naaldhout binnen stoken?quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Inderdaad bovenin beginnen en na afloop het hout een jaar laten drogen, zeker als het binnen opgestookt gaat worden.
Mits heel goed gedroogd moet dat mogelijk zijn, dunkt me. Stook het zelf overigens altijd buiten, heb geen ervaring met binnenstoken.quote:
Zou ook niet mijn keuze zijn, maar kennelijk kan het wel met sommige soorten naaldhout.quote:
Hij heeft juist weer een project nodig buitenshuis. Binnen zitten z'n vrouw en 4 dochters. Dus doet hij het zelf. Hij is trouwens van plan er een appelboom voor in de plaats te zetten.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:23 schreef kovenant het volgende:
als hij bij mij in de buurt woont zaag ik hem wel om hoor,
alleen gaat stronk ook mee dan.
Die kunnen ook buiten gaan zitten en hij binnen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:25 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Hij heeft juist weer een project nodig buitenshuis. Binnen zitten z'n vrouw en 4 dochters. Dus doet hij het zelf. Hij is trouwens van plan er een appelboom voor in de plaats te zetten.
Dan heb je mooi goedkoop brandhoutquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:23 schreef kovenant het volgende:
als hij bij mij in de buurt woont zaag ik hem wel om hoor,
alleen gaat stronk ook mee dan.
Tja, ik weet niet hoe groot de tuin van TS is, maar ik zou 'm gewoon laten vallen en daarna alle takken eraf halen. Scheelt een hoop geklooi.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:42 schreef Gripper het volgende:
Aardige klus. Ik heb er onlangs met al mn klimmaterialen nog een 15 meter hoge boom voor beklommen, en als beloning al het hout gekregen voor in de kachel. Kostte wel een hele dag.
Belangrijkste is dat je niet naar beneden dondert. Dus een lader stevig tegen de boom aanzetten, eventueel iets voorzien om jezelf aan de ladder of boom vast te zetten zodat je je handen vrij hebt.
Elke grote tak of stuk wat je loszaagt eerst even vastbinden aan de hoofdstam, zodat het gecontroleerd naar beneden valt en niet door het dak van het tuinhuisje zwiept. Het is handig om niet alle takken helemaal af te zagen , maar nog wat opstapjes over te houden.
De aanpak is in ieder geval om m van boven naar beneden af te breken.
Ik hoop toch wel dat je snapt dat de boom juist in de richting van de inham valt.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:17 schreef strontboer het volgende:
Eerst een soort inham maken aan de kant van het tuinhuisje, want daar moet hij juist niet op vallen.
Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Eventueel een touw aan de boom maken en dan gewoon doorzagen.
Lijkt me niet zo moeilijk toch? En daarbij; 7 meter is nu ook niet zo'n giga grote lengte
Whoops sorry je hebt gelijk. Eerst ff die inham maken en dan juist aan de andere kant zagenquote:Op woensdag 22 mei 2013 16:05 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat je snapt dat de boom juist in de richting van de inham valt.
Volgende klacht van TS: Dakloos door vellen van boom in de tuin.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:52 schreef strontboer het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet hoe groot de tuin van TS is, maar ik zou 'm gewoon laten vallen en daarna alle takken eraf halen. Scheelt een hoop geklooi.
Maar dan moet je wel genoeg ruimte hebben uiteraard. En meestal verkijk je je erop hoe groot de boom daadwerkelijk is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |