abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:30:03 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126896335
Hahaha, sommige mensen leren het nooit. Tonika Music plaatst een vacature en wat zich ontspint is een discussie van jeweltste. Ik post t hier omdat t WGR is.

Wat heerlijk bekrompen idd zoals iemand zegt, meteen hele bevolkingsgroepen afzeiken :D

Je mag geen eens een snor
En dan de discussie terug van Tonika

Discussie staat in een spoiler ivm lang leesplaatje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_126896449
Hahaha heerlijk man
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:33:40 #4
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_126896488
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:44:51 #6
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_126896903
Nylo de meijer is een FOK!ker, kan niet missen:
quote:
"Je hebt een zeer vreemd beeld." :')!
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:51:25 #7
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_126897143
_O_ Het lijkt wel alsof er een 14-jarige vmbo'er achter de facebook van het bedrijf zit, wat een achterlijke reacties :')
pi_126897199
Ik vind het wel een goeie zet dat een bedrijf duidelijke selctie criteria heeft ook al zijn ze discriminerend. Je hoort vaak genoeg dat er in geval van een niet-representatief uiterlijk een of andere slappen smoes wordt bedacht om een sollicitant af te wijzen.

Ik heb wel respect voor de vacature ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:53:53 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_126897221
Tonika is een onderdeel van Abercrombie & Fitch?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_126897235
quote:
3s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:53 schreef Deetch het volgende:
Ik vind het wel een goeie zet dat een bedrijf duidelijke selctie criteria heeft ook al zijn ze discriminerend. Je hoort vaak genoeg dat er in geval van een niet-representatief uiterlijk een of andere slappen smoes wordt bedacht om een sollicitant af te wijzen.

Het is wel een beetje suf geschreven vind ik.

Maarja, al dat altotuig is natuurlijk verontwaardigd dat ze niet in de winkel kunnen staan met hun Nirvana shirt, ongewassen lange haren en kisten met modder van 3 festivals.
pi_126897270
Ze hadden in hun vacature beter "representatief" kunnen zetten en als bedrijf in discussie gaan op de sociale media lijkt me sowieso al een behoorlijk stomme zet. Amateuristisch bedrijf.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:56:16 #12
358523 IkStampOpTacos
pi_126897288
quote:

Ik niet. Ze snappen overduidelijk niet waarom iemand in een gitaarwinkel komt. Om spullen aangesmeerd te krijgen kan ik ook wel naar de webshop.
Ik kom naar de winkel voor advies, uitleg en eventueel ervaringen van iemand die er verstand van heeft, die muziek maken als hobby heeft en dit ziet als zijn passie. Niet om door zo'n gladharige corpsbal een matig en duur instrument aangesmeerd te krijgen.
Ik vertrouw in dit geval meer op een langharige, rokende rocker met tatoeages die in een band speelt dan een gladjakker met leuke praatjes zonder inhoud.
-
  Moderator donderdag 23 mei 2013 @ 11:58:24 #13
138438 crew  Pizzakoppo
pi_126897357
quote:

Ach ja, tuurlijk valt er wel wat voor te zeggen maar ik vind het allemaal zo vooringenomen, het komt over alsof alleen Floris die voorheen autoverkoper bij Liekendiek was in aanmerking komt voor de vacature. Het getuigt iig niet van veel kennis over de klanten imho.
pi_126897388
Social media fail :').
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_126897444
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik niet. Ze snappen overduidelijk niet waarom iemand in een gitaarwinkel komt. Om spullen aangesmeerd te krijgen kan ik ook wel naar de webshop.
Ik kom naar de winkel voor advies, uitleg en eventueel ervaringen van iemand die er verstand van heeft, die muziek maken als hobby heeft en dit ziet als zijn passie. Niet om door zo'n gladharige corpsbal een matig en duur instrument aangesmeerd te krijgen.
Ik vertrouw in dit geval meer op een langharige, rokende rocker met tatoeages die in een band speelt dan een gladjakker met leuke praatjes zonder inhoud.
Iemand komt in een muziekwinkel voor advies en om een product te kopen. Er staat daarom ook duidelijk in de vacature dat vakkennis een must is naast het represenatieve uiterlijk en verkoopskills.

Uiteindelijk wil je als bedrijf nl. zoveel mogelijk gitaren verkopen. Hiervoor moet je echter de klanten overtuigen (verkoopskills) dat zij de juiste gitaar kopen (vakkennis).

Ik snap het volledig en vind het dapper om zo duidelijk te zijn inde vacature in plaats van je als bedrijf te verschuilen achter iets vaags als representatief uiterlijk of iemand afwijzen om vage redenen.
Supra Groningam Nihil
pi_126897462
Mijn baard wat doen ze!
pi_126897475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ach ja, tuurlijk valt er wel wat voor te zeggen maar ik vind het allemaal zo vooringenomen, het komt over alsof alleen Floris die voorheen autoverkoper bij Liekendiek was in aanmerking komt voor de vacature. Het getuigt iig niet van veel kennis over de klanten imho.
Beter lezen. Floris hoeft namelijk alleen te solliciteren als hij aantoonbare vakkennis heeft.
Supra Groningam Nihil
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:02:03 #18
358523 IkStampOpTacos
pi_126897485
quote:
3s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:00 schreef Deetch het volgende:

[..]

Iemand komt in een muziekwinkel voor advies en om een product te kopen. Er staat daarom ook duidelijk in de vacature dat vakkennis een must is naast het represenatieve uiterlijk en verkoopskills.

Uiteindelijk wil je als bedrijf nl. zoveel mogelijk gitaren verkopen. Hiervoor moet je echter de klanten overtuigen (verkoopskills) dat zij de juiste gitaar kopen (vakkennis).

Ik snap het volledig en vind het dapper om zo duidelijk te zijn inde vacature in plaats van je als bedrijf te verschuilen achter iets vaags als representatief uiterlijk of iemand afwijzen om vage redenen.
Als je die mensen afwijst snap je sowieso niets van je doelgroep en is Tonica gedoemt te mislukken.
-
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:25:14 #19
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_126898356
Ik heb genoten van de screenshots van de facebook berichten :D Man man man man man........
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_126898439
Ik zou als rocker geen advies aannemen van een gladjakker in een 3-delig pak.. En dát is precies wat ze zoeken.. Prutsers..
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:28:30 #21
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_126898457
quote:

[..]

Ik denk dat een muziekwinkel bij uitstek een winkel is waar veel muzikanten komen (joh). Dat zij een representatieve verkoper willen kan ik me best voorstellen, maar representatief t.o.v. wie? In wiens ogen? In hun ogen, zo blijkt. Da's dom. Het zou moeten zijn "in de ogen van de klant". Aangezien veel klanten muzikanten zijn is het een beeeeetje dom een groot deel van die klanten op zo'n manier te "beledigen". Niet dat alle muzikanten woeste haardossen hebben, baarden hebben, tattoos hebben en dergelijke, maar bekijk de gemiddelde band en zeker 1 van de eigenschappen die genoemd worden als "niet wensbaar" zijn aanwezig bij een bandlid.

Erg erg domme actie dus.
L'Amour menaçant:
pi_126898684
quote:

[..]

Dus een mannelijke verkoper strak in pak met een subtiel baardje en zijn lange haren in een staart kan er heel netjes uit zien. Deze persoon kan met de juiste kennis en een goede babbel prima een gitaartje verkopen. Deze persoon mag echter al niet solliciteren op deze functie.
pi_126898701
Wel dom, maar ook eerlijk. Meeste bedrijven hebben dezelfde soort criteria, alleen maken dat niet kenbaar en wijzen iedereen die niet voldoet af. Zonde van iedereen zijn tijd. Dus ik kan hier wel respect voor hebben.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_126898829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:34 schreef jroz het volgende:

[..]

Dus een mannelijke verkoper strak in pak met een subtiel baardje en zijn lange haren in een staart kan er heel netjes uit zien. Deze persoon kan met de juiste kennis en een goede babbel prima een gitaartje verkopen. Deze persoon mag echter al niet solliciteren op deze functie.
Yep, dat is aan het bedrijf om te kiezen lijkt me. Dat het misschien niet slim is, is een tweede.
Supra Groningam Nihil
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:46:10 #25
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_126899146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:34 schreef Me_Wesley het volgende:
Wel dom, maar ook eerlijk. Meeste bedrijven hebben dezelfde soort criteria, alleen maken dat niet kenbaar en wijzen iedereen die niet voldoet af. Zonde van iedereen zijn tijd. Dus ik kan hier wel respect voor hebben.
Die maken ze niet kenbaar omdat het volgens de wet niet mag. Maar dan zoeken ze idd wel andere redenen om zo iemand af te wijzen. Dus ja, zoiets melden scheelt je idd tijd. Scheelt je ook tijd als je straks failliet gaat vanwege slechte publiciteit, dat wel ;)
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')