Screenshots gejat van Tweakersquote:Het Poolse Techland werkt voor Warner Bros. Interactive aan Dying Light, een first-person action survival game die geïnspireerd lijkt op The Walking Dead. De game verschijnt in 2014 voor Windows, en voor de Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 en PlayStation 4.
Uitgever Warner Bros. Interactive noemt het woord 'zombie' niet in de aankondiging van Dying Light. In de game van het Poolse Techland strijdt de speler tegen 'infected', die slachtoffer zijn van een niet nader omschreven 'outbreak'. Spelers bewegen door een open spelwereld, op zoek naar al evenmin omschreven 'voorraden', die ze nodig hebben om te overleven. Op basis van diezelfde voorraden kunnen spelers wapens maken om zich te verdedigen tegen het groeiende aantal infected.
Het spel kent een dag- en nachtcyclus. Overdag is het relatief veilig en kunnen spelers op zoek naar voorraden. 's Nachts zijn de infected veel actiever en is het raadzaam om beschutting te zoeken. De game is de eerste samenwerking tussen Warner en Techland. De studio is vooral bekend van de Call of Juarez-games, die het maakte voor Ubisoft, en de Dead Island-games, die het afleverde voor Deep Silver. Ook in de Dead Island-games vecht de speler tegen geïnfecteerde tegenstanders.
De enige zombiespellen die ik nog zou willen zien zijn die erg gefocused zijn op survivalen, voedsel verzamelen, barricades bouwen, zombies vermijden in plaats van te doden.quote:
No More Room In Hell is een goede mod, Left 4 Dead, Killing Floor, etc etc.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De enige zombiespellen die ik nog zou willen zien zijn die erg gefocused zijn op survivalen, voedsel verzamelen, barricades bouwen, zombies vermijden in plaats van te doden.
Meer een Dead Island ripoff.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
DayZ-Ripoff met betere graphics. Ziet er goed uit.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:20 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Meer een Dead Island ripoff.
DayZ is meer een survivalzombiesimulator.
Beter laat dan nooit: Stay of Decay wat voor je?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De enige zombiespellen die ik nog zou willen zien zijn die erg gefocused zijn op survivalen, voedsel verzamelen, barricades bouwen, zombies vermijden in plaats van te doden.
Ik ookquote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De enige zombiespellen die ik nog zou willen zien zijn die erg gefocused zijn op survivalen, voedsel verzamelen, barricades bouwen, zombies vermijden in plaats van te doden.
Had Dead State in early acces gespeeld. Was toen wel tof. Reviews zeiden dat het wel een goed spel is maar buggy. Nu al een tijdje uit dus hopelijk geen bugs meer. Ga morgen eraan beginnen waarschijnlijk.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik ookMaar alle spellen met dat concept zijn echt allemaal keihard aan het falen door pauper ontwikkelaars.
Geinig maar repetitief.quote:Op zondag 25 januari 2015 10:40 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit: Stay of Decay wat voor je?
True, maar dat is met veel "zombie"-games. Ik denk dat je er niet aan ontkomt in de setting die jij voor ogen hebt. Surviven is nu eenmaal repetitief.quote:
Klopt wel, maar SoD vind ik écht repititititatiefquote:Op zondag 25 januari 2015 18:24 schreef maniack28 het volgende:
[..]
True, maar dat is met veel "zombie"-games. Ik denk dat je er niet aan ontkomt in de setting die jij voor ogen hebt. Surviven is nu eenmaal repetitief.
Hoe bedoel je replay value?quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:29 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Heb een uurtje of 10 erin zitten, is echt vet.
Alleen in de nacht raak ik soms in paniek als ik soms toch word betrapt door die gekke snelle zombies
Dat muziekje plus als je geluid hoog staat nog eens dat gekrijs gecombineerd met dat je snel op je radar moet kijken voor een safe house en nog eens goed overal moet op kunnen springen.
Wel vetalleen ben bang dat er geen replay value in zit (behalve dan het opnieuw spelen met een andere build of zo?.
Als je het uitspeelt.quote:
Is er ook nog een multiplayer?quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:31 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Als je het uitspeelt.
Denk dat het toch iets heeft van maar een keer spelen en side quests doen en dan heb je het wel gezien (denk ik).
Al heb ik de co-op en multiplayer nog niet gedaan dus weet niet hoe dat is.
Hoe is de matchmaking/connectie?quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:09 schreef 7nightwing7 het volgende:
Co-op brengt ook nieuwe quests met zich mee. De multiplayer is ook uitdagend.
Loopt bij mij wel soepel (Ps4).quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hoe is de matchmaking/connectie?
Hopelijk niet zo'n ramp net zoals bij Dead Island
Ik heb het spel nu 3 uurtjes gespeeld en kan ook niet anders concluderen dan dat het een iets verbeterde versie van Dead Island is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:14 schreef 2dope het volgende:
Ik was redelijk enthousiast, maar zag laatst weer een gameplayfilmpje van 20 minuten waarin een dude een beetje random dingen aan het doen was. Zag er qua combat toch wel heel erg houterig/stroperig uit, net als Dead Island (vond dat wel een vermakelijke game, maar die physics (engine) is echt tyfuspauper). Opzich wel logisch aangezien het van dezelfde ontwikkelaar is.
Goed (en jammer) om te lezen. Komt aardig overeen met wat ik had verwacht. Ik ben helemaal niet anti zombie-games of 'zombie-moe', maar omdat het zo'n veelvoorkomend thema is moet het wel goed uitgewerkt zijn of een uniek tintje hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb het spel nu 3 uurtjes gespeeld en kan ook niet anders concluderen dan dat het een iets verbeterde versie van Dead Island is.
Het verhaal is zo voorspelbaar als een disneyfilm en de karakters net zo diepgaand en veelzijdig als een gemiddelde hollywoodproductie, dus daarvoor hoef je het niet te doen. De gameplay is hoogstens middelmatig te noemen en heeft nog steeds last van dezelfde problemen die Dead Island had. De stad waarin je rond rent is in mijn ogen (voor zover ik heb kunnen ontdekken in die paar uurtjes) zelfs een downgrade ten opzichte van de dead island games.
Fijn voor de mensen die hier wel van kunnen genieten maar voor mij is het allemaal te standaard en te ongeïnspireerd. Als het verhaal dan ook nog eens niets anders doet dan dingen die al duizenden keren eerder en beter gedaan is dat genoeg om een directe uninstall te verantwoorden.
3/10
Ik ben zelf, ondanks alle terugslagen die we gehad hadden de afgelopen jaren (quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Goed (en jammer) om te lezen. Komt aardig overeen met wat ik had verwacht. Ik ben helemaal niet anti zombie-games of 'zombie-moe', maar omdat het zo'n veelvoorkomend thema is moet het wel goed uitgewerkt zijn of een uniek tintje hebben.
Het parcour-idee is 'fijn' als in dat je een stuk vrijer rond kan huppelen dan in het relatief houterige dead island. Verder hoef je je er inderdaad niet veel bij voor te stellen, de parcour die je doet is vaak meer een platform-game te noemen dan een mirror's edge-achtige aangelegenheid.quote:Het parcour-idee sprak me in eerste instantie aan maar is ook niet een echte gamechanger heb ik 't idee. De eerste paar trailers leken erg veelbelovend (as usual) maar naarmate er meer gameplaybeelden uitlekten werd ik steeds skeptischer. Het is in ieder gelukkig geval geen day one-aankoop geworden
Ik verwachtte niet dat er zoveel van die gemuteerde zombies waren. Rende, al knipperend met dat UV ding, in paniek richting de safe zone. Niet achterom gekekenquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:18 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Idd, niet goed voor je rikketik
Haha, ik wel, moest nog wennen aan de controls en faalde toen. Was wel spectaculair.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:23 schreef SevD het volgende:
[..]
Ik verwachtte niet dat er zoveel van die gemuteerde zombies waren. Rende, al knipperend met dat UV ding, in paniek richting de safe zone. Niet achterom gekeken
Tot ze je weer opnieuw spotten toch ?quote:Op donderdag 29 januari 2015 06:35 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Haha, ik wel, moest nog wennen aan de controls en faalde toen. Was wel spectaculair.
Minpuntje vind ik de safepoints. Je spanwed gewoon opnieuw in de dichtstbijzijnde, maar wel met alles wat je opgepikt hebt (of kwijt bent geraakt, denk aan wapens) in de tussentijd. Ik had liever een echte safepoint gezien, niet een respawn point. Doodgaan betekent nu dan ook dat je bijv. geen volotiles meer achter je aan hebt lopen na de eerste keer in het donker.
Ja, maar ik vind het kut dat je spawned in een safe house. Ik wil die ontsnapping volbrengenquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:00 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Tot ze je weer opnieuw spotten toch ?
Dit. Meerdere malen strak van de adrenaline. En vooral niet achterom kijkenquote:
Nice, eerst volledig fucked, dan 1x dood en OP as fuck... Dan zou ik meteen klaar ermee zijn denk ik.quote:Op maandag 2 februari 2015 14:49 schreef Vault-Boy het volgende:
Damn leuke game bug dit:
Begint op 3:10
Hier ook hoor. Ik heb de game niet, maar als dit mij zou gebeuren dan was ik er ook echt meteen klaar mee. Vind nog knap dat die gast gewoon doorgaat. Kijk kleine bugs vind ik niet zo erg hoor in games, maar dit soort bugs zijn wel echt brekend voor de gamequote:Op maandag 2 februari 2015 15:35 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nice, eerst volledig fucked, dan 1x dood en OP as fuck... Dan zou ik meteen klaar ermee zijn denk ik.
Dat is dus die bug die die gast ook in bovenstaande video heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:03 schreef Mothzor het volgende:
@#%&*%#@& !!!!
Alle progress kwijt, behalve missions
ff 20+ uur down the drain
Op zelfde punt als die gast in de video, 22% story progress.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:27 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dat is dus die bug die die gast ook in bovenstaande video heeft.
Wanneer gebeurde het jou precies dan? Welk level? Damn wel een erge bug hoor.
Hoeveel uur heb je er nu inzitten?quote:Op zondag 8 februari 2015 12:35 schreef DeeCruise het volgende:
Halverwege storyline, nieuwe map. Lijkt op oud Europa, asassins creed met zombies. Nice!
Uurtje of 25 gok ik? Wel alle sidequests gedaan so far, en speel regelmatig met 2 vrienden samen waardoor je een quest wel eens dubbel doet afhankelijk van bij wie je joined.quote:
Je bedoelt co-op? In dat geval eens met je post behalve over het dood gaan, dat is lulkoek. Ik ben nog steeds ergens tussen de 750 en 5000 survival points kwijt als ik sterf, ongeacht hoeveel man er in de game zitten.quote:Op zondag 8 februari 2015 18:29 schreef donald_dick het volgende:
Mocht je nog snel willen levelen, dan moet je gewoon online spelen. Dood gaan kost dan geen Survivor points en als iemand anders zombies neerhakt krijg je daar ook nog punten voor. Lood wordt gedeeld, dus iedereen krijgt hetzelfde.
Wat ook naatje is, is dat je zoveel meer XP krijgt als je een omgevingskill maakt. Schop dus zo vaak mogelijk een zombie in spikes of vuur
Ik krijg geen melding dat er punten zijn afgetrokken. Dat krijg ik wel als ik offline speel. Het zou een potje lame zijn als er toch punten worden afgetrokken zonder dat dit gemeld wordt.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:07 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Je bedoelt co-op? In dat geval eens met je post behalve over het dood gaan, dat is lulkoek. Ik ben nog steeds ergens tussen de 750 en 5000 survival points kwijt als ik sterf, ongeacht hoeveel man er in de game zitten.
Vind ik erg vreemd. Ik krijg precies dezelfde melding in co op als in sp op de pc. Zou ook raar zijn, dan wordt je nl gestimuleerd om compleet roekeloos te spelen aangezien je toch niks verliest als je doodgaat. Hell, waarom wegrennen snachts? Doodgaan = respawn in safe zone, scheelt een stuk rennen ook nog. Ik denk echt dat er iets mis is bij jouw game tbhquote:Op maandag 9 februari 2015 11:27 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik krijg geen melding dat er punten zijn afgetrokken. Dat krijg ik wel als ik offline speel. Het zou een potje lame zijn als er toch punten worden afgetrokken zonder dat dit gemeld wordt.
Dan zit je nog in de begin fase.quote:Op maandag 9 februari 2015 09:50 schreef geblokkeerd het volgende:
Heel leuk spel (tot nu toe), vooral adembenemend mooi, zo ff een flinke hdmi kabel halen voor de pc en dan gamen op tv, xone & ps4 eat your heart out.
Minpunt is wel dat van dag tot nacht niet echt verloopt maar slechts bij het halen van een missie. En dan je dus niet kan slapen wanneer je wilt.
Het is lang geleden dat ik de lampen uitdeed voor een spel.
Ja klopt, gisteren deed ik een nieuwe missie en toen veranderde de cyclus wel.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:12 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Dan zit je nog in de begin fase.
Na een missie of 5 krijg je de dag/nacht cyclus en word de game nog beter!
Nope.. Guns zijn echt useless in deze game. Zelf bijna max level (alleen agility pas op 20, rest maxxed out) en gebruik alleen guns bij missies waarin je tegen scavengers vecht. Buiten trekt het gewoon teveel aandacht, en doet amper damage.quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:19 schreef geblokkeerd het volgende:
[..]
? Heb je dan meer wapens direct ter beschikking, zoals pistolen?
Ik heb gisteren 1 pistool gevonden en een m16 of zoiets, met het pistool kon ik met 1 shot op het hoofd een zombie 'onthoofden'. Met de m16 weinig ervaring, zo door de kogels heen. Vind het geluid wel wat tegenvallen in vergelijk met de rest van de geluidseffecten, klinkt niet echt indrukwekkend.quote:Op woensdag 11 februari 2015 10:27 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nope.. Guns zijn echt useless in deze game. Zelf bijna max level (alleen agility pas op 20, rest maxxed out) en gebruik alleen guns bij missies waarin je tegen scavengers vecht. Buiten trekt het gewoon teveel aandacht, en doet amper damage.
Ter illustratie: assault rifle nog steeds 184 damage per kogel, mijn machete doet momenteel 1864 damage met 1 hit.
Eens met molotovs, groepje van 3 bandits = 1 molotov en 15 seconden wachten en tadaa 5000 survival points... Maar al met al een zeer vermakelijke gamequote:Op woensdag 11 februari 2015 11:38 schreef geblokkeerd het volgende:
[..]
Ik heb gisteren 1 pistool gevonden en een m16 of zoiets, met het pistool kon ik met 1 shot op het hoofd een zombie 'onthoofden'. Met de m16 weinig ervaring, zo door de kogels heen. Vind het geluid wel wat tegenvallen in vergelijk met de rest van de geluidseffecten, klinkt niet echt indrukwekkend.
Ander minpuntje vind ik steeds het laden als je de tower in moet en dan die harde stem die wat over de missie zegt. Ik heb namelijk de stemmen en sfx 50% lager gezet zodat ik wat meer van de muziek kan genieten, echter in de laad-scenes praat de persoon met 100% volume, beetje irritant.
Ook vreemd dat alle 'containers' zoals kasten en auto's na elke missie weer gevuld zijn, doet een beetje af aan de ervaring, maakt het wat nep. (niet dat een zombie game echt kan zijn, tenzij je in een buurt woont waar veel bathsalt wordt gebruikt)
Molotovcocktails zijn wel te makkelijk eigenlijk bij het uitschakelen van enemy & zombies, gebruik ze aan de lopende band en meestal met succes zodat ik nauwelijks hoef te vechten.
Ik kreeg een level 2 ontsnapping achievement terwijl ik dood gingquote:Op donderdag 29 januari 2015 20:30 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind het kut dat je spawned in een safe house. Ik wil die ontsnapping volbrengen
Zaklamp!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:56 schreef Wiebeldak het volgende:
Leuk spel. Ben er vandaag aan begonnen maar wat zijn die nachten vervelend omdat ik gestrest raak als ik niet op tijd een safe point kan vinden omdat ik totaal geen klootzak voor ogen zie. Dan raak ik in paniek als zo'n snelle achter mij aankomt.
De dropkick is ook humor, sprintje trekken op een dak en dan een zombie 6 verdiepingen lager en 50 meter verder dropkicken in zijn gezicht. Heerlijkquote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:26 schreef Divje het volgende:
[..]
Zaklamp!
En later die grappling hook, damn geniaal dat ding
De Katana is ook fijn trouwensen die finishing move om die zombie's hun kop kapot te trappen.
Op zo'n 3 of 4 hoog huisje gaan staan en wat granaten rond strooien, om daarna die Virals met 1 finishing move naar beneden te schoppen. Kan er geen genoeg van krijgen![]()
Heb lekker lopen glitchen bekijk het maarquote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:26 schreef Divje het volgende:
[..]
Zaklamp!
En later die grappling hook, damn geniaal dat ding
De Katana is ook fijn trouwensen die finishing move om die zombie's hun kop kapot te trappen.
Op zo'n 3 of 4 hoog huisje gaan staan en wat granaten rond strooien, om daarna die Virals met 1 finishing move naar beneden te schoppen. Kan er geen genoeg van krijgen![]()
Dit bedoel je met zombies van het dak schoppen. Deze vloog zo hard dat ik het moest opnemen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 21:26 schreef Divje het volgende:
[..]
Zaklamp!
En later die grappling hook, damn geniaal dat ding
De Katana is ook fijn trouwensen die finishing move om die zombie's hun kop kapot te trappen.
Op zo'n 3 of 4 hoog huisje gaan staan en wat granaten rond strooien, om daarna die Virals met 1 finishing move naar beneden te schoppen. Kan er geen genoeg van krijgen![]()
Hetzelfde.. vriendjes worden? Koekenbakker28quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:12 schreef Ruif het volgende:
Hahaha, nice:). Ik vind dit echt een supergaaf spel. Ik was niet echt fan van zombiegames, maar omdat er zo weinig leuke games aan kwamen, heb ik Dying Light meegenomen. Ziet er (PS4) zeer fijn uit en is rustgevend en verslavend tegelijkertijd. En de avonden zijn gewoon geniaal. Headset op geluid keihard en dan elke keer weer schrikken als zo'n snelle baas achter je aankomt. Multiplayer nog niet gedaan. Is dat leuk met onbekenden? Ik heb geen vrienden die Dying Light hebben. Vaak is het met onbekenden een beetje saai:( Wat zijn jullie ervaringen?
Veel meer. Ik heb alle side missions in de slums gedaan voordat ik verder ging en daarna hou je er maar een stuk of 8 over in Old town.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:29 schreef janrad het volgende:
Volgens mij zitten er veel meer side misslons in de slums dan in Old Town. Meer mensen die indruk ?
Echt jammer, ik vind Old town echt geniaal gemaakt en dan zo weinig side misslons.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:34 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Veel meer. Ik heb alle side missions in de slums gedaan voordat ik verder ging en daarna hou je er maar een stuk of 8 over in Old town.
Verslavend gewoonquote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:12 schreef Ruif het volgende:
Hahaha, nice:). Ik vind dit echt een supergaaf spel. Ik was niet echt fan van zombiegames, maar omdat er zo weinig leuke games aan kwamen, heb ik Dying Light meegenomen. Ziet er (PS4) zeer fijn uit en is rustgevend en verslavend tegelijkertijd. En de avonden zijn gewoon geniaal. Headset op geluid keihard en dan elke keer weer schrikken als zo'n snelle baas achter je aankomt. Multiplayer nog niet gedaan. Is dat leuk met onbekenden? Ik heb geen vrienden die Dying Light hebben. Vaak is het met onbekenden een beetje saai:( Wat zijn jullie ervaringen?
Ik voeg je toequote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:56 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hetzelfde.. vriendjes worden? Koekenbakker28
quote:
Nou geweldig. Ik voel mij nu al een film ster.quote:Op maandag 6 april 2015 17:43 schreef Gruuwelijk het volgende:
Voor de gene die "vrienden" zoeken op de PS4, mijn gamerstag is Gruuwelijk.
Voeg me gerust toe, en wie weet zit je binnenkort wel in een video van ACREW Gaming!
quote:Op zaterdag 18 april 2015 18:16 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Nou geweldig. Ik voel mij nu al een film ster.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |