abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 17 september 2002 @ 14:37:47 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5844104
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:25 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Je beschrijft het alsof het een klusje is wat in een paar uurtjes op een regenachtige zondagmiddag is geregeld.. Het probleem is echter dat Saddam militair de touwtjes stevig in handen heeft. Hoe zie je zo'n grijp naar de macht voor je? Een stel boeren met hooivorken en sikkels die de bunker van Saddam bestormen?

Saddam heeft al eerder bewezen er niet voor terug te deinzen om een paar honderd Irakezen zonder enige vorm van proces om te leggen. Puur omdat ze een bedreiging vormen voor zijn regime.

Nee, wil je Saddam weg uit Irak, dan is ingrijpen door het buitenland een vereiste, anders is het een futile poging die alleen een hoop onschuldige doden zal opleveren.

ik leg die link met joegoslavië niet voor nix ...

Slobo had na de VN bombardementen de touwtjes ook nog steeds stevig in handen en het is denk ik wel gebleken dat hij er ook niet van terugdeinste om militair in te grijpen om de burgers onder de knie te houden.
De burgers zijn toen met z'n allen na maandenlang geweldloos verzet (door studenten) met z'n allen naar de hoofdstad getrokken en de politie en het leger heeft ze gewoon langsgelaten.
De politie/leger heeft nog altijd het beste voor met het land en 100den onschuldige eigen burgers afschieten kunnen alleen beesten.

in Irak hebben ze hier 10 jaar de tijd voor gehad maar ze zijn dr gewoonweg te lui/bang voor geweest

edit: typo

[Dit bericht is gewijzigd door sp3c op 17-09-2002 14:51]

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_5844133
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik leg die ling met joegoslavië niet voor nix ...

Slobo had na de VN bombardementen de touwtjes ook nog steeds stevig in handen en het is denk ik wel gebleken dat hij er ook niet van terugdeinste om militair in te grijpen om de burgers onder de knie te houden.
De burgers zijn toen met z'n allen na maandenlang geweldloos verzet (door studenten) met z'n allen naar de hoofdstad getrokken en de politie en het leger heeft ze gewoon langsgelaten.
De politie/leger heeft nog altijd het beste voor met het land en 100den onschuldige eigen burgers afschieten kunnen alleen beesten.

in Irak hebben ze hier 10 jaar de tijd voor gehad maar ze zijn dr gewoonweg te lui/bang voor geweest

In Servie had Slobodan Milosevic georganiseerde tegenwicht in Irak ontbreekt dat totaal. Sadam heeft daar de absolute macht en iedere beweging van personen om zich te verenigen wordt genadeloos afgestraft.
  dinsdag 17 september 2002 @ 14:43:41 #128
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_5844182
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:30 schreef Tha_Mav het volgende:

[..]

De infrastructuur voor het winnen van olie is aanwezig met dank aan Shell en Exxon het VN voedsel voor olie programma. Tevens exporteerd Irak grote hoeveelheden olie naar Jordanie. Wel illigaal maar het gebeurd op grote schaal. ff voor de duidelijkheid nederland heeft een staatsschuld van over de 200 mrd. Economisch heeft Irak alleen problemen omdat er een embargo is.

Dat embargo is inderdaad de bron van vrijwel alle problemen (in beginsel dan). Alleen je begrijpt ook dat die staatsschuld ernstig drukt op de speelruimte die er is om aan een wederbouw te doen? Daar doelde ik ook. 80 miljard is weinig als je het vergelijkt met Westerse landen, maar Irak is geen Westers land meer, door z'n werkloosheid en het embargo. En mocht die wederopbouw er toch komen (o.l.v. Saddam) dan zal de bevolking van Irak zondermeer nog meer lijden.
quote:
Als dat na de machtwisseling opgeheven wordt is Irak in no time weer op de weg terug.
Ik vrees echter dat Saddam niet zo begaan is met het lot van het land als het om z'n eigen macht gaat..
quote:
Irak was in de jaren 70 echt een vet land (toen ook al Saddam maar dat wat toen nog een Goodguy)
Mede door de Oliecrisis en de absurd hoge prijzen van een vat olie destijds. Irak moet er niet op vertrouwen dat ze 'dat gelukje' nog een keer krijgen tijdens hun wederopbouw aan het eind van hun embargo..
quote:
mav out
mav out
Is het niet handiger om dit in je sig op te nemen, zo voorkom je een dubbele sign-off. Ook vind ik het een beetje onnodig om het steeds te vermelden in een discussie, gewoonte of niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Joker1977 op 17-09-2002 14:46]

Weer helemaal terug in de Übercrew
  dinsdag 17 september 2002 @ 14:46:09 #129
18401 Joker1977
Hut / Übercrew
pi_5844219
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:37 schreef sp3c het volgende:

Ik denk toch dat je het te simpel ziet. Het schrikbewind wat Saddam voert, ook onder z'n militairen, laat weinig ruimte voor 'foutjes' en ongehoorzaamheid.
Weer helemaal terug in de Übercrew
  Moderator dinsdag 17 september 2002 @ 14:56:01 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5844364
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:46 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Ik denk toch dat je het te simpel ziet. Het schrikbewind wat Saddam voert, ook onder z'n militairen, laat weinig ruimte voor 'foutjes' en ongehoorzaamheid.

ik denk helemaal niet simpel en dat soort denigrerende opmerkingen ben ik niet van gediend

Of Saddam nu wel of geen foutjes tolereert er zullen maar weinig agenten en soldaten zijn die het vuur zullen openen op hele hordes burgers.

en de oppositie is er wel degenlijk, alleen zitten ze in het buitenland bovendien had in Servie de oppositie helemaal nix te maken met die studentenorganisatie die het afzetten van slobo hadden georganiseert en uitgevoerd de studenten hebben die oppositie alleen benaderd omdat ze zelf geen ambitie's hadden om in de politiek te gaan.

dinsdag 17 september 2002 @ 14:59:21 #131
18807 Tha_Mav
yeah right whatever
pi_5844413
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:25 schreef Joker1977 het volgende:

[..]

Je beschrijft het alsof het een klusje is wat in een paar uurtjes op een regenachtige zondagmiddag is geregeld.. Het probleem is echter dat Saddam militair de touwtjes stevig in handen heeft. Hoe zie je zo'n grijp naar de macht voor je? Een stel boeren met hooivorken en sikkels die de bunker van Saddam bestormen?

Saddam heeft al eerder bewezen er niet voor terug te deinzen om een paar honderd Irakezen zonder enige vorm van proces om te leggen. Puur omdat ze een bedreiging vormen voor zijn regime.

Nee, wil je Saddam weg uit Irak, dan is ingrijpen door het buitenland een vereiste, anders is het een futile poging die alleen een hoop onschuldige doden zal opleveren.

De VS gaan achter Saddam's command, control en communicatie (CCC) aan en einde oorlog. Irakezen zijn op russische tacktieken getraind. jammer genoeg worden ze niet getraind om zelf na te denken maar om alleen maar orders op te volgen. Komen die orders niet meer omdat Saddam of dood is of niet meer de mogenlijkheid heeft tot staan ze met zijn alle in de zandbak te w8 op de amerikanen.

mav out

R.I.P. -=[BIGHEADS]=-
  Moderator dinsdag 17 september 2002 @ 15:01:51 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5844455
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 14:59 schreef Tha_Mav het volgende:

[..]

De VS gaan achter Saddam's command, control en communicatie (CCC) aan en einde oorlog. Irakezen zijn op russische tacktieken getraind. jammer genoeg worden ze niet getraind om zelf na te denken maar om alleen maar orders op te volgen. Komen die orders niet meer omdat Saddam of dood is of niet meer de mogenlijkheid heeft tot staan ze met zijn alle in de zandbak te w8 op de amerikanen.

mav out

dat was 10 jaar geleden idd, maar naar alle waarschijnlijkheid is dit niet meer zo (aangezien de troepen in de steden worden samengetrokken) waarschijnlijk zijn er leiders voor bepaalde gebieden aangesteld.
pi_5844495
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 15:01 schreef sp3c het volgende:
dat was 10 jaar geleden idd, maar naar alle waarschijnlijkheid is dit niet meer zo (aangezien de troepen in de steden worden samengetrokken) waarschijnlijk zijn er leiders voor bepaalde gebieden aangesteld.
Dat denk ik ook. Als we de berichten mogen geloven werden de troepen steeds meer getraind op guerilla taktieken.
pi_5848944
Sjonge jonge, dat Irakees bewind kan toch wel mijn bloed doen koken ooit.

Op die hele internationale heisa regeren die sukkels gewoon met 1 A4tje met daarop een paar zinnetjes en een handtekening van de minister van buitenlandse zaken.

Dat gaat gewoon fout volgens mij, ik gok dat de wapeninspecteurs er in totaal een maand blijven en dan komt er harde actie.

dinsdag 17 september 2002 @ 21:03:15 #135
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_5849810
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 20:25 schreef battlesickloner het volgende:

Op die hele internationale heisa regeren die sukkels gewoon met 1 A4tje met daarop een paar zinnetjes en een handtekening van de minister van buitenlandse zaken.

Dat gaat gewoon fout volgens mij, ik gok dat de wapeninspecteurs er in totaal een maand blijven en dan komt er harde actie.

Die Amerikanen balen hier natuurlijk wel van, nu gaat de VN veiligheidsraad nooit meer accoord met ingrijpen in Irak... Hopelijk zijn de Amerikanen zo verstandig Irak een kans te geven, maar ik zie het nog steeds somber in, gezien de reacties tot nu toe, de Amerikanen willen gewoon oorlog, hoe dan ook.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als de inspecteurs er inderdaad eringaan niks vinden en snel alle sancties en het vliegverbod op Irak worden opgeheven, zodat de situatie in het lkand eindelijk genormaliseerd kan worden, er door buitenlandese ondernemeingen geinvesteerd kan worden in het land en het toerisme een boost kan krijgen.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_5850012
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Die Amerikanen balen hier natuurlijk wel van, nu gaat de VN veiligheidsraad nooit meer accoord met ingrijpen in Irak... Hopelijk zijn de Amerikanen zo verstandig Irak een kans te geven, maar ik zie het nog steeds somber in, gezien de reacties tot nu toe, de Amerikanen willen gewoon oorlog, hoe dan ook.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als de inspecteurs er inderdaad eringaan niks vinden en snel alle sancties en het vliegverbod op Irak worden opgeheven, zodat de situatie in het lkand eindelijk genormaliseerd kan worden, er door buitenlandese ondernemeingen geinvesteerd kan worden in het land en het toerisme een boost kan krijgen.

Je bent vergeten de dream on modus aan te zetten

Ik zou dit inderdaad ook de mooiste optie vinden, maar ben bang dat dit toch niet op korte termijn realistisch is.

Dat het vliegen nog steeds niet genormaliseerd is komt voornamelijk door amerika waardoor er nog steeds sancties zijn tegen irak. Dit was ook een voorname reden van irak om de wapeninspecteurs uit het land te gooien.

dinsdag 17 september 2002 @ 21:46:22 #137
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_5850627
wat er ook gebeurd, dit gaat lang duren, dit gaat vies worden, en Amerika zal het niet opgeven
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_5850795
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 21:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Is helemaal niet waar.
De amerikanen willen nog steeds een resolutie die een dead line vastlegt.
Ik kan ze geen ongelijk geven.

Het vreemde is, toen Aziz 4 dagen geleden zijn persconferentie gaf had ie een pak aan, toen hij vandaag zei dat de inspecteurs mochten komen had ie zijn uniform aan

quote:
Het zou minstens 6 maanden duren eer die lui er enige kijk op beginnen te krijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 18-09-2002 00:05]

pi_5852462
Meesterlijke zet van Saddam om die amerikaanse kraaloog de wind uit de zeilen te halen.

dinsdag 17 september 2002 @ 23:44:27 #140
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_5853094
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 21:54 schreef battlesickloner het volgende:

Het vreemde is, toen Aziz 4 dagen geleden zijn persconferentie gaf had ie een pak aan, toen hij vandaag zei dat de inspecteurs mochten komen hed ie zeijn uniform aan

Misschien zat zijn pak in de was
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_5853267
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 20:25 schreef battlesickloner het volgende:

Helaas, je kunt je speelgoedsoldaatjes en je carnavals-soldaten-outfit voorlopig weer in de kast bergen. De CNN War On Iraq Show gaat vooralsnog niet door. Gewoon even Desert Storm op je PC gaan spelen.

Wat betreft een fiasco van inspecteurs: we zullen zien. Ik denk dat ze in Irak wel door hebben dat ze in Amerika nu op springen staan dus men zal voorlopig wel de zaak op zijn beloop laten, inspecteurs hun gang laten gaan en de Amerikanen daar op kosten jagen door een overbodige troepenmacht.

De inspecteurs deden na de Golfoorlog er zo'n 8 jaar over om 95% te controleren. Dus het zal wel even duren allemaal. Typisch dat Bush nu begint over Saddam als probleem en niet meer over massa-v-wapens. De ware aard van zijn intenties komt dus weer eens naar boven, wat uiteraard allang bekend was. Er is trouwens net bekend geworden dat de VN over 10 dagen met VN inspecteurs en Irakies aan tafel wil zitten in Wenen.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_5853583
quote:
Op woensdag 18 september 2002 00:06 schreef michelos het volgende:

Helaas, je kunt je speelgoedsoldaatjes en je carnavals-soldaten-outfit voorlopig weer in de kast bergen. De CNN War On Iraq Show gaat vooralsnog niet door. Gewoon even Desert Storm op je PC gaan spelen.

Nou vraag ik jou: heb jij die brief gezien?
Over speelgoed gesproken
quote:
Wat betreft een fiasco van inspecteurs: we zullen zien. Ik denk dat ze in Irak wel door hebben dat ze in Amerika nu op springen staan dus men zal voorlopig wel de zaak op zijn beloop laten, inspecteurs hun gang laten gaan en de Amerikanen daar op kosten jagen door een overbodige troepenmacht.
Ik acht de kans dat het goed gaat ongeveer op 1%
quote:
De inspecteurs deden na de Golfoorlog er zo'n 8 jaar over om 95% te controleren. Dus het zal wel even duren allemaal. Typisch dat Bush nu begint over Saddam als probleem en niet meer over massa-v-wapens. De ware aard van zijn intenties komt dus weer eens naar boven, wat uiteraard allang bekend was.
Je neemt misschie je wensen voor werkelijkheid aan, maar ik kan makkelijk tig quotes van Bush en zijn regering vinden waarin duidelijk gesteld wordt dat Saddam weg moet. Dat hebben ze al duidelijk gesteld maandern geleden.

Dus doe nou niet of dat nieuws is;

En daar ben ik het volmondig mee eens, weg met die fooraap.

pi_5853629
Met deze zet isoleert hij gewoon de VS en de Britten. En tegelijk vloert hij Blair zodat hij minder argumenten heeft voor het thuis front dat al tegen een oorlog is.
pi_5853756
quote:
Op woensdag 18 september 2002 00:35 schreef Chadi het volgende:
Met deze zet isoleert hij gewoon de VS en de Britten. En tegelijk vloert hij Blair zodat hij minder argumenten heeft voor het thuis front dat al tegen een oorlog is.
Wat een onzin, bij de minste tegenwerking schreeuwt heel de wereld om een VN-resolutie.

Twee weken geleden was ook zogezegd iedereen tegen. Is wel snel gekanteld he, en alles wat Bush moest doen is een keertje naar de VN wandelen.

pi_5853791
quote:
Op woensdag 18 september 2002 00:31 schreef battlesickloner het volgende:
Nou vraag ik jou: heb jij die brief gezien?
Over speelgoed gesproken
Nou vraag ik jou: over welke brief heb je het.
quote:
Ik acht de kans dat het goed gaat ongeveer op 1%
Ik veel hoger.
quote:
Je neemt misschie je wensen voor werkelijkheid aan, maar ik kan makkelijk tig quotes van Bush en zijn regering vinden waarin duidelijk gesteld wordt dat Saddam weg moet. Dat hebben ze al duidelijk gesteld maandern geleden.
Hallo. Ik doel hier op het gefocus van Bush in zijn rede van afgelopen vrijdag op m-v-wapens. Pas als laatste, en meer als bijzaak, had ie het over Saddam.

Nu de potentiele wapens ineens geen rede meer vormen om aan te vallen omdat Saddam open huis wil houden is Saddam op zichzelf weer het grootste probleem. Dan moet Bush niet zo slap lullen en van meet af aan zeggen dat het hem om Saddam gaat. Het maakt zijn verhaal niet geloofwaardiger. F*cking politicians never say what they want.

quote:
En daar ben ik het volmondig mee eens, weg met die fooraap.
Als Bush, Sharon, Arafat en al die anderen dan ook oprotten dan ga ik daar in mee...

Maar in principe heeft de V.S. geen f*ck te zeggen over een regime van een ander als ze zelf allerlei vuile regimes in stand houden, hebben gecreerd of ondersteunen. Hun prioriteiten liggen in Israels conflict en verderest moeten ze gewoon ff dimmen.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  woensdag 18 september 2002 @ 01:22:59 #146
35232 lapsus
ordem e progresso...
pi_5854076
Hij kwam op 28 april 1937 ter wereld in het aanpalende dorpje al-Awja, als zoon van arme boeren.
-http://www.groene.nl/2002/0233/ab_saddam.html

De gemiddelde levensduur van de mens
levensverwachting land

35-39 jaar Ethiopië, Jemen
40-44 jaar Afghanistan, Angola, Nepal
45-49 jaar Bangladesh, Cambodja, Ghana, Saudi-Arabië, Ivoorkust
50-54 jaar Bolivia, Iran, Indonesië, Zimbabwe
55-59 jaar Irak, Kenia, Marokko, Nicaragua
60-64 jaar Brazilië, China, Turkije, Mongolië
65-69 jaar Portugal, Suriname, Oost-Europa
70-74 jaar Nederland, Verenigde Staten, overig Westeuropa
75 + Japan, Noorwegen, IJsland, Zweden
-http://www.museon.nl/objextra/levensve.htm

Is het verstandig om op basis van deze gegevens te wachten? Of kunnen "we" Saddam toch beter direct uitroken?

woensdag 18 september 2002 @ 01:42:35 #147
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_5854217
quote:
Op woensdag 18 september 2002 01:22 schreef lapsus het volgende:
Hij kwam op 28 april 1937 ter wereld in het aanpalende dorpje al-Awja, als zoon van arme boeren.
-http://www.groene.nl/2002/0233/ab_saddam.html

De gemiddelde levensduur van de mens
levensverwachting land

35-39 jaar Ethiopië, Jemen
40-44 jaar Afghanistan, Angola, Nepal
45-49 jaar Bangladesh, Cambodja, Ghana, Saudi-Arabië, Ivoorkust
50-54 jaar Bolivia, Iran, Indonesië, Zimbabwe
55-59 jaar Irak, Kenia, Marokko, Nicaragua
60-64 jaar Brazilië, China, Turkije, Mongolië
65-69 jaar Portugal, Suriname, Oost-Europa
70-74 jaar Nederland, Verenigde Staten, overig Westeuropa
75 + Japan, Noorwegen, IJsland, Zweden
-http://www.museon.nl/objextra/levensve.htm

Is het verstandig om op basis van deze gegevens te wachten? Of kunnen "we" Saddam toch beter direct uitroken?

Tja zelfs al sterft hij van ouderdom dan neemt zijn zoon het over of iemand anders, er is immers een hele kliek die de macht niet uit handen wil geven uit angst voor (een) bijltjesdag....

daarom pleit ik voor een vrijgeleide voor de hele kliek naar een land als bv Soedan...

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  woensdag 18 september 2002 @ 01:46:25 #148
35232 lapsus
ordem e progresso...
pi_5854240
quote:
Op woensdag 18 september 2002 01:42 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Tja zelfs al sterft hij van ouderdom dan neemt zijn zoon het over of iemand anders, er is immers een hele kliek die de macht niet uit handen wil geven uit angst voor (een) bijltjesdag....

daarom pleit ik voor een vrijgeleide voor de hele kliek naar een land als bv Soedan...

maar in ieder geval ontstaat er een (tijdelijke) algehele verwarring waar "we" ons voordeel mee kunnen doen.
pi_5854523
quote:
Op woensdag 18 september 2002 00:50 schreef michelos het volgende:

Nou vraag ik jou: over welke brief heb je het.

Tja, waarom is iedereen zo 'blij' vandaag?
Omdat de minister van BuZa een vodje met een paar zinnen heeft getekend waarop stond dat de inspecteurs terug mogen komen.

Nou nou geweldig

Van Saddam heeft nog niemand iets gehoord.

quote:
Hallo. Ik doel hier op het gefocus van Bush in zijn rede van afgelopen vrijdag op m-v-wapens. Pas als laatste, en meer als bijzaak, had ie het over Saddam.

Nu de potentiele wapens ineens geen rede meer vormen om aan te vallen omdat Saddam open huis wil houden is Saddam op zichzelf weer het grootste probleem. Dan moet Bush niet zo slap lullen en van meet af aan zeggen dat het hem om Saddam gaat. .

Heeft ie zat gezegd, zoek anders ff op de BBC middle-east section, daar vind je vak de woorden 'regime change' en 'topple Saddam'.
En dit al een paar maanden.

En anders wat meer CNN kijken, vandaag een interessante persconferentie.

quote:
Als Bush, Sharon, Arafat en al die anderen dan ook oprotten dan ga ik daar in mee...
Da's nou het mooie van democratie, als Bush en Sharon de verkiezingen verliezen rotten ze vanzelf op.

Arafat hoort inderdaad in het rijtje van Saddam thuis (De Onfeilbare Handdoek bracht tijdens de vorige Golfoorlog nog doodleuk een bezoekje aan Saddam)

Maar die organiseren geen verkiezingen, wees maar niet bang.

quote:
Maar in principe heeft de V.S. geen f*ck te zeggen over een regime van een ander als ze zelf allerlei vuile regimes in stand houden, hebben gecreerd of ondersteunen.
Soms doen ze foute dingen; soms doen ze hele goeie dingen.

Maar ze doen tenminste iets.

pi_5854800
De brief dus:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/2263455.stm

quote:
Full text of letter sent to United Nations Secretary General Kofi Annan from the Iraqi Foreign Minister, Naji Sabri, dated 16 September 2002.
--------------------------------------------------------------------------------

I have the honour to refer to the series of discussions held between you and the Government of the Republic of Iraq on the implementation of relevant Security Council resolutions on the question of Iraq, which took place in New York on 7 March and 2 May and in Vienna on 4 July 2002, as well as the talks which were held in your office in New York on 14 and 15 September 2002, with the participation of the Secretary General of the League of Arab States.

I am pleased to inform you of the decision of the Government of the Republic of Iraq to allow the return of the United Nations weapons inspectors to Iraq without conditions.

The Government of the Republic of Iraq has responded - by this decision - to your appeal, to the appeal of the Secretary General of the League of Arab States, as well as to the appeals of Arab, Islamic and other friendly countries.

The Government of the Republic of Iraq has based its decision concerning the return of inspectors on its desire to complete the implementation of the relevant Security Council resolutions and to remove any doubts that Iraq still possesses weapons of mass destruction.

This decision is also based on your statement to the General Assembly on 12 September 2002 that the decision by the Government of the Republic of Iraq is the indispensable first step towards an assurance that Iraq no longer possesses weapons of mass destruction and, equally important, towards a comprehensive solution that includes the lifting of the sanctions imposed on Iraq and the timely implementation of other provisions of the relevant Security Council resolutions, including resolution 687 (1991).

To this end, the Government of the Republic of Iraq is ready to discuss the practical arrangements necessary for the immediate resumption of inspections.

In this context, the Government of the Republic of Iraq reiterates the importance of the commitment of all states members of the Security Council and the United Nations to respect the sovereignty, territorial integrity and political independence of Iraq, as stipulated in the relevant Security Council resolutions and in Article 2 of the Charter of the United Nations.

I should be grateful if you would bring the present letter to the attention of the members of the Security Council.

Ik kan wel begrijpen dat de VS niet echt impressed zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')