http://nos.nl/artikel/510664-kinderlimiet-voor-moslims-birma.htmlquote:Moslims in het westen van Birma mogen voortaan maximaal twee kinderen krijgen. De regering wil de toename van het aantal moslims in de deelstaat Rakhine beperken.
De maatregel geldt alleen voor Rohingya's, een statenloze groep moslims die beschouwd worden als illegale immigranten, ook al wonen ze al vele generaties in Birma.
Volgens een woordvoerder van de deelstaat groeit de Rohingya-bevolking te hard. De maatregel is volgens hem in lijn met aanbevelingen van een regeringscommissie om de onrust in de regio aan te pakken en moet dan ook worden gezien als een veiligheidsmaatregel.
De andere inwoners van de deelstaat, voornamelijk boeddhisten, zouden zich onzeker voelen door het snel groeiende aantal moslims en dat zou een van de oorzaken zijn van de recente gewelddadigheden.
In juni en oktober vorig jaar kwamen bijna 200 mensen om het leven en sloegen er 140.000 op de vlucht toen groepen gewapende boeddhisten duizenden moslimhuizen aanvielen.
Polygamie
Zowel de Rohingya's als de oorspronkelijke inwoners worden ervan beschuldigd de strijd te hebben aangewakkerd.
In het plan waar de maatregel deel van uitmaakt, wordt ook polygamie aangepakt. Hoe overtreders worden aangepakt, is niet duidelijk.
Onzin. Gedurende de periode waarin 'de multiculturele samenleving' zich ontwikkelde waren VVD en CDA de belangrijkste regeringspartijen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef nattehond123 het volgende:
[..]
Links heeft het wel een beetje veroorzaakt dit probleem.
Wilders is verre van rechts. LPF was voornameljk Fortuyn.. en hoewel hij best wat aardige kritiekpunten had en een aantal taboes heeft doorbroken moet ik er niet aan denken dat hij premier was geworden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef nattehond123 het volgende:
En helaas is wilders ook verre van de oplossing. Het liefst zou ik willen dan een partij als de LPF er was
Een goede moderator laat zoveel mogelijk discussie toe en grijpt alleen in als de Nederlandse wet wordt overtreden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een goede moderator juicht geweld niet toe.
Birmese ambassades, bestaan die al?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:05 schreef Shawn het volgende:
Ik denk dat Birma een grote fout maakt door de moslims zo openlijk te vervolgen.
Het zou me niet verbazen als we in de toekomst ergens lezen dat een Birmese ambassade is opgeblazen door al-Qaeda.
Moslimland Bangladesh (152 miljoen inwoners) is een buurland van Birma. Regime change in Bangladesh kan negatief uitpakken voor Birma (lees: jihad in Birma).
Als het een fout is dan is het omdat het ethisch verwerpelijk is om bij zulke zaken te discrimineren op basis van religie. Niet omdat Al-Qaeda wel eens iets zou kunnen opblazen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:05 schreef Shawn het volgende:
Ik denk dat Birma een grote fout maakt door de moslims zo openlijk te vervolgen.
Het zou me niet verbazen als we in de toekomst ergens lezen dat een Birmese ambassade is opgeblazen door al-Qaeda.
Moslimland Bangladesh (152 miljoen inwoners) is een buurland van Birma. Regime change in Bangladesh kan negatief uitpakken voor Birma (lees: jihad in Birma).
Pff inderdaad, lekker belangrijk wat al-qaeda er van vindt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het een fout is dan is het omdat het ethisch verwerpelijk is om bij zulke zaken te discrimineren op basis van religie. Niet omdat Al-Qaeda wel eens iets zou kunnen opblazen.
Vast wel in Aziatische landen. En de meeste moslims wereldwijd wonen in Azië. Die bekende vrouw uit Birma (zgn. pro-mensenrechten) zwijgt over de onderdrukking van moslims in eigen land. Ze is een hypocriet. Net als de Dalai Lama.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Birmese ambassades, bestaan die al?
Hoezo is de Daila Lama hypocriet? Hij heeft het geweld ook veroordeeld hoor.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:09 schreef Shawn het volgende:
[..]
Vast wel in Aziatische landen. En de meeste moslims wereldwijd wonen in Azië. Die bekende vrouw uit Birma (zgn. pro-mensenrechten) zwijgt over de onderdrukking van moslims in eigen land. Ze is een hypocriet. Net als de Dalai Lama.
Tibet was voor de Chinese bezetting een theocratie. De Dalai Lama is een soort grootayatollah. Waarom zou je zo iemand steunen?quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoezo is de Daila Lama hypocriet? Hij heeft het geweld ook veroordeeld hoor.
Al-Qaeda heeft in 2004 zelfs de Spaanse verkiezingen beïnvloed. Aznar zou de verkiezingen gaan winnen maar Zapatero won door de al-Qaeda-aanslagen in Madrid.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pff inderdaad, lekker belangrijk wat al-qaeda er van vindt.
Volgens mij heeft Al-Qaeda geen banden met moslims in Bangladesh (want daar komen deze moslims vandaan) Staan sowieso niet bekend als meest radicale enz.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:15 schreef Shawn het volgende:
[..]
Al-Qaeda heeft in 2004 zelfs de Spaanse verkiezingen beïnvloed. Aznar zou de verkiezingen gaan winnen maar Zapatero won door de al-Qaeda-aanslagen in Madrid.
Als zelfs autochtone Nederlanders geïnspireerd door al-Qaeda op jihad in Syrië gaan, dan is het helemaal makkelijk voor al-Qaeda om Bengaalse moslims te rekruteren en om te toveren tot jihadisten. Zuid-Oost Azië beschikt over lokale jihadistische groeperingen die banden hebben met al-Qaeda zoals Jemaah Islamiyah (JI).quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Volgens mij heeft Al-Qaeda geen banden met moslims in Bangladesh (want daar komen deze moslims vandaan) Staan sowieso niet bekend als meest radicale enz.
Je hoort zelden over aanslagen enz daar. Alleen nu dat gedoe met die kledingfabrieken.
Syrie is strategisch veel belangrijker, pal in het midden-oosten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:25 schreef Shawn het volgende:
[..]
Als zelfs autochtone Nederlanders geïnspireerd door al-Qaeda op jihad in Syrië gaan, dan is het helemaal makkelijk voor al-Qaeda om Bengaalse moslims te rekruteren en om te toveren tot jihadisten. Zuid-Oost Azië beschikt over lokale jihadistische groeperingen die banden hebben met al-Qaeda zoals Jemaah Islamiyah (JI).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |