Hij is net 2 jaar, een peuter, rekening houden met andere mensen en zich bewust zijn dat hij niet alleen op de wereld is vind ik wel heel groot voor een 2 jarig mannetje.quote:Op woensdag 29 mei 2013 21:54 schreef Zana het volgende:
*knip*
ik wil gewoon dat hij ook rekening houdt met andere mensen en zich bewust is dat hij niet alleen op de wereld is, want hij loopt zo achteruit zonder om te kijken of hij loopt mensen voor de voeten, in een rustige winkel is dat minder een probleem, maar als het drukker is of bijvoorbeeld ergens op straat waar mensen haastig langslopen of van die scootmobielen rijden, of ergens waar ook fietser langskomen, vind ik wel dat hij een beetje naar mij moet luisteren...je houdt hem nu gewoon niet meer altijd in de wagen en het is niet meer langzaam lopen, maar vaak rennen
quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:12 schreef Leandra het volgende:
Soneal zegt ook pssssssst en maakt het "plassen" gebaar als hij een WC-ziet, wat niet hetzelfde is als zeggen dat hij moet plassen
Hij zegt ook "hop, hop, hop" als hij een paard in galop ziet, ik trek daaruit ook niet de conclusie dat hij wil paardrijden, hoewel dat natuurlijk mijn fout kan zijn.
Er komen fietsers aan en hij loopt daar los?quote:Op woensdag 29 mei 2013 22:48 schreef Zana het volgende:
ik snap wel dat een kind van 2 jaar dat allemaal nog niet perfect kan, maar op gegeven moment moeten ze het toch leren, hebben jullie nog geen "gevaarlijke" situaties mee gemaakt
laatst lag die in de supermarkt op de grond omdat hij zijn zin niet kreeg (ik was al iets verder gelopen, want vaak bedenkt hij zich dan wel en komt alsnog) en er kwam een mevrouw snel om de hoek, die was bijna over hem gestuikelt en ze schrok ook best,
of hij wil niet meer in de wagen en wurmt zich snel eruit en loopt gewoon achteruit en er komen fietsers aan
ik denk dat hij op dit moment nog niet altijd het verschil tussen nu en straks kan maken, dus zeggen wij gaan eerst boodschappen doen en dan mag je in de auto lukt niet altijd, want van hem moet het direct, is het op dat moment gewoon het allerbelangrijkste en als hij dan zijn zin niet krijgt, gaat hij krijsen of protesteert
Dat idd.... om sommige plekken mag heel veel, en op andere plekken niet, en dan is er geen ruimte voor onderhandeling of discussie.quote:Op woensdag 29 mei 2013 23:08 schreef laziness het volgende:
Ik heb ook echt een banjer en een boef. Ja hij loopt wel eens weg en het is soms gevaarlijk als ik zelf niet genoeg op let en op tijd ingrijp. Dat moment probeer ik dus voor te zijn![]()
Het is wat zoeken naar de juiste balans tussen wat je kan verwachten, waar kan je de teugels wat laten vieren en waar moet je keer op keer streng zijn (tot vervelens toe).
En je niet uit het veld laten slaan als je strengheid om dat de veiligheid in het geding is zorgt voor een op de grond krijs actiequote:Op woensdag 29 mei 2013 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat idd.... om sommige plekken mag heel veel, en op andere plekken niet, en dan is er geen ruimte voor onderhandeling of discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |