abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127168145
quote:
15s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:37 schreef Boldface het volgende:

[..]

Als je al drie jaar een huis ziet en nog steeds niet weet of dat je buren zijn, zou ik me zo onderhand eens gaan voorstellen. Maar goed... het bevalt je kennelijk zo goed in Denemarken dat je nog dagelijks op een Nederlands forum rondhangt. En je hoofdactiviteit is dan ook nog het bevorderen van emigratie vanuit Nederland. Waarom eigenlijk? Mis je de Nederlanders om je heen? Hoe staat het trouwens met je Deens?
Mijn Deens en inmiddels Noors, Zweeds en nog wat andere talen zijn prima ontwikkeld.

Ik schrijf zo nu en dan om de Nederlander wat info te geven hoe het is om te emigreren. Mijns inziens de toekomst van slimme Nederlanders. Er is meer over de grens van je bestaan.

40-50% van de mannen wel weg.

4-6 % van de vrouwen willen weg, sociale cohesie.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_127172462
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:24 schreef Boldface het volgende:

[..]

Wel is er in Denemarken een dalende trend, terwijl de werkloosheid in Nederland stijgt. Maar we zitten nog steeds onder Denemarken en de cijfers zijn niet verontrustend.
Juist die stijgende trend is een probleem: wie werkloos is blijft werkloos, wie wel werk heeft loopt het risico ontslagen te worden en dan ook geen werk meer te vinden. Dat is voor iedereen een vervelend vooruitzicht, ook al gaat het in absolute zin nog best goed.

Bij een dalende trend is het net andersom: wie ontslagen wordt vindt zo nieuw werk, en wie al wat langer werkloos is heeft ook kansen om eindelijk aan de bak te komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2013 21:05:52 ]
pi_127172946
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 21:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Juist die stijgende trend is een probleem: wie werkloos is blijft werkloos, wie wel werk heeft loopt het risico ontslagen te worden en dan ook geen werk meer te vinden. Dat is voor iedereen een vervelend vooruitzicht, ook al gaat het in absolute zin nog best goed.

Bij een dalende trend is het net andersom: wie ontslagen wordt vindt zo nieuw werk, en wie al wat langer werkloos is heeft ook kansen om eindelijk aan de bak te komen.
Dat effect zie je goed in Denemarken. Daar zijn geen vergunningen nodig om iemand te ontslaan.

Dat houdt in dat een bedrijf iemand vele malen sneller weer aanneemt. Dat gebeurt thans, wel rustig aan...

Leeftijd speelt hier nauwelijks een rol, wel een goede opleiding en persoonlijke historie.

[ Bericht 3% gewijzigd door cempexo op 29-05-2013 21:22:16 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_127236068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 12:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat een mietjeszin weer zeg :') Omdat je in het buitenland woont, is het vreemd dat je nog op Nederlandstalige sites rondhangt :')
Nee, op zich is dat niet vreemd. Het is wél vreemd als je de anti-Nederlandse houding van TS meeweegt.
pi_127244198
Dankzij die afschuwelijke neo-liberalen (en natuurlijk VVD'er Rutte).
pi_127244519
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Natuurlijk houden ze de hand op de knip. Ze hebben geen vertrouwen.

Ik snap best dat bankiers en politici zitten te wachten tot ze weer geld gaan uitgeven en ze kunnen zeggen dat de economie aan trekt. Maar het is beter om de economie gezond te houden, dan is dat vertrouwen er ook. En dan zonder interen en schulden maken.

Ze willen de consument voor de crisis laten betalen, maar de consument vertikt het.
Sowieso hoe gaat de gemiddelde Nederlander geld uitgeven als de regering de burger volledig kaal plukt? Alles word duurder kwa inflatie en de regering doet er graag een schepje bovenop terwijl zij het extra geld in bodemloze putten blijven pompen.

Vraag me af met welke manieren ze nog gaan komen om meer geld te kunnen stelen van de burger, hoop dat ze hun uitgaves wat beter gaan plannen. Want als er nog meer verhoging komt, kan ik die dieven geeneens meer betalen :p.

Zij stelen meer van mij dan een dief ooit van me zou kunnen stelen :').

Kabinet Balkenende :')
Kabinet Rutte :')

Mensen die op CDA, PVDA en VVD gestemd hebben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')