Tjoh dat er nu pas een meldpunt komt voor deze meedogenloze industrie.quote:Enorme verspilling in zorg
In de zorgsector blijkt veel geld te worden verspild aan onterechte consulten en verwijzingen, dubbele onderzoeken en foto’s en dozen vol medicijnen die wel worden verstrekt maar niet worden gebruikt. Dat komt nog bij alle commotie over fraude door ziekenhuizen en zorginstellingen.
Maar liefst 48% van alle mensen die met tips kwamen bij het Meldpunt Besparingen in de Zorg gaf aan zelf ervaring te hebben met dit soort onnodige diensten of handelingen.
Het meldpunt is ingericht door vier grote patiëntenorganisaties (Chronisch zieken en Gehandicapten Raad, het landelijk Platform GGZ, Platform VG en patiëntenfederatie NPCF) die zich zorgen maken over de bezuinigingen die het kabinet wil doorvoeren in de zorg. De organisaties willen dat naast de fraude in de zorg, eerst de verspilling van zorgeuro’s wordt aangepakt.
bron
Ja, er zitten rotte appels in de mand. Meer dan we ooit gedacht hadden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tjoh dat er nu pas een meldpunt komt voor deze meedogenloze industrie.
Meedogenloos.. Het is de wapenindustrie niet hoorquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet wie het zegt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Meedogenloos.. Het is de wapenindustrie niet hoor
Met wapens vallen véél minder dodenquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Meedogenloos.. Het is de wapenindustrie niet hoor
Niet hoor, ik heb al menig individu doodgeswaffeld met mijn wapen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Met wapens vallen véél minder doden
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nietquote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:34 schreef ajacied4lf het volgende:
Ook al fraude in de zorg joh?![]()
Ik hoop dat ze dat snel aanpakken, net als hypotheekfraude, belastingfraude, uitkeringsfraude, fraude in de bouw, fraude in de agrarische sector, in de wetenschap en de honderd andere gevallen.
Het is allemaal al tijden bekend, alleen is de vraag: Hoe aanpakken?!
Kéihard natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:34 schreef ajacied4lf het volgende:
Ook al fraude in de zorg joh?![]()
Ik hoop dat ze dat snel aanpakken, net als hypotheekfraude, belastingfraude, uitkeringsfraude, fraude in de bouw, fraude in de agrarische sector, in de wetenschap en de honderd andere gevallen.
Het is allemaal al tijden bekend, alleen is de vraag: Hoe aanpakken?!
rustig afwachten. volgende maand hoor je er niets meer overquote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:06 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat wil ik zeer graag onderbouwd zien!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dit land is corrupt.. Het is net Italië. Het is alleen wat langer onder de pet gebleven.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kéihard natuurlijk.
Net zoals alle andere misstanden
Zijn er ook landen waar geen corruptie is?quote:Op zondag 26 mei 2013 09:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dit land is corrupt.. Het is net Italië. Het is alleen wat langer onder de pet gebleven.
Er zijn iig. landen waar minder corruptie is.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:29 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Zijn er ook landen waar geen corruptie is?
Of dat zijn landen waar ze het nog beter onder de pet weten te houden.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er zijn iig. landen waar minder corruptie is.
Dat denk ik niet. In ons land waren veel dingen goed geregeld. Dat geeft minder lucht aan graaiers. De laatste tijd is die moraal enorm afgekalfd en dus gaan er dingen mis.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:31 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Of dat zijn landen waar ze het nog beter onder de pet weten te houden.
Uhuh. In Lala-landquote:Op zondag 26 mei 2013 09:29 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Zijn er ook landen waar geen corruptie is?
Nee, want als er geen regels zijn hoeft er ook niet gesjoemeld te wordenquote:Op zondag 26 mei 2013 11:25 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
lala land![]()
geen wetten, geen regels, geen corruptie
Precies, dat is gewoon de oplossing: geen regelsquote:Op zondag 26 mei 2013 11:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, want als er geen regels zijn hoeft er ook niet gesjoemeld te worden.
Anarchie!!quote:Op zondag 26 mei 2013 11:33 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Precies, dat is gewoon de oplossing: geen regels
Voor veel mensen wel denk ik. Eigenlijk kunnen we niet zonder regels en toezicht.quote:Op zondag 26 mei 2013 11:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Anarchie!!
Oh wacht...nee, dat is ook de oplossing niet.
Gewoon integer zijn? Of is dat te hoog gegrepen?
Hangt af van welke wapens je allemaal meerekent.quote:Op zondag 26 mei 2013 09:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat wil ik zeer graag onderbouwd zien!
quote:"I don't think that crashing a 727 jet every day and killing everybody aboard is a good standard of care in U.S. hospitals," says author, speaker, and corporate adviser Paul Levy, the former CEO of Beth Israel Deaconess Medical Center in Boston, whose "Not Running a Hospital" blog is about improving healthcare. "If that happened in aviation, they would shut the airlines down."
Ik denk dat die cijfers enorm bedrieglijk zijn. Zieke mensen krjgen medicatie, zieke mensen gaan ook weleens dood.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hangt af van welke wapens je allemaal meerekent.
Non-conflict related firearm mortality wordt op 200 000 tot 300 000 geschat.
Direct conflict deaths (schatting 2005 tot 2007) 64000 per jaar.
Dan moet ik Lambiekje gelijk geven. Preventable medical errors veroorzaken waarschijnlijk meer doden. Minstens 44000 per jaar in de VS.
[..]
Ik begrijp je punt niet helemaal. Zeg je dat het dodental door medische fouten overschat wordt, of dat het aantal oorlogsslachtoffers veel hoger ligt?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat die cijfers enorm bedrieglijk zijn. Zieke mensen krjgen medicatie, zieke mensen gaan ook weleens dood.
Als we de onnodige doden door medische fouten wereldwijd afzetten tegen het aantal oorlogsslachtoffers, denk ik wel dat het duidelijk is.
Ik denk dat het dodental door medische slachtoffers makkelijk gekleurd kan zijn, als naar gelang het standpunt. Ik ben van mening dat het dodental door de oorlogsindustrie in ieder geval vele malen hoger ligt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:25 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt niet helemaal. Zeg je dat het dodental door medische fouten overschat wordt, of dat het aantal oorlogsslachtoffers veel hoger ligt?
Je kan er eventueel nog bijtellen:
dying indirectly from armed conflict:200,000
experiencing violent deaths in areas that are not affected by armed conflict: 540,000 (ipv de 200 tot 300 duizend). Dan kom je op 800 000.
Ook dat is minder dan de hogere schattingen van overlijdens tgv vermijdbare medische fouten.
Ok, dan beperk ik me tot websites en mededelingen van de overheid. Denk je dat die belang heeft bij hoge cijfers?quote:Op zaterdag 1 juni 2013 08:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat het dodental door medische slachtoffers makkelijk gekleurd kan zijn, als naar gelang het standpunt. Ik ben van mening dat het dodental door de oorlogsindustrie in ieder geval vele malen hoger ligt.
http://clinton4.nara.gov/WH/New/html/20000222_1.htmlquote:Goal to Reduce Preventable Medical Errors By 50 Percent Within Five Years
February 22, 2000
President Clinton today will receive a new report on medical errors from the Administration’s Quality Interagency Coordination Task Force (QuIC) and unveil a series of landmark initiatives to boost patient safety. These initiatives will help create an environment and a system in which providers, consumers, and private and public purchasers work to achieve the goal set by the Institute of Medicine (IOM) to cut preventable medical errors by 50 percent over five years.
Medical errors are common and costly. The IOM estimates that over half of adverse medical events are due to preventable medical errors, causing up to 98,000 deaths a year and costing as much as $29 billion annually. One study of over 30,000 patients indicated that nearly 60 percent of patients suffering adverse events in a hospital stay were subjected to a preventable medical error.
http://www.hhs.gov/secret(...)nquirer20110425.htmlquote:Kathleen Sebelius, Secretary of Health and Human Services United States 2011:
Many Americans get the best health care available. The United States has the world's most skilled doctors and nurses and its finest hospitals, and people come from across the globe to get care here that they can't get anywhere else. This is a source of great national pride.
But for far too many patients, we fall short. A recent study found that as many as one out of three hospital patients is harmed by his or her care. And the Institute of Medicine estimates that as many as 100,000 Americans die each year from preventable medical errors in hospitals. That's about the number of annual deaths caused by auto accidents, AIDS, and breast cancer combined.
These mistakes don't just cause pain and anguish. They also contribute to the rising cost of health care, which is stretching family, business, and government budgets to the limit. Yet the problem gets nowhere near the attention it should.
That's why the Obama administration and employers such as Honeywell have joined doctors, nurses, hospitals, health insurers, and patient advocates to launch the Partnership for Patients, an unprecedented alliance that will promote innovations to improve hospital care and reduce wasteful spending nationwide.
When patients are harmed in our health-care system, it's not because of a careless workforce. Health-care professionals want to offer good care. But good people get trapped in bad systems. Fragmented processes, unreliable equipment, and poor communication can all lead to dangerous medical errors.
Ok, dat klinkt idd. als 'veel'. Maar hoeveel is het gerelateerd aan het aantal patienten? Als je het wereldwijd zou vergelijken met het aantal doden door oorlogsgeweld, denk ik toch nog steeds dat dat cijfer flink hoger ligt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:38 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ok, dan beperk ik me tot websites en mededelingen van de overheid. Denk je dat die belang heeft bij hoge cijfers?
Clinton administratie:
[..]
http://clinton4.nara.gov/WH/New/html/20000222_1.html
Dit leidde tot de Patient Safety and Quality Improvement Act, in 2005 door Bush ondertekend.
Obama administratie:
[..]
http://www.hhs.gov/secret(...)nquirer20110425.html
In de VS zal vaak naar dezelfde publicatie verwezen worden: "To Err is Human" van de IOM, omdat dit de resultaten van honderden afzonderlijke studies bijeenbracht en evalueerde. Maar als je volledig onafhankelijke bronnen wenst volstaat het om een ander land te kiezen en diens overheidssites te doorzoeken. Bvb de NHS..
Overal vind je vergelijkbare cijfers. Ik lees die studies al vijftien jaar, en een dalende tendens ben ik haast nergens tegengekomen.
Maar je moet ook kijken naar hoeveel levens er dankzij de medische wereld jaarlijks voorkomen worden. Oftewel, hoeveel extra doden zouden er jaarlijks vallen als artsen, ziekenhuizen, medicatie e.d. niet zouden bestaan.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 01:03 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Hangt af van welke wapens je allemaal meerekent.
Non-conflict related firearm mortality wordt op 200 000 tot 300 000 geschat.
Direct conflict deaths (schatting 2005 tot 2007) 64000 per jaar.
Dan moet ik Lambiekje gelijk geven. Preventable medical errors veroorzaken waarschijnlijk meer doden. Minstens 44000 per jaar in de VS.
[..]
Het betreffende artikel zegt eigenlijk niets over hoeveel rotte appels er zijn. 48% van de meldingen geven aan ervaringen te hebben met onnodige handelingen of diensten. Dat mensen dat aangeven wil niet zeggen dat het daadwerkelijk onnodig is. En hoeveel meldingen waren er? Ook als je het aantal meldingen weet weet je nog niet hoe vaak dit soort praktijken relatief gezien voorkomen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 13:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, er zitten rotte appels in de mand. Meer dan we ooit gedacht hadden.
Goed dat het aan het licht is gekomen. Nu wat aan doen.
nee, daar moeten we niet naar kijken. Als een brandweerman pyromaan blijkt te zijn zeg je ook niet: maar zonder brandweer hadden we nog meer schade. We hebben het over vermijdbare fouten, zoals penicilline voorschrijven terwijl het medisch dossier van de patient penicilline-allergie vermeldt.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 16:43 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Maar je moet ook kijken naar hoeveel levens er dankzij de medische wereld jaarlijks voorkomen worden. Oftewel, hoeveel extra doden zouden er jaarlijks vallen als artsen, ziekenhuizen, medicatie e.d. niet zouden bestaan.
http://www.cdc.gov/media/releases/2012/dpk-unsafe-injections.htmlquote:More than 150,000 patients have been impacted by unsafe injection practices since 2001.
Breakdowns in proper infection control often involve providers reusing needles, syringes or single-dose medication vials, all of which are meant for one patient and one procedure. These breaches can cause irreparable damage exposing patients to bloodborne illnesses, such as hepatitis and HIV, and to life-threatening bacterial infections. Although safe injection practices represent very basic infection control measures, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) routinely identifies and investigates outbreaks associated with deficient practices.
Overmedicatie en ondermedicatie in ziekenhuizen en rusthuizen: (voor alle duidelijkheid, dit valt niet onder de strikte definitie van "medische fouten". maw als er sprake is van 100000 doden door vermijdbare fouten dan zijn gevallen van ondermedicatie niet meegerekend)quote:An article on newsvine.com states that 1,500 drugs have very similar names that are easily confused. Mixing up drug names is the root cause of 325,000 people being assigned a wrong prescription.
Overzicht van medicatiefouten en het vermijden ervan:quote:Both underutilization of medications (the failure to prescribe medications for which there is an evidence base for reduction in morbidity and mortality) and overutilization of medications (prescribing of medications for which there is no evidence base for reduction in morbidity and mortality) are common in hospitals, nursing homes, and the ambulatory setting. The committee found well-documented evidence of inadequate treatment for acute coronary syndromes, heart failure, chronic coronary disease, atrial fibrillation, bacterial infection prophylaxis, and thrombosis prophylaxis in hospitals. Underutilization of medications in nursing homes and assisted-living facilities relative to national standards is best documented for pain management, congestive heart failure, and use of anticoagulants in stroke prevention and atrial fibrillation, but there is also limited evidence for deficits in use of medications for depression, myocardial infarction prophylaxis, and treatment of osteoporosis. Overutilization of medication is best documented in the treatment of colds, upper respiratory infections, and bronchitis by antibiotics.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door meth1745 op 02-06-2013 19:18:37 ]
Daar moet je wel degelijk naar kijken in het geval dat mensen zoals lambiekje beweren dat de mens beter af zou zijn zonder artsen, ziekenhuizen en medicijnen.quote:Op zondag 2 juni 2013 13:17 schreef meth1745 het volgende:
[..]
nee, daar moeten we niet naar kijken. Als een brandweerman pyromaan blijkt te zijn zeg je ook niet: maar zonder brandweer hadden we nog meer schade. We hebben het over vermijdbare fouten, zoals penicilline voorschrijven terwijl het medisch dossier van de patient penicilline-allergie vermeldt.
[..]
Ow, op die manier.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:39 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Daar moet je wel degelijk naar kijken in het geval dat mensen zoals lambiekje beweren dat de mens beter af zou zijn zonder artsen, ziekenhuizen en medicijnen.
Bron?quote:[..]
Maar om dan te zeggen dat we beter af zouden zijn zonder ziekenhuizen, artsen, medicijnen e.d. is niets meer dan onzin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |