abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 februari 2014 @ 16:34:38 #251
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_136553168
quote:
99s.gif Op maandag 10 februari 2014 13:37 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Sowieso het eerste dat je doet wanneer je bent aangekomen, is om de Octopus-card te halen. De vergelijk met de OV-chip gaat slechts gedeeltelijk op, want deze is WEL geweldig en overal inzetbaar. Daarnaast kun je hem vaak gewoon in je portemonnee houden (buitenvakje), dus je zipt even met je wlalet langs de scanner en klaar. Ideaal systeem, en blijft verbazingwekkend hoe ze het hier in NL compleet hebben weten te verneuken.

OV is spotgoedkoop. Taxi's ook goedkoop vergeleken met NL, maar persoonlijk nam ik meestal toch gewoon OV. Mini-busjes zijn ook handig, maar sommigen vinden dat gevaarlijk, en terecht, want die rijden soms als idioten.

Als je daar een paar dagen zit, dan kun je op 1 van die dagen even Lantau doen. Dat is een groot eiland waar ook het vliegveld is, maar het is grotendeels natuur. Voor iets van 30-50 HK dollar haal je een dagpas voor de bussen daar, en dan kun je dus het hele eiland een beetje verkennen. Bij Tai O kun je bijvoorbeeld voor 20HK dollar even met een bootje mee, dan vaar je naar een plek waar je nog een paar roze/witte dolfijnen ziet, die er straks wellicht niet meer zullen zijn wanneer ze daar een brug tussen Tuen Mun en Lantau hebben gebouwd.

E
Is dieronvriendelijk om met zo'n bootje te gaan. Er is een organisatie die zich inzet voor de roze dolfijnen. Zij doen ook aan excursies,
pi_136554580
quote:
9s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:34 schreef hexje het volgende:

[..]

Is dieronvriendelijk om met zo'n bootje te gaan. Er is een organisatie die zich inzet voor de roze dolfijnen. Zij doen ook aan excursies,
Als je dit dieronvriendelijk vindt, dan moet je helemaal niet naar HK gaan. En helemaal niet naar Azie.
  maandag 10 februari 2014 @ 18:23:02 #253
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_136557940
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:08 schreef ik.ben.hier het volgende:

[..]

Dolfijnen periode is ergens in juli/aug ;)
Oh, dat kan best, ik weet ook niet meer wanneer we er heen zijn geweest (zal vast wel terug te lezen zijn in dit topic :P ) , maar volgens mij zitten ze er het hele jaar door.

quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:24 schreef Tarbot het volgende:

[..]

Ik kan dit totaal bevestigen. Alhoewel tav die mini busjes het wel meevalt. Als je het traject kent, zoals mijn tripjes in Yuen long naar treinstation zijn aardig hoor.
Klopt, maar als je er de eerste paar keer gebruik van maakt, is het even wennen, zo'n scheurend busje :P Wel een stuk sneller dan de reguliere bus, maar je zit erin, meestal zonder gordel om, en als je dan in de NT over die bergwegen gaat, en het VOELT ook sneller aan dan met een normale bus, dan wil je je nog wel eens vasthouden aan die ijzeren railing langs het raam :P

Ach ja, gewoon hopen dat het allemaal goed gaat ;)

Taxi's zijn vaak ook erg chill. Paar keer rondde ik het bedrag af naar boven, omdat ik dan wat dozen mee had ofzo, maar ben ook een paar keer gematst met de prijs, dat ik dus wel 2 stuks bagage in de kofferbak had, maar dat die taxichauffeur het zelf naar beneden afrondde, naar 20 dollar ofzo (moest dan klein stukje naar het postkantoor, maar als je 2x 20KG draagt in een grote doos, dan neem je dus even de taxi :P )
  maandag 10 februari 2014 @ 18:35:10 #254
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_136558347
quote:
9s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:34 schreef hexje het volgende:

[..]

Is dieronvriendelijk om met zo'n bootje te gaan. Er is een organisatie die zich inzet voor de roze dolfijnen. Zij doen ook aan excursies,
Mjah, geen idee of dat 'dieronvriendelijk' is. We varen er niet overheen ofzo. We doen exact hetzelfde als die zogenaamde 'organisatie voor de roze dolfijnen', wat dat ook moge inhouden, alleen je betaalt niet extra voor een westerse gids die even een lulverhaaltje ophangt over die beesten, voor 150HK dollar extra ofzo.

Je vaart met het bootje naar een plek waar ze vaak zitten, en dan dobber je daar even 5 minuten, beetje 'oeh' en 'aaahhh' en 'daar!!!', en daarna ga je weer met een noodgang terug. Prima :P Het is ook niet alsof het daar een ontzettend rustig gebied is ofzo. Het is nog steeds Hong Kong en daar varen dus sowieso een shitload aan boten en ferries langs :P

Je hebt in HK veel van die 'touristische' bullshit waarbij je dan een 'westerse' gids krijgt die voor een belachelijk bedrag jou ergens rondleidt. Zoals een 'food-expedition' door bijvoorbeeld Sham Shui Po, zo'n beetje het goedkoopste district in HK... tja...(!) Niet echt mijn ding om nodeloos en naief de zakken van dit soort figuren te spekken. Ik kan prima zelf op onderzoek uit, vooral met mijn Chineze vriendin natuurlijk :P

Blijkbaar zijn veel westerse toeristen een beetje 'bangig' om buiten de mainstream gebieden te komen, en dan huren ze daar een 'gids' voor in ofzo, maar persoonlijk vind ik dat juist het leukste om zelf te ontdekken. Even een middagje lopen van Olympic City (Mong Kok) naar Sham Shui Po en vervolgens doorlopen naar Lai Chi Kok. Heerlijk, beetje door oude wijken enzo slenteren, nieuwe malls tegenkomen, speelgoedwinkeltjes, restaurantjes, parkjes, etc etc. :)

In de buurt van bijvoorbeeld Tsuen Kwan O heb je redelijk wat nieuwe moderne malls die er schitterend uitzien, erg modern en 'schoon', en ook redelijk rustig, ook in het weekend, dus dat is wel fijn, want plekken als Mong kok en Causeway Bay zijn vaak verschrikkelijk druk op de vrije dagen, dus daar wil je dan liever wegblijven.

Damn, ik mis het daar :'(
pi_136566364
quote:
9s.gif Op maandag 10 februari 2014 16:34 schreef hexje het volgende:

[..]

Is dieronvriendelijk om met zo'n bootje te gaan. Er is een organisatie die zich inzet voor de roze dolfijnen. Zij doen ook aan excursies,
Heb na afloop nog zo'n rozedolfijnknuffel van ze gekocht om ze te steunen. :D Best wel saai zo'n boottripje trouwens, moet je alleen doen als de zon schijnt voor het lekkere weer en het uitzicht vanaf het water over het vliegveld.

Nooit geweten dat dat ook goedkoper kon, paar vrienden hadden het geboekt.
  maandag 10 februari 2014 @ 21:19:09 #256
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_136566469
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heb na afloop nog zo'n rozedolfijnknuffel van ze gekocht om ze te steunen. :D Best wel saai zo'n boottripje trouwens, moet je alleen doen als de zon schijnt voor het lekkere weer en het uitzicht vanaf het water over het vliegveld.
Ik een tas. :D Klopt. Ik vond het best wel fris toen ik de toch ging maken. Was toen zeker geen korte broeken weer. :P
  maandag 10 februari 2014 @ 21:20:16 #257
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_136566522
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 21:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heb na afloop nog zo'n rozedolfijnknuffel van ze gekocht om ze te steunen. :D Best wel saai zo'n boottripje trouwens, moet je alleen doen als de zon schijnt voor het lekkere weer en het uitzicht vanaf het water over het vliegveld.

Nooit geweten dat dat ook goedkoper kon, paar vrienden hadden het geboekt.
Jamaar die goedkope boten doen alles voor de toeristen terwijl die organisatie veel meer rekening houdt met de dolfijnen. Gelukkig hebben we er een paar gezien.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 05:31:26 #258
394226 along
In Hong Kong
pi_136576881
quote:
99s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:35 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik kan prima zelf op onderzoek uit, vooral met mijn Chineze vriendin natuurlijk :P

Ik dacht dat je chinees was :P?

btw er zijn een paar standard toeristische dingen te bezichtigen, die je met een klik via google kan vinden. Veel oude meuk is allang plat gewalst voor shopping malls en offices, dus echt veel historie ga je niet snel vinden buiten toeristen die je er specifiek naar toe leiden. Meeste trekpleisters vind je naast shopping malls of in de omgeving van, in mijn optiek vaak overduidelijk gericht op geld verdienen met zo min mogelijk input

Hiken is leuk, maar je bent nooit echt in de wildernis/natuur, rond iedere berg is er wel een dorp of een paar snel wegen die je van een afstandje kan zien. Desnietermin geniet ik er erg van om te hiken ivm ik in mong kok woon.

Ik woon nu 5+ jaar in mong kok, en Kowloon is voornamelijk interessant om Mong Kok/ Sham Shui Po door de drukte, winkels en vrouwen van lichte zeden. Maar of je nou van dat laaste zo vrolijk word, het is voornamelijk oud meuk uit china.

De echte pareltjes moet je via via kennen of vinden.

Bijvoorbeeld echte Kung-fu meesters die een Eigen doctors zaakje hebben en op 80+ jarige leeftijd nog gratis les geven aan studenten, echter ziet het er absoluut niet uit als in films en verwacht je het er niet, maar het er zit enorm veel historie daar.

Goeie traditionele restaurants die in vieze oude vervallen gebouwen zitten die er erg onsmakelijk uitzien, maar waar nog echt kwaliteit word geseveerd versus die grote corporate yam cha/ restaurants waar alles maar snel bereid moet zijn.

Auwe lullen die illigaal met hun vogelkooitjes samen komen.

Veel Cantonese cultuur moet je echt goed zoeken want er is niet zoveel meer van, en is vaakal opgeslokt door modern spul.
Woont in een Biodome.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 05:31:43 #259
394226 along
In Hong Kong
pi_136576882
-

[ Bericht 99% gewijzigd door along op 11-02-2014 05:32:13 ]
Woont in een Biodome.
pi_136576889
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 05:31 schreef along het volgende:

[..]

Goeie traditionele restaurants die in vieze oude vervallen gebouwen zitten die er erg onsmakelijk uitzien, maar waar nog echt kwaliteit word geseveerd versus die grote corporate yam cha/ restaurants waar alles maar snel bereid moet zijn.

Nog tips? Ben altijd van de restaurants op hogere verdiepingen, etc... Wel altijd balen als je dan alsnog in de rij staat met 100 locals, wat bij de goeie tenten nog best vaak gebeurd. Spring Deer in TST heeft bijvoorbeeld enorm goeie eend, maar het hele trappenhuis staat meestal al vol tegen de tijd dat ik mijn portie kom halen :')
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136576905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 05:31 schreef along het volgende:

[..]

Auwe lullen die illigaal met hun vogelkooitjes samen komen.

Over auw gesproken
  dinsdag 11 februari 2014 @ 07:47:57 #262
394226 along
In Hong Kong
pi_136577169
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 06:16 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Over auw gesproken
Post dan niets lul.
Woont in een Biodome.
pi_136577583
:')
  dinsdag 11 februari 2014 @ 09:48:59 #264
62913 Blik
The one and Only!
pi_136578634
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 05:43 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nog tips? Ben altijd van de restaurants op hogere verdiepingen, etc... Wel altijd balen als je dan alsnog in de rij staat met 100 locals, wat bij de goeie tenten nog best vaak gebeurd. Spring Deer in TST heeft bijvoorbeeld enorm goeie eend, maar het hele trappenhuis staat meestal al vol tegen de tijd dat ik mijn portie kom halen :')
Gewoon reserveren, heb ik toen ook gedaan. MOet je wel een tijdje vantevoren doen. Vond overigens dat naast de Peking-eend de rest van het eten ook uitmuntend was.
pi_136579791
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 09:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Gewoon reserveren, heb ik toen ook gedaan. MOet je wel een tijdje vantevoren doen. Vond overigens dat naast de Peking-eend de rest van het eten ook uitmuntend was.
Zal ik volgende keer doen, misschien eind deze week. Ben normaal nooit zo van de planning ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 11 februari 2014 @ 10:57:36 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_136580059
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:44 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Zal ik volgende keer doen, misschien eind deze week. Ben normaal nooit zo van de planning ;)
Ik belde een dag vantevoren, en toen was er nog gewoon plek. Wel alleen om 6 uur trouwens. De latere tafels waren al volgeboekt.

Wat ik echt mooi vond, is dat we toen heerlijk hadden gegeten, echt helemaal vol zaten, en maar 20 euro pp kwijt waren :)
pi_136585664
quote:
99s.gif Op maandag 10 februari 2014 18:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Oh, dat kan best, ik weet ook niet meer wanneer we er heen zijn geweest (zal vast wel terug te lezen zijn in dit topic :P ) , maar volgens mij zitten ze er het hele jaar door.

[..]

Klopt, maar als je er de eerste paar keer gebruik van maakt, is het even wennen, zo'n scheurend busje :P Wel een stuk sneller dan de reguliere bus, maar je zit erin, meestal zonder gordel om, en als je dan in de NT over die bergwegen gaat, en het VOELT ook sneller aan dan met een normale bus, dan wil je je nog wel eens vasthouden aan die ijzeren railing langs het raam :P

Ach ja, gewoon hopen dat het allemaal goed gaat ;)

Taxi's zijn vaak ook erg chill. Paar keer rondde ik het bedrag af naar boven, omdat ik dan wat dozen mee had ofzo, maar ben ook een paar keer gematst met de prijs, dat ik dus wel 2 stuks bagage in de kofferbak had, maar dat die taxichauffeur het zelf naar beneden afrondde, naar 20 dollar ofzo (moest dan klein stukje naar het postkantoor, maar als je 2x 20KG draagt in een grote doos, dan neem je dus even de taxi :P )
Nou ik heb een tochtje gemaakt en niets gezien hoor ;)
Na vele jaren teruggegaan en nu al spijt van dat ik niet eerder terug ben geweest.
pi_136669604
Ben van plan om dit jaar naar Hong Kong te gaan voor een dag of 10. Ik wil graag een paar dagen bij een mooi strand verblijven en verder ook de natuur bekijken en natuurlijk de stad (ook shoppen en een dagje disney).
Ik wil eigenlijk niet op meer dan 2 verschillende locaties verblijven. Mijn vraag: in welke buurt kan ik het beste hotels zoeken om al het bovenstaande zonder al te veel reistijd te kunnen doen?
  donderdag 13 februari 2014 @ 16:45:19 #269
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_136670050
Wat is je budget?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_136670628
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:45 schreef static het volgende:
Wat is je budget?
voor het hotel tussen de 400 en 650
  donderdag 13 februari 2014 @ 17:09:37 #271
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_136670987
Per nacht?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_136672423
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:09 schreef static het volgende:
Per nacht?
haha, nee voor die 10 nachten
  donderdag 13 februari 2014 @ 19:05:58 #273
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_136674793
Dan zit je in Hong Kong wel een beetje aan de onderkant van de markt vrees ik...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_136675287
Met dat budget kun je vast wel terecht in de gezellige Chungking Mansions.
  donderdag 13 februari 2014 @ 19:18:37 #275
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_136675374
_O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')