abonnement Unibet Coolblue
pi_128447822
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 02:24 schreef Nafi het volgende:

[..]

Een piepklein stemmetje in m'n hoofd zegt mij dat ze denkt dat die verklaring betekent dat je zelf niemand wilt reanimeren, in plaats van niet gereanimeerd worden. Zal toch niet :P


Dat mag je niet weigeren ;)

quote:
Vervelend is dat hè, zo'n verstoord ritme... Hoe lang ga je weer normale diensten draaien?
Een maand of 2 en dan het riedeltje weer opnieuw. Succes met je studie!
  maandag 1 juli 2013 @ 09:34:43 #177
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_128449777
Ik ben ook uit de nacht nu. Een van de bazen zij bij het ochtendrapport al "heb jij nou nog steeds nachtdienst?"
Ik heb een rustig weekje gehad, wel vannacht het dodental van dit dienstenblok opgekrikt naar 3. Maarja, die waren allemaal verwacht en ze waren er ook wel aan toe.
Nu 2 weken vrij <3
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  maandag 1 juli 2013 @ 11:57:42 #178
305837 christiman
christiman
pi_128453258
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 02:19 schreef Nafi het volgende:
Mijn toekomstige collega's :D

Ook ik ben vanaf volgend jaar van de partij, ook decentraal geselecteerd bij de EUR maar had gelukkig ook een acht gemiddeld gehaald. Had een plan A t/m Z, dacht zelfs 3-4 jaar vooruit omdat ik zo graag arts wil worden, maar het is me dan toch gelukt, superblij!
Gefeliciteerd! Ga je instromen bij de EUR, of gebruik je je acht gemiddeld om ergens anders naartoe te kunnen?
In het eerste geval, welkom! :)
pi_128474575


:')
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  maandag 1 juli 2013 @ 20:59:21 #180
208890 June.
Seriously?
pi_128474939
Haha. Ik kwam laatst deze weer tegen. Blijft leuk :D
Shine bright like a diamond.
pi_128475586
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 02:24 schreef Nafi het volgende:

[..]

Een piepklein stemmetje in m'n hoofd zegt mij dat ze denkt dat die verklaring betekent dat je zelf niemand wilt reanimeren, in plaats van niet gereanimeerd worden. Zal toch niet :P

Hoe dom denk je dat ik ben? :|W

quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 01:54 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat is wel interessant. Wat zijn jouw overwegingen dat je op zo'n jonge leeftijd (ik neem aan dat je jong bent) niet gereanimeerd wil worden?
Ik ben niet jong :P
Om eerlijk te zeggen heb ik die verklaring nu nog niet, maar op moment dat ik een ziekte onder de leden krijg die erg genoeg is om in zks opgenomen te worden komt de verklaring er wel. Ik wil gewoon geen kasplantje worden door een 'geslaagde' reanimatie, dan maar een weekje eerder dood.

[ Bericht 37% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 01-07-2013 21:21:01 ]
pi_128475660

:D

Begint er in Nederland ook wel een beetje op te lijken, die selectie.
pi_128476113
De video waar die Disneynummers uit komen is trouwens ook wel vermakelijk. MMI zijn Multiple Medical Interviews, dus volgens mij hebben ze dit aan selectiekandidaten laten zien.

pi_128477034
Haha leuk die filmpjes. Erg herkenbaar ja, moest gelijk aan mijn situatie denken. Geen druk meer om continue hoge cijfers te blijven halen, vrijwilligerswerk te doen... al zal ik het wel proberen te doen :P
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_128477180
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 11:57 schreef christiman het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Ga je instromen bij de EUR, of gebruik je je acht gemiddeld om ergens anders naartoe te kunnen?
In het eerste geval, welkom! :)
Dankjewel! Jazeker de EUR, ben inmiddels een paar keer op de faculteit geweest, heel leuk geworden. Zal je vanaf volgend jaar vast wel eens ongemerkt tegenkomen :D
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  maandag 1 juli 2013 @ 22:20:04 #186
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_128479290
My god wat ben ik blij dat ik niet decentraal heb hoeven selecteren :bloos: gewoon als luie pad de studie in en dan ook goed eindigen >:)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_128608939
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 22:20 schreef Pluizel het volgende:
My god wat ben ik blij dat ik niet decentraal heb hoeven selecteren :bloos: gewoon als luie pad de studie in en dan ook goed eindigen >:)
Ik ben ook decentraal geselecteerd destijds, zoveel moeite kost dat niet hoor ;). Gewoon wat formulieren invullen en je best doen
  vrijdag 5 juli 2013 @ 07:01:27 #188
208890 June.
Seriously?
pi_128609176
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2013 21:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hoe dom denk je dat ik ben? :|W

[..]

Ik ben niet jong :P
Om eerlijk te zeggen heb ik die verklaring nu nog niet, maar op moment dat ik een ziekte onder de leden krijg die erg genoeg is om in zks opgenomen te worden komt de verklaring er wel. Ik wil gewoon geen kasplantje worden door een 'geslaagde' reanimatie, dan maar een weekje eerder dood.
Hm, er is wel duidelijk een verschil in uitkomst tussen een out of hospital reanimatie of dat je in het ziekenhuis meteen wordt gedefibrilleerd cq gereanimeerd. Helemaal als je jong bent kun je echt enorm herstellen.
Shine bright like a diamond.
pi_128612243
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 07:01 schreef June. het volgende:

[..]

Hm, er is wel duidelijk een verschil in uitkomst tussen een out of hospital reanimatie of dat je in het ziekenhuis meteen wordt gedefibrilleerd cq gereanimeerd. Helemaal als je jong bent kun je echt enorm herstellen.
Ik (leek) ga er toch vanuit dat je niet maar zomaar voor de gezelligheid een hartstilstand krijgt, er is een onderliggend groot probleem. Nogmaals, ik heb nu nog geen niet-reanimeren verklaren, maar als ik in de toekomst een ernstige cq terminale ziekte onder leden krijg komt deze er wel.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:55:23 #190
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_128617525
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 10:25 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik (leek) ga er toch vanuit dat je niet maar zomaar voor de gezelligheid een hartstilstand krijgt, er is een onderliggend groot probleem. Nogmaals, ik heb nu nog geen niet-reanimeren verklaren, maar als ik in de toekomst een ernstige cq terminale ziekte onder leden krijg komt deze er wel.
Iemand die terminaal ziek is of iets heel beperkend ernstig heeft krijgt doorgaans op medische gronden al een niet-reanimeren beleid.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_128618380
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 05:31 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Ik ben ook decentraal geselecteerd destijds, zoveel moeite kost dat niet hoor ;). Gewoon wat formulieren invullen en je best doen
Of gewoon zoals ik Bachelor Biologie --> minor Geneeskunde op het UMC --> Geneeskunde/AKO Master. Hoewel ik meer die minor doe om even te snuffelen aan geneeskunde en niet weet of ik de Master ga doen.
pi_128622101
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 13:20 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Of gewoon zoals ik Bachelor Biologie --> minor Geneeskunde op het UMC --> Geneeskunde/AKO Master. Hoewel ik meer die minor doe om even te snuffelen aan geneeskunde en niet weet of ik de Master ga doen.
Zo makkelijk is het niet om die masters in te komen hoor, onderschat het niet.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_128622147
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:01 schreef Nafi het volgende:

[..]

Zo makkelijk is het niet om die masters in te komen hoor, onderschat het niet.
Maar ik ben poepgoed ;(
En wij hebben voorrang ten opzichte van Biomedische bacheloristen.
pi_128623430
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:02 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Maar ik ben poepgoed ;(
En wij hebben voorrang ten opzichte van Biomedische bacheloristen.
Lijkt me sterk.

Van wat ik heb vernomen ligt de nadruk meer op extracurriculaire activiteiten en ervaring met onderzoek, cijfers doen er nauwelijks toe. Daarnaast zijn het maar 40 plaatsen in Nijmegen, waar mensen uit heel Nederland een verzoek voor doen.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_128626141
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 15:32 schreef Nafi het volgende:

[..]

Lijkt me sterk.

Van wat ik heb vernomen ligt de nadruk meer op extracurriculaire activiteiten en ervaring met onderzoek, cijfers doen er nauwelijks toe. Daarnaast zijn het maar 40 plaatsen in Nijmegen, waar mensen uit heel Nederland een verzoek voor doen.
Achja, ik ga in het kader van mijn bachelorstage een In Vitro model voor huidinfecties opzetten aan het Nijmegen Institute for Infection, Inflammation and Immunity, gekoppeld aan de poli Dermatologie UMCN. Bovendien zijn wij als beta's een stuk meer fundamenteel wetenschappelijk onderlegd dan klinische medici in opleiding (met de voordelen van dien).

Verder is die minor Geneeskunde bij ons beperkt tot 30 plaatsen en speciaal opgezet in samenwerking met het UMC en gericht op doorstromen naar de Master GNK of AKO Maastr./Utrecht.

Als ik zou willen zou ik mijn weg er vast wel doorheen slaan, tot nu toe overal nog gebeurd. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik een Medische Biologie master ga doen. Die minor is gewoon voor mij om even een indruk te krijgen van de wereld van de klinische geneeskunde. Mocht het me heel erg bevallen, dan wel natuurlijk.
pi_128627965
Wat zijn jullie ervaringen met verwachtingen van een co-schap tov je uiteindelijke beleving van een co-schap?
Ik loop al 2 jaar lang (sinds het onderwijsblok gyn) te zeggen dat het co-schap gynaecologie mij het meest zou tegenstaan maar het valt me echt helemaal mee, hell ik vind het zelfs leuk :o . The fuck...

Onderwijsblok en co-schap verschillen uiteraard, maar dit is wel een hele omslag.
pi_128628424
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:33 schreef Asgard het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met verwachtingen van een co-schap tov je uiteindelijke beleving van een co-schap?
Ik loop al 2 jaar lang (sinds het onderwijsblok gyn) te zeggen dat het co-schap gynaecologie mij het meest zou tegenstaan maar het valt me echt helemaal mee, hell ik vind het zelfs leuk :o . The fuck...

Onderwijsblok en co-schap verschillen uiteraard, maar dit is wel een hele omslag.
Ik zag het meest op tegen neurologie en psych uit pure horror. Psych bleek vermakelijk te zijn maar ik was blij toen het erop zat. En bij neurologie bleek ik zowaar goed te presteren. Ze boden me zelfs een baan als arts ass aan voor als ik klaar was. Wie had dat ooit kunnen denken. Ik heb vriendelijk bedankt maar wel een goede tijd gehad daar.

Alles valt en staat met je begeleiding
pi_128628538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:38 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]
Als ik zou willen zou ik mijn weg er vast wel doorheen slaan, tot nu toe overal nog gebeurd. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik een Medische Biologie master ga doen. Die minor is gewoon voor mij om even een indruk te krijgen van de wereld van de klinische geneeskunde. Mocht het me heel erg bevallen, dan wel natuurlijk.
Damn, ik hoop dat je deze quote letterlijk in je sollicitatiebrief zet :') Selectiecommissies nemen inderdaad graag aanstaande doktertjes aan die zichzelf zo goed voelen omdat dit geheel in het verwachtingspatroon van boze patiënten ligt.
pi_128628550
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 16:38 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Achja, ik ga in het kader van mijn bachelorstage een In Vitro model voor huidinfecties opzetten aan het Nijmegen Institute for Infection, Inflammation and Immunity, gekoppeld aan de poli Dermatologie UMCN. Bovendien zijn wij als beta's een stuk meer fundamenteel wetenschappelijk onderlegd dan klinische medici in opleiding (met de voordelen van dien).

Verder is die minor Geneeskunde bij ons beperkt tot 30 plaatsen en speciaal opgezet in samenwerking met het UMC en gericht op doorstromen naar de Master GNK of AKO Maastr./Utrecht.

Als ik zou willen zou ik mijn weg er vast wel doorheen slaan, tot nu toe overal nog gebeurd. Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik een Medische Biologie master ga doen. Die minor is gewoon voor mij om even een indruk te krijgen van de wereld van de klinische geneeskunde. Mocht het me heel erg bevallen, dan wel natuurlijk.
Zo jaloersss!! Kijk dat zijn nou de vette onderzoeksprojecten, zoiets zou ik ook wel willen. Maarja, ik denk dat ik ook meer interesse heb voor wetenschap dan de gemiddelde clinicus, ik heb daarom eerder wel eens getwijfeld of geneeskunde de goede keus was voor mij. Zo weinig wetenschap en onderzoek tijdens de opleiding. Maar nu ik klaar ben kan ik weer doen wat ik wil dus ben ik maar begonnen met promotie onderzoek
pi_128628612
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:54 schreef leejow het volgende:

[..]

Damn, ik hoop dat je deze quote letterlijk in je sollicitatiebrief zet :') Selectiecommissies nemen inderdaad graag aanstaande doktertjes aan die zichzelf zo goed voelen omdat dit geheel in het verwachtingspatroon van boze patiënten ligt.
Ik vind het juist een goede instelling als ik die quote zo leef. Wilskracht en doorzettingsvermogen zijn goede eigenschappen hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')