Belangrijk, eet geen wit brood. En wat je 's vrijdags doet is ook niet echt bevorderendquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:00 schreef MaikelS het volgende:
Ben 27, 127kg en sinds een ongeval tijdens het sporten al eigenlijk 4 jaar actief niets gedaan. Ik wil niet direct bergen verzetten, maar wil op een verantwoorde manier naar de 85kg toe.
Streven is 1,5KG per week.
Eetschema dagelijks:
Ochtend: boterham met glas jus d'orange (ben geen ochtend eter)
Tussendoor: Stukje fruit
Middag: Stokbrood gekookte ei of 2 boterhammen
Tussendoor: Stukje fruit
Avond: 2 eetlepels rijst/aardappels / 3 grote scheppen groenten / klein stukje vlees (geen jus wel appelmoes bij aardappels).
Avond 21.00: Beker magere Yogurt
Eens in de 3 dagen pak ik savonds 2-3 dropjes. Ik drink op kantoor in de ochtend Thee met zoetjes, Zodra de middag begint begin ik met 0,5L flesjes water aangevuld met een beetje Ranja (Raak rood). Ik kan namelijk als ik niet sport water bijna niet drinken (Smaakt enorm vies). Mocht ik toch enorme trek krijgen, dan negeer ik dat of neem ik een rijstwafel. Savonds neem ik 1 glas fris. Soms ook niet.
Daarnaast als het goed weer is stap ik lekker savonds naar het eten op de fiets en ga ik lekker een uur tot 2 uur lekker een mooie route fietsen (15km per uur).
Fitnessen vind ik zelf heel moeilijk om vol te houden om dat de motivatie enorm laag is.. Ik vond voetballen altijd alles, en opeens kan dat niet meer..
Sport schema:
Maandag: 1,5 Sportschool + 0,5 Sauna
Dinsdag: 1 uur buiten fietsen/skeeleren
Woensdag: 1,5 Sportschool
Donderdag: 1 uur buiten fietsen/skeeleren
Vrijdag: Niks doen, lekker bankhangen !!
Weekend: Niets geplanned, kan wel lekker op de fiets stappen met vrouw en kids als het weer lekker is.
Zou dit gezond genoeg zijn om op een normale manier af te vallen? En is 1,5KG hiermee haalbaar ? Lijkt me niet dat ik teveel binnenkrijg, en ook niet te weinig.
Gastquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Belangrijk, eet geen wit brood. En wat je 's vrijdags doet is ook niet echt bevorderend
Dat boek is niet per se bedoeld als afvalplan. Des te meer om veroudering tegen te gaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:06 schreef TNA het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/de-voedselzandloper/9200000000032974/
Lees dit. Alle wetenschap verzameld in één boek.
En het is toch niet vol te houden... recept voor jojo-en.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Bouw het op uiteraard, ga niet in 1x meteen hard zwoegen want dan zit je straks bij de fysio.
Dat lijkt me al niet bij elkaar passenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:00 schreef MaikelS het volgende:
maar wil op een verantwoorde manier naar de 85kg toe.
Streven is 1,5KG per week.
Dat boek is het beste afvalplan dat ooit is geschreven, omdat het puur wetenschappelijk is.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat boek is niet per se bedoeld als afvalplan. Des te meer om veroudering tegen te gaan.
TS tel je calorieen en hou het op 1 kilo per week, dat is zat.
Alleen schijnt er een onderzoek geweest te zijn over intermittent fasting die stelt dat ze gewoon niet weten of het ligt aan het placebo-effect dat het zo goed werkt. Omdat mensen er zo positief over zijn zou het volgens hun wellicht daarom juist werken.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:49 schreef fathank het volgende:
Verdiep je ook eens in intermittent fasting. Genoeg succesverhalen te vinden op internet.
Eiwitten hebben niets maar dan ook niets te maken met spierpijn vriend.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:44 schreef unitedshoties het volgende:
Wat ik zelf doe is als ik bijvoorbeeld zin heb in iets lekkers dan koop ik iets gezonds in plaats van snoep. Dus naar de aphie toe en mijn eerste gedachte was een broodje, koek of chocola, en ipv. daarvan neem ik of 2 bananen, of nootjes (cashew of amandelen, maar die haal ik liever op de markt), of blikje tonijn / zalm of magere kwark of magere vruchtenkwark als ik heel trek in zoetigheid heb, of bruine bonen (60cent voor 600gram, wat peper (zwarte peper helpt bij afvallen) bij en evt. beetje chili saus en smullen en super goed voor je)
Vaak probeer ik die dingen te eten (vanwege de eiwitten en) wanneer ik spierpijn heb zodat de hoge hoeveelheid eiwitten mijn spierpijn sneller wegwerken zodat ik weer goed kan trainen de volgende dag.
Hoezo, ik eet al maanden lang elke dag hetzelfde, op avondeten na. En dat verveelt niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 12:16 schreef -Strawberry- het volgende:
Trouwens lijkt mij dat het eten je echt de strot uit gaat komen als je niet wat variatie aanbrengt. Je kan echt wel wat meer eten als je 4x per week sport.
Als je niet voldoende eiwitten binnen een dag bijvoorbeeld op krijgt duurt het langer voor je lichaam om voldoende bouwstoffen (want eiwitten zijn bouwstoffen voor je spieren) te vergaren en je spieren te herstellen. DUS blijven ze langer ongenezen EN houdt je dus langer evt. spierpijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:56 schreef Kerol het volgende:
[..]
Eiwitten hebben niets maar dan ook niets te maken met spierpijn vriend.
Ook je argument over zwarte peper is invalide.
Diëtist is onzin, helemaal in deze tijd. Alle informatie is met 3 muisklikken beschikbaar, je zult alleen wat moeite moeten doen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:30 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Je noemt fietsen/skeeleren als een sportactiviteit, maar tenzij je je hartslag niet flink verhoogt zal de werking hiervan zeer beperkt zijn (bovendien is het weerafhankelijk of dit überhaupt doorgaat). Verder weet ik niet wat je doet in 1,5 uur sportschool, maar als dit je enige intensieve sportmomenten zijn dan is dat te weinig om een goede conditie op te bouwen. Je zou kunnen overwegen om daarnaast bijvoorbeeld structureel 2 uur in de week stevig baantjes te gaan zwemmen. Dat is hartstikke blessurevriendelijk en een geweldige cardio.
Verder kun je je via de huisarts laten verwijzen naar een diëtist. Dan wordt volgens mij het eerste consult vergoed. Het zou zonde zijn om gratis professionele hulp niet aan te nemen als je jezelf zo'n grote uitdaging hebt opgelegd.
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Diëtist is onzin, helemaal in deze tijd. Alle informatie is met 3 muisklikken beschikbaar, je zult alleen wat moeite moeten doen.
Hiezo gratis? Waar denk je dat die zorgpremie van 120+ euro per maand vandaan komt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:37 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]Wat is er mis om eerst (GRATIS nota bene) met een deskundige te praten. Ja veel informatie kun je vinden in boeken en op internet, maar er staat ook enorm veel onzin en onwaarheden. Elke helpende hand is er één.
Ja, laat TS zich maar bezwaard voelen als hij een diëtiste wilt gaan bezoeken, omdat een eerste consult in het basispakket zitquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:53 schreef fathank het volgende:
[..]
Hiezo gratis? Waar denk je dat die zorgpremie van 120+ euro per maand vandaan komt.
Wat denk je dat je wijzer wordt van 1 consult bij een diëtist? Juist, helemaal niks noppes nada. Krijg je een intakegesprekje en een vervolgafspraak.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:55 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ja, laat TS zich maar bezwaard voelen als hij een diëtiste wilt gaan bezoeken, omdat een eerste consult in het basispakket zitJe wilt een discussie voeren die totaal niet relevant is voor dit topic.
Ditte. Ik vreet laatste tijd allemaal "mixed nuts" en vette vis shizzle in plaats van brood.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:02 schreef nz1900 het volgende:
Je eet veel te veel koolhydraten en te weinig vet. Ik zou als ik jou was kiezen voor een lowcarb dieet zoals Grip op Koolhydraten..
Dat klopt maar dan pak je wel meer eiwit mee met vis en minder vetquote:Op zaterdag 25 mei 2013 15:02 schreef unitedshoties het volgende:
[..]
Ditte. Ik vreet laatste tijd allemaal "mixed nuts" en vette vis shizzle in plaats van brood.
Maar ja, ik ben dan wel aan het clean-bulken, want in noten zitten wel weer veel calorieën, maar in vis niet zo.
Hmm je hebt gelijk over de eiwitinname. Excuses daarvoor.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:16 schreef unitedshoties het volgende:
[..]
Als je niet voldoende eiwitten binnen een dag bijvoorbeeld op krijgt duurt het langer voor je lichaam om voldoende bouwstoffen (want eiwitten zijn bouwstoffen voor je spieren) te vergaren en je spieren te herstellen. DUS blijven ze langer ongenezen EN houdt je dus langer evt. spierpijn.
Zwarte peper:
http://www.dieetvandaag.n(...)in-strijd-tegen-vet/
http://www.gezondheidsnet(...)eper-vecht-tegen-vet
http://pepernieuws.blogsp(...)gewichtsverlies.html
Ja klopt, het is dan geen wondermiddel, butttt alle beetjes helpen. Het zijn niet echt de beste bronnen nee, maar heb er veel bodybuilders (op youtube dan wel) het horen bevestigen, dus of het echt waar is laat ik dan in het midden, maar zelf geloof ik er wel in.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 17:33 schreef Kerol het volgende:
[..]
Dat klopt maar dan pak je wel meer eiwit mee met vis en minder vetNiet slecht hoor maar zou toch je vetten proberen te pakken met wat noten erbij. Maar wel op letten dat je onder je TDEE (Total Daily Energy Expenditure) komt, TS?
[..]
Hmm je hebt gelijk over de eiwitinname. Excuses daarvoor.
Zwarte peper lijkt me daarentegen alleen een voordeel kunnen bieden wanneer je voeding ook echt in orde is.
De stukken op die websites doen me trouwens een beetje aan als die citroensap onzin.
Ik dacht dat je voor of na het sporten juist iets eiwitrijks moest eten tegen de spierpijn,quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:56 schreef Kerol het volgende:
[..]
Eiwitten hebben niets maar dan ook niets te maken met spierpijn vriend.
Heb ik dus gedaan en toen kreeg ik die tip van dat eiwitquote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:37 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]Wat is er mis om eerst (GRATIS nota bene) met een deskundige te praten. Ja veel informatie kun je vinden in boeken en op internet, maar er staat ook enorm veel onzin en onwaarheden. Elke helpende hand is er één.
IIFYM is alleen weggelegd voor mensen met ruggegraat bro.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:07 schreef Kerol het volgende:
Waarom een strict eetschema? Eet gewoon standaard een paar eiwitrijke producten elke dag en bouw de rest er om heen, Google eens op IIFYM.
wat een kwakzalverijquote:Op maandag 27 mei 2013 20:50 schreef Noisiv het volgende:
Gezonder leven is belangrijk. En dan heb ik het over het totaalplaatje: proberen 1-2x per week te sporten, letten op wat je eet. Ik heb zelf gekeken naar een personal hormonal profile achtig dieet. Een sportinstructeur kijkt samen met jou welk hormonale profiel bij jou past en stelt hierop het ideale programma vast. Dit gebruiken personal trainers vaak bij klanten die meer geld te besteden hebben.
Meer informatie:
http://coachnl.com/
http://www.mijnphp.nl/
Ik ben andere sites vergeten maar het kan wel extreem ver gaan waarbij je speciale macha thee drinkt en bijzondere dingen gebruikt zoals keltisch zeezout, enzymen enzovoorts. Het werkte goed maar vereist discipline om goed te volgen. Dat hebben de meeste mensen niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |