abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127107546
Goede middag,

Wij hebben net over de grens in België een huisje gehuurd voor gedurende 14 dagen.
We hebben een aantal dagtripjes geplant die we graag zouwe willen doen.

- Outlet shopping Roermond,
- Aachen (D) bezoeken.
- Wandelen in het heuvellandschap van Zuid limburg.
- Shoppinghal Lommel bezoeken
- Oudlet Maasmechelen bezoeken
- Grotten bezoeken
- zwembad bezoeken
- Valkenburg bezoeken + gebruik kabelbaan
- Regenachtige dag naar de Ikea in Heerlen.

En omdat we op 5 kilometer van Maastricht zitten af en toe daar een avond wandeling maken of een dagje daar gaan winkelen.

Alleen mijn vraag is het veilig genoeg om Maastricht in te gaan (mijn zusje is 14, samen met mijn moeder van 47 en ik 20 jr. )

Ik hoor dat er veel Marokkanen uit Gouda, Rotterdam en Amsterdam daar heen komen, en in groepjes mensen aanspreken in de binnenstad, en auto's die daar rijden klemrijden en dat je dan gedwongen met een mes cocanie moet kopen of soft drugs.

Mijn vraag is dus of je veilig in Maastricht kunt lopen, zonder te veel lastig gevallen te worden en eventueel bedreigd te worden, want als het wel zo is, dan bezoek ik liever een anderen stad.

Iemand ervaring in Maastricht, en is het er anno 2013 nog te doen om de stad te bezoeken zonder negatieve dingen mee te maken?

Had laatst een documentere over Maastricht gezien, en daar ben ik erg van geschokken vandaar mjin vraag.

Bedankt alvast
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:17:00 #2
244933 trovey
Nachtoele
pi_127107576
Het is geen geen drugsland in Zuid-Amerika hoor. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127107590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:17 schreef trovey het volgende:
Het is geen Columbia hoor. :')
Die meneer op die documentere van de coffeeshop zei dat het op Mexico begon te lijken vandaar :P
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:17:45 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_127107591
Dafuq :').

Dit moet een troll zijn.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_127107597
Wat zijn dat nou weer voor wild west-verhalen :') .

Je kunt gewoon veilig op straat lopen hoor. Misschien moet je ook eens naar buiten gaan en stoppen met De Telegraaf te lezen.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:18:25 #6
244933 trovey
Nachtoele
pi_127107611
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:17 schreef djakkaa3033 het volgende:

[..]

Die meneer op die documentere van de coffeeshop zei dat het op Mexico begon te lijken vandaar :P
:') Echt. ;(
Je kunt daar gewoon over straat hoor. :P Zelfs 's nachts. >:)
Optimist tot in de kist
pi_127107642
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:17 schreef HeatWave het volgende:
Dafuq :').

Dit moet een troll zijn.....
Ehm, nee we hebben een huisje in Gellik, via happyhome dacht ik geboekt.

In die docu zag je dat er allemaal groepjes liepen die continu mensen aan het lastig vallen waren, en dat zelfs auto's met frans kenteken via de fietspaden weg moesten vluchten bij het stoplicht omdat er een groepje van die lui aankwamen.
pi_127107658
Als dat zo was had Geert Wilders allang een rondje van 10 minuten gelopen in Maastricht en er over getwitterd.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:20:06 #9
244933 trovey
Nachtoele
pi_127107671
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:19 schreef djakkaa3033 het volgende:

[..]

Ehm, nee we hebben een huisje in Gellik, via happyhome dacht ik geboekt.

In die docu zag je dat er allemaal groepjes liepen die continu mensen aan het lastig vallen waren, en dat zelfs auto's met frans kenteken via de fietspaden weg moesten vluchten bij het stoplicht omdat er een groepje van die lui aankwamen.
Dit moet de grootste autist van FOK! zijn. _O_
Optimist tot in de kist
pi_127107738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:17 schreef Sapstengel het volgende:
Wat zijn dat nou weer voor wild west-verhalen :') .

Je kunt gewoon veilig op straat lopen hoor. Misschien moet je ook eens naar buiten gaan en stoppen met De Telegraaf te lezen.
Blij om dat te horen.

Zelf heb ik nooit negatieve ervaringen gehad met Marokkanen eigenlijk, en dat terwijl ik onder de rook van Den Haag ben opgegroeid (Leidschendam).

In Rotterdam ook nooit last van ze gehad, ook nooit met stappen of iets.
Wel eens wat zien gebeuren in Amsterdam (een beroving in de kalverstraat rond 22.00 vorig jaar november maar dat is het enige.

Dit heeft me toch wel een beetje gerust gesteld, bedankt voor de antwoorden, en het dagje Maastricht gaat dus gewoon door!! :)
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:23:16 #11
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_127107787
Ts ik woon in Maastricht en kan dit bevestigen ja.
Maastrichtenaren zitten na zonsondergang allemaal veilig thuis en durven de straat niet meer op.
Het is hier een strijdveld geworden van buitenlandse drugsbendes en allochtonen uit de randstad.

Overdag ben je je leven ook niet meer zeker. Van het weekend werd ik nog aangesproken door een meneer met een Bijbel in de handen. Hij had me bijna doodgeslagen.
Gelukkig kreeg deze meneer toen juist op dat moment een mes in zijn ribben van een Hare Krishna boekjes-verkoper.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:23:33 #12
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127107797
Wut.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_127107825
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:23 schreef Waaghals het volgende:
Ts ik woon in Maastricht en kan dit bevestigen ja.
Maastrichtenaren zitten na zonsondergang allemaal veilig thuis en durven de straat niet meer op.
Het is hier een strijdveld geworden van buitenlandse drugsbendes en allochtonen uit de randstad.

Overdag ben je je leven ook niet meer zeker. Van het weekend werd ik nog aangesproken door een meneer met een Bijbel in de handen. Hij had me bijna doodgeslagen.
Gelukkig kreeg deze meneer toen juist op dat moment een mes in zijn ribben van een Hare Krishna boekjes-verkoper.
Sarcasme dus..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:24:46 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_127107840
Oh, Maastricht in Limburg, ik dacht dat je het over Maastricht in donker Afrika had :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:24:49 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_127107841
Het probleem met klemgereden auto's speelt voornamelijk met auto's met buitenlandse kentekens (met name Franse), en dat is niet van de laatste tijd, dat gebeurde 20 jaar geleden al op de A16 toen Rotterdam nog het belangrijkste winkel-centrum voor buitenlandse drugsgebruikers was.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:25:29 #16
179534 Waaghals
pi_127107869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:24 schreef djakkaa3033 het volgende:

[..]

Sarcasme dus..
Ik zou me meer zorgen maken over Gellik trouwens
pi_127107902
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:24 schreef mvdejong het volgende:
Het probleem met klemgereden auto's speelt voornamelijk met auto's met buitenlandse kentekens (met name Franse), en dat is niet van de laatste tijd, dat gebeurde 20 jaar geleden al op de A16 toen Rotterdam nog het belangrijkste winkel-centrum voor buitenlandse drugsgebruikers was.
Ik heb inderdaad ook wel eens een docu gezien over Katendrecht in Rotterdam, volgens mij is Katendrecht de afgelopen jaren erg verbeterd en komen er steeds meer modaal inkomens te wonen/.

Nu is alleen Delftshaven en de Afrikaanderbuurt volgens mij nog een achterstandswijk, Rotterdam is wat dat betreft wel goed bezig! :-)
pi_127107910
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:25 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Ik zou me meer zorgen maken over Gellik trouwens
Wat is daar dan? is echt een mini dorp namelijk :P
pi_127107913
Ik ben met hemelvaart nog in Maastricht geweest. 's Avonds gaan alle luiken dicht en geldt er een avondklok :')

Serieus, als er een stad is die gezellig en vriendelijk is, is het Maastricht wel.
pi_127107968
Ja ik ben daar ook wel eens klemgereden en met een mes bedreigd maar daar moet je maar een beetje tegen kunnen hoor, meestal geldt het principe 'blaffende honden bijten niet' in dat geval.

Na een paar keer weten ze wel dat je er niet voor valt en word je met rust gelaten.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:29:18 #21
179534 Waaghals
pi_127108016
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:26 schreef djakkaa3033 het volgende:

[..]

Wat is daar dan? is echt een mini dorp namelijk :P
Je kent de legende van de verdwenen 'Ollanders niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127108020
TS, Aachen stikt ook van de allochtonen en Maasmechelen al helemaal. Als ik jou was zou ik gewoon alle dagen veilig doorbrengen in de ikea van Heerlen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:30:48 #23
179534 Waaghals
pi_127108058
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:29 schreef Njosnavelin het volgende:
TS, Aachen stikt ook van de allochtonen
Allemaal Duitsers ja ;)
pi_127108066
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:29 schreef Njosnavelin het volgende:
TS, Aachen stikt ook van de allochtonen en Maasmechelen al helemaal. Als ik jou was zou ik gewoon alle dagen veilig doorbrengen in de ikea van Heerlen.
Niks tegen allochtonen hoor, mijn ouders komen uit Indonesie
(oorspronkelijk dan) ..

Alleen heb ik een hekel aan negativiteit en ga liever niet bewust de problemen opzoeken, vandaar de vraag over deze stad,
pi_127108099
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:29 schreef Waaghals het volgende:

[..]

Je kent de legende van de verdwenen 'Ollanders niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij wonen er over de grens in Belgie ook veel Nederlanders :P ik hoorde bij wat villa's gewoon mensen met een randstedelijk accent een paar jaar geleden toen ik daar was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')