abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juni 2013 @ 16:39:29 #121
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_127864983
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:55 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik kan ze niet vinden :P
Ik heb een 7770 als videokaart :)
Probeer deze tutorial eens: http://www.noobslab.com/2(...)lyst-drivers-in.html
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_127865955
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2013 16:39 schreef Devolution het volgende:

[..]

Probeer deze tutorial eens: http://www.noobslab.com/2(...)lyst-drivers-in.html
Geprobeerd, ik kan uiteindelijk niet zoeken op AMD Catalyst, ik krijg niets.

Tijdens het internetten heb ik trouwens 2x een internal error gehad :')
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127867890
Update *O*

Ben iets aan het doen, heb een driver gevonden, nu doet hij dit, wat is dit? :') :D
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_127867904
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 15:55 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik kan ze niet vinden :P
Ik heb een 7770 als videokaart :)
fglrx-drivers ;)
pi_127868005
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:06 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

fglrx-drivers ;)
Wat? :D
En wat doet hij op
-Don Draper
pi_127869267
Hij was blijkbaar drivers aan het installeren. Ubuntu werkt nu goed ^O^
-Don Draper
pi_127871513
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:51 schreef SherlockHolmes het volgende:
Hij was blijkbaar drivers aan het installeren. Ubuntu werkt nu goed ^O^
Zo ingewikkeld hoeft het niet :D Misschien dat je er na een tijdje testen iets dieper in wil gaan, want het kan altijd nog sneller 8-)
pi_127872213
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 18:09 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Wat? :D
Dat is de package, die je wilt hebben... op Debian dan, geen idee hoe die heet op Ubuntu.
pi_127872702
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 19:50 schreef DanOam het volgende:

[..]

Zo ingewikkeld hoeft het niet :D Misschien dat je er na een tijdje testen iets dieper in wil gaan, want het kan altijd nog sneller 8-)
Klopt :)
Al vind ik veel dingen toch wel omslachtig in tegenstelling tot Windows
-Don Draper
pi_127874030
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:19 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Klopt :)
Al vind ik veel dingen toch wel omslachtig in tegenstelling tot Windows
Het is net speelgoed, kwestie van gewenning. Ik was zelf met Linux Mint 9 begonnen op aanraden van een familielid van mij, ik vond Compiz Fusion geweldig!

Toen weer een jaar of drie op Windows gezeten, games vind ik nu een stuk minder voldoening geven en de behoefte ervoor is verdwenen. Dus begin dit jaar weer naar Linux Mint, uiteindelijk in redelijk korte tijd een boel distro's geprobeerd om te kijken welke mij het beste beviel.

Linux Mint -> aptosid -> Arch Linux en uiteindelijk terechtgekomen bij Gentoo Linux, nieuwsgierig zijn werkt in je voordeel, en je moet er de tijd in kunnen/willen steken. En dit alles met behulp van mijn grote vriend Google :P
pi_127874072
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:41 schreef DanOam het volgende:

[..]

Het is net speelgoed, kwestie van gewenning. Ik was zelf met Linux Mint 9 begonnen op aanraden van een familielid van mij, ik vond Compiz Fusion geweldig!

Toen weer een jaar of drie op Windows gezeten, games vind ik nu een stuk minder voldoening geven en de behoefte ervoor is verdwenen. Dus begin dit jaar weer naar Linux Mint, uiteindelijk in redelijk korte tijd een boel distro's geprobeert om te kijken welke mij het beste beviel.

Linux Mint -> aptosid -> Arch Linux en uiteindelijk terechtgekomen bij Gentoo Linux, nieuwsgierig zijn werkt in je voordeel, en je moet er de tijd in kunnen/willen steken. :)
Waar is bijvorbeeld Ubunut handiger voor, in vergelijking met W8?
-Don Draper
pi_127875586
Het is dat ik weer eens games wil spelen dus sinds kort heb ik W7 anders ging ik direct terug naar Ubuntu.
pi_127875836
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:05 schreef TargaFlorio het volgende:
Het is dat ik weer eens games wil spelen dus sinds kort heb ik W7 anders ging ik direct terug naar Ubuntu.
Zou mogelijk moeten zijn op Ubuntu, niet alle games zullen vlekkeloos werken met Wine maar er zijn ook een heleboel games die wel werken met sommigen hier en daar wat kleine aanpassingen.

De rest van de games ga ik nog testen!
pi_127876902
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 20:41 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Waar is bijvorbeeld Ubunut handiger voor, in vergelijking met W8?
Waar het exact handiger voor is kan ik je niet vertellen, dit zal per gebruiker verschillen. Ik heb Ubuntu misschien maar een paar uren gebruikt.

Maar over het algemeen zijn er genoeg voordelen om op een Linux distro te werken. Ik zou zeggen ga het ervaren :D
  zondag 16 juni 2013 @ 21:48:17 #135
265024 Exentric90
exentric90
pi_127878549
Ik wil eigenlijk gaan overstappen van Ubuntu naar Arch Linux of Fedora. Waar moet ik aan denken als ik dat doe? en wat zijn de major differences behalve dat het geen debian based is?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127879076
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:26 schreef DanOam het volgende:

[..]

Waar het exact handiger voor is kan ik je niet vertellen, dit zal per gebruiker verschillen. Ik heb Ubuntu misschien maar een paar uren gebruikt.

Maar over het algemeen zijn er genoeg voordelen om op een Linux distro te werken. Ik zou zeggen ga het ervaren :D
Tot nu toe is dit mijn ervaring met Ubuntu:
-Alles gaat langzamer dan op Windows
-3x Internal Error in 20 min
-Unity is erg mooi, erg handig, maar langzaam
-Veel dingen zijn redelijk omslachtig als je meer wilt dan een standard app installeren, het vereist leerwerk.
-Het is nog lang niet zo responsive en vloeiend als Windows
-De Terminal biedt zeer veel mogelijkheden, maar je moet het wel kennen.
-Don Draper
pi_127882829
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:56 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Tot nu toe is dit mijn ervaring met Ubuntu:
-Alles gaat langzamer dan op Windows
-3x Internal Error in 20 min
-Unity is erg mooi, erg handig, maar langzaam
-Veel dingen zijn redelijk omslachtig als je meer wilt dan een standard app installeren, het vereist leerwerk.
-Het is nog lang niet zo responsive en vloeiend als Windows
-De Terminal biedt zeer veel mogelijkheden, maar je moet het wel kennen.
Heb Unity nooit geprobeerd, maar er is gelukkig genoeg keus als het op desktop environments aankomt. Die internal errors vind ik vreemd, die ben ik zelf nog niet tegengekomen op geen enkele distro tot nu toe, misschien is het wel zo dat daar misschien meer achter zit en dat het geheel daarom zo traag aanvoelt.

Windows 8 is er ook gewoon een stuk op vooruitgegaan in snelheid. De interface heeft zelfs nog minder eyecandy in vergelijking met Windows 7 en dat maakt dat het geheel vloeiender en responsive aanvoelt.

Je kan ook standaard software waar Ubuntu mee komt vervangen met alternatieven die sneller zijn. Dat hoeft niet in de terminal, een simpele search op Google naar recommandaties voor alternatieven en gebruik maken van Ubuntu Software Center.

Op Ubuntu is het de bedoeling dat je de terminal niet al te vaak zal zien als doorsnee gebruiker, je hebt overal wel een grafische interface voor.

Het vereist inderdaad leerwerk, vooral als je meer wilt dan de doorsnee gebruiker, maar dat geldt eigenlijk wel voor alles wat nieuw is. Gelukkig is er voor Ubuntu bijna altijd wel een oplossing te vinden voor een probleem ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door DanOam op 16-06-2013 23:27:37 ]
  zondag 16 juni 2013 @ 23:23:11 #138
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_127884769
Unity zou heel soepel moeten lopen en die andere errors lijken ook abnormaal.

Heb je hele nieuwe hardware? Wellicht is het nog niet ondersteund.
pi_127886629
Heb een i5 3450
8GB
HD 7770

niet extra nieuw dus. Ook geen overbodige USB hardware aangesloten.

toen ik de details las over de error, stond er iets over interface. En die is ook na de driverinstallatie gekomen.
-Don Draper
pi_127902434
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 13:53 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Drivers van je videokaart geïnstalleerd? Mijn Windows loopt ook gaar als ik Catalyst niet installeer.
Mijn ervaring is juist dat voor 2D de open-source drivers velen malen sneller zijn dan Catalyst. Zo'n beetje als een ferrari versus een spartamet.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_127905037
quote:
4s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:34 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat voor 2D de open-source drivers velen malen sneller zijn dan Catalyst. Zo'n beetje als een ferrari versus een spartamet.
Wellicht, maar veel graffisch omgevingen tegenwoordig kunnen het niet alleen meer af met 2d. Daarnaast blaast mijn 6870 constant met 50% met de opensource drivers.
pi_127905165
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:36 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wellicht, maar veel graffisch omgevingen tegenwoordig kunnen het niet alleen meer af met 2d. ..
Serieus? Nog een extra reden om bij LXDE te blijven. Ik snap al die bloatlust tegenwoordig echt niet.
pi_127908243
quote:
15s.gif Op maandag 17 juni 2013 15:40 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Serieus? Nog een extra reden om bij LXDE te blijven. Ik snap al die bloatlust tegenwoordig echt niet.
We hadden ook in Dos-omgeving kunnen blijven :). Vindt Unity en Gnome en KDE toch wel redelijk volwassen worden om eerlijk te zijn.
pi_127909309
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:51 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

We hadden ook in Dos-omgeving kunnen blijven :). Vindt Unity en Gnome en KDE toch wel redelijk volwassen worden om eerlijk te zijn.
DOS doet toch zwaar onder voor moderne shells als bash, zsh, en ook Windows powershell. GNOME 3 is een tablet-OS en heeft mi geen plaats op een desktop. Veel operaties kosten net 1 meer muisbeweging of klik dan voorheen, wat een zware achteruitgang is. Evenzo is KDE bij mij ook altijd veel geklik, maar misschien heeft het een leercurve voor efficient gebruik.
Volwassenheid in de zin van werkende en makkelijk toegangkelijke applets voor zaken als printen en wifi-access, waaien voor de rest prima over van GNOME naar lichtere en meer intuitieve workspaces als LXDE.

Productiviteit lijkt me de meest belangrijke maatstaf voor een desktop environment, en dat gaat bij GNOME (en Unity van wat ik gezien heb) m.i. toch behoorlijk achteruit.
pi_127916458
Ik werk al een hele tijd met xfce, werkt ook erg fijn. ^O^
  maandag 17 juni 2013 @ 20:04:56 #146
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_127916468
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:48 schreef Exentric90 het volgende:
Ik wil eigenlijk gaan overstappen van Ubuntu naar Arch Linux of Fedora. Waar moet ik aan denken als ik dat doe? en wat zijn de major differences behalve dat het geen debian based is?
Arch is een distro voor gevorderden. Er is een uitgebreide starters/installatiehandleiding online, maar je moet wel goed weten waar je mee bezig bent. Grote voordeel is natuurlijk dat je geen overbodige packages standaard geïnstalleerd krijgt, alleen wat je nodig hebt. Je kan je eigen Window Manager + Desktop Environment kiezen. Verder is Arch een rolling release. Eén keer installeren en verder hoef je alleen je packages bij te werken. Ik heb het op een oude machine draaien en dat werkt prima.
Fedora heb ik geen ervaring mee, maar dat werkt out-of-the-box, net als Ubuntu.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  maandag 17 juni 2013 @ 20:16:23 #147
332574 µ
alt-m
pi_127917087
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:04 schreef Daeron het volgende:
Ik werk al een hele tijd met xfce, werkt ook erg fijn. ^O^
Ken je Openbox toevallig ook?
జ్ఞ‌ా
pi_127917388
Ik ben overgestapt van KDE 4.10 naar Openbox, dat was wel even wennen :P Maar ik vind het een fantastische window manager. Moet alleen mijn conky configuratie nog verfijnen.

pi_127917945
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 21:10 schreef DanOam het volgende:

[..]

Zou mogelijk moeten zijn op Ubuntu, niet alle games zullen vlekkeloos werken met Wine maar er zijn ook een heleboel games die wel werken met sommigen hier en daar wat kleine aanpassingen.

De rest van de games ga ik nog testen!
Race sims en ik weet niet of dat gaat werken in combinatie met een stuurtje en force feedback en zo.
  maandag 17 juni 2013 @ 20:39:19 #150
332574 µ
alt-m
pi_127918246
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:21 schreef DanOam het volgende:
Ik ben overgestapt van KDE 4.10 naar Openbox, dat was wel even wennen :P Maar ik vind het een fantastische window manager. Moet alleen mijn conky configuratie nog verfijnen.

[ afbeelding ]
Misschien moet ik ook maar weer met conky beginnen :P.

Welke launcher heb je?
జ్ఞ‌ా
  maandag 17 juni 2013 @ 20:40:14 #151
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127918290
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:21 schreef DanOam het volgende:

[ afbeelding ]
Ik had ooit een kekke conky config.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127918375
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:39 schreef µ het volgende:

[..]

Misschien moet ik ook maar weer met conky beginnen :P.

Welke launcher heb je?
Avant-Window-Navigator :)
pi_127918969
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:04 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Arch is een distro voor gevorderden. Er is een uitgebreide starters/installatiehandleiding online, maar je moet wel goed weten waar je mee bezig bent. Grote voordeel is natuurlijk dat je geen overbodige packages standaard geïnstalleerd krijgt, alleen wat je nodig hebt. Je kan je eigen Window Manager + Desktop Environment kiezen. Verder is Arch een rolling release. Eén keer installeren en verder hoef je alleen je packages bij te werken. Ik heb het op een oude machine draaien en dat werkt prima.
Fedora heb ik geen ervaring mee, maar dat werkt out-of-the-box, net als Ubuntu.
Ik zit eigenlijk nog steeds met ubuntu omdat ik dat uit gemakzucht nooit verwijderd heb om een nieuwe distro te installeren. Nu ik een nieuwe Laptop heb wil ik graag verder kijken dan alleen ubuntu. Want moet toch zeggen dat het wel bevalt maar meer ook niet. Ik weet inderdaad dat arch van af de grond opgebouwd moet worden wat het natuurlijk voor je zelf heel persoonlijk maakt.
Wat werkt nu echt soepeler? Arch? Fedora? Of toch ubuntu? (als je alleen naar preformance kijkt)
  maandag 17 juni 2013 @ 20:56:59 #154
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_127919196
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ik zit eigenlijk nog steeds met ubuntu omdat ik dat uit gemakzucht nooit verwijderd heb om een nieuwe distro te installeren. Nu ik een nieuwe Laptop heb wil ik graag verder kijken dan alleen ubuntu. Want moet toch zeggen dat het wel bevalt maar meer ook niet. Ik weet inderdaad dat arch van af de grond opgebouwd moet worden wat het natuurlijk voor je zelf heel persoonlijk maakt.
Wat werkt nu echt soepeler? Arch? Fedora? Of toch ubuntu? (als je alleen naar preformance kijkt)
Doe dan Mint. Die gebruikt dezelfde repository's als Ubuntu, maar zonder die vreselijke Unity-desktop. Veder adviseer ik de Mate-desktop boven Cinnamon.
pi_127919243
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Race sims en ik weet niet of dat gaat werken in combinatie met een stuurtje en force feedback en zo.
Ah ja, ik lees net ergens even wat comments op de vraag of er ervaringen zijn met het gebruik van een stuur met games in Wine. Het is mogelijk maar je zal er waarschijnlijk mee moeten stoeien.

http://www.reddit.com/r/l(...)cing_wheels_in_wine/

Misschien toch beter om dat op Windows te doen als je niet teveel tijd kwijt wilt zijn.
pi_127919416
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Doe dan Mint. Die gebruikt dezelfde repository's als Ubuntu, maar zonder die vreselijke Unity-desktop. Veder adviseer ik de Mate-desktop boven Cinnamon.
Maar mint is DEB :( en ik ben daar echt helemaal klaar mee :P
Daarnaast is het niet zo dat ik ubuntu heb omdat ik lui ben en geen zin heb om te tweaken maar omdat ik nooit zin had een format te doen :P

Hoe zit het met Gentoo? is dat wat?
pi_127919994
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:40 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik had ooit een kekke conky config.
Ik had ook een leuke, had ik hem nou maar bewaard. Maar het zou er toch niet zo goed uitzien op m'n huidige desktop. Ik heb ook het gevoel dat ik nog wat aan drivers mis om de sensors van mijn mobo en harde schijven uit te kunnen lezen.

Van de processor lukt wel en de grafische kaart ook, heb al rondgekeken en er staat een driver op github voor de Super I/O chip op het mobo maar ik wacht liever nog even tot het in de kernel beschikbaar is.
pi_127920194
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Waarom Mate boven Cinnamon?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_127920357
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:00 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Daarnaast is het niet zo dat ik ubuntu heb omdat ik lui ben en geen zin heb om te tweaken maar omdat ik nooit zin had een format te doen :P

Gentoo is nog meer hardcore dan Arch, en ook erg tijdrovend aangezien je de meeste packages zelf compileert met uitzondering van een aantal bekende grotere packages zoals Firefox en OpenOffice die ook als binaries beschikbaar zijn. Ook compileer je tijdens de installatie je eigen kernel, maar je kan er ook voor kiezen om een generic kernel te gebruiken om je die moeite te besparen.

Je hebt wel ultieme controle door middel van zogenaamde USE flags, jij bepaald met welke features een package gecompileert wordt. Ook worden alle packages geoptimaliseerd voor de architectuur van jouw computer.

Voor mij was het iig een erg leuke ervaring :) Maar ik heb nog steeds het gevoel dat er nog veel te leren valt.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:14:54 #160
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127920476
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:07 schreef DanOam het volgende:

[..]

Ik had ook een leuke, had ik hem nou maar bewaard. Maar het zou er toch niet zo goed uitzien op m'n huidige desktop. Ik heb ook het gevoel dat ik nog wat aan drivers mis om de sensors van mijn mobo en harde schijven uit te kunnen lezen.

Van de processor lukt wel en de grafische kaart ook, heb al rondgekeken en er staat een driver op github voor de Super I/O chip op het mobo maar ik wacht liever nog even tot het in de kernel beschikbaar is.
Ik heb de mijne wel bewaard. Deed heel kek alles automatisch opvragen, info van interfaces, mounts, etc etc. Hoefde niks zelfs op te geven, ging vol automagisch.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127920551
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:13 schreef DanOam het volgende:

[..]

Gentoo is nog meer hardcore dan Arch, en ook erg tijdrovend aangezien je de meeste packages zelf compileert met uitzondering van een aantal bekende grotere packages zoals Firefox en OpenOffice die ook als binaries beschikbaar zijn.

Je hebt wel ultieme controle door middel van zogenaamde USE flags, jij bepaald met welke features een package gecompileert wordt.

Voor mij was het iig een erg leuke ervaring :)
Hmm misschien meer iets voor op een virtualbox dus? Vind het wel leuk om afentoe wat te compillen maar om dat nu constant te doen meh :P een RPM is soms toch wel fijn :)
  maandag 17 juni 2013 @ 21:20:30 #162
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_127920862
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:10 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Waarom Mate boven Cinnamon?
Cinnamon is nog in ontwikkeling (ik gebruik alleen LTS-versies dus ik zit nog bij 13), bij mij liep het behoorlijk vaak vast.
pi_127921116
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:20 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Cinnamon is nog in ontwikkeling (ik gebruik alleen LTS-versies dus ik zit nog bij 13), bij mij liep het behoorlijk vaak vast.
Oh als dat de enige reden is :P
Cinnamon loopt hier sinds 1.6 eigenlijk nooit meer vast.
1.8 en 1.8.8 hebben hier nog nooit een crash gehad.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_127921157
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:16 schreef µ het volgende:

[..]

Ken je Openbox toevallig ook?
Wel van gehoord, collega heeft het nu geinstalleerd. Schijnt best aardig te werken. :)
pi_127921233
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Oh als dat de enige reden is :P
Cinnamon loopt hier sinds 1.6 eigenlijk nooit meer vast.
1.8 en 1.8.8 hebben hier nog nooit een crash gehad.
cinamon heb ik ook even gehad op ubuntu moet toch zeggen dat ik er niet zo content mee was als unity. Ik vind unity echt netjes in elkaar zitten.
Toch moet ik toe geven dat ik gnome 3 gebruik :@
pi_127922755
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik heb de mijne wel bewaard. Deed heel kek alles automatisch opvragen, info van interfaces, mounts, etc etc. Hoefde niks zelfs op te geven, ging vol automagisch.
Sweet! Ben wel benieuwd hoe het er uit ziet, geen screenshot ergens toevallig?
pi_127922790
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:00 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Waarom heb je het gehad met deb?

Gentoo -> http://funroll-loops.info
Zit je alleen maar te compilen...
pi_127922902
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:43 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Waarom heb je het gehad met deb?

Gentoo -> http://funroll-loops.info
Zit je alleen maar te compilen...
Arch is prima. Zit je niet te compilen, maar wel lekker minimalistisch en toch een package manager :)
pi_127923262
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:15 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Hmm misschien meer iets voor op een virtualbox dus? Vind het wel leuk om afentoe wat te compillen maar om dat nu constant te doen meh :P een RPM is soms toch wel fijn :)
Hangt er van af, Arch of Gentoo zou ik sowieso eerst een aantal keren installeren in een virtual machine. Je gaat de eerste paar keren gekke fouten maken, maar op gegeven moment wordt het allemaal wat duidelijker waarom je bijvoorbeeld commando's in een bepaalde volgorde moet uitvoeren, en wat je er precies mee aan het configureren bent.

En met een leuke processor en veel/snel geheugen hoeft compileren ook niet erg lang te duren, je kan het compileren doen in het geheugen zelf. Grote packages en hun dependencies zoals KDE of Gnome, Chromium en GCC bijvoorbeeld gaan veel tijd in beslag nemen wanneer daar updates voor beschikbaar komen.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:50:27 #170
332574 µ
alt-m
pi_127923307
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Daeron het volgende:

[..]

Wel van gehoord, collega heeft het nu geinstalleerd. Schijnt best aardig te werken. :)
Yes, gebruik het zelf op mijn laptops + PC. Erg tevreden mee. Vroeg me af of mensen ze beiden gebruikten/kenden :s).
జ్ఞ‌ా
  maandag 17 juni 2013 @ 21:51:42 #171
332574 µ
alt-m
pi_127923417
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Arch is prima. Zit je niet te compilen, maar wel lekker minimalistisch en toch een package manager :)
Voor jou: GC / DuckDuckGo .
జ్ఞ‌ా
pi_127923824
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:51 schreef µ het volgende:

[..]

Voor jou: GC / DuckDuckGo .
Thanks, die kende ik nog niet!
pi_127924269
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:50 schreef DanOam het volgende:

[..]

Hangt er van af, Arch of Gentoo zou ik sowieso eerst een aantal keren installeren in een virtual machine. Je gaat de eerste paar keren gekke fouten maken, maar op gegeven moment wordt het allemaal wat duidelijker waarom je bijvoorbeeld commando's in een bepaalde volgorde moet uitvoeren, en wat je er precies mee aan het configureren bent.

En met een leuke processor en veel/snel geheugen hoeft compileren ook niet erg lang te duren, je kan het compileren doen in het geheugen zelf. Grote packages en hun dependencies zoals KDE of Gnome, Chromium en GCC bijvoorbeeld gaan veel tijd in beslag nemen wanneer daar updates voor beschikbaar komen.
Even voor de duidelijkheid ik ben geen leek :P
Ik weet wat ik doe en hoe ik het moet doen. en tuurlijk zal ik fouten maken. Maar over compilen etc hoef je me niks meer uit te leggen hoe dat werkt :P
pi_127924425
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:02 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid ik ben geen leek :P
Ik weet wat ik doe en hoe ik het moet doen. en tuurlijk zal ik fouten maken. Maar over compilen etc hoef je me niks meer uit te leggen hoe dat werkt :P
My bad hahah :D
pi_127924642
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:04 schreef DanOam het volgende:

[..]

My bad hahah :D
No problem :P ik denk ik zeg het maar even voordat daar misverstanden over ontstaan :P
pi_127962104
Hoe kan het dat in flash video's (linux mint 14) iedereen hogere stemmetjes heeft?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:31:10 #179
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_127966087
Stijlvraagje, eigenlijk taalonafhankelijk. Stel, je hebt een array van 5 groot en je hebt een getal dX die van -1 t/m 5 loopt. -1 moet 4 worden, 5 wordt 0, zodat het een cirkelarray is.

Heeft de gemiddelde programmeur voorkeur tussen deze 2 oplossingen:
1int i = (dx + 2*5) % 5;
of
1
2
3
4
5
6
7
8
int i;
if (dX == -1) {
    i = 4;
} else if (dX == 5) {
    i = 0;
} else {
    i = dx;
}

Nogmaals, het gaat om de stijl.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_127966492

[ Bericht 100% gewijzigd door Skunk-m op 18-06-2013 22:41:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')