abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:07:52 #1
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127107298
Godfrey Bloom legt hier kort en bondig uit waarom het hele bankwezen corrupt is.

Feyenoord!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:10:53 #2
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127107404
World Bank Insider Blows Whistle on Corruption, Federal Reserve
Written by Alex Newman

A former insider at the World Bank, ex-Senior Counsel Karen Hudes, says the global financial system is dominated by a small group of corrupt, power-hungry figures centered around the privately owned U.S. Federal Reserve. The network has seized control of the media to cover up its crimes, too, she explained. In an interview with The New American, Hudes said that when she tried to blow the whistle on multiple problems at the World Bank, she was fired for her efforts. Now, along with a network of fellow whistleblowers, Hudes is determined to expose and end the corruption. And she is confident of success.

Citing an explosive 2011 Swiss study published in the PLOS ONE journal on the “network of global corporate control,” Hudes pointed out that a small group of entities — mostly financial institutions and especially central banks — exert a massive amount of influence over the international economy from behind the scenes. “What is really going on is that the world’s resources are being dominated by this group,” she explained, adding that the “corrupt power grabbers” have managed to dominate the media as well. “They’re being allowed to do it.”

According to the peer-reviewed paper, which presented the first global investigation of ownership architecture in the international economy, transnational corporations form a “giant bow-tie structure.” A large portion of control, meanwhile, “flows to a small tightly-knit core of financial institutions.” The researchers described the core as an “economic ‘super-entity’” that raises important issues for policymakers and researchers. Of course, the implications are enormous for citizens as well.

Lees meer:

http://www.thenewamerican(...)tion-federal-reserve
Feyenoord!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:14:37 #3
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_127107514
Tnx Godfrey u the best...
To doom or not to doom
pi_127108338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:07 schreef Japie77 het volgende:
Godfrey Bloom legt hier kort en bondig uit waarom het hele bankwezen corrupt is.

Nee, dat doet hij niet.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:42:24 #5
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_127108432
Elke mongool weet dit, goed onderbouwde oplossingen bieden is echter moeilijker.

Bankiers in de cel gooien is onzin, zij handelen naar wat het beste is voor het bedrijf binnen de regels van de wet (uitzonderingen daargelaten), hate the game not the player.
pi_127108539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:39 schreef justanick het volgende:

[..]

Nee, dat doet hij niet.
Hoezo niet?
pi_127108629
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Hij legt nergens uit dat het 'hele bankwezen corrupt is'. Hij legt wel vrij direct uit welke risico's er in het financiële stelsel zitten (overigens komen die voor het grootste deel op het conto van centrale banken, waarbij overheden de belangrijke poppetjes benoemen en de spelregels bepalen), maar dat is toch echt wat anders dan corrupt.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:05:23 #8
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127109261
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:47 schreef justanick het volgende:

[..]

Hij legt nergens uit dat het 'hele bankwezen corrupt is'. Hij legt wel vrij direct uit welke risico's er in het financiële stelsel zitten (overigens komen die voor het grootste deel op het conto van centrale banken, waarbij overheden de belangrijke poppetjes benoemen en de spelregels bepalen), maar dat is toch echt wat anders dan corrupt.
Zucht heb je die troll weer. Fractional reserve lending. Google daar maar eens op. Banken lenen geld uit dat ze niet hebben en heffen daar dan rente over. Als jij niet snapt dat systeem niet deugt, dan moet je terug naar school.

Stalk je mij soms? Bij bijna elk topic waar ik post kom jij me vertellen dat ik (en in dit geval ook Godfrey) er niks van snappen. :)
Feyenoord!
pi_127109560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Zucht heb je die troll weer. Fractional reserve lending. Google daar maar eens op. Banken lenen geld uit dat ze niet hebben en heffen daar dan rente over. Als jij niet snapt dat systeem niet deugt, dan moet je terug naar school.

Stalk je mij soms? Bij bijna elk topic waar ik post kom jij me vertellen dat ik (en in dit geval ook Godfrey) er niks van snappen. :)
Even voor de duidelijkheid: waar legt de beste man precies uit dat 'het hele bankwezen corrupt is'? Hij geeft volgens mij gewoon aan waar de risico's zitten (en benoemd overigens maar een deel van de risico's). Da's wat anders dan beweren dat de hele zooi corrupt is.

Overigens ben ik econoom, dus je hoeft mij niet uit te leggen hoe het systeem in elkaar steekt. Afgezien daarvan is datgene wat je aanhaalt (fractional reserve banking) 3e of 4e klas middelbare school economie niveau. Basic dus.

Dat het voor jou blijkbaar een wereldschokkende ontdekking is dat het zo werkt is interessant.
pi_127116039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:47 schreef justanick het volgende:
Ok, ik ben benieuwd. Ik zal het spoedig gaan bekijken.
pi_127116107
quote:
Banken lenen geld uit dat ze niet hebben en heffen daar dan rente over.
En zorgen dat wanneer anderen banken dat doen, men strafbaar is.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:01:22 #12
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127117233
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:15 schreef justanick het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: waar legt de beste man precies uit dat 'het hele bankwezen corrupt is'? Hij geeft volgens mij gewoon aan waar de risico's zitten (en benoemd overigens maar een deel van de risico's). Da's wat anders dan beweren dat de hele zooi corrupt is.

Overigens ben ik econoom, dus je hoeft mij niet uit te leggen hoe het systeem in elkaar steekt. Afgezien daarvan is datgene wat je aanhaalt (fractional reserve banking) 3e of 4e klas middelbare school economie niveau. Basic dus.

Dat het voor jou blijkbaar een wereldschokkende ontdekking is dat het zo werkt is interessant.
Maar als jij niet snapt dat fractional reserve banking hardstikke corrupt is in feite dan moet jij weer terug de schoolbanken in denk ik.

Verder denken de meeste mensen dat bankieren als volgt werkt:

Persoon A gaat naar de bank en zet geld op de bank wat de bank voor hem bewaart. Persoon B gaat naar de bank en neemt een lening op waarbij de bank het geld neemt wat oa persoon A op de bank heeft gezet en dat uitleent aan persoon B.

En dat is niet gek dat mensen dat denken want zo wordt het ze in principe ook uitgelegd.
Feyenoord!
pi_127123301
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Maar als jij niet snapt dat fractional reserve banking hardstikke corrupt is in feite dan moet jij weer terug de schoolbanken in denk ik.

Persoon A gaat naar de bank en zet geld op de bank wat de bank voor hem bewaart. Persoon B gaat naar de bank en neemt een lening op waarbij de bank het geld neemt wat oa persoon A op de bank heeft gezet en dat uitleent aan persoon B.

En dat is niet gek dat mensen dat denken want zo wordt het ze in principe ook uitgelegd.
Nog even los van het 'fractional' deel.. Het klinkt alsof je er van overtuigd was dat de bank het in een laatje legde..
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:22:54 #14
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127124561
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:00 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Nog even los van het 'fractional' deel.. Het klinkt alsof je er van overtuigd was dat de bank het in een laatje legde..
Dat deden banken ook. Een kluis welteverstaan. Zo is het bankieren begonnen.
Feyenoord!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:52:22 #15
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_127126354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:42 schreef GoobyPls het volgende:

Bankiers in de cel gooien is onzin, ....
Hoeft ook niet, ontslaan is beter.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:55:21 #16
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_127126524
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:22 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat deden banken ook. Een kluis welteverstaan. Zo is het bankieren begonnen.
Yep, zie deze klassieker:

dinsdag 28 mei 2013 @ 22:35:58 #17
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_127129084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:55 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Yep, zie deze klassieker:

Precies. Verplichte kost voor alle economen. :)
Feyenoord!
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:42:03 #18
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_127129473
quote:

[..]

Je hebt helemaal gelijk met je verhaal. Als ik tijd heb ga ik je video kijken.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_127132243
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gewoon een normale definitie hanteer van corrupt, laten we daar op houden.

quote:

Dan hebben ze niet opgelet bij de les economie op de middelbare school. Fractioneel reserve bankieren zit gewoon in het curriculum.
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 23:35:26 #20
8781 crew  Frutsel
pi_127132645
Geen NWS ---> GC
en als ze hem daar niet willen slotje
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:49:03 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_127142967
quote:
quote:
Sinds de kredietcrisis vindt iedereen dat het roer om moet bij de banken; eerlijker, de klant centraal, geen blind winstbejag. Maar de praktijk blijkt weerbarstig. De Triodos Bank probeert al twee jaar tevergeefs een nieuwe president-commissaris te vinden. Gezocht wordt iemand met een gedegen bancaire kennis, die de missie van Triodos geloofwaardig onderschrijft. Zo'n duurzame bankier blijkt niet te vinden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')