quote:als dat eventueel nodig is mag die lijn best doorgetrokken worden naar Israel van mij maar dan moet hetzelfde gebeuren in Iran, Saoudi Arabie en nog wat van dat soort landen.
Op woensdag 18 september 2002 12:38 schreef Chadi het volgende:[..]
oh jawel hoor is heel goed wel die lijn doortrekken op andere landen en op andere tijdstippen. Ook als het je niet uitkomt!
Over fouten regimes gesproken zeg, maar het lijkt wel of daar niemand oog voor heeft.
Het Tjen An Men-plein bijvoorbeeld, maar er zijn er nog zat andere.
quote:De Amerikanen in elk geval niet, daar zijn ze te schijterig voor.
Op woensdag 18 september 2002 13:10 schreef battlesickloner het volgende:
En vooral China.Over fouten regimes gesproken zeg, maar het lijkt wel of daar niemand oog voor heeft.
quote:Jah daarom heeft de US ook gezegd dat ze Taiwan zullen tegen een eventuele chinese invasie ...
Op woensdag 18 september 2002 15:45 schreef Hawk het volgende:[..]
De Amerikanen in elk geval niet, daar zijn ze te schijterig voor.
quote:China is een groei markt voor het Westen, daar kan men nog veel spulletjes verkopen en dan zijn mensenrechten niet zo belangrijk meer.
Op woensdag 18 september 2002 13:10 schreef battlesickloner het volgende:
En vooral China.Over fouten regimes gesproken zeg, maar het lijkt wel of daar niemand oog voor heeft.
Het Tjen An Men-plein bijvoorbeeld, maar er zijn er nog zat andere.
quote:China is geen gevaar voor het westen dus word er geen haast gemaakt maar er zijn wel degenlijk embargo's en shit tegen china voor zover ik weet.
Op woensdag 18 september 2002 15:58 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
China is een groei markt voor het Westen, daar kan men nog veel spulletjes verkopen en dan zijn mensenrechten niet zo belangrijk meer.
Cynisch? Yep, maar daarom niet minder waar.
quote:Je hebt gelijk, het Westen houdt zich als enige tenminste nog af en toe met mensenrechten bezig.
Op woensdag 18 september 2002 15:58 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
China is een groei markt voor het Westen, daar kan men nog veel spulletjes verkopen en dan zijn mensenrechten niet zo belangrijk meer.
Cynisch? Yep, maar daarom niet minder waar.
quote:Eh? In het kader van de WTO waar China net tot toe gelaten is zeker?
Op woensdag 18 september 2002 16:00 schreef sp3c het volgende:China is geen gevaar voor het westen dus word er geen haast gemaakt maar er zijn wel degenlijk embargo's en shit tegen china voor zover ik weet.
quote:weet ik veel dit is erg dun ijs voor mij.
Op woensdag 18 september 2002 16:37 schreef Tia_Tijger het volgende:[..]
Eh? In het kader van de WTO waar China net tot toe gelaten is zeker?
Volgtens mij krijgen ze een aangepaste versie daar.
quote:was dr geen apart topic voor dergelijke onzin, voegt weinig toe verder namelijk.
Op woensdag 18 september 2002 19:08 schreef Boosoog het volgende:
[afbeelding]
quote:Nee. 'Politiek getinte cartoons' zijn hier wat mij betreft welkom, mits ze toepasselijk zijn. En dat is deze wel! Ik ontving toevallig van een mede-user een andere cartoon, hoewel iets gekleurder, die ook toepasselijk is in de hele Midden-Oosten kwestie:
Op woensdag 18 september 2002 19:25 schreef sp3c het volgende:[..]
was dr geen apart topic voor dergelijke onzin, voegt weinig toe verder namelijk.
Dus nogmaals: 'Politieke cartoons' zijn welkom, mits ze toepasselijk zijn én voldoen aan de policy.
quote:Dit vindt ik dus absoluut niet kunnen voor een mod hè
Op woensdag 18 september 2002 22:38 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Nee. 'Politiek getinte cartoons' zijn hier wat mij betreft welkom, mits ze toepasselijk zijn. En dat is deze wel! Ik ontving toevallig van een mede-user een andere cartoon, hoewel iets gekleurder, die ook toepasselijk is in de hele Midden-Oosten kwestie:
Dus nogmaals: 'Politieke cartoons' zijn welkom, mits ze toepasselijk zijn én voldoen aan de policy.
quote:Pff, als ik een topic openen over samenwerking tussen Israel en Jordanie dan kan het niet snel genoeg dicht.
Op woensdag 18 september 2002 22:38 schreef Joker1977 het volgende:Nee. 'Politiek getinte cartoons' zijn hier wat mij betreft welkom, mits ze toepasselijk zijn. En dat is deze wel! Ik ontving toevallig van een mede-user een andere cartoon, hoewel iets gekleurder, die ook toepasselijk is in de hele Midden-Oosten kwestie:
Behoorlijk offtopic vind ik dit
quote:Aha en wat heeft een Arabische anti-Israel en Amerika cartoon te maken met dit topic en dan nog wel van een mod
Op woensdag 18 september 2002 22:38 schreef Joker1977 het volgende:[..]
Nee. 'Politiek getinte cartoons' zijn hier wat mij betreft welkom, mits ze toepasselijk zijn. En dat is deze wel! Ik ontving toevallig van een mede-user een andere cartoon, hoewel iets gekleurder, die ook toepasselijk is in de hele Midden-Oosten kwestie:
Ga je volgende week gewoon gelijk maar de staatskrant van Irak hier volledig publiceren
Je bent net nieuw maar ik hoop dat je niet op deze manier verder gaat als mod iniedergeval
quote:Doe niet zo zielig, sukkeltje
Op woensdag 18 september 2002 23:25 schreef BAZZA het volgende:[..]
Aha en wat heeft een Arabische anti-Israel en Amerika cartoon te maken met dit topic en dan nog wel van een mod
![]()
Ga je volgende week gewoon gelijk maar de staatskrant van Irak hier volledig publiceren![]()
Je bent net nieuw maar ik hoop dat je niet op deze manier verder gaat als mod iniedergeval
quote:Iemand die polarisering altijd probeert te voorkomen kan beter niet uit arabnews.com z'n plaatjes halen.
Op woensdag 18 september 2002 23:32 schreef Sollog het volgende:[..]
Doe niet zo zielig, sukkeltje
Omdat ie een mod is, mag hij geen cartoon plaatsen?
quote:a) Ik ben ook user
Op woensdag 18 september 2002 23:25 schreef BAZZA het volgende:[..]
Aha en wat heeft een Arabische anti-Israel en Amerika cartoon te maken met dit topic en dan nog wel van een mod
![]()
Ga je volgende week gewoon gelijk maar de staatskrant van Irak hier volledig publiceren![]()
En die cartoon vertegenwoordigd niet mijn persoonlijke mening in het hele conflict, ik geef slechts een voorbeeld..
En als je het niet eens bent met het feit dat cartoons hier niet welkom zijn, open je er maar een FB-topic over, of je richt een e-mail aan mij.. Hier is het offtopic.
Einde discussie, cartoons zijn welkom.
quote:Heeft er wel degelijk wat mee te maken. Als jij niet zo naief was begonnen te mauwen over de VS in dezelfde zin met het woord democratien had ik er niet over gesproken. Dat je geen kritiek wil geven op de VS maakt je wat mij betreft al net zo belachelijk als al die Pim-lovers die geen commentaar dulden. Groei even op ofzo, indien mogelijk.
Op woensdag 18 september 2002 12:00 schreef battlesickloner het volgende:Hou op met janken, anders hadden we nu ook kunnen zeggen "Gore heeft eigenlijk niet gewonnen maar Bush". Heeft er ook helemaal niks mee te make (ontwijken van stellingen of wat zei je)
quote:Veel relevantie. Gerechtigheid en uniformiteit in de regels moet wat mij betreft zonder uitzondering voor iedereen komen en gelden maar dat is meer iets voor een andere discussie.
Relevantie?
Net of de andere grootmachten stan te springen om dat tribunaal.
Mar dat zal nog wel blijken.
Als je als voorbeeld-functie wil fungeren zoals de VS dat wil en geloofwaardig over wil komen op het wereldtoneel moet je dergelijke niet voor niks in het leven geroepen justitiele apparaten niet negeren. Anders schep je daarmee een precedent voor andere landen die gelijksoortige of andersoortige regels ook gaan negeren. Even afgezien dus van de belangrijke gegevens die men nu allemaal niet voor het gerecht brengt omdat het even niet uitkomt voor Georgy Bos. "All men are equal, but some are more equal than others" moet jou en hem dus wel aanspreken.
En om Bush even terug te pakken op zijn eigen woorden die ie een tijdje lang riep : wat heeft ie te verbergen dat ie niet een VN Tribunaal accepteert. En hiermee is dit semi-offtopic gedeelte dacht ik wel genoeg aangehaald en tevens aangetoond dat wij het nooit eens worden hier, kap er dus maar mee.
quote:Allemaal leuk en aardig en het klopt voor een klein gedeelte ook nog maar je bent te blind om de andere kant van het verhaal te bekijken. Ik ga hier geen Israel/Palestina discussie overdoen, ik wordt ziek van die discussie met mensen die er niks van snappen en te bekrompen zijn het geheel bekijken. Dan gaan we daar dus ook geen energie meer insteken.
Bush =v erkozen
Sharon = verkozen
Saddam = nog nooit aan verkiezingen meegedaan
Arafat = na vervalste verkiezingen verkozen, kondigde nieuwe verkiezingen aan maar heeft zich alweer bedachtFace it, de enige constante in de Israel-Palestina shit is Arafat. Totaal oncapabel in mijn ogen, en bovendien houd ie er ook erg dictatotiale trekjes op na.
quote:Zeg ik dat dan ergens? Quote mij anders even daarin, of hou gewoon op met dergelijke belachelijke uitspraken mij in de mond te leggen.
Het beleid van Arafat verdient echt een medaille ja.
quote:Wat een wazig, subjectief, uit de lucht gegrepen percentage wat ook nog eens niet bepaald spreekt voor de VS. Had je wat gezopen toen je dat neerpende? Je hele Bush-verdedigings-verhaal zakt als een WTC'tje inelkaar met dat soort cijfers. Jij bent vast geen advocaat.
Ach flikker toch op man, de verhouding is ongeveer 50-50. Dat jij dat niet inziet is jouw probleem.
quote:Fijn voor hem maar als dat zo is dan moet ie zijn beste beentje voor zetten om er iets van te maken met de VN en hun diplomatieke pad. Hij is niet in de positie om solistisch te werk te gaan. Teveel krediet verspeeld en te weinig vertrouwen gekweekt. En dan praat ik niet alleen voor mezelf maar ook voor een heel groot aantal landen als ik de geluiden zo hoor en de berichten lees. En daar heb je dan maar rekening mee te houden, als je verstandig bent tenminste. Of je moet niet zo nauw kijken m.b.t. ontkoerste Boeings e.d...
Dat vind Bush ook.
quote:Misdadigers zoals Saddam zijn geen zegen voor deze wereld. Maar ik ben het gewoon niet eens met de stelling dat hij en Irak een onmiddellijk gevaar vormen. En al zeker niet als via de VN en hun inspecties alles wat een risico vormt uit dat land afgevoerd kan worden en onschadelijk kan worden gemaakt, als er al iets ligt van significantie.
Op woensdag 18 september 2002 08:48 schreef Baas het volgende:
[quote]
In de tweede alinea geef je aan wat er in de eerste alinea foutgaat. De VN zal niet snel een 'wereldregering' vormen. Tot die tijd is er wel iets of iemand nodig die kan optreden tegen misdadigers als Saddam.
Bush toont overigens veel overeenkomsten met Denzel Washington in Training Day, qua handelswijze en normvervaging, even ervanuitgaande dat je die film wel gezien hebt.
quote:Dan zou het er in ieder geval een stuk rustiger op worden. Maar wellicht dat je me verkeerd begrijpt. Want ik zou niet willen dat alles op zijn beloop wordt gelaten als echt ergens iets aan gedaan moet worden. Maar ik heb gewoon momenteel een totaal ander lijstje van prioriteiten dan Bush heeft.
Wat zou er gebeuren als de VS vanaf vandaag zich niet meer zouden bemoeien met de rest van de wereld?
De speech en daarbijbehorende druk van Bush in de VN geeft wat mij betreft goed aan dat je met woorden nog steeds een hoop kan bewerkstelligen. Dan moet je dus vervolgens niet lomp als een aap met vuisten gaan zwaaien.
De VS heeft trouwens zeker zijn nut als militair machtsblok (zolang we geen euro-leger hebben), maar alleen in noodsituaties zoals de Golfoorlog, wat nu totaal niet het geval is. Ook ik walg van de halfslachtigheid in de VN maar dan moet je daar iets aan doen als machtigste land van de wereld en niet op eigen houtje onder een verkeerd mom het heft in eigen handen nemen als je daarbij teveel landen tegen de haren in strijkt. Of je overtuigd die landen en de VN van dit alles of je begint er niet aan. Niet je zin doordrijven als een klein kind.
quote:Die druk was effectief door de dreiging met (indien nodig alleen door de VS uitgevoerd) militair geweld tegen Irak. Alle gedistingeerde diplomaten hebben de afgelopen jaren niet kunnen bereiken wat jouw "lompe aap" nu voor elkaar heeft.
Op donderdag 19 september 2002 10:07 schreef michelos het volgende:De speech en daarbijbehorende druk van Bush in de VN geeft wat mij betreft goed aan dat je met woorden nog steeds een hoop kan bewerkstelligen. Dan moet je dus vervolgens niet lomp als een aap met vuisten gaan zwaaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |