abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126880743
Hallo,

Ik ga dinsdag op kamers in Leiden. Ik moet mijn computer en monitoren meenemen, maar ik ben de dozen inmiddels kwijt. Het gaat om een computer van ongeveer 41x43x18 cm. Daarnaast heb ik een LCD beeldscherm van ongeveer 38x60 cm en een LED beeldscherm van 34x55 cm.

Mijn moeder zegt dat ik ze moet omwikkelen in dekens en dan alvast apart naar mijn kamer in Leiden moet brengen, om vervolgens pas de meubelen bij de IKEA te halen, maar ik heb het idee dat deze kostbare spullen dan alsnog vrij snel kunnen beschadigen (de chips binnenin de computer bij een hobbel en natuurlijk de dunne monitoren). Is het noodzakelijk om ergens grote dozen vandaan te halen en piepschuim? Zoja, waar kan ik dat het beste het goedkoopst vandaan halen?

Alvast bedankt
pi_126881040
dekens doen ook prima dienst als bescherming hoor, daar heb je geen piepschuim voor nodig.

als je gewoon normaal rijd, de bochten niet te hard neemt (ivm schuiven/omvallen), en niet met 50 over een drempel vliegt/kuil in duikt is er niet zoveel aan de hand. (aannemende dat je ze niet in een oude mini vervoert maar in een normaal geveerde auto).

Toen ik vroeger naar lanparty's ging legde ik de monitor gewoon plat op de achterbank en in de gordel om schuiven te voorkomen. de pc idem in de gordel om omvallen te voorkomen, ging ook allemaal prima

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2013 22:27:06 ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:26:46 #3
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_126881073
als je geen passende dozen kan vinden , kun je ze ook open snijden en om je monitoren heen wikkelen.

denk dat als je ze inpakt in dekens en dan het karton eromheen wikkeld dat je dan al een heel eind bent.
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_126881265
Pc op de grond achter de bestuurdersstoel, monitor met TFT naar beneden op de passagiersstoel.

Doe ik regelmatig, gaat altijd goed :Y

Niet zo panisch hoor.

c_/
met een koekje
  Moderator woensdag 22 mei 2013 @ 22:31:51 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_126881405
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:26 schreef CarltonBanks het volgende:
dekens doen ook prima dienst als bescherming hoor, daar heb je geen piepschuim voor nodig.

als je gewoon normaal rijd, de bochten niet te hard neemt (ivm schuiven/omvallen), en niet met 50 over een drempel vliegt/kuil in duikt is er niet zoveel aan de hand. (aannemende dat je ze niet in een oude mini vervoert maar in een normaal geveerde auto).

Toen ik vroeger naar lanparty's ging legde ik de monitor gewoon plat op de achterbank en in de gordel om schuiven te voorkomen. de pc idem in de gordel om omvallen te voorkomen, ging ook allemaal prima
Precies, zo sleepte ik vroeger ook mijn pc van hot naar her !
En geloof mij dat was nog niet in de tijd van de tft monitors; en ze hebben het altijd nog overleefd :)
pi_126881558
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Precies, zo sleepte ik vroeger ook mijn pc van hot naar her !
En geloof mij dat was nog niet in de tijd van de tft monitors; en ze hebben het altijd nog overleefd :)
ik had vroeger een pentium4 pc in mijn kofferbak en een in-dash tft touchscreen (1 din hoog, met motor om hem in en uit je radioslot te laten gaan) aan de voorkant. met draaiende harddisk door de bochten en over drempels... ging altijd goed (totdat ze mijn tftscherm jatte :'( )
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:35:00 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_126885243
Wat de rest zegt :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126885347
pc-kast vervoer ik altijd op de achterbank met de autogordel er omheen. Verder kan ie ook nog wel wat hebben hoor. Misschien voor de zekerheid voordat je hem aanzet even kijken of er niks los is getrilt (insteekkaarten of koeler).
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:38:43 #9
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126885430
Gewoon in de auto leggen of met de bus in een tas, ik had een zon plastic boodschappentas (met die metalen grepen jwtz) waar ie net in paste, geen probleem
pi_126888026
Oké, top! Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal de computer en de monitoren gewoon omwikkelen in een deken en vastleggen m.b.v. de gordels. Alleen zal ik waarschijnlijk één van de monitoren later meenemen want dat zal niet allemaal passen achterin een Renault Twingo.
pi_126889089
Jah laptops kun je ook niet vervoeren.. en hoe denk je dat ze er vanuit het magazijn naar de zeecontainer mee omgaan, dan nog op zee lekker schudden en vervolgens pleuren ze die containers op elkaar. Om vervolgens bij media markt op elkaar gedonderd te worden in het magazijn. Als het echt zo kwetsbaar is als jij denkt is het een wonder dat die van jouw nog leeft.

Je computer gewoon achter de autostoel zetten, je monitor om wikkelen met een doek en plat op de grond leggen en dar grotere scerm op de achterbank vast klemmen..
pi_126890409
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 00:42 schreef distroy het volgende:
Oké, top! Bedankt voor de reacties allemaal. Ik zal de computer en de monitoren gewoon omwikkelen in een deken en vastleggen m.b.v. de gordels. Alleen zal ik waarschijnlijk één van de monitoren later meenemen want dat zal niet allemaal passen achterin een Renault Twingo.
Ik denk dat ik wel 10 PC's en 10 LCD schermen in een Twingo kwijt zou kunnen. Achter elke stoel 1 PC, Voor de rechter voorstoel kunnen er ook 3. Op de rechter voorstel kun je in ieder geval 2 schermen kwijt. Op de achterbank op een rijtje nog wel 5 PC's en dan daar bovenop nog de rest van de LCDs ;)

Oh ja en dan heb je ook nog een kleine kofferruimte achter de achterbank toch?

Gaat dus allemaal makkelijk goedkomen. Succes!
pi_126897870
Misschien heeft ie wel 2 80" schermen? ;)

(maar lijkt me wat overdreven om te denken dat 2 normale schermen niet in een twingo passen...)
pi_126898983
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:12 schreef Palomar het volgende:
Misschien heeft ie wel 2 80" schermen? ;)

(maar lijkt me wat overdreven om te denken dat 2 normale schermen niet in een twingo passen...)
Lezen?? de maten staan er gewoon bij!
pi_127664254
gewoon nadenken en de monitoren evt. met de schermzijde tegen mekaar zetten. dan beschermt de behuizing ze . wel inwikkelen in dekens natuurlijk. evt. spanbandje buiten om er omheen.
dat ze op hun plek blijven.
en i.d.d. er passen een hoop computers in een klein autotje.
en je hebt de voorstoel toch ook nog evt.
daar zitten ook gordel.
pi_127666190
die deken zal weinig toevoegen, dat doe je meer om de stoelen van de auto te beschermen dan de pc.
Gewoon de pc op de voor of achterstoel leggen en dan zodanig dat het moederbord plat ligt. Kan er weinig mis gaan.
pi_127667995
O gut, kijk mij eens grote monitoren hebben....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')