Verklaar dan eens waarom sommige mensen bewezen herinneringen uit vorige levens hebben? Geen zweverig gedoe, gewoon bewezen. Alleen weinig ruchtbaarheid aan gegeven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:12 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat de ziel niet iets is dat de stoffelijke dood zal overleven, gedachten en herinneringen zullen dan ook mee het graf in gaan.
Toevallig vroeg iemand me vorige week waar zijn herinneringen zouden blijven, ik had kunnen antwoorden "waar zijn de herinneringen die je kwijt/vergeten bent?" maar heb dat niet gedaan.
De ziel zie ik als onze psyche, niet als een onsterfelijke godsvonk of wat dan ook.
Bron bron bron bron bron!quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:04 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Verklaar dan eens waarom sommige mensen bewezen herinneringen uit vorige levens hebben? Geen zweverig gedoe, gewoon bewezen. Alleen weinig ruchtbaarheid aan gegeven.
Paar jaar geleden een uitgebreide documentaire hierover gezien. Hierin werd bewezen dat een vrouw herinneringen had aan een stad, eeuwen geleden, die nu niet meer bestaat.quote:
Ik zou het doodzonde vinden als ik met mijn ideeën zou sterven, dat mijn ideeën ook weg zouden gaan, dus ik wil er graag in geloven!quote:Op woensdag 29 mei 2013 16:52 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Paar jaar geleden een uitgebreide documentaire hierover gezien. Hierin werd bewezen dat een vrouw herinneringen had aan een stad, eeuwen geleden, die nu niet meer bestaat.
Ging geloof ik om een Franse vrouw die Frankrijk bewezen nog nooit had verlaten tot het punt dat de documentaire geschoten werd; kon feilloos allerlei dingen vertellen over een oud dorp in Engeland. Nadat ze uren gegraven hadden op een specifieke plek die zij aanwees vonden ze een oude tegel met een inscriptie erop die zij exact had aangegeven. Ding lag al meer dan vijfhonderd jaar begraven onder de varkensstront en aarde. Dit alles werd geverifieerd door wetenschappers, archeologen, etc.
Helaas zijn geld, macht en de waan van de dag tegenwoordig vele malen belangrijker dan dit soort cruciale dingen, waardoor het niet in de spotlights komt. Bovendien is er zat volk wat nooit overtuigd zal raken van dit soort feiten, simpelweg omdat ze de feiten niet willen aanvaarden. Soort christenen en de aarde die volgens hen slechts 6000 jaar oud is en dergelijken.
Maar goed: ook ik heb de illusie niet dat ik iemand hiervan kan overtuigen, noch heb ik die ambitie.
Als jij het complete internet, tussen alle belazerij en commerciële bullshit door, wilt afgraven naar een documentaire van een paar jaar geleden dan moet je dat vooral doen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:09 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik zou het doodzonde vinden als ik met mijn ideeën zou sterven, dat mijn ideeën ook weg zouden gaan, dus ik wil er graag in geloven!
Een bronnetje of linkje zou wel mooi zijn geweest
Ik dacht, jij weet misschien hoe die docu heet oid, maargoed.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:20 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Als jij het complete internet, tussen alle belazerij en commerciële bullshit door, wilt afgraven naar een documentaire van een paar jaar geleden dan moet je dat vooral doen.Dat is: áls hij al op internet staat.
Zoals ik al zei: ik heb niet de behoefte om te overtuigen. Je kunt kiezen om me te geloven of niet; heel simpel.
Je gelooft nergens in zonder bewijs? Dan heet het geen geloven meer maar weten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:49 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik dacht, jij weet misschien hoe die docu heet oid, maargoed.
Ik weet niet wat ik er van moet geloven, tot ik er niets verder over heb gehoord houd ik het op fictie, maar wie weet.
Nee, ik geloof genoeg dingen die niet zijn bewezen, maar met zulke onnatuurlijke dingen wacht ik op meer bewijs.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:51 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Je gelooft nergens in zonder bewijs? Dan heet het geen geloven meer maar weten.
En die documentaire kan net zo goed bullshit verkopen als dat ik zou kunnen, als je jezelf dan toch als kritisch denker wilt profileren.
En nog een keer: niet bepaald onbevooroordeeld of kritisch. Hoezo "onnatuurlijk"? Hooguit onwetenschappelijk, wat compleet iets anders is dan onnatuurlijk. De wetenschap is beperkt, de natuur niet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 17:55 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nee, ik geloof genoeg dingen die niet zijn bewezen, maar met zulke onnatuurlijke dingen wacht ik op meer bewijs.
Hoe verklaar je je ervaringen dan?? Als het geen geesten waren, wat was het dan volgens jou? Een defect in je brein ?? Of ........quote:Op maandag 27 mei 2013 22:04 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Hoi mijnheer,
die grappen vind ik op zich niet erg. Het wordt minder als ze het zonder blikken of blozen in het hokje "hersenwerk" stoppen. Dat zijn geen grappen meer.
En leuk om te lezen dat een vriendin van jou hetzelfde ervaren heeft.
Ik geloof overigens ook absoluut niet in geesten, dat komt in mijn spirituele kijk niet voor. Wel geloof ik dat er dingen zijn die wij nog niet verklaren kunnen.
Interessante en wonderlijke ervaring. Kan het zijn dat die gedachtes tijdens je ongeluk van je hersenen zijn en dat die 'duw' niet echt is gebeurd? Immers tijdens zulke situaties ben je niet helemaal 100%. (ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen).Ik heb ook een auto ongeluk gehad maar kan me er helemala niks van herinneren maar soms denk ik dingen te weten wat achteraf helemaal niet zo bleek te zijn.quote:Ik vond die zaken niet angstig. Mijn enige angstige ervaring was een redding van mij van een auto ongeluk. Ik neem aan dat die de boel getriggerd heeft, want daarvoor heb ik nog nooit dingen ervaren. Toen ik eens naar huis fietste van voetbaltraining, sloeg een auto plotseling af. Mij had de bestuurder niet gezien, want ik had geen fiets op mijn licht. Vervolgens zag ik de auto heel traag op mij af komen (wat mensen die ongelukken meemaken vaker ervaren) en ik dacht nog "als ik maar netjes ben voor de identificatie). Maar ineens voelde ik een keiharde duw in mijn rug waardoor ik voor de auto heen schoot en ik stond ineens tegen een lantaarnpaal aan. Dat was wel een angstig moment, maar niet doordat er iets gebeurde. Maar doordat ik bijna een ongeluk had gehad.
preciesquote:Die uitspraak is mij bekend ja. Maar daar zit een smetje op, door allemaal new age goeroes die de boel in het belachelijk trekken. Maar dat is slechts mijn mening.
Aan de ene kant kan iets na de dood er wel zijn. Aan de andere kant is het ook wel fijn als er niks is.
Geloven wil ik het niet noemen. Geloven moet men in de kerk doen, in het echte leven moet men weten.
Of het zweverig gedoe is laat ik in het midden, voor mij is het een onmogelijkheid dat er zoiets als re-incarnatie zou zijn en dus kan men ook geen herineringen hebben uit een vorig leven.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:04 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Verklaar dan eens waarom sommige mensen bewezen herinneringen uit vorige levens hebben? Geen zweverig gedoe, gewoon bewezen. Alleen weinig ruchtbaarheid aan gegeven.
Ik zie niet in hoe mijn ervaringen precies met geesten te maken hebbenquote:Op woensdag 29 mei 2013 18:39 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Hoe verklaar je je ervaringen dan?? Als het geen geesten waren, wat was het dan volgens jou? Een defect in je brein ?? Of ........
Dat kan he. Veel "speciale" mensen zijn vroeger met een korreltje zout behandeld.quote:De vriendin van mij geloofd zeker in geesten, en soort heksachtig gedoe (stenen neerleggen met volle maan, dromenvangers, niet in de spiegel kijken e.d). Ik neem haar serieus, maar het is voor mij totaal onbekend en ook stiekem lachwekkend. Wellicht is het haar manier met het 'onbekende' om te gaan. Hekserij is verboden (volgens mijn religie) dus vandaar dat ik er zo min mogelijk mee te maken wil hebben.En we laten elkaar ook in onze waarde. Ik probeer te luisteren en serieus te zijn maar neem het toch met een korreltje zout.
Ik begrijp wat je bedoelt met niet helemaal 100%quote:Interessante en wonderlijke ervaring. Kan het zijn dat die gedachtes tijdens je ongeluk van je hersenen zijn en dat die 'duw' niet echt is gebeurd? Immers tijdens zulke situaties ben je niet helemaal 100%. (ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen).Ik heb ook een auto ongeluk gehad maar kan me er helemala niks van herinneren maar soms denk ik dingen te weten wat achteraf helemaal niet zo bleek te zijn.
Waarom perse in de hersenen?quote:Maar het kan best iets getriggerd hebben idd, zo is er toch ook een savant jongeman die nadat hij geraakt werd door bliksem ineens kon rekenen als een robot? Niemand kan dat. Vreemd dat zo n iemand kan rekenen met getallen. Sommige dingen zijn niet verklaarbaar.
Mischien dat bij jou ook iets heeft geraakt in je hersenen waardoor je soort paranormaal, oid word?
Voor mij waren die ervaringen in elk geval echt, en daar gaat het om.quote:precies
Intressant verhaal en levensverhaal. Ik geloof zeker dat er meer tussen hemel en aarde is. En denk velen met mij. En zullen jouw ervaringen ook echt zijn ik twijfel daar niet aan. Ken je verder ook niet
Succes en sterkte
Groet
Uit je link: http://news.sciencemag.org/sciencenow/2007/02/16-04.html :quote:Op maandag 27 mei 2013 21:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
In elk geval bedankt voor de link... dat verhaal over delayed quantum erasers enzo is relatief nieuw voor me.
De verwijzing naar een fragment uit 'what the bleep do we know?' schept wel enige argwaan, maar ik ga eens even kijken wat hier nu precies wordt beweerd en waar het op gebaseerd is.
Ik kom hier nog op terug.
Edit:
Inmiddels het artikel gelezen en ook even nagezocht waar dit nu precies over gaat.
Het gaat over de experimentele uitvoering van een gedachtenexperiment van John Archibald Wheeler:
http://en.wikipedia.org/w(...)ed_choice_experiment
Hier is meer informatie te vinden over het experiment:
http://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_choice_quantum_eraser
http://news.sciencemag.org/sciencenow/2007/02/16-04.html
Ik kan uit de details van het experiment echter niet opmaken dat bewustzijn, in het bijzonder menselijk bewustzijn, hierin enige rol van betekenis speelt. Er wordt in elk geval geen enkele melding van gemaakt.
En dat wekt bij mij de indruk dat de uitleg van lexie op partyflock toch vooral zijn eigen interpretatie van dat experiment is. (En die lijkt minimaal afkomstig uit what the bleep do we know?)
Het zou ook, als het klopte, allerlei bizarre vragen oproepen zoals 'werkt het bewustzijn van een muis ook'?
Dit komt toch wel erg dicht bij de stelling dat bewustzijn invloed uitoefent op de quantummechanische werkelijkheid.quote:The results, reported this week in Science, prove that the photon does not decide whether to behave like a particle or a wave when it hits the first beam splitter, Roch says. Rather, the experimenter decides only later, when he decides whether to put in the second beam splitter. In a sense, at that moment, he chooses his reality.
Uit een zeer goede uitleg van de essentie van de experimenten: Wheeler's Classic Delayed Choice Experimentquote:"Nonsense," said the reductionists. "Rubbish," said the materialists. "Completely absurd," said the naïve realists. "Yup," said the mathematicians.
Staat dat zo beschreven in de joodse bijbel?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:48 schreef k3vil het volgende:
Jullie hebben het er over dat een ziel iets is wat je standaard hebt. Een ziel krijg je pas wanneer je aan mitsvot voldoet.
Nee.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Staat dat zo beschreven in de joodse bijbel?
quote:Als er hierna niets meer is, kan dat mensen zeer in vertwijfeling brengen. Bovendien moet dan ook alles in dit ene leven gebeuren. Dat brengt een hoop stress met zich mee. Ik ben erg verwonderd over de stelligheid waarmee mensen zeggen dat met de dood het leven ophoudt. De moderne mens is trots op het feit dat hij niets gelooft, maar hier gelooft hij absoluut in. Dat vind ik vreemd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |