Dat zeg ik ook niet. Je moet het in zijn totaliteit zien. De Samsung is ook groter, en doet daarmee dus sowieso dunner aan.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 16:59 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
En dit vindt jij. Mensen gaan voor het toestel dat het fijnste in de handen ligt en weten niet eens dat de S4 een mm dikker is. Ik werk in een telefoonwinkel en heb nog nooit gehoord dat klanten de S4 kiezen omdat die een mm dunner is dan de One. (wel om andere redenen uiteraard)
Het gaat er niet om dat het hetzelfde is, het gaat erom dat het aanspreekt. HTC's design lopen gewoon niet zoveel mensen meer warm voor. De S3 is misschien wel het best verkochte toestel ooit. Dat is na een jaar ook nog wel actueel. HTC heeft ook één concept lang aangehouden. Maar het is niet alleen het uiterlijk, het is het totale plaatje dat scheef ligt.quote:En beetje belachelijk om te stellen dat de HTC's kwa design altijd hetzelfde zijn en de Samsungs niet. Beetje de wereld op zijn kop.
Het zijn zaken die je kan verkopen als USP's. Wanneer je tegen een klant zegt dat de een dat allemaal wel heeft, en de ander niet, en je kan het zelfs in demonstraties laten zien, of ze kunnen het zien op reclames, Youtube, etc. brengt het gewoon iets dat een ander (in dit geval HTC) niet heeft. Of het werkt, nuttig is of zelfs of de klant het gaat gebruiken of niet, is niet relevant.quote:Ik denk dat de gemiddelde consument juist simpel denkt en in de winkel niet wilt worden doodgegooid met informatie als dat de S4 Smart Stay, Air view, Smart Scroll, Smart Pause, group play heeft en weet ik veel wat er nog meer in zit.
De cijfers wijzen anders uit. En er zijn mensen die touch wiz ook daadwerkelijk fijn vinden. Mijn schoonzusje bijv. Die had een Nexus van haar vriend gekregen nadat haar SII kapot was gevallen en ze gaf aan dat ze de schil van Samsung gewoon fijner vond. HTC verandert niet echt iets aan de werking van Android of de feel iig. Ik zeg niet dat dat slecht is, sterker nog ik prefereer het. Maar het is gewoon een punt dat Samsung kan gebruiken om te verkopen, of beter gezegd, HTC niet kan gebruiken om te verkopen.quote:Tuurlijk de echte diehard Samsung fans (en daar zijn er gewoon een stuk meer van dan de HTC fans) zullen altijd de Samsung kiezen, maar de gemiddelde consument zal echt niet de Samsung kiezen omdat de Samsung al die functies heeft.
Domme rukker, je moet natuurlijk wel snappen waar het over gaat. Wat moeten klanten met een innovatieve camera die minder is dan die van anderen? De ultrapixelcamera heeft alleen zijn effect in het donker (veel mensen gebruiken hun telefooncamera dan niet eens), en dan nog is het verschil niet groot. Kut vs iets minder kut. In gewone lichte omstandigheden, is de camera van de S4 gewoon beter. Helemaal als je ook nog eens verder wil gaan dan het bekijken op je telefoonscherm. Uit de vergelijkingen van SamJPullen op Youtube zie je ook dat hij erg gevoelig is voor licht-overgangen. Heb je voordeel van in het donker, maar in het licht kun je vaak de wolken niet van derest van de lucht onderscheiden. Tsja, als je daarmee de camera als positieve USP wil verkopen..... Die aluminium 'unibody' (feitelijk alleen de achterkant. Ik zou het daarmee amper die noemer willen geven), is het maar de vraag van of mensen dat zo voelen als een enorm voordeel. Ik denk dat het voor de meesten amper uitmaakt. Zat plastic toestellen die door de jaren heen prima verkocht hebben. Ook van HTC. in de praktijk blijkt dat dus niet het verschil te zijn tussen succes of niet. Het is gewoon een groep die het kan waarderen, maar voor de massa maakt het geen verschil. Afijn, ik val in herhaling. Daarbij kan je opmerken dat HTC het niet eens goed doet. Het is in veel gevallen niet bepaald 'gap less' en de zijkant en bovenkant van de body is gewoon van plastic. Voor de kleine groep mensen die dus wel erg nauw kijken op de body, doet HTC het dus ook niet goed. Dan blijven dus alleen de enthousiastelingen over die gewoon de sturdy feel kunnen waarderen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Neem jij jezelf eigenlijk wel serieus? Eerst zeg je dat ze niets innovatiefs doen en vervolgens benoem je de camera, metal unibody, blinkfeed enz. Je lult behoorlijk uit je nek iig
Apple is een heel ander verhaal, al begint de groep Samsung-fans wel een Applefan-esk gedrag te vertonen. Echter is het niet helemaal op dat niveau en toch van een andere aard.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 17:20 schreef Zinedinho het volgende:
Achja wat ik al zei de gemiddelde consument koopt de Samsung echt niet omdat die zo innoverend is, maar omdat Samsung gewoon bekender is. Kenju denkt natuurlijk ook dat al die miljoen mensen hun Iphone 4(S) hebben geupgrade naar de 5 omdat die zoveel innoverender is.
Ok, dit wist ik niet. Wanneer dit klopt, is het gewoon een gegeven. Neemt niet weg dat HTC het veel beter had gedaan wanneer ze eerder waren geweest. Verder had Sony een hoop in te halen. Hun voorgaande high-end toestellen liepen altijd veel meer achter en deden het nooit zo goed in de verkoopcijfers. Ik had het dan ook niet over de één op één resultaten, maar puur de marktstrategie.quote:Daarnaast zegt die dat Sony het zoveel beter heeft gedaan dan HTC. Sony heeft in de eerste 40 dagen 4,6 miljoen telefoons verkocht (zonder concurrentie) en de One heeft er 5 miljoen verkocht in een maand terwijl die concurrentie heeft van de S4 en de Z. Wie heeft het dan beter gedaan?
quote:Op dinsdag 28 mei 2013 20:01 schreef andreas612 het volgende:
[..]
HTC one is op station Breda aan het knokken met de S4 in de bushokjes
Heb ik ook gedaan. Gewoon simonly bij Hi. 2 gb spotify, hotspots, aids. Voor 21 eu. Uitsmeren over 2 jaar en je bent goedkoper uit. Zeker als je het toestel zou willen houden. Leasequote:Op woensdag 29 mei 2013 06:28 schreef Skillstorm het volgende:
Hmm, ik vraag me af of ik gewoon zal sparen voor een losse One? Kan ik het ding pas kopen na 2 maanden maar dan heb ik er geen vervelend abonnement bij.
Moet ik even sparen maar dan heb ik het wel eindelijk. Zonder dat T-mobile er aan kan zitten met hun gore handen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 07:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan. Gewoon simonly bij Hi. 2 gb spotify, hotspots, aids. Voor 21 eu. Uitsmeren over 2 jaar en je bent goedkoper uit. Zeker als je het toestel zou willen houden. Lease
Trollquote:Op woensdag 29 mei 2013 07:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Heb ik ook gedaan. Gewoon simonly bij Hi. 2 gb spotify, hotspots, aids. Voor 21 eu. Uitsmeren over 2 jaar en je bent goedkoper uit. Zeker als je het toestel zou willen houden. Lease
quote:
Geen hoesje misschien? Je koopt het juist voor de build quality.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:38 schreef Pisces29 het volgende:
Abonnement verlengd, met het toestel.
Ik heb zwart gekozen (heb nu de zwarte Sensation), ik begin te twijfelen over de kleurHeb het toestel nog niet in het echt in handen gehad, vandaar.
Ik denk nog even na over een eventuele verzekering. Ik ben altijd vrij zuinig op mijn toestel, heb nu een leren hoesje. Ik ga eens uitpluizen of ik een zelfde hoesje koop of er een case omheen ga zetten.
Ik bel zoveel en heb hoge rekeningen, nu onbeperkt bellen, voor mij dus een voordeel. Voor iemand die weinig belt uiteraard niet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:50 schreef Afwazig het volgende:
Die prijzen zijn wel debiel ja icm de abo kosten en soms moet je zelfs nog bijbetalen of heb je lease. Over een paar weken mag ik mijn abo verlengen maar ik denk dat ik gewoon een One koop en dan Sim only neem als mijn abo afloopt.
Ik bel praktisch niet. Gebruik heel veel internet. Kom ook nooit boven mijn bundel uit.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik bel zoveel en heb hoge rekeningen, nu onbeperkt bellen, voor mij dus een voordeel. Voor iemand die weinig belt uiteraard niet.
En flinke korting gekregen bij Vodafone.
Het hoesje is voor als de telefoon in mijn tas gaat/moet.quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:49 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Geen hoesje misschien? Je koopt het juist voor de build quality.
Oh ja, dan is een abo enkel een strop om je nek en weggegooid geldquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:56 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Ik bel praktisch niet. Gebruik heel veel internet. Kom ook nooit boven mijn bundel uit.
Je zou ook kunnen afvragen hoeveel je dat jaar hebt afbetaald, maaf dat doe je dan weer niet.. jammer hoorquote:Op woensdag 29 mei 2013 10:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
note van 1 jaar oud. Nieuwprijs 450 euro. Overnamekosten bij Hi: 236 euro.![]()
![]()
mooi werk dat leasen!
50 euro per maand. 34 euro voor mn note. 12 x 34 = 408 euro. Als ik hem over wil nemen wordt dat dan: 408 + 236 = 644 euro. voor een toestel met een nieuwprijs van 450 euro.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen afvragen hoeveel je dat jaar hebt afbetaald, maaf dat doe je dan weer niet.. jammer hoor
Niet heel fair nee, al vraag ik me af hoe dat zit bij een willekweurige provider waar je vooraf moet bijbetalen. Bij mijn vorige desire z betaalde ik namelijk 90 eu teveel, maar daar kwam ik helaas veel te laat achter. En dat was dus geen lease.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
50 euro per maand. 34 euro voor mn note. 12 x 34 = 408 euro. Als ik hem over wil nemen wordt dat dan: 408 + 236 = 644 euro. voor een toestel met een nieuwprijs van 450 euro.
Je bent natuurlijk meer kwijt als je een telefoon koopt wanneer ze net op de markt zijn. Daar kies ik nu ook gewoon voor. Maar nog eens 50% van de nieuwwaarde betalen terwijl je al 90% hebt mogen betalen voor het gebruik van een telefoon.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Niet heel fair nee, al vraag ik me af hoe dat zit bij een willekweurige provider waar je vooraf moet bijbetalen. Bij mijn vorige desire z betaalde ik namelijk 90 eu teveel, maar daar kwam ik helaas veel te laat achter. En dat was dus geen lease.
Wat maakt het uit wanneer je het betaalt? Als je onder de streep 150% van je telefoon betaalt is dat gewoon niet slim, het maakt echt geen reet uit of je dat vooraf betaalt of achteraf.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk meer kwijt als je een telefoon koopt wanneer ze net op de markt zijn. Daar kies ik nu ook gewoon voor. Maar nog eens 50% van de nieuwwaarde betalen terwijl je al 90% hebt mogen betalen voor het gebruik van een telefoon.Vandaar dat ik geen lease meer wil.
Foto? Ik heb geen kleine opening. Ja, waar de koptelefoon in kan...quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:30 schreef quer het volgende:
Hoort het zo dat ik een kleine opening aan de bovenkant heb waar witte korreltjes in zitten ik haal het net uit de doos...
nee ik ben terug gegaan naar de tmobile shop en heb een nieuw exemplaar ontvangenquote:Op woensdag 29 mei 2013 16:50 schreef SandraJ het volgende:
[..]
Foto? Ik heb geen kleine opening. Ja, waar de koptelefoon in kan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |