abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 juni 2013 @ 13:26:17 #201
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127356586
In mijn ogen is het vrij simpel. Gewoon direct open zijn over het feit dat je Trans bent. Dan laat de de keuze aan de ander wat te doen. Het is toch niks om voor te schamen? Waarom daar geheimzinnig over doen? Bang om afgewezen te worden?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 3 juni 2013 @ 14:08:50 #202
399873 upnx
it's me
pi_127358377
Vroeg of laat zal het toch bekend worden. Waarom zou je jaren van je leven investeren in iemand die er uiteindelijk toch nog om wegloopt? Daar kan je maar beter wat eerder achter komen lijkt me.

Daarbij kunnen er zich situaties voordoen waar het belangrijk kan zijn dat je partner voldoende van je medische achtergrond op de hoogte is.
  maandag 3 juni 2013 @ 14:34:49 #203
402328 godzillo
Godzilla Junior
pi_127359408
waar ik soms wel een beetje bang voor ben is dit scenario

Transman en Bio vrouw daten.
Bio vrouw vind Man aantrekkelijk.
Transman verteld ik was Vrouw.
Bio Vrouw ziet Transman daarom als minder Man of twijfelt aan haar aantrekkingskracht(?)

Daar ben ik bang voor, dat de Bio Vrouw dan aan haar orientatie gaat twijfelen.

Gelukkig zijn er al genoeg mensen die Transmannen en Transvrouwen als echte Mannen/Vrouwen zien. Omdat ze gewoon zo zijn! En zich zo voelen en dus ook zo zijn.

Maar soms word het nog wel eens als Freaky of Niet echt beschouwd.
  maandag 3 juni 2013 @ 15:13:47 #204
399873 upnx
it's me
pi_127360879
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:34 schreef godzillo het volgende:

Gelukkig zijn er al genoeg mensen die Transmannen en Transvrouwen als echte Mannen/Vrouwen zien. Omdat ze gewoon zo zijn! En zich zo voelen en dus ook zo zijn.
Tja, onvruchtbare m/v, religieuze m/v, kale m/v, werkloze m/v, het zijn allemaal echte m/v. Toch zullen er altijd v/m zijn die liever even verder zoeken. Persoonlijke voorkeuren ontkom je niet aan.

Belangrijker is dat iemand die openstaat voor een relatie met een transman/vrouw zich niet door de maatschappij onder druk gezet voelt om een dergelijke relatie uit de weg te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door upnx op 03-06-2013 15:14:52 (spelling) ]
  maandag 3 juni 2013 @ 15:32:24 #205
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127361575
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:34 schreef godzillo het volgende:
waar ik soms wel een beetje bang voor ben is dit scenario

Transman en Bio vrouw daten.
Bio vrouw vind Man aantrekkelijk.
Transman verteld ik was Vrouw.
Bio Vrouw ziet Transman daarom als minder Man of twijfelt aan haar aantrekkingskracht(?)

Maar soms word het nog wel eens als Freaky of Niet echt beschouwd.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je voorgelogen voelt als de vrouw vroeger een man blijkt te zijn of natuurlijk andersom.

En noem mij ouderwets, maar Transmannen en Transvrouwen zijn voor mij geen echte mannen en vrouwen. En ik denk dat de grote meerderheid er zo over denkt.

Daarom vind ik ook dat er niet te lang gewacht moet worden met het vertellen. Eerlijkheid duurt het langst.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_127379527
Als je zo'n afkeer van transen hebt, kan je het toch zelf vragen? Als iets voor jòu belangrijk is, is het aan jòu om dat uit te vinden.

Als ik alleen een relatie zou willen met iemand die kinderen wil, ben ìk degene die uitzoekt of ik mijn tijd verspil. Er zijn mensen die SM in hun relatie willen, naar parenclubs willen, naturistencampings bezoeken, 6 * per dag naar de kerk gaan, elke motorcross in het land bezoeken enz. Moet ik al die mensen vooraf gaan vertellen wat ik wel en niet doe? Als iets voor jou een showstopper is, vraag je het gewoon. Ik zie niet in dat jij met die wens (waarvan er tig zijn die allemaal wat anders willen) achter over zou moeten leunen en verwachten dat alles aangevlogen komt. Dus transhaters, vraag het gewoon. Tuurlijk kan zo'n vraag wel eens slecht vallen, net zoals mannen die hard wegrennen als ze het woord 'kind' horen. Maar dan weet je toch wat je weten wilt?
  maandag 3 juni 2013 @ 22:17:04 #207
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127381300
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 21:50 schreef Onderweg het volgende:
Als je zo'n afkeer van transen hebt, kan je het toch zelf vragen? Als iets voor jòu belangrijk is, is het aan jòu om dat uit te vinden.

Als ik alleen een relatie zou willen met iemand die kinderen wil, ben ìk degene die uitzoekt of ik mijn tijd verspil. Er zijn mensen die SM in hun relatie willen, naar parenclubs willen, naturistencampings bezoeken, 6 * per dag naar de kerk gaan, elke motorcross in het land bezoeken enz. Moet ik al die mensen vooraf gaan vertellen wat ik wel en niet doe? Als iets voor jou een showstopper is, vraag je het gewoon. Ik zie niet in dat jij met die wens (waarvan er tig zijn die allemaal wat anders willen) achter over zou moeten leunen en verwachten dat alles aangevlogen komt. Dus transhaters, vraag het gewoon. Tuurlijk kan zo'n vraag wel eens slecht vallen, net zoals mannen die hard wegrennen als ze het woord 'kind' horen. Maar dan weet je toch wat je weten wilt?
Dit vind ik echt de meest kromme vergelijking ooit :D

En ik heb helemaal geen afkeer tegen transseksuelen. Vind het knap dat ze durven te zijn wie ze willen zijn. Kan je alleen maar respect voor hebben. Maar een vrouw die ooit een man was is naar mijn mening geen echte vrouw. Je kan lullen wat je wilt, maar het is en blijft een man.

Naar mijn mening dan :)
pi_127381843
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:17 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dit vind ik echt de meest kromme vergelijking ooit :D

En ik heb helemaal geen afkeer tegen transseksuelen. Vind het knap dat ze durven te zijn wie ze willen zijn. Kan je alleen maar respect voor hebben. Maar een vrouw die ooit een man was is naar mijn mening geen echte vrouw. Je kan lullen wat je wilt, maar het is en blijft een man.

Naar mijn mening dan :)
Blijkbaar is dat voor jou belangrijk. Dan kan je dat toch vragen? Als je niet iemand wilt die vroeger psychische problemen had, dan vraag je dat.

Overigens zegt die opmerking over 'echte' man/vrouw meer over jòu dan je denkt. Ik zou nooit iemand willen daten die zo vastgeroest aan nietszeggende termen vasthoudt. Er zijn heel veel mensen die met een piemel geboren zijn en nooit een echte vent zullen zijn.

Dus als jij mij bij de eerste date vraagt of ik een echte vrouw ben, weet ik dat je niks voor mij bent. Probleem opgelost.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:47:11 #209
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127383084
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:25 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat voor jou belangrijk. Dan kan je dat toch vragen? Als je niet iemand wilt die vroeger psychische problemen had, dan vraag je dat.
Waarom zal een trans in mijn ogen zijn / haar verantwoordelijkheid bij mij leggen. Wat is het probleem van het netjes kenbaar maken? Bang dat ze je zien als het geslacht waar mee je geboren bent? De afwijzing omdat ze je niet nemen zoals je bent? Het komt bij mij over als angst.

En ik heb het mee gemaakt, en daar is netjes vrij snel kenbaar gemaakt dat ze in een overgang van man naar vrouw zat. Nou diepe respect! Ten eerste omdat ze durft te zijn wie ze wilt zijn. Daar kunnen vele al een groot voorbeeld aan nemen! Tevens ook omdat ze het netjes op tijd kenbaar maakt en mij aan de keuze lied wel of niet.

quote:
Overigens zegt die opmerking over 'echte' man/vrouw meer over jòu dan je denkt. Ik zou nooit iemand willen daten die zo vastgeroest aan nietszeggende termen vasthoudt. Er zijn heel veel mensen die met een piemel geboren zijn en nooit een echte vent zullen zijn.
Waarom meteen altijd direct in de verdediging en aanvallend reageren ipv accepteren? Als of het een dood zonde is. Respect komt altijd van 2 kanten he. Ik accepteer de keuze van een trans. En heb daar ook respect voor. Maar de mening dat een persoon een trans blijft zien als het oorspronkelijke slacht is vaak erg ver te zoeken. Dat zie je veel in een aantal topics hier.

quote:
Dus als jij mij bij de eerste date vraagt of ik een echte vrouw ben, weet ik dat je niks voor mij bent. Probleem opgelost.
Ja heel gek, maar als ik een vrouw verwacht en er komt een leuter tecoorschijn kan ik he niet zien als een vrouw. En een vrouw met een ademsappel kan ik ook echt niet zien als een vrouw spijt me zeer. ( al kan aan beiden natuurlijk wat gedaan worden ) maar 100% vrouwelijk zal het nooit worden.

Waarom moet het vaak zo zijn dat de maatschappij een trans moet respecteren, maar de trans vaak niet de mening kan of wilt respecteren dat er genoeg mensen zijn die het niks vinden als zijnde relatie materiaal.
  maandag 3 juni 2013 @ 22:56:14 #210
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127383636
Even kleine aanvulling nog.

Ik ben ook van mening dat als je onvruchtbaar bent, of bv aids hebt of iets wat grote invloed op het leven heeft je dat vrij snel moet vertellen. En dan moet je de keuze aan de ander laten wat te doen. Dat is je verantwoordelijkheid en eerlijkheid die bij je eigen behorende rugzakje hoort! Dat moet je niet op iemand anders afschuiven.
  maandag 3 juni 2013 @ 23:09:46 #211
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_127384487
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:56 schreef ook_gek het volgende:

Ik ben ook van mening dat als je onvruchtbaar bent, of bv aids hebt of iets wat grote invloed op het leven heeft je dat vrij snel moet vertellen. En dan moet je de keuze aan de ander laten wat te doen. Dat is je verantwoordelijkheid en eerlijkheid die bij je eigen behorende rugzakje hoort! Dat moet je niet op iemand anders afschuiven.
Behalve het feit dat JIJ problemen zou hebben met een transseksueel als partner, puur omdat het een transseksueel is, en niet omdat het een fysieke invloed heeft op de relatie (zoals Aids of onvruchtbaarheid). Jij maakt jouw probleem het probleem van de transpersoon, niet andersom.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_127384803
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:56 schreef ook_gek het volgende:

nou daar heb je zeker een goed punt te pakken! enige puntje daar is dat je dus van mening kan verschillen over 'grote invloed'. er schijnen dus echt mensen te zijn die er vrolijk op losneuken in de wetenschap hiv-besmet te zijn. nou is die helder (daar zijn processen over gevoerd, het valt iig onder zware mishandeling staat me bij), maar die anderen niet zo. in die zin kan je dus evengoed stellen dat niets je let er zelf naar te vragen.

en ja. dat is raar. je vraagt niet op je eerste date met een leuke potentiele partner met wie het klikt "goh, ben jij toevallig sero-positief?". analoog is het ook raar dat je "hoi, ik ben XXX en transgender, leuk je te ontmoeten!" als begroeting hebt. kijk, als het fysiek wordt, denk ik dat iedereen hier er helder over is: dan heb je idd vooraf iets uit te leggen.

zelfs als dingen snel gaan, dan hou je de ander even tegen en zeg je dat je dat niet wilt nu. dan kan je uitleggen hoe en wat. normale mensen stoppen dan direct en vragen "wat dan?" en voila, je uitleg. normale mensen worden dan ook niet gewelddadig. hooguit wijzen ze je af. mensen die wel gewelddadig/lelijk doen, nou: daar wil je toch om te beginnen niks mee te maken hebben?

evengoed. als dingen niet snel gaan, tsja: dan heb je de tijd om elkaar te leren kennen in een wat veiligere setting. veel mensen doen dat hoor; eerst elkaar leren kennen voordat ze in bed duiken ;) met veel diepe gesprekken en gezamelijke activiteiten enzo.dan komen als het goed is van beide kanten alles aan bod. niet iedereen heeft direct een RELATIE!! met alles erop en eraan hoor, soms gaan dingen een stuk rustiger. dat je eerst vrienden bent voordat je neukt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 3 juni 2013 @ 23:37:32 #213
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127386014
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Behalve het feit dat JIJ problemen zou hebben met een transseksueel als partner, puur omdat het een transseksueel is, en niet omdat het een fysieke invloed heeft op de relatie (zoals Aids of onvruchtbaarheid). Jij maakt jouw probleem het probleem van de transpersoon, niet andersom.
Ik weet dat dit mag maar doe het even heel plat gezegd. Stel ik laat me ombouwen van man naar vrouw. Dan vins ik het mijn plicht en fatsoen om de ander duidelijk te maken hoe de stand van zaken is. Zelfde als bv onvruchtbaar zijn. Als ik dat over ga laten aan een ander verleg ik mijn verantwoordelijkheid vind ik! Van uit mijn mening is dit het punt wat ik probeer te maken :)

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:15 schreef simmu het volgende:

[..]

nou daar heb je zeker een goed punt te pakken! enige puntje daar is dat je dus van mening kan verschillen over 'grote invloed'. er schijnen dus echt mensen te zijn die er vrolijk op losneuken in de wetenschap hiv-besmet te zijn. nou is die helder (daar zijn processen over gevoerd, het valt iig onder zware mishandeling staat me bij), maar die anderen niet zo. in die zin kan je dus evengoed stellen dat niets je let er zelf naar te vragen.
Maar waarom van een ander laten afhangen? Stel je bent onvruchtbaar. Na 3 jaar relatie begint je partner er over een kind te willen. En jij verteld dan, oh gaat niet. Ben onvruchtbaar. Dat gaat je partner niet leuk vinden. En de reactie, ja jij hebt er niet naar gevraagt zal het niet veel beter maken.

quote:
en ja. dat is raar. je vraagt niet op je eerste date met een leuke potentiele partner met wie het klikt "goh, ben jij toevallig sero-positief?". analoog is het ook raar dat je "hoi, ik ben XXX en transgender, leuk je te ontmoeten!" als begroeting hebt. kijk, als het fysiek wordt, denk ik dat iedereen hier er helder over is: dan heb je idd vooraf iets uit te leggen.
Bij een drankje doen speelt dat inderdaad geen rol. Maar als er blijkt meer in te zitten of de ander wilt duidelijk meer is dat het moment om daar zelf open over te zijn en het niet laten afhangen van de ander tot die gaat vragen.

quote:
zelfs als dingen snel gaan, dan hou je de ander even tegen en zeg je dat je dat niet wilt nu. dan kan je uitleggen hoe en wat. normale mensen stoppen dan direct en vragen "wat dan?" en voila, je uitleg.
Dit vind ik inderdaad netjes, eerlijk en open over zijn.

quote:
normale mensen worden dan ook niet gewelddadig. hooguit wijzen ze je af. mensen die wel gewelddadig/lelijk doen, nou: daar wil je toch om te beginnen niks mee te maken hebben?
Nee natuurlijk niet. Maar kan me goed voorstellen dat iemand boos kan worden als het pas veel leter ter spraken komt. En zich misleid vorlt! Maar zelfs dan keur ik geweld natuurlijk af!

quote:
evengoed. als dingen niet snel gaan, tsja: dan heb je de tijd om elkaar te leren kennen in een wat veiligere setting. veel mensen doen dat hoor; eerst elkaar leren kennen voordat ze in bed duiken ;) met veel diepe gesprekken en gezamelijke activiteiten enzo.dan komen als het goed is van beide kanten alles aan bod. niet iedereen heeft direct een RELATIE!! met alles erop en eraan hoor, soms gaan dingen een stuk rustiger. dat je eerst vrienden bent voordat je neukt.
Natuurlijk, maar wanneer je merkt dat de interesse er echt is vind ik dat je het kenbaar moet maken. Anders misleid je iemand vind ik dan :)
pi_127386459
quote:
Natuurlijk, maar wanneer je merkt dat de interesse er echt is vind ik dat je het kenbaar moet maken. Anders misleid je iemand vind ik dan :)
en hier heb je alweer een pijnpunt te pakken, want zulks is niet altijd even duidelijk voor iedereen op hetzelfde moment. niemand kan in andermans hoofd kijken, dus er is gewoon aan alle kanten ruimte voor misinterpretatie.
  maandag 3 juni 2013 @ 23:51:24 #215
71919 wonderer
pi_127386635
En wat nou als je onvruchtbaar bent en de potentiele partner geeft al heel vroeg aan absoluut geen kinderen te willen. Heb je dan ook de "morele plicht" om te vertellen dat je onvruchtbaar bent?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:03:02 #216
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127387142
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:47 schreef simmu het volgende:

[..]

en hier heb je alweer een pijnpunt te pakken, want zulks is niet altijd even duidelijk voor iedereen op hetzelfde moment. niemand kan in andermans hoofd kijken, dus er is gewoon aan alle kanten ruimte voor misinterpretatie.
Natuurlijk is dat mogelijk, maar dat kan iedereen overkomen. Daar kan je natuurlijk niks aan doen :)

quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:51 schreef wonderer het volgende:
En wat nou als je onvruchtbaar bent en de potentiele partner geeft al heel vroeg aan absoluut geen kinderen te willen. Heb je dan ook de "morele plicht" om te vertellen dat je onvruchtbaar bent?
Maar dan weet je toch dat je rugzakje in dit geval geen grote invloet zal hebben op de toekomst. Maar Zelfs dan ben ik van mening dat je het moet melden.

Ik snap dat hele stukje achterhouden niet zo. Of het laten afhangen van een ander. Op het moment dat er in je rugzakje iets zit wat grote invloed kan hebben op de relatie moet je daar gewoon open over zijn en het niet laten afhangen van een ander. Het is toch niks om voor te schamen?
pi_127387339
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:03 schreef ook_gek het volgende:
Ik snap dat hele stukje achterhouden niet zo. Of het laten afhangen van een ander.
jij stelt je toch ook niet voor als "hoi, ik ben ook_gek, hetero, vrij van geslachtsziekten, met kinderwens, doch pas over 5 jaar en ik weet niet of ik al dan niet vruchtbaar ben. denk ik..."
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:14:34 #218
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_127387584
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:07 schreef simmu het volgende:

[..]

jij stelt je toch ook niet voor als "hoi, ik ben ook_gek, hetero, vrij van geslachtsziekten, met kinderwens, doch pas over 5 jaar en ik weet niet of ik al dan niet vruchtbaar ben. denk ik..."
Nee natuurlijk niet, dat was ik al met je een toch. Maar als blijkt dat het meer dan vriendschap lijkt te worden kan je zelf ook wel nagaan dat een trans of in dit geval omvruchtvaar een grote invloed kan spelen op je relatie. En als je op dat moment weet dat je onvruchtbaar bent vind ik dat je dat dient te vertellen en daar open over moet zijn.

Dan vind ik, ja maar je hebt er niet om gevraagd een ongelovelijke kut excuus. Zelfde als je een trans bent. Dat is je eigen verantwoordelijkheid en daar dien je eerlijk en open over te zijn. Indien het meer dan vriendschap lijkt te worden. En natuurlijk kan dat wel eens mis gaan. Maar dat kan iedereen overkomen en gaat niet bewust :)
pi_127394846
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 22:25 schreef Onderweg het volgende:

[..]

^O^
pi_127395003
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 23:15 schreef simmu het volgende:

[..]

en ja. dat is raar. je vraagt niet op je eerste date met een leuke potentiele partner met wie het klikt "goh, ben jij toevallig sero-positief?". analoog is het ook raar dat je "hoi, ik ben XXX en transgender, leuk je te ontmoeten!" als begroeting hebt.
Ik zie de ananlogie niet helemaal. Een trans heeft geen enge ziekte hoor.
pi_127395239
quote:

[..]

jij stelt je toch ook niet voor als [...] en ik weet niet of ik al dan niet vruchtbaar ben. denk ik..."
:D Inderdaad
pi_127395295
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:16 schreef Vrouwendistel het volgende:

[..]

Ik zie de ananlogie niet helemaal. Een trans heeft geen enge ziekte hoor.
natuurlijk niet, ik ga door op de aangedragen voorbeelden :)
pi_127395614
quote:

[..]

Zijn wel allemaal punten die al in het begin stadium van/voor een relatie ter spraken komen ja.
pi_127396021
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zijn wel allemaal punten die al in het begin stadium van/voor een relatie ter spraken komen ja.
daar zou ik dan dus gillend bij weglopen. moet er niet aan denken om al direct zulke dingen over me heen te krijgen. way te loodzwaar allemaal, wat ook iets zegt over iemand.

ah well; iedereen is dus anders :)
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:50:40 #225
71919 wonderer
pi_127396145
m
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar er is een verschil tussen "ter sprake komen" (en ik kan me prima voorstellen dat een transstatus op een gegeven moment ook wel ter sprake komt) en zelf min of meer vanuit het niks iets "moeten" vertellen om de ander de gelegenheid te kunnen geven alles af te kappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')