abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126983070
quote:
Moslims in het westen van Birma mogen voortaan maximaal twee kinderen krijgen. De regering wil de toename van het aantal moslims in de deelstaat Rakhine beperken.

De maatregel geldt alleen voor Rohingya's, een statenloze groep moslims die beschouwd worden als illegale immigranten, ook al wonen ze al vele generaties in Birma.

Volgens een woordvoerder van de deelstaat groeit de Rohingya-bevolking te hard. De maatregel is volgens hem in lijn met aanbevelingen van een regeringscommissie om de onrust in de regio aan te pakken en moet dan ook worden gezien als een veiligheidsmaatregel.

De andere inwoners van de deelstaat, voornamelijk boeddhisten, zouden zich onzeker voelen door het snel groeiende aantal moslims en dat zou een van de oorzaken zijn van de recente gewelddadigheden.

In juni en oktober vorig jaar kwamen bijna 200 mensen om het leven en sloegen er 140.000 op de vlucht toen groepen gewapende boeddhisten duizenden moslimhuizen aanvielen.

Polygamie
Zowel de Rohingya's als de oorspronkelijke inwoners worden ervan beschuldigd de strijd te hebben aangewakkerd.

In het plan waar de maatregel deel van uitmaakt, wordt ook polygamie aangepakt. Hoe overtreders worden aangepakt, is niet duidelijk.
http://nos.nl/artikel/510664-kinderlimiet-voor-moslims-birma.html

Boeddhisme is vrede en liefde. Heeft de Dalai Lama dit al veroordeeld?
pi_126983174
Zouden ze hier in Nederland ook moeten doen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_126983264
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 25-05-2013 14:30:03 ]
pi_126983603
Ik denk dat de maatregel symbolisch is om de rust te bewaren.
Wel positief is dat deze regering wel de ernst van het probleem ziet en niet ontkent zoals onze regering of de Zweedse.

Hoe het probleem wel op te lossen?
Stimuleren van emigratie, zeer streng beleid tegen elk moslimgeweld, etc.
(beter nu strenge maatregelen dan straks een burgeroorlog)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_126983618
dubbel
Exaudi orationem meam
pi_126983640
Die moslims laten ook alleen maar hun baarden staan voor hun sex-apeal.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_126983775
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 25-05-2013 14:30:25 ]
pi_126984131
Mogen ze hier ook invoeren 1 kind beleid zoals in China en zo. ^O^
Ура для россии
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:54:19 #9
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_126984132
ot: Beetje jammer dat dit slechts voor een bevolkingsgroep geldt en niet gewoon voor iedereen.

[ Bericht 79% gewijzigd door sp3c op 25-05-2013 14:31:22 ]
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_126984202
Lel, ik las Breda.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:59:47 #11
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_126984345
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef nattehond123 het volgende:

[..]

Links heeft het wel een beetje veroorzaakt dit probleem.
Onzin. Gedurende de periode waarin 'de multiculturele samenleving' zich ontwikkelde waren VVD en CDA de belangrijkste regeringspartijen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 13:56 schreef nattehond123 het volgende:

En helaas is wilders ook verre van de oplossing. Het liefst zou ik willen dan een partij als de LPF er was
Wilders is verre van rechts. LPF was voornameljk Fortuyn.. en hoewel hij best wat aardige kritiekpunten had en een aantal taboes heeft doorbroken moet ik er niet aan denken dat hij premier was geworden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_126984512
Ik denk dat Birma een grote fout maakt door de moslims zo openlijk te vervolgen.

Het zou me niet verbazen als we in de toekomst ergens lezen dat een Birmese ambassade is opgeblazen door al-Qaeda.

Moslimland Bangladesh (152 miljoen inwoners) is een buurland van Birma. Regime change in Bangladesh kan negatief uitpakken voor Birma (lees: jihad in Birma).
pi_126984520
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:04 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Welk geweld? :')
Ja, het is peace en vree daar ja.
pi_126984583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:03 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Een goede moderator juicht geweld niet toe.
Een goede moderator laat zoveel mogelijk discussie toe en grijpt alleen in als de Nederlandse wet wordt overtreden.
Exaudi orationem meam
pi_126984593
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:05 schreef Shawn het volgende:
Ik denk dat Birma een grote fout maakt door de moslims zo openlijk te vervolgen.

Het zou me niet verbazen als we in de toekomst ergens lezen dat een Birmese ambassade is opgeblazen door al-Qaeda.

Moslimland Bangladesh (152 miljoen inwoners) is een buurland van Birma. Regime change in Bangladesh kan negatief uitpakken voor Birma (lees: jihad in Birma).
Birmese ambassades, bestaan die al? :')
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:07:53 #16
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_126984601
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:05 schreef Shawn het volgende:

Als het een fout is dan is het omdat het ethisch verwerpelijk is om bij zulke zaken te discrimineren op basis van religie. Niet omdat Al-Qaeda wel eens iets zou kunnen opblazen.

(Als je het mij vraagt bestaat Al-Qaeda als organisatie niet echt. Er is geen centrale regie.. gewoon een grote groep mensen die sympatiseren met het beeld dat er van Al-Qaeda is neergezet.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_126984637
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als het een fout is dan is het omdat het ethisch verwerpelijk is om bij zulke zaken te discrimineren op basis van religie. Niet omdat Al-Qaeda wel eens iets zou kunnen opblazen.

Pff inderdaad, lekker belangrijk wat al-qaeda er van vindt.
pi_126984638
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:07 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Birmese ambassades, bestaan die al? :')
Vast wel in Aziatische landen. En de meeste moslims wereldwijd wonen in Azië. Die bekende vrouw uit Birma (zgn. pro-mensenrechten) zwijgt over de onderdrukking van moslims in eigen land. Ze is een hypocriet. Net als de Dalai Lama.
pi_126984661
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:09 schreef Shawn het volgende:

[..]

Vast wel in Aziatische landen. En de meeste moslims wereldwijd wonen in Azië. Die bekende vrouw uit Birma (zgn. pro-mensenrechten) zwijgt over de onderdrukking van moslims in eigen land. Ze is een hypocriet. Net als de Dalai Lama.
Hoezo is de Daila Lama hypocriet? Hij heeft het geweld ook veroordeeld hoor.
pi_126984787
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoezo is de Daila Lama hypocriet? Hij heeft het geweld ook veroordeeld hoor.
Tibet was voor de Chinese bezetting een theocratie. De Dalai Lama is een soort grootayatollah. Waarom zou je zo iemand steunen?
pi_126984852
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Pff inderdaad, lekker belangrijk wat al-qaeda er van vindt.
Al-Qaeda heeft in 2004 zelfs de Spaanse verkiezingen beïnvloed. Aznar zou de verkiezingen gaan winnen maar Zapatero won door de al-Qaeda-aanslagen in Madrid.
pi_126984982
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:15 schreef Shawn het volgende:

[..]

Al-Qaeda heeft in 2004 zelfs de Spaanse verkiezingen beïnvloed. Aznar zou de verkiezingen gaan winnen maar Zapatero won door de al-Qaeda-aanslagen in Madrid.
Volgens mij heeft Al-Qaeda geen banden met moslims in Bangladesh (want daar komen deze moslims vandaan) Staan sowieso niet bekend als meest radicale enz.
Je hoort zelden over aanslagen enz daar. Alleen nu dat gedoe met die kledingfabrieken.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 14:24:05 #23
333419 Convict
Like deja vu all over again.
pi_126985152
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 25-05-2013 14:32:46 ]
I dont suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
pi_126985193
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Volgens mij heeft Al-Qaeda geen banden met moslims in Bangladesh (want daar komen deze moslims vandaan) Staan sowieso niet bekend als meest radicale enz.
Je hoort zelden over aanslagen enz daar. Alleen nu dat gedoe met die kledingfabrieken.
Als zelfs autochtone Nederlanders geïnspireerd door al-Qaeda op jihad in Syrië gaan, dan is het helemaal makkelijk voor al-Qaeda om Bengaalse moslims te rekruteren en om te toveren tot jihadisten. Zuid-Oost Azië beschikt over lokale jihadistische groeperingen die banden hebben met al-Qaeda zoals Jemaah Islamiyah (JI).
pi_126985422
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 14:25 schreef Shawn het volgende:

[..]

Als zelfs autochtone Nederlanders geïnspireerd door al-Qaeda op jihad in Syrië gaan, dan is het helemaal makkelijk voor al-Qaeda om Bengaalse moslims te rekruteren en om te toveren tot jihadisten. Zuid-Oost Azië beschikt over lokale jihadistische groeperingen die banden hebben met al-Qaeda zoals Jemaah Islamiyah (JI).
Syrie is strategisch veel belangrijker, pal in het midden-oosten.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je hier over begint. Het is tot nu toe waarschijnlijk nog niet gebeurd, dus?
In China worden moslimminderheden ook vaak buitengesloten en als tweederangs burgers behandeld, ik hoor nooit iets van wraakacties daar.

Misschien is het voor Al-Qaeda, om voor reden ook, niet interessant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')