Als je hier een date van maakt, wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:45 schreef Cue_ het volgende:
Ik zit met een Oracle vraagje.
Als ik de volgende query uitvoer
[ code verwijderd ]
Krijg ik de volgende foutmelding
[ code verwijderd ]
act_starttime is in eerste instantie een Timestamp. Wanneer ik hier een date van maak, dan doet hij het wel gewoon.
Iemand enig idee hoe dit kan/veroorzaakt wordt?
Alter table modify act_starttime datequote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:58 schreef slacker_nl het volgende:
Als je hier een date van maakt, wat bedoel je precies?
http://psoug.org/reference/timestamp.html
; vergeten?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 08:45 schreef Cue_ het volgende:
Ik zit met een Oracle vraagje.
Als ik de volgende query uitvoer
[ code verwijderd ]
Krijg ik de volgende foutmelding
[ code verwijderd ]
act_starttime is in eerste instantie een Timestamp. Wanneer ik hier een date van maak, dan doet hij het wel gewoon.
Iemand enig idee hoe dit kan/veroorzaakt wordt?
1 2 3 4 5 | BEGIN; update ... ROLLBACK; -- eventueel commit |
1 | create index idx_match_actstarttime on table (to_char(act_starttime, 'YYYYIW') ); |
Da's wel een voorbarige conclusie. Als je je been eraf hakt is de jeuk aan je teen ook over.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 09:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zonder index doet ie het perfect.. met index krijg ik die foutmelding.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:02 schreef KomtTijd... het volgende:
Da's wel een voorbarige conclusie. Als je je been eraf hakt is de jeuk aan je teen ook over.
Er is altijd nog fantoomjeuk.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Da's wel een voorbarige conclusie. Als je je been eraf hakt is de jeuk aan je teen ook over.
quote:Op dinsdag 4 juni 2013 10:02 schreef zoem het volgende:
De errorcode is erg generiek, wat staat er in de alert log?
1 2 3 | Tue Jun 4 10:59:04 2013 Errors in file /oracle/admin/hkpora03/udump/hkpora03_ora_186.trc: ORA-07445: exception encountered: core dump [evaopn2()+228] [SIGSEGV] [Address not mapped to object] [0x000000000] [] [] |
quote:
07445 is vaak gerelateerd aan een bug in Oracle.quote:So the likeliest causes:
- The server process you were connected to crashed.
- A network problem broke your connection.
- Someone manually killed the process on the server you were connected to.
When the server process you were connected to crashed, it threw an ORA-07445. That error, along with ORA-00600, are relatively famous Oracle errors. They're functionally unhandled exceptions, with an ORA-00600 being an unhandled exception in the Oracle code, whereas ORA-07445 is a fatal signal from the OS, generally because Oracle did something that the OS didn't approve of, so the OS killed the Oracle process.
quote:There was an index on the two date columns, TRANS_FROM and TRANS_TO. We droppped this. It worked.
After a bit more investigation we found that with few rows in the join, the index was not used but as the number of rows in the join increased, the query plan would change and the offending index would be used. This explained why it was an intermittent problem.
ja dat dacht ik ook. maar ik krijg geen foutmelding hierzo, maar misschien zit er iets fout in mijn custom error handlerquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:34 schreef zoem het volgende:
Ja en nee.
PHP maakt automagisch een array aan en vult deze met de opgegeven key en value. Echter, als je error_reporting en display_errors aanzet, zou je een index undefined notice kunnen krijgen.
Hier staat het beschreven: http://php.net/manual/en/language.types.type-juggling.phpquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:34 schreef zoem het volgende:
Ja en nee.
PHP maakt automagisch een array aan en vult deze met de opgegeven key en value. Echter, als je error_reporting en display_errors aanzet, zou je een index undefined notice kunnen krijgen.
ik keek er ook van opquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hier staat het beschreven: http://php.net/manual/en/language.types.type-juggling.php
Wat kut is dat zeg, eigenlijk, best wel.
In dat geval, leuk leesvoer: PHP: a fractal of bad designquote:Op dinsdag 4 juni 2013 12:59 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Hier staat het beschreven: http://php.net/manual/en/language.types.type-juggling.php
Wat kut is dat zeg, eigenlijk, best wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |