft dan pak ik hem zelf, en als hij die hand wil loswurmen dan hou ik hem steviger vast.

Het is wat mij betreft echt van de zotte om van een tweejarige te verwachten dat hij rekening houdt met de mensen en de wereld om hem heen, en zeker als het gaat om begrippen als "niet voor de voeten lopen".
Dan moet je je kind dus bij je houden, als hij niet zelfstandig door de winkel kan lopen en niet luistert.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127180049
ik snap wel dat een kind van 2 jaar dat allemaal nog niet perfect kan, maar op gegeven moment moeten ze het toch leren, hebben jullie nog geen "gevaarlijke" situaties mee gemaakt

laatst lag die in de supermarkt op de grond omdat hij zijn zin niet kreeg (ik was al iets verder gelopen, want vaak bedenkt hij zich dan wel en komt alsnog) en er kwam een mevrouw snel om de hoek, die was bijna over hem gestuikelt en ze schrok ook best,
of hij wil niet meer in de wagen en wurmt zich snel eruit en loopt gewoon achteruit en er komen fietsers aan
ik denk dat hij op dit moment nog niet altijd het verschil tussen nu en straks kan maken, dus zeggen wij gaan eerst boodschappen doen en dan mag je in de auto lukt niet altijd, want van hem moet het direct, is het op dat moment gewoon het allerbelangrijkste en als hij dan zijn zin niet krijgt, gaat hij krijsen of protesteert
pi_127180273
Dat ze dingen ooit moeten leren is logisch maar je kan geen wonderen verwachten van een 2jarige. En eigenlijk is dat wat jij altijd al wel hebt gedaan het veelsteveel verwachten. Al vanaf baby zijnde moest er zoveel gesnapt worden. En een 2 jarige is gewoon nog niet zo ver.
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 22:51:13 #17
5428 crew  miss_sly
pi_127180307
Jouw zoon moet dan opletten in de winkel, maar die mevrouw die snel de hoek om komt lopen niet?
Beetje vreemd, vind je niet?
pi_127180480
Ja Miss we redden ons prima samen :) Nu ook wat meer ruimte om ons heen. Negen maanden samen op 30m2 wonen was erg knus en gezellig (ik zou het zo weer doen als het moest), maar het is ook wel erg fijn om nu weer wat ruimte te hebben :)

Zana een kind van twee kan het uberhaupt niet, laat staan perfect.. Gewoon helemaal niet dus. Leren kunnen ze het pas als ze keer op keer van jou zien hoe het hoort. En als hij het onderscheid tussen nu en straks/later niet kan maken, waarom focus je dan niet gewoon alleen op nu? Dat maakt het veel duidelijker. Als ik twee was en ik hoorde dat ik "straks" in de klimauto mag terwijl ik niet snap wat "straks" is, zou ik het ook gelijk willen..
  woensdag 29 mei 2013 @ 22:56:35 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127180767
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 22:48 schreef Zana het volgende:
ik snap wel dat een kind van 2 jaar dat allemaal nog niet perfect kan, maar op gegeven moment moeten ze het toch leren, hebben jullie nog geen "gevaarlijke" situaties mee gemaakt

laatst lag die in de supermarkt op de grond omdat hij zijn zin niet kreeg (ik was al iets verder gelopen, want vaak bedenkt hij zich dan wel en komt alsnog) en er kwam een mevrouw snel om de hoek, die was bijna over hem gestuikelt en ze schrok ook best,
of hij wil niet meer in de wagen en wurmt zich snel eruit en loopt gewoon achteruit en er komen fietsers aan
ik denk dat hij op dit moment nog niet altijd het verschil tussen nu en straks kan maken, dus zeggen wij gaan eerst boodschappen doen en dan mag je in de auto lukt niet altijd, want van hem moet het direct, is het op dat moment gewoon het allerbelangrijkste en als hij dan zijn zin niet krijgt, gaat hij krijsen of protesteert
Er komen fietsers aan en hij loopt daar los?
Waar loopt hij dan los waar ook fietsers fietsen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:02:59 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127181258
Wat wij nu trouwens wel doen, en wat hij kennelijk prima begrijpt, want als je het herhaalt dan geeft hij keurig aan wat het laatste is, is benoemen wat er gaat gebeuren.
Dus; vitaminen, pyjama aan, tanden poetsen, papa bellen en dan slapen.

Zo kun je dat in de supermarkt met een rijtje ook doen; boodschappen in de kar, boodschappen op de band, betalen, boodschappen in de auto en dan mag je in de auto met de olifant.

Maar persoonlijk heb ik het idee dat je een behoorlijk onrealistisch verwachtingspatroon van een net tweejarige hebt. Tenzij je een wonderkind hebt, en dat is waarschijnlijk voor jou wel zo, maar voor de rest van de wereld is hij gewoon een tweejarige.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_127181507
dat ik de verantwoordelijkheid heb voor mijn kind staat buiten kijk en ik laat hem heus niet alleen over straat lopen, maar ik kan hem nu ook niet meer altijd heel dicht bij mij houden, het is gewoon niet realistisch dat ik hem nog altijd in de wagen hou, hij wil lopen en ontdekken, en dat mag, maar aan de ander kant moet hij ook wel luisteren als ik iets zeg, en dat gaat steeds beter, maar nog niet altijd goed... soms omdat hij het nog niet begrijpt, maar soms ook omdat hij zijn eigen wil ontdekt...
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:08:20 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127181663
Dat je heb niet altijd meer in de wandelwagen kunt houden is prima, maar dat wil niet zeggen dat hij helemaal niet meer in de wandelwagen kan zitten.
Die van mij loopt met gemak kilometers in het bos of de hei, we lopen ook zo het dorp door, maar als ik lopend met hem naar de supermarkt ga, dan gaat hij op de stukken waar we langs de doorgaande weg lopen (N-weg, zonder stoep) toch echt in de wandelwagen.

Als we daar gewoon lopen dan moet hij daar een handje geven, simpelweg omdat een duidelijke stoep ontbreekt, hoewel er wel ruimte is om te lopen, maar het geen echte stoep is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:08:27 #23
244125 laziness
pi_127181680
Ik heb ook echt een banjer en een boef. Ja hij loopt wel eens weg en het is soms gevaarlijk als ik zelf niet genoeg op let en op tijd ingrijp. Dat moment probeer ik dus voor te zijn :P
Het is wat zoeken naar de juiste balans tussen wat je kan verwachten, waar kan je de teugels wat laten vieren en waar moet je keer op keer streng zijn (tot vervelens toe).
Zo lang je eisen/verwachtingen niet te hoog zijn zal het steeds beter gaan naar mate hij groter wordt en meer begrijpt.
En dat kan best snel gaan heb ik gemerkt :Y Maar je maakt het niet leuk voor beiden als je verwachtingen niet realistisch zijn en je alleen maar aan het mopperen bent.
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:11:02 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_127181872
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:08 schreef laziness het volgende:
Ik heb ook echt een banjer en een boef. Ja hij loopt wel eens weg en het is soms gevaarlijk als ik zelf niet genoeg op let en op tijd ingrijp. Dat moment probeer ik dus voor te zijn :P
Het is wat zoeken naar de juiste balans tussen wat je kan verwachten, waar kan je de teugels wat laten vieren en waar moet je keer op keer streng zijn (tot vervelens toe).
Dat idd.... om sommige plekken mag heel veel, en op andere plekken niet, en dan is er geen ruimte voor onderhandeling of discussie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 29 mei 2013 @ 23:12:25 #25
244125 laziness
pi_127182001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 23:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat idd.... om sommige plekken mag heel veel, en op andere plekken niet, en dan is er geen ruimte voor onderhandeling of discussie.
En je niet uit het veld laten slaan als je strengheid om dat de veiligheid in het geding is zorgt voor een op de grond krijs actie :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')