Boe roepen bij kampen met illegalen bedoel je?quote:
Waarvoor?quote:fondsenwerving
quote:non-profit organisaties
Wat bedoel je met daklozenwerk?quote:daklozenwerk
Een krakersvriendinnetje laten overnachten waarvan de vader een hekel heeft aan krakers is geen noodopvang.quote:noodopvang bij gezinsgeweld
Precies, aan andere krakers..quote:weggeefwinkels
Die bouwen ze?quote:goedkope keukens
Wees eens concreet. Op welke structurele basis dragen ze bij aan de maatschappij?quote:te veel om op te noemen. bijna alles op vrijwillige basis.
Nee, natuurlijk niet!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:59 schreef pokkerdepok het volgende:
waarom niet? niet letterlijk misschien, maar het is hetzelfde principe.
waren wel meer europese landen die het niet konden verbieden. en nog veel meer waar kraken gewoon toch gebeurde.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van het feit dat indertijd Nederland het buitenbeentje was door kraken niet te verbieden? Dat was heel bijzonder rechtersrecht en een uitwas. Die terecht om zeep is geholpen.
niet waar, de meest aftanse panden worden gekraakt en alleen opgegeven als het echt niet meer te redden is.quote:Behalve dan dat ze zich primair richten op leuke panden en leuke locaties.
ja in de sahara is ook ruimte. alleen niet in de nederlandse grote steden. non-argument.quote:Welke woningnood? Er zijn dorpen die op het punt staan om op te houden te bestaan omdat de huizen niet te verhuren zijn!
binnen de EU hebben alle inwoners recht om hier te wonen, net als zij. waarom niet er zelf in wonen, als je geen woning hebt? en als je huur betaald aan de eigenaar, dan heb je automatisch huurbescherming, dus dat wordt geweigerd door eigenaars. krakers bieden bij een kraak altijd aan huur te betalen, dat is een standaard stap in het 'kraakhandboek'.quote:Natuurlijk is het zo begonnen. Maar vertel mij eens hoe een Oosteuropese groep krakers die hier woningen gaan kraken woningnood op gaan lossen? En waarom er zelf in blijven wonen? Als men de woning op zou knappen en vervolgens zou gaan verhuren tegen marktwaarde en de verhuur minus een kleine fee + een vergoeding voor het opknappen zou overmaken aan de rechtmatige eigenaar... ja, dan had het geloofwaardig geklonken.
Feitelijk is het gewoon voor eigen gewin gaan. Moreel niets hoger dan speculeren met woningen.
toen er een in hoog catherijne zat, paar jaar geleden, stond er 2 keer per week een rij als ie openging..quote:Weggeefwinkels worden door 99,9% van de Nederlanders niet op prijs gesteld hoor.
heb ik nog nooit gemerkt. heb je een voorbeeld? ik heb kraakpanden en terreinen gezien op de meest afgelegen of lelijke plekken.quote:Ja, er is schaarste aan leegstand in de binnensteden... Maar een pand in de binnenstad zit zo vol. Er zijn ook gebieden waar je zelfs met een advertentie geen kraker geïnteresseerd krijgt.
beetje flauw. google is geduldig, ga zelf maar opzoeken wat dit alles precies inhoudt en als je dan concreet commentaar op iets hebt wat je zinloos vindt, hoor ik het graag.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:03 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Boe roepen bij kampen met illegalen bedoel je?
[..]
Waarvoor?
[..]
[..]
Wat bedoel je met daklozenwerk?
[..]
Een krakersvriendinnetje laten overnachten waarvan de vader een hekel heeft aan krakers is geen noodopvang.
[..]
Precies, aan andere krakers..
[..]
Die bouwen ze?
[..]
Wees eens concreet. Op welke structurele basis dragen ze bij aan de maatschappij?
Beetje flauw? Jij roept dat ze zoveel doen maar komt met loze kreten.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
beetje flauw. google is geduldig, ga zelf maar opzoeken wat dit alles precies inhoudt en als je dan concreet commentaar op iets hebt wat je zinloos vindt, hoor ik het graag.
Wat een enorm zwaktebod zeg deze post.quote:kan je er gelijk bijzetten wat jij persoonlijk doet als bijdrage aan de maatschappij.
lol... jij denkt dat als je mensen maar zoveel mogelijk laat opschrijven en uitleggen dat je dan wel een gaatje vind om een discussie te winnen. maar je komt zelf met niets.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:16 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Beetje flauw? Jij roept dat ze zoveel doen maar komt met loze kreten.
[..]
Wat een enorm zwaktebod zeg deze post.
In ieder land worden moorden gepleegd. Zullen we het verbod daarop dan ook maar afschaffen. Dan mag kraken weer toegestaan worden, want dat is voor huiseigenaren dan simpel op te lossen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:10 schreef pokkerdepok het volgende:
waren wel meer europese landen die het niet konden verbieden. en nog veel meer waar kraken gewoon toch gebeurde.
Ik zeg primair!quote:niet waar, de meest aftanse panden worden gekraakt en alleen opgegeven als het echt niet meer te redden is.
Wat een zotte gedachte dat je een recht zou hebben om op een specifieke plek te mogen wonen!quote:ja in de sahara is ook ruimte. alleen niet in de nederlandse grote steden. non-argument.
Zouden ze echt een marktconforme huur aanbieden? Dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk!quote:binnen de EU hebben alle inwoners recht om hier te wonen, net als zij. waarom niet er zelf in wonen, als je geen woning hebt? en als je huur betaald aan de eigenaar, dan heb je automatisch huurbescherming, dus dat wordt geweigerd door eigenaars. krakers bieden bij een kraak altijd aan huur te betalen, dat is een standaard stap in het 'kraakhandboek'.
0,1% van de Nederlanders is nog steeds een flink aantal mensen.quote:toen er een in hoog catherijne zat, paar jaar geleden, stond er 2 keer per week een rij als ie openging..
Zoek eens op Ganzendijk. Hebben ze iets van een kwart van de woningen gesloopt omdat er geen hond wenst te wonen. En zo zijn er meer dorpen, deze kwam in het nieuws omdat er plannen bestonden om ALLE woningen aldaar te slopen wegens gebrek aan belangstelling.quote:heb ik nog nooit gemerkt. heb je een voorbeeld? ik heb kraakpanden en terreinen gezien op de meest afgelegen of lelijke plekken.
Maar deze initiatieven kun je ook vanuit een huurwoning opstarten... En daar zit een beetje de non-validiteit van het argument.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:27 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lol... jij denkt dat als je mensen maar zoveel mogelijk laat opschrijven en uitleggen dat je dan wel een gaatje vind om een discussie te winnen. maar je komt zelf met niets.
voor de grap zal ik er een paar doen dan, okee? daklozenwerk betekend voedsel inzamelen bij supermarkten en groentewinkels, koken en dan uitdelen aan daklozen in de stad. vrijwillig.
goedkope keukens zijn restaurants in kraakpanden waar je goedkoop kan eten. vele kraakpanden in binnensteden hebben dat. iedereen kan daar eten, niet alleen krakers.
fondsenwerving voor culurele projecten, en andere organisaties die opstartgeld nodig hebben. het geld is een gift, geen lening.
noodopvang voor vrouwen die mishandeld worden door hun man, en weg moeten vluchten. de opvang gebeurt in utrecht onderandere in een (legaal) low-budget hotel dat vanuit de kraakscene is opgezet.
vluchtelingen begeleiden met steun, in rechtsgang en bij afwijzing, slaapplekken regelen, zorgen dat ze niet comleet rechteloos zijn.
moord is hetzelfde als kraken? je hebt ook mensen die zeggen waarom homohuwelijk, straks willen pedos en koeneneukers ook trouwen..quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
In ieder land worden moorden gepleegd. Zullen we het verbod daarop dan ook maar afschaffen. Dan mag kraken weer toegestaan worden, want dat is voor huiseigenaren dan simpel op te lossen.
okee..quote:Ik zeg primair!
heb jij als nederlander recht om in nederland te wonen?quote:Wat een zotte gedachte dat je een recht zou hebben om op een specifieke plek te mogen wonen!
gewoon , ze bieden aan huur te betalen of een huurovereenkomst af te sluiten. daar zijn regels voor, je kan een standaard huurcontract krijgen bij de gemeente waarop je de huurprijs kan berekenen. dus ja.quote:Zouden ze echt een marktconforme huur aanbieden? Dat heb ik nog nooit gehoord eigenlijk!
[..]
precies.quote:0,1% van de Nederlanders is nog steeds een flink aantal mensen.
[..]
zoek eens op ruigoord, halfweg. mini dorpje, helemaal gekraakt.quote:Zoek eens op Ganzendijk. Hebben ze iets van een kwart van de woningen gesloopt omdat er geen hond wenst te wonen. En zo zijn er meer dorpen, deze kwam in het nieuws omdat er plannen bestonden om ALLE woningen aldaar te slopen wegens gebrek aan belangstelling.
de kraakbeweging heeft ruimte en tijd om het ook werkelijk te doen. veel mensen werken zo in polaats van betaald werk, en met zn allen in een pand is het goedkoop leven.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar deze initiatieven kun je ook vanuit een huurwoning opstarten... En daar zit een beetje de non-validiteit van het argument.
Dat staat er niet, jij gebruikt als argument dat verbieden niet betekent dat het niet meer gebeurt. Nou, DUH! Dat geldt voor alles wat je wil verbieden.quote:
Nou, niet in mijn omgeving hoor... En pedos en koeienneukers mogen ook trouwen, alleen niet met kleine kinderen (omdat die nu eenmaal niet in staat zijn die afweging te maken) en niet met een koe (die ook niet haar mening kenbaar kan maken, al zou ik dat best toe willen staan voor diegenen die zo ver weg zijn dat ze met een koe willen trouwen... no harm done zou ik willen zeggen, als ze dan maar netjes zoals het hoort na het huwelijk geen seks meer hebbenquote:je hebt ook mensen die zeggen waarom homohuwelijk, straks willen pedos en koeneneukers ook trouwen..
Dat is weinig specifiek. En verder: ja, al kan ik het niet afdwingen. Bovendien is er voldoende woonruimte al is dat niet altijd exact waar je wil wonen.quote:heb jij als nederlander recht om in nederland te wonen?
Ik ken drie mensen die geconfronteerd zijn met krakers en die hebben dit aanbod niet gehad. Nou was het in 2 vd 3 gevallen een oostblokker, dus wellicht dat die het handboek niet kunnen lezen.quote:gewoon , ze bieden aan huur te betalen of een huurovereenkomst af te sluiten. daar zijn regels voor, je kan een standaard huurcontract krijgen bij de gemeente waarop je de huurprijs kan berekenen. dus ja.
Dus zo gewild is het niet.quote:precies.
Dus je bent langzaamaan ook aan het beseffen dat men woningen kraakt op leuke locaties.quote:zoek eens op ruigoord, halfweg. mini dorpje, helemaal gekraakt.
en rkaken is toch een plaatselijk iets meestal. in en om grote steden zal er meer bezet worden dan ver weg op het platteland, simpelweg omdat daar midner of geen woningnood is.
Dus ze zijn weldoeners met andermans geld. Nou, chapeau!quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:42 schreef pokkerdepok het volgende:
de kraakbeweging heeft ruimte en tijd om het ook werkelijk te doen. veel mensen werken zo in polaats van betaald werk, en met zn allen in een pand is het goedkoop leven.
Het is en blijft geen rechtvaardiging.quote:en of het ook anders kan doet er niet echt toe, het is gewoon een feit dat er vanuit de kraakbeweging veel wordt gedaan waar de maatschappij best wat aan heeft.
okee dna zeg ik dit; of kraken wel of niet mag, is meer een politieke keuze dan iets anders. dat rechts nu kraken heeft weten te verbieden, is dus voor krakers niet doorslaggevend om het wel of niet te doen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat staat er niet, jij gebruikt als argument dat verbieden niet betekent dat het niet meer gebeurt. Nou, DUH! Dat geldt voor alles wat je wil verbieden.
Het is dus een onzinnig argument.
[..]
ja homos mochten ook allang trouwen, alleen niet met een andere homo. :pquote:Nou, niet in mijn omgeving hoor... En pedos en koeienneukers mogen ook trouwen, alleen niet met kleine kinderen (omdat die nu eenmaal niet in staat zijn die afweging te maken) en niet met een koe (die ook niet haar mening kenbaar kan maken, al zou ik dat best toe willen staan voor diegenen die zo ver weg zijn dat ze met een koe willen trouwen... no harm done zou ik willen zeggen, als ze dan maar netjes zoals het hoort na het huwelijk geen seks meer hebben).
[..]
ik bedoel maar, je hebt wel degelijk recht om ergens te wonen waar je geboren bent.quote:Dat is weinig specifiek. En verder: ja, al kan ik het niet afdwingen. Bovendien is er voldoende woonruimte al is dat niet altijd exact waar je wil wonen.
[..]
okee misschine heb je gelijk, ik dacht eigenlijk aan kamerbewoning, bedenk ik nu.quote:Ik ken drie mensen die geconfronteerd zijn met krakers en die hebben dit aanbod niet gehad. Nou was het in 2 vd 3 gevallen een oostblokker, dus wellicht dat die het handboek niet kunnen lezen.
Puntensysteem werkt volgens mij niet boven een bepaalde grens, dus voor veel panden gaat dat niet op... Net even gecheckt en mijn woning haalt een veelvoud van het maximaal aantal punten waar de huur op kan worden gebaseerd.
Dus nee... dat leidt niet tot een marktconforme huur, laat staan in de binnenstad van Amsterdam!
[..]
als je 1 iemand helpt, is dat nog veel minder procent. maar wel nuttig.quote:Dus zo gewild is het niet.
[..]
heeft dus niks met leuk te maken, maar met vraag en aanbod. lijkt me logisch toch? een utrechtse kraker zal iets in de regio utrecht zoeken, net als ieder ander die aan utrecht gebonden is iets in de regio zal zoeken. maar dat kan dus ook ergens achter zeist zijn, een uur fietsen naar utrecht.quote:Dus je bent langzaamaan ook aan het beseffen dat men woningen kraakt op leuke locaties.
niet per se. het grootste deel van krakers werkt gewoon voor zn geld. alleen hoeven die geen autos en hypotheken en dure vakanties te hebben, dus dan misschien halve dagen of als zelfstandige of wat dan ook. er zijn er natuurlijk ook die uitkeringen hebben, ja. maar daar kom je nauwelijks meer mee weg tegenwoordig. dan wordt je gewoon aan het werk gezet.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dus ze zijn weldoeners met andermans geld. Nou, chapeau!
[..]
quote:Het is en blijft geen rechtvaardiging.
Joh.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:58 schreef pokkerdepok het volgende:
alleen hoeven die geen autos en hypotheken en dure vakanties te hebben,
waarom zou ik me nog inzetten voor een maatschappij waar je blijkbaar eigen rechter kunt spelen en een woning kan kraken.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
beetje flauw. google is geduldig, ga zelf maar opzoeken wat dit alles precies inhoudt en als je dan concreet commentaar op iets hebt wat je zinloos vindt, hoor ik het graag.
kan je er gelijk bijzetten wat jij persoonlijk doet als bijdrage aan de maatschappij.
wacht maar tot je een speculant naast je krijgt die de buurt laat verkrotten en zo jouw eigendom waardeloos maakt. dan snap je het misschien.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:15 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
waarom zou ik me nog inzetten voor een maatschappij waar je blijkbaar eigen rechter kunt spelen en een woning kan kraken.
Strikt genomen is het ook een politieke keuze om inbraak al dan niet te verbieden.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:55 schreef pokkerdepok het volgende:
okee dna zeg ik dit; of kraken wel of niet mag, is meer een politieke keuze dan iets anders. dat rechts nu kraken heeft weten te verbieden, is dus voor krakers niet doorslaggevend om het wel of niet te doen.
Jawel hoor. Een homosexuele man mocht met een homosexuele vrouw trouwen...quote:ja homos mochten ook allang trouwen, alleen niet met een andere homo. :p
Alleen dus niet specifiek. Wel binnen landsgrenzen, daarbuiten wordt het al weer lastiger.quote:ik bedoel maar, je hebt wel degelijk recht om ergens te wonen waar je geboren bent.
Ja, maar als je iemand eens helpt maakt dat niet dat je misdrijven mag plegen daarnaast.quote:als je 1 iemand helpt, is dat nog veel minder procent. maar wel nuttig.
Dan fiets je niet bepaald door...quote:heeft dus niks met leuk te maken, maar met vraag en aanbod. lijkt me logisch toch? een utrechtse kraker zal iets in de regio utrecht zoeken, net als ieder ander die aan utrecht gebonden is iets in de regio zal zoeken. maar dat kan dus ook ergens achter zeist zijn, een uur fietsen naar utrecht.
Jij zegt dat ze vanwege het geld wat ze uitsparen door te kraken liefdadig kunnen zijn. Dan ben je dat dus met andermans centen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 16:58 schreef pokkerdepok het volgende:
niet per se. het grootste deel van krakers werkt gewoon voor zn geld.
Nee, want je neemt niet 'andermans centen weg'quote:Op zondag 26 mei 2013 17:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze vanwege het geld wat ze uitsparen door te kraken liefdadig kunnen zijn. Dan ben je dat dus met andermans centen.
toch niet zo erg accepteerd dan hequote:Op zondag 26 mei 2013 17:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar feitelijk is het alom geaccepteerd dat kraken een onrechtmatige inbreuk is op het eigendomsrecht en daarom nimmer moet kunnen.
Ja toch, gewoon de idealisten eruit en het teruggeven aan een heuse criminele huisjesmelker.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 02:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is compleet van de ratten besnuffeld. Het gaat die krakers geen donder aan wat de eigenaar van die panden doet met zijn panden. Ze hebben gewoon op te rotten.
Dit soort zaken wordt al veel te lang getolereerd in Nederland. Het is goed dat de ME voortvarend optreedt. Oppakken, dat tuig. En flinke boetes of celstraffen graag.
Middellijk weldegelijk. Je steelt de vruchten (huur).quote:Op zondag 26 mei 2013 18:28 schreef Life2.0 het volgende:
Nee, want je neemt niet 'andermans centen weg'
geen huur zonder huurcontractquote:Op zondag 26 mei 2013 19:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Middellijk weldegelijk. Je steelt de vruchten (huur).
Wat ik geschreven heb staat in het geheel niet op gespannen voet met dat eigendom al dan niet een absoluut recht is, maar de mening dat eigendom geen absoluut recht is vind je verdomd vaak bij krakers. Verreweg de meeste juristen denken daar wezenlijk anders over. Dat lijkt mij echter ver buiten deze discussie vallen.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:30 schreef Life2.0 het volgende:
toch niet zo erg accepteerd dan he
dat ik jou nog moet vertellen dat eigendom niet absoluut is, nee, dat neem ik terugl; het verbaast mij niets
Nee, ik ben niet geïnteresseerd in jouw tunnelvisie.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:17 schreef Life2.0 het volgende:
geen huur zonder huurcontract
geen inkomsten zonder huur
moet ik verder gaan?
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:57 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Graag, en dan op de gemeenteraadsleden, rechters en de stromankoper die de zeer criminele huisjesmelker Wim Vloet alle medewerking verlenen.
Klinkklare onzin, het is niet absoluut, ik mag mijn huis niet in de fik steken, maar auto niet neerzetten waar ik wil, mijn kat niet levend villen of een tankstation in mijn garage beginnen, eigendom of niet.quote:Op zondag 26 mei 2013 19:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ik geschreven heb staat in het geheel niet op gespannen voet met dat eigendom al dan niet een absoluut recht is, maar de mening dat eigendom geen absoluut recht is vind je verdomd vaak bij krakers. Verreweg de meeste juristen denken daar wezenlijk anders over. Dat lijkt mij echter ver buiten deze discussie vallen.
noem jezelf dan geen jurist knulliequote:Op zondag 26 mei 2013 19:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet geïnteresseerd in jouw tunnelvisie.
dat is gewoon zelfbehoudquote:Op zaterdag 25 mei 2013 14:58 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
vluchtelingenwerk, fondsenwerving, non-profit organisaties, daklozenwerk, noodopvang bij gezinsgeweld, weggeefwinkels, goedkope keukens, te veel om op te noemen. bijna alles op vrijwillige basis.
Dat heeft echt helemaal niets te maken met de vraag of eigendom absoluut is (eigendomsrecht is vaak HET voorbeeld van een absoluut recht...).quote:Op zondag 26 mei 2013 20:05 schreef Life2.0 het volgende:
Klinkklare onzin, het is niet absoluut, ik mag mijn huis niet in de fik steken, maar auto niet neerzetten waar ik wil, mijn kat niet levend villen of een tankstation in mijn garage beginnen, eigendom of niet.
Ik denk dat geen enkele jurist in jouw tunnelvisie is geïnteresseerd eerlijk gezegd...quote:
Bronquote:Op zondag 26 mei 2013 20:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkele jurist in jouw tunnelvisie is geïnteresseerd eerlijk gezegd...
nee het is absoluut of nietquote:Op zondag 26 mei 2013 20:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat heeft echt helemaal niets te maken met de vraag of eigendom absoluut is (eigendomsrecht is vaak HET voorbeeld van een absoluut recht...).![]()
Echt, je hebt nog niet eens de klok horen luiden.
DS4.quote:
Je weet helemaal niet wat een absoluut recht is, zoveel is in ieder geval duidelijk.quote:
gossie, ben je boos omdat ik niet in je politiek praatjes trap?quote:Op zondag 26 mei 2013 21:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
DS4.
Maar dat zou je snappen als je werkende hersencellen had.
Nee, waarom? Ik moet heel hard om jouw falen lachen!quote:Op zondag 26 mei 2013 21:06 schreef Life2.0 het volgende:
gossie, ben je boos omdat ik niet in je politiek praatjes trap?
Oh was dat hetquote:Op zondag 26 mei 2013 21:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, waarom? Ik moet heel hard om jouw falen lachen!
Ik stem geen VVD en ook geen CDA. Toch vind ik dat krakers niet het recht hebben om andermans eigendom te bezetten alsof het van hun is. Mocht die huisjesmelker crimineel blijken, dan moet hij worden aangeklaagd en vervolgd. De man heeft verder het volste recht om met zijn eigendom, zijn pand, te doen wat hij wil.quote:Op zondag 26 mei 2013 18:58 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja toch, gewoon de idealisten eruit en het teruggeven aan een heuse criminele huisjesmelker.
De echte VOC-VVD-mentaliteit. Leve de criminele huisjesmelkers, stemt allen CDA of VVD.
ja of ga jij elke week boodschappen doen bij een krakerswinkelquote:
niet echt alom geaccepteerd. pas verboden zinds een paar jaren, en de burgemeester van utrecht zei gisteren nog dat ie niks tegen kraken heeft.quote:Op zondag 26 mei 2013 17:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Strikt genomen is het ook een politieke keuze om inbraak al dan niet te verbieden.
Maar feitelijk is het alom geaccepteerd dat kraken een onrechtmatige inbreuk is op het eigendomsrecht en daarom nimmer moet kunnen.
[..]
precies.quote:Jawel hoor. Een homosexuele man mocht met een homosexuele vrouw trouwen...
[..]
we hadden het over regio's, voor huurwoningen mage je binnen je eigen regio zoeken. mensen uit andere regio's moeten economische binding aantonen. dus dan heb je als utrechter meer recht heir te wonen dan iemand anders.quote:Alleen dus niet specifiek. Wel binnen landsgrenzen, daarbuiten wordt het al weer lastiger.
[..]
maar je doet wel nuttig werk dan. dus kan je niet zeggen dat kraken alleen eigenbelang dient. en of het een misdrijf is, daar verschillen we van mening over. officieel wel, nu.quote:Ja, maar als je iemand eens helpt maakt dat niet dat je misdrijven mag plegen daarnaast.
[..]
alsof forensen stromen geen probleem in nederland zijn? als heel veel utrechters gewoon in utrecht willen wonen, dan moet dat kunnen lijkt me. de grote steden zijn economische centra in het land.quote:Dan fiets je niet bepaald door...
Maar waarom moet het in Zeist zijn? Ga lekker op een uurtje treinen wonen. Ruimte zat.
je kan ook een paar dagen per week werken. in een kraakpand leven is goedkoop..quote:Op zondag 26 mei 2013 17:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze vanwege het geld wat ze uitsparen door te kraken liefdadig kunnen zijn. Dan ben je dat dus met andermans centen.
er maken een hoop mensen gebruik van hun diensten die zelf helemaal niet kraken.quote:Op maandag 27 mei 2013 00:15 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
ja of ga jij elke week boodschappen doen bij een krakerswinkel
dat zijn gewoon krakers en daklozen zelf
Ah, eerlijk alles samen delen ook al is het je bezit. Nee dat werkt geweldig.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 11:47 schreef NomanIW het volgende:
Maar ik vind het eigendomsargument slechts geldig zolang de eigenaar zijn bezit aanwendt voor de doeleinden waarvoor het bestemd is.
Dat is waar, die financieel aan de grond zittende dakloze heeft nog het respect om van andermans eigendom af te blijven. Krakers hebben het respect en besef niet dat ze met hun klauwen van andermans spul af moeten blijven.quote:Op maandag 27 mei 2013 00:25 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
er maken een hoop mensen gebruik van hun diensten die zelf helemaal niet kraken.
een dakloze is niet hetzelfde als een kraker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |