abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5892436
US gaat de wapeninspecties boycotten tenzij er een nieuwe resolutie komt van de VN-ceiligheidsraad komt.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/2269462.stm

Moderator vrijdag 20 september 2002 @ 12:27:26 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5892496
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 12:23 schreef battlesickloner het volgende:
US gaat de wapeninspecties boycotten tenzij er een nieuwe resolutie komt van de VN-ceiligheidsraad komt.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/2269462.stm

aan de ene kant vind ik het een beetje een flauwe actie maar aan de andere kant lijkt het me noodzakelijk dat er duidelijkheid is als saddam en de zijnen gaan lopen kloten met die inspecteurs wat er dan moet gebeuren en dat we niet weer 2 maanden moeten discussieren of we er wel of niet wat aan gaan doen.

ben het hier denk ik niet mee eens.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 20 september 2002 @ 12:31:22 #228
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_5892549
http://news.bbc.co.uk/2/hi/world/americas/1677723.stm

Vorig jaar november was het Bush die vroeg om toelating van wapeninspecteurs, nu dit gebeurt komt dit verhaal en wat als Iraq ook in dezen toestemt, komt er dan weer een nieuwe eis van de VS?
Ik vermoed van wel.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
  Moderator vrijdag 20 september 2002 @ 12:33:14 #229
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5892573
ik begin inderdaad te vrezen van wel ja, de US government heeft het volk een oorlog beloofd en de aanloop voor die oorlog is al begonnen (kost veel geld) dus moet er geschoten worden ...

ik kan niet echt zeggen dat ik blij ben met deze houding maar ik blijf erbij dat saddam zo snel mogenlijk uitgeschakeld moet worden

pi_5892574
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 12:31 schreef Tia_Tijger het volgende:
Vorig jaar november was het Bush die vroeg om toelating van wapeninspecteurs, nu dit gebeurt komt dit verhaal en wat als Iraq ook in dezen toestemt, komt er dan weer een nieuwe eis van de VS?
Ik vermoed van wel.
Ongetwijfeld.
pi_5892584
'tis puur een spelletje van de Russen, die in Irak grote zakelijke belangen hebben. Dus zijn ze er als de kippen bij om te stellen dat een nieuwe resolutie absoluut niet nodig is.

Terwijl die er volgens mij wel moet komen, dat de vorige niet gewerkt hebben is wel duidelijk.

Volgens mij heeft Saddam dit echt een keer goed overlegd met de Russen zoiets van "Ik laat inspecteurs toe en jullie blokkeren die resolutie"

Moderator vrijdag 20 september 2002 @ 12:39:20 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5892662
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 12:33 schreef battlesickloner het volgende:
'tis puur een spelletje van de Russen, die in Irak grote zakelijke belangen hebben. Dus zijn ze er als de kippen bij om te stellen dat een nieuwe resolutie absoluut niet nodig is.

Terwijl die er volgens mij wel moet komen, dat de vorige niet gewerkt hebben is wel duidelijk.

Volgens mij heeft Saddam dit echt een keer goed overlegd met de Russen zoiets van "Ik laat inspecteurs toe en jullie blokkeren die resolutie"

de russen zeiden gister of eergister juist ergens dat ze in zouden stemmen met een resolutie als het via de veiligheidsraad gespeeld zou worden met voldoende bewijs.

Die bewijzen zijn er schijnbaar nu moet alleen bush is kappen met de hele VN op de kast te jagen, dan duurt het maar een maand of wat langer voor er wat gebeurt als de VS alleen aanvalt dan kan het nog wel is op een bloederig fiasco uitlopen (ik zie de USAF geen gerichtte luchtsteun geven binnen stadsgrenzen).

vrijdag 20 september 2002 @ 13:03:26 #233
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_5893038
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 12:33 schreef battlesickloner het volgende:

Ja doh, de Russen hebben een belang van 27 miljard dollar bij Iraq in handelsovereenkomsten.
En ga nou niet zeggen dat de Amerikanen nooit zoiets zouden doen.
You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_5893171
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 13:03 schreef Tia_Tijger het volgende:

[..]

Ja doh, de Russen hebben een belang van 27 miljard dollar bij Iraq in handelsovereenkomsten.
En ga nou niet zeggen dat de Amerikanen nooit zoiets zouden doen.

Eerder iets rond de 160 miljard dollar volgens mij.
  vrijdag 20 september 2002 @ 16:29:20 #235
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_5896527
alweer, white house maakt duidelijk
Het gaat niet erom of de wapensinspecteurs terug komen of niet, het gaat erom dat hij geen wapens meer heeft
gedurende 7 jaar zijn de wapensinspecteurs daar geweest, en ze hebben hele tijd tegenwerking gehad van Saddam.
Zoals het nu is kan niet meer, er moet resolutie komen, dat als de wapensinspecteurs maar 1 keer geen toegang krijgen, dat Irak mag worden aangevallen.
Reken maar dat ze dan als de sodemieter wel voor alles toestemming geven.
Zoniet, dan zal oorlog echt onvermijdelijk zijn
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_5896782
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 16:29 schreef G1Ace het volgende:
alweer, white house maakt duidelijk
Het gaat niet erom of de wapensinspecteurs terug komen of niet, het gaat erom dat hij geen wapens meer heeft
gedurende 7 jaar zijn de wapensinspecteurs daar geweest, en ze hebben hele tijd tegenwerking gehad van Saddam.
De andere kant van de medaille is dat Amerikaanse spionnen onder valse identiteit deel hebben uitgemaakt van groepen wapeninspecteurs van de VN in Irak.

New York Times: 'Spionnen VS bij inspecteurs UNSCOM

vrijdag 20 september 2002 @ 19:18:47 #237
19961 Sollog
Hail Arawn!
pi_5898943
Proud member of [b]Priests of Darkness[/b],The only Necro only guild in DAoC
  vrijdag 20 september 2002 @ 20:43:25 #238
19961 Sollog
Hail Arawn!
pi_5899980
Als Saddam het waagt om chemische of biologische wapens te gebruiken, wordt Baghdad genuked:

Warning to Iraq: Nuke-strikes if it uses chemicals
by Alfred Lee

LONDON - Former British prime minister John Major says that before any US-led
attack is launched against Iraq, its leader Saddam Hussein will be warned that
if he uses chemical or biological weapons, nuclear bombs will be dropped on his
country.

Mr Major revealed that 'private warnings' had been passed on to President
Saddam that there would be an immediate nuclear response if he used weapons of
mass destruction during the 1991 Gulf War, following Iraq's invasion of
neighbouring Kuwait.

Mr Saddam had been told that Baghdad would be 'obliterated' if he used chemical
or biological weapons against either allied coalition troops or any Middle East
target.

The warnings had the desired effect and Mr Major, who was Conservative Party
prime minister at the time, said that similar warnings would be passed on
before any future strike against Iraq.

Mr Major said in a future war, the worst nightmare would be that Mr Saddam,
facing defeat, might use his chemical or biological weapons.

'In a new war, we will be going in specifically to replace the Iraqi regime.
Saddam will be gone,' Mr Major said.

'He will be dead. He will be in prison or he will be in exile.

'If he was cornered, would he try to create maximum chaos? Would he seek to use
weapons of mass destruction?

'Would he use them on oil fields in the Middle East, to create economic chaos?
Would he pass them to terrorist groups?

'Would he - perhaps the worst nightmare of also - try to use them on an
adjacent capital?'

During the 1991 war, Iraq targeted Jerusalem with 39 Scud missiles, killing two
people and injuring hundreds of others, in an attempt to drag Israel into the
war.

Mr Saddam knew that if Israel joined the coalition forces, Arab support of the
coalition might evaporate. The US persuaded Israel not to retaliate against the
Iraqi attacks, supplying Patriot ground-to-air missiles to help destroy the
Scuds.

Mr Major made his remarks about the nuclear deterrent in a public appeal to the
current Conservative leader Iain Duncan Smith to question Labour Prime Minister
Tony Blair more closely over Iraq.

Mr Major asked: 'What is the exit strategy after the current Iraqi regime has
gone? Who will replace them? How long will coalition troops stay in Iraq?

'Will Iraq split into pieces? Will there be chaos thereafter?'

He said these questions should already have been asked of Mr Blair.

vrijdag 20 september 2002 @ 21:58:19 #239
32686 G1Ace
pi_5900804
Mijn God!
Dat alleen het gebruik van nucleare wapens had voorkomen dat hij chemische en bio wapens ging gebruiken
Ik ril hiervan...
August 1998- March 2018
pi_5907119
Dossier Blair: 'Geen link Saddam en al-Qaeda'

LONDEN (ANP) - Het dossier dat de Britse premier Blair dinsdag publiceert, maakt duidelijk dat de Iraakse leider Saddam Hussein een gevaar vormt voor de wereld. Het legt echter geen link tussen hem en het terreurnetwerk al-Qaeda. Dit heeft een Britse functionaris zaterdag gezegd.

Het dossier met bewijs tegen Irak is volgens de zegsman vooral gebaseerd op informatie van inlichtingendiensten. Daaruit zal blijken wat de bedreiging is die wordt veroorzaakt door Saddams pogingen om chemische, biologische en nucleaire wapens te produceren of te bemachtigen.

Het dossier is volgens de regeringsfunctionaris aanzienlijk betrouwbaarder dan het rapport van het onderzoeksinstituut IISS dat begin deze maand meldde dat Irak binnen enkele maanden kernwapens kan maken als het voldoende radioactief materiaal krijgt aangeleverd. ,,Het dossier gaat veel verder. Het is betrouwbaarder en kan met grotere duidelijkheid zeggen waar de dreiging vandaan komt.''

Blair hoopt met de publicatie van het dossier de tegenstanders van een militaire actie tegen Irak te kunnen overtuigen. Hij zal dat dinsdag doen tijdens een debat in het parlement, dat van reces is teruggeroepen. Zijn taak is moeilijker geworden nu Irak heeft ingestemd met de terugkeer van de VN-wapeninspecteurs.

Het dossier wordt om 09.00 uur dinsdagochtend vrijgegeven, drie uur voor het begin van de parlementszitting.

pi_5907234
Haha, Saddam laat zich alweer van zijn beste zijde kennen.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/2272624.stm

Snel die nieuwe resolutie erdoor krijgen en dan begint ie vanzelf weer tegen te werken als vanouds.

pi_5907292
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 14:11 schreef battlesickloner het volgende:
Haha, Saddam laat zich alweer van zijn beste zijde kennen.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/2272624.stm

Snel die nieuwe resolutie erdoor krijgen en dan begint ie vanzelf weer tegen te werken als vanouds.

heb je het stuk wel gelezen??? want er staat namelijk in dat hij tegen een Niwue resolutie is...of mag hij daar niet tegen zijn????
pi_5907489
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 14:22 schreef Chadi het volgende:

[..]

heb je het stuk wel gelezen??? want er staat namelijk in dat hij tegen een Niwue resolutie is...of mag hij daar niet tegen zijn????

Nee dat mag ie niet.

Als ie zegt dat ie ze onvoorwaardelijk toelaar en alle medewerking zal geven dan snap ik niet wat er mis is met een nieuwe resolutie.

pi_5907620
Alle medewerking zal Saddam niet geven, als de inspecteurs bv zn paleizen willen controleren, staat Saddam dat nooit toe.
Sommige paleizen zijn zo groot als een heel waddeneiland, dus wie weet wat daar allemaal ligt verborgen
pi_5907667
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 14:54 schreef Sollog het volgende:
Alle medewerking zal Saddam niet geven, als de inspecteurs bv zn paleizen willen controleren, staat Saddam dat nooit toe.
Sommige paleizen zijn zo groot als een heel waddeneiland, dus wie weet wat daar allemaal ligt verborgen
idd, maar onvoorwaardelijk is onvoorwaardelijk

geen gezeik en geen gezeur

en anders een paar raketten op zijn flikker

pi_5907834
Als we er dan toch wapeninspecteurs naar toe struen, zou het dan niet verstandig zijn om hiervoor alleen maar mensen uit een islamitisch land te sturen.

Dit om tenminste een wat minder westers gekleurd beeld aan deze wapeninspecteurs te geven. Als ik saddam was zou ik inderdaad geen westerse inspecteur meer vertrouwen na de berichten dat er bij de oude wapeninspecties ook gespioneerd werd.

pi_5907872
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 15:17 schreef Basp1 het volgende:
Als we er dan toch wapeninspecteurs naar toe struen, zou het dan niet verstandig zijn om hiervoor alleen maar mensen uit een islamitisch land te sturen.

Dit om tenminste een wat minder westers gekleurd beeld aan deze wapeninspecteurs te geven. Als ik saddam was zou ik inderdaad geen westerse inspecteur meer vertrouwen na de berichten dat er bij de oude wapeninspecties ook gespioneerd werd.

Mail Hans Blix met je geniale ideern

't is wel belangrijk dat we het gezellig voor Saddam maken ja

pi_5907967
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 15:21 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Mail Hans Blix met je geniale ideern

't is wel belangrijk dat we het gezellig voor Saddam maken ja

Nee het hoeft niet gezellig te zijn, maar met de streken die amerika zelf al uitgevreten heeft zou ik als saddam ook liever geen westerlingen meer als wapeninspecteurs hebben.
pi_5908383
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 15:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee het hoeft niet gezellig te zijn, maar met de streken die amerika zelf al uitgevreten heeft zou ik als saddam ook liever geen westerlingen meer als wapeninspecteurs hebben.

Heeft ie wat te willen dan?
  zaterdag 21 september 2002 @ 17:58:36 #250
32686 G1Ace
pi_5909466
Wel, de wapensinspecteurs moeten in principe politiek belangeloos zijn
ALs je alleen maar arabische wapensinspecteurs stuurt, zijn die niet belangeloos.
Die willen dan voor de goede orde van zaken dat het snel wordt gedaan, nadruk op snel. En liefst zonder dat er echt problemen zijn.
Heeft met stabiliteit van hun eigen land te maken, en dat ze dus niet volstrekt onafhankelijk zijn.
En ook nog, dat je niet veel mensen kan vinden die van arabische komaf zijn en dat de opleiding tot wapeninspecteur hebben.
Is niet alsof dit je allerdaagse beroepskeuze is
August 1998- March 2018
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')