abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126959945
Ik ben bijna klaar met mijn studie. Iets waar je 4 jaar lang naar toe aan het werken bent en volgende maand is het zover. Dan ben ik helemaal klaar. Ik mag trots zijn op de cijfers die ik heb behaald en heb het altijd erg naar mijn zin gehad op deze school. Nu het eenmaal zover is vind ik het helemaal niet leuk :{ Eigenlijk vind ik het superjammer dat het straks klaar is. Ik merk nu al dat ik in een zwart gat aan het raken ben. En het perspectief op een baan is momenteel heel erg slecht...

Ik ga het gewoon heel erg missen. Met z'n allen in zo'n lokaal zitten, geintjes met elkaar uithalen en een beetje luisteren naar wat de docent te vertellen heeft. Tijdens tussenuren kaarten, tafelvoetballen en de stad in. De ene dag tot 5 uur school en de volgende dag maar tot 11 uur. Wat verslagen en toetsen maken en richting de deadline werken. Dan een weekje niks en weer aan het werk, lekker met z'n allen op school. Leerzaam en tegelijkertijd een superheerlijke sfeer.

Dat is straks klaar, en dan? Werk is er niet. Gelukkig heb ik nog wel wat tijdelijks voor in de zomer. Dit kutgevoel is iets waarvan ik wist dat het zou komen, maar hoe ik mij erop moest voorbereiden wist ik niet. En al die sociale contacten? Ik zag school ook als een sociale aangelegenheid. Hoewel ik al 2 maanden geen les meer heb, ga ik er nog graag heen om samen met studievrienden aan mijn afstudeeronderzoek te werken. Nu heb ik er best veel vertrouwen in dat ik deze vrienden na de studie nog zie (er zijn er 2 waarmee ik echt een goede band heb opgebouwd). Maar het feit dat ik het fijne gevoel van naar school gaan straks moet missen, vind ik beangstigend. En dan spreek je ineens een stuk minder mensen waarvan het eerst normaal was dat je ze dagelijks sprak.

Ik heb het idee dat ik buiten school om te weinig sociale contacten heb om dit op te vangen. Ik vind dat echt erg en daardoor raak ik de laatste tijd soms het geloof in mezelf kwijt. Het gevoel dat iedereen doorgaat en dat ik in mijn eentje achterblijf. Dat is moeilijk om mee om te gaan. Terwijl ik er op andere momenten juist wel weer vertrouwen in heb. Het feit dat je eigenlijk blij moet zijn met je diploma staat haaks op wat ik zelf ervaar... En dan vraag ik me af of ik dit allemaal wel wil ;(

Ik ga doorstuderen, maar volgend jaar. En ik heb best ambities voor in de toekomst. En ik heb best vrienden en vriendinnen waar ik op kan bouwen. Maar dat is bijna allemaal via de studie. Ik zal een stuk minder mensen ontmoeten en spreken vanaf komende maand en dat voelt zo kut. En alleen al zijn op die school vind ik fijn, of de busrit er naartoe. Ik weet niet of het dom klinkt maar het zijn ook allemaal van die kleine dingen die ik ga missen.

En het ene moment is het vertrouwen in mezelf er wel en zie ik de toekomst best rooskleurig in. Maar aan de andere kant juist helemaal niet. Dat contrast tussen zwart en wit is zo groot. Is dit herkenbaar? Wat kan ik hieraan doen ;(
pi_126959999
Heb je hbo gedaan?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_126960046
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 19:48 schreef Seam het volgende:
Heb je hbo gedaan?
Ja ik doe HBO.
pi_126960270
Wel herkenbaar, kan me het sentiment ook nog wel herinneren.

Maar; ga gewoon werken. Niet helemaal match met je opleiding? Welkom in de grote mensenwereld :)

Daar leer je andere, nieuwe mensen kennen. Geintjes uithalen doe je op werkplekken ook wel.

En nee, het wordt nooit meer zo leuk als het was, anderzijds ga je ook hele nieuwe uitdagingen, overwinningen en verliezen meemaken.

Je wordt oud :7
Seculier-Fundamentalistisch
  vrijdag 24 mei 2013 @ 19:55:11 #5
244933 trovey
Nachtoele
pi_126960291
Je kunt nou eenmaal niet je hele leven student zijn. :P Gewoon weer gaan opbouwen maar dan een beetje anders. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_126960346
Het speelkwartier is over. Werken met je luie reet en brood op de plank brengen.
Leest een hoop, post een beetje.
pi_126960457
Misschien in hyperspeed gaan en proberen er nog uit te komen, anders hopen dat je in een ander universum komt ofzo waar je een leuk leven hebt.
pi_126960658
Als ik zo de eerste reacties lees is het meer een kwestie van je eroverheen zetten en ouder worden... alleen ik heb het idee dat ik nog lang niet klaar ben voor de arbeidsmarkt. Buiten dat momenteel de arbeidsmarkt ook niet klaar is voor mij (geen werk). Het leven als student bevalt me prima en ik weet zeker dat ik de universiteit aankan. Ik wil alles eruit halen wat erin zit dus dat doe ik ook. Maar dat is pas volgend jaar.

Het is alleen ook meer het hele gebeuren van sociale contacten er omheen. Dat wordt gewoon minder en ik hou er erg van mensen om me heen te hebben. Ik ben bang dat ik echt gek wordt en geïsoleerd raak :{
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:04:08 #9
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_126960697
O+ Gelukkig heb je altijd je lieve mama nog die een heerlijk bord eten voor je klaar heeft staan als je thuiskomt. O+
pindazakje
pi_126960763
dit topic is voor nerds
pi_126960790
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:03 schreef Klaas_Baas het volgende:

Het is alleen ook meer het hele gebeuren van sociale contacten er omheen. Dat wordt gewoon minder en ik hou er erg van mensen om me heen te hebben. Ik ben bang dat ik echt gek wordt en geïsoleerd raak :{
Tenzij jij gestudeerd hebt voor vuurtorenwachter op de noordpool zit dat wel goed ;)
pi_126960829
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:05 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Tenzij jij gestudeerd hebt voor vuurtorenwachter op de noordpool zit dat wel goed ;)
stom
pi_126960881
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:06 schreef winkelwagenworstje het volgende:

[..]

stom
Eens. Ook niet mijn favoriete studie ;)
pi_126960976
Zet je studiecarrière voort op een universiteit?
pi_126961050
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:05 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo. Maar ik denk toch dat het anders is omdat je niet meer perse met mensen van je eigen leeftijd omgaat? Studenten onderling dat is toch een bepaalde binding. Vorig jaar had ik een hele leuke stage en merkte ik daar niet zoveel van. Maar volgens mij was dat meer een uitzondering
pi_126961051
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:09 schreef Wokkel1982 het volgende:
nee voort in je kont
pi_126961237
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:09 schreef Wokkel1982 het volgende:
Dat is wel mijn plan, maar ik ga eerst een jaar geld verdienen.
pi_126961275
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:10 schreef Klaas_Baas het volgende:

[..]

Ja dat is ook wel weer zo. Maar ik denk toch dat het anders is omdat je niet meer perse met mensen van je eigen leeftijd omgaat? Studenten onderling dat is toch een bepaalde binding. Vorig jaar had ik een hele leuke stage en merkte ik daar niet zoveel van. Maar volgens mij was dat meer een uitzondering
Andersom, eigenlijk :)

Ik heb de beste vrienden aan collega's overgehouden, waar ik zeker in mijn studententijd nooit banden mee op had gebouwd. Want initieel leken een hoop van die mensen me helemaal niet te liggen.

Tot je ze beter leert kennen, want op je werk moet je. ;)
pi_126961538
meld je aan bij sportclubs, wordt overal lid van enz
pi_126962407
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:10 schreef winkelwagenworstje het volgende:

[..]

nee voort in je kont
:')
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:42:23 #21
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_126962496
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:14 schreef Klaas_Baas het volgende:

[..]

Dat is wel mijn plan, maar ik ga eerst een jaar geld verdienen.
Goed idee man; zo zonder kansen op de arbeidsmarkt!
Frysk bloed tsjoch op!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 20:53:08 #22
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_126963107
Ik ben eind maart ook afgestudeerd en ben blij dat ik daar vanaf ben.
Gelukkig meteen werk gevonden en daar heb ik het erg naar mijn zin.
Waarom zou je sociale leven ophouden als je werkt? Je kunt ontzettend leuke collega's hebben en evengoed veel lol hebben.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_126963734
Hahaha!
Grow up :{w
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:12:08 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_126982701
Het pessimisme is terecht imo. Al hangt het natuurlijk ook sterk af van je werkomgeving en collega's. Dat kan supersaai zijn maar ook redelijk tof. Echter, zoals het was op je studie gaat het niet meer worden. Mensen worden steeds analer en gefocuseerd op hypotheken en kinderen. En werken is ook een stuk minder vrijblijvend dan studeren/ school.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 25 mei 2013 @ 13:16:45 #25
244933 trovey
Nachtoele
pi_126982888
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:10 schreef Klaas_Baas het volgende:

[..]

Je kunt ook met mensen die niet van je eigen leeftijd zijn prima vriendschappen opbouwen hoor. :') Het leven bestaat niet compleet uit de hele nacht doorhalen en je constant klemzuipen....wat je je toch dan niet meer constant kan veroorloven. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_160471375
Hoe gaat het nu met je TS? Heb je nieuwe sociale contacten opgebouwd? Is het 'ouder' worden iets waar je erg tegenop ziet?
pi_160475135
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:42 schreef Deezertje het volgende:
Hoe gaat het nu met je TS? Heb je nieuwe sociale contacten opgebouwd? Is het 'ouder' worden iets waar je erg tegenop ziet?
Dude... het tijd/ruimte-continuüm plengde net tranen vanwege deze kick.
Waar vindt je de tijd om half FOK! zo systematisch door te akkeren op dingen die zelfs maar het kleinste raakvlak met jou hebben? :X
pi_160476203
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 20:20 schreef Sport_Life het volgende:
meld je aan bij sportclubs, wordt overal lid van enz
Standaard advies in R&P _O-
pi_160476755
Ja TS, als je afstudeert moet je opeens werken. Arbeiten. Heel ander leven is dat opeens. Niet meer zuipen en feesten (niet meer zo extreem veel als voorheen althans), maar 40 uur per week je ziel aan de duivel verkopen, the dark side of the force. Mijn tip: kies een baan die je leuk vindt. Weet je niet of je je baan leuk gaat vinden, kies hem dan toch: je kan altijd weer een andere baan zoeken. Voel je daar ook vooral niet schuldig over. Stap over die drempel, spring in dat diepe, waag die sprong.
pi_160477443
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:42 schreef Deezertje het volgende:
quote:
laatste bezoek:1016 dagen, 8 uur geleden.
Die gast is op wereldreis, neukt zich rond op zijn studentenvereniging, heeft zich toch maar voor de trein gegooid of is nu fanatiek Facebook gebruiker, maar hoe dan ook...

Hij post al jaren niet meer :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_160516262
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 22:30 schreef thabit het volgende:
Ja TS, als je afstudeert moet je opeens werken. Arbeiten. Heel ander leven is dat opeens. Niet meer zuipen en feesten (niet meer zo extreem veel als voorheen althans), maar 40 uur per week je ziel aan de duivel verkopen, the dark side of the force. Mijn tip: kies een baan die je leuk vindt. Weet je niet of je je baan leuk gaat vinden, kies hem dan toch: je kan altijd weer een andere baan zoeken. Voel je daar ook vooral niet schuldig over. Stap over die drempel, spring in dat diepe, waag die sprong.
En alsof je nog tijd hebt voor sociale contacten als je 40 uur per week werkt.
Je mag blij zijn als je om 19u suf om de bank kan zitten om om 22u weer naar bed te gaan.
De volgende ochtend weer naar je werk en weer blij zijn als het 17u is zodat je weer naar huis kan gaan om.........
5 Ferrari's op videoband!
pi_160522715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 14:05 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

En alsof je nog tijd hebt voor sociale contacten als je 40 uur per week werkt.
Je mag blij zijn als je om 19u suf om de bank kan zitten om om 22u weer naar bed te gaan.
De volgende ochtend weer naar je werk en weer blij zijn als het 17u is zodat je weer naar huis kan gaan om.........
Wacht maar tot je kinderen krijgt.
pi_160534706
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:33 schreef thabit het volgende:

[..]

Wacht maar tot je kleinkinderen krijgt! Dan is je leven echt bijna voorbij! :o
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_160535337
Het is eenzaamheid. Jongeren voelen zich snel eenzaam bij werkeloosheid en/of geen relatie hebben. Het is heel normaal dat je dit voelt op een moment dat je leven gaat veranderden. Het is lijkt mij een van de moeilijkste fases in je leven om de overstap van student naar arbeider te maken. Het is een kwestie van wennen. Als jij straks 8 uren op een dag gaat maken en dat vijf dagen in de week, dan word je daar wel volwassen van. ;)
En voor dat jaar dat je moet wachten zou ik zeggen, doe een bezoek aan je moeder, vrienden of zoek een vriendin. Genoeg manieren om je uit dit gevoel te halen. Geef het tijd.
pi_160535348
Wat een afsluiting.

Nouja, ik herken dit wel een beetje ;(
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_160535438
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 18:33 schreef thabit het volgende:

[..]

Maar kinderen krijgen is een keuze, niet verplicht je om je voort te planten.
  woensdag 9 maart 2016 @ 08:05:58 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160535755
Nee, deze kick levert niks op.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')