Zo doen wij het inderdaad ookquote:Op dinsdag 21 mei 2013 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
Voel me altijd zo ouderwets vergeleken bij jullie. Wzt man en ik verdienen is ons gezamenlijk inkomen. Soms verdient hij meer en ik minder, soms andersom. Het is bij ons ook totaal niet relevant wie wat betaalt.
Hmm, ik denk dat wanneer wij alles op een hoop zouden gooien, er wel wat meer gadgets in huis zouden staan en het spaarsaldo lager zou zijnquote:
Je hebt dus twee banen begrijp ik? Dan moet je kiezen voor de werkgever waar je denkt dat je het meeste gaat verdienen. En uiteindelijk maakt het niet uit, want de rest krijg je volgend jaar terug.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Ja en nu moet ik kiezen of ik loonheffing wil toepassen ja of nee, maar ik weet niet wat verstandig is want ik heb geen idee hoeveel ik kan werken de komende maanden. Dilemma's dilemma's!
Gelukkig zien we jou nooooooooooit posten dat je te weinig gegeten hebt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, omelet van 3 eieren, tomaat en wat spekblokjes met wat kaas op 2 toast. Moet wel een goede bodem zijn voor trailrun vanavondDat te weinig eten is voor mietjes
Waarom denk je dat ik het expliciet vermeld?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:44 schreef anna82 het volgende:
[..]
Gelukkig zien we jou nooooooooooit posten dat je te weinig gegeten hebt.
Om die reden. Ik vul graag in.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik het expliciet vermeld?
Wij zijn sowieso getrouwd in gemeenschap van goederen. Dus in principe is alles al voor de helft van ons beiden/is niks meer helemaal van onszelfquote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:45 schreef loveli het volgende:
Eigenlijk ben ik voor plan Tink/Coco, maar ergens hield ik toch altijd een scorelijst bij dat ik minimaal de helft bijdroeg. Misschien ook het verschil tussen huwelijk of geen huwelijk.
En voorlopig betaal ik toch alles zelf.
Geen idee, volgens mij niets bijzonders. Het enige gekke vond ik dat er een stuk gesprek weg was. Maar dat was bij meerder mensen. Mijn vriend is naar andere toe nog al open en maak soms opmerkingen net op het randje..quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:42 schreef anna82 het volgende:
Joycie88, waarover appt hij met zijn stiefschoonzusje? Maak er anders een groeps-whatsapp van
Ik had ook zoiets, maar heb dat laten terugdraaien bij de scheiding. Vond het niet nodig. Ik ging al weg en dan zou hij me ook nog eens zwaar moeten uitkopen. Dus we hebben het onderling afgesproken dat ik het huisje in Frankrijk zou nemen en hij de rest.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wij zijn sowieso getrouwd in gemeenschap van goederen. Dus in principe is alles al voor de helft van ons beiden/is niks meer helemaal van onszelf![]()
We hebben de route nog niet gepland, maar we vliegen iig op Sydney en terug vanuit Kaapstad. Daartussen zitten 6 hopelijk lange en warme maandenquote:
Wat houd je tegen?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:52 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ben zó jaloers op Anna! Ik wil Anna zijn!
Zoooo koel!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:53 schreef anna82 het volgende:
[..]
We hebben de route nog niet gepland, maar we vliegen iig op Sydney en terug vanuit Kaapstad. Daartussen zitten 6 hopelijk lange en warme maanden
Identiteitsdiefstal is strafbaar.quote:
Jaaaaaaaaquote:
Geldquote:
Wij hadden zelf zoiets van, we gaan allebei met bijna niks het huwelijk in. Dus geen reden om met huwelijke voorwaarden (of hoe heet dat) te trouwen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:53 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik had ook zoiets, maar heb dat laten terugdraaien bij de scheiding. Vond het niet nodig. Ik ging al weg en dan zou hij me ook nog eens zwaar moeten uitkopen. Dus we hebben het onderling afgesproken dat ik het huisje in Frankrijk zou nemen en hij de rest.
Los van het geld allemaal bezwaren die je kunt oplossen. Huur kan je opzeggen. Onbetaald verlof kun je aanvragen. En als je het echt wilt zou ik het zeker doen voordat je een huis koopt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:57 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
GeldIk heb geen geld om én een halfjaar m'n huur te betalen én een halfjaar onbetaald verlof op te nemen. Bovendien ben ik aan het sparen voor een huis
.
Naja, ik hoef niet meteen een halfjaar weg natuurlijk, drie maanden zou ook nog wel kunnen... hmm...
Wauw!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:53 schreef anna82 het volgende:
[..]
We hebben de route nog niet gepland, maar we vliegen iig op Sydney en terug vanuit Kaapstad. Daartussen zitten 6 hopelijk lange en warme maanden
Ik vind goedquote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:55 schreef conleche het volgende:
[..]
Nou ja. Dan wordt dido Anna84? Toch accurater.
Nee, ik zit tot september 2014 aan m'n huidige huis vastquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:01 schreef anna82 het volgende:
[..]
Los van het geld allemaal bezwaren die je kunt oplossen. Huur kan je opzeggen. Onbetaald verlof kun je aanvragen. En als je het echt wilt zou ik het zeker doen voordat je een huis koopt.
Nogmaals: Go Dido!
Ik zou niet zo snel alleen gaan, dat vind ik doofheidstechnisch niet zo handigquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:05 schreef Goodbye het volgende:
Dido, ik zou ook niet gelijk 3 maanden gaan. Probeer eerst eens drie weken helemaal zelf alles te regelen enzo. Krijg je ook weer wat meer zelfvertrouwen van.![]()
Mijn huis valt qua locatie niet zo goed te verhuren. We hebben wel een jacuzzi in de badkamer, dat dan weer wel.
Dat is 'm ja. Geen gedoe dat jasjes niet dicht kunnenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:06 schreef J0ycie88 het volgende:
In het vorige topic gaf iemand de tip om naar een waterfalled vest te kijken. Maar ik weet niet meer door wie. Bedoel je dan zoiets?
http://www.wehkamp.nl/dam(...)9,1,2,4,17&PI=1&SM=0
Nouja, of met M., maar dan dus niet georganiseerd!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:07 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik zou niet zo snel alleen gaan, dat vind ik doofheidstechnisch niet zo handig. En ik moet ook eerst een CI hebben waar gewone batterijen in kunnen (volgend voorjaar
), anders heb ik een probleem als ik geen stroom in de buurt heb
.
Dat is ook zo, hoeft ook niet stante pedequote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:05 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Nee, ik zit tot september 2014 aan m'n huidige huis vast
Maar dit is iets wat ik nog wel 'een keer' wil. Ik heb echter geen plannen voor de toekomst (qua huisje, boompje, beestje, bedoel ik), dus ik denk dat ik wat minder haast hoef te hebben dan mensen van mijn leeftijd die die plannen wel hebben.
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:08 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nouja, of met M., maar dan dus niet georganiseerd!
Nou ja, ik heb niet zo erg veel spijt van dingen in mijn leven, maar wel dat ik niet ben gaan reizen toen ik nog in de twintig was. Ik vind het nu nog steeds geweldig hoor en ik schiet ook best op met mensen van in de twintig (quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:05 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Nee, ik zit tot september 2014 aan m'n huidige huis vast
Maar dit is iets wat ik nog wel 'een keer' wil. Ik heb echter geen plannen voor de toekomst (qua huisje, boompje, beestje, bedoel ik), dus ik denk dat ik wat minder haast hoef te hebben dan mensen van mijn leeftijd die die plannen wel hebben.
Omdat ik tegen de tijd dat ik met pensioen ga (voor zover er dan nog iets over is), niet met een maandelijkse huur opgescheept wil zitten die niet in verhouding staat tot mijn inkomen op dat moment. Als ik op mijn 35e ongeveer iets koop, heb ik het tegen de tijd dat ik met pensioen ga afbetaald. En het lijkt me mooi om een mooi, authentiek Haags appartementje voor mezelf te hebbenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb niet zo erg veel spijt van dingen in mijn leven, maar wel dat ik niet ben gaan reizen toen ik nog in de twintig was. Ik vind het nu nog steeds geweldig hoor en ik schiet ook best op met mensen van in de twintig (), maar het is wel zo dat mensen van mijn leeftijd bezig zijn met kinderen opvoeden en carriere en zo en dus kom ik die niet zoveel tegen en soms vind ik dat wel jammer.
Waarom zou je eigenlijk een huis willen kopen?
Jij weet al waar je over 30 jaar bent?? Ik heb nog geen flauw idee wat de komende 5 jaar me gaat brengen...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:15 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Omdat ik tegen de tijd dat ik met pensioen ga (voor zover er dan nog iets over is), niet met een maandelijkse huur opgescheept wil zitten die niet in verhouding staat tot mijn inkomen op dat moment. Als ik op mijn 35e ongeveer iets koop, heb ik het tegen de tijd dat ik met pensioen ga afbetaald. En het lijkt me mooi om een mooi, authentiek Haags appartementje voor mezelf te hebben.
Jij had toch ook een koopappartementje?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Jij weet al waar je over 30 jaar bent?? Ik heb nog geen flauw idee wat de komende 5 jaar me gaat brengen...
Ik ben wel van plan om terug te gaan ja, tzt en daar werk te zoeken. En daar dan ook te blijven tot ik met pensioen ga. Maar goed, ik zie mezelf eerder rentenieren in het buitenland dan hier.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Jij weet al waar je over 30 jaar bent?? Ik heb nog geen flauw idee wat de komende 5 jaar me gaat brengen...
Yep, maar dat is van mijn ouders. Hebben ze ooit gekocht toen mijn zus in amersfoort werkte en ik hier ging studeren. Als we allebei apart iets gingen huren waren we meer kwijt. Nu woon ik met 1 huisgenoot. Maar ik verwacht niet dat ik hier nog 5 jaar woon eigenlijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:19 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Jij had toch ook een koopappartementje?
Succes met rentenierenquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:20 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Ik ben wel van plan om terug te gaan ja, tzt en daar werk te zoeken. En daar dan ook te blijven tot ik met pensioen ga. Maar goed, ik zie mezelf eerder rentenieren in het buitenland dan hier.
Wat is daar zo grappig aan? We zijn dan 40 jaar verder, hoorquote:
Best een valide argument van Dido. Ik heb ook geen lange termijn visie, maar als we terug zijn en allebei (weer) een baan hebben ga ik maar eens beginnen met aflossen en sparen voor later.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:18 schreef the85mc het volgende:
[..]
Je wil èn een huis kopen, en zo rijk worden dat je van de rente kan leven. Ga eens gauw op zoek naar een rijke vrouwquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:22 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Wat is daar zo grappig aan? We zijn dan 40 jaar verder, hoor.
Lol, zo bedoel ik het niet, het is zo'n gebruikelijke term geworden voor 'in het buitenland vertoeven na je pensioen'quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je wil èn een huis kopen, en zo rijk worden dat je van de rente kan leven. Ga eens gauw op zoek naar een rijke vrouw
Ja, als ik dat doe, heb ik geen appeltje voor de dorst. Vind ik ook wel belangrijk!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:22 schreef conleche het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat je dingen die je leuk lijken eigenlijk niet moet uitstellen.
ok, waar dacht je 10 jaar geleden dat je zou zijn? en klopt dat met waar je nu bent? bij mij is het totaal iets anders geworden in ieder geval. Laat staan dat ik kan zeggen waar ik over 30 jaar ben.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:23 schreef anna82 het volgende:
[..]
Best een valide argument van Dido. Ik heb ook geen lange termijn visie, maar als we terug zijn en allebei (weer) een baan hebben ga ik maar eens beginnen met aflossen en sparen voor later.
Maar jij hebt de hepiesquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:28 schreef V1z0R het volgende:
Ik was miljonair op m'n 28e en had leuk boerderijtje waar ik hele weekenden LAN-parties had...kutverbeelding!
Je kunt je puberdromen niet echt vergelijken met je dromen als volwassene. Als volwassene is je leven doorgaans een stuk stabieler, als puber kan het nog alle kanten op. Zeker als je een gezin hebt, is je leven wel vrij stabiel, denk ik.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:25 schreef the85mc het volgende:
[..]
ok, waar dacht je 10 jaar geleden dat je zou zijn? en klopt dat met waar je nu bent? bij mij is het totaal iets anders geworden in ieder geval. Laat staan dat ik kan zeggen waar ik over 30 jaar ben.
Ik zeg niet dat je niet vooruit moet denken, maar voor 30 jaar is wel erg ver vooruit.
En een arm die onder de krassen zitquote:
Ik heb 10 jaar geleden geen moment gedacht aan nuquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:25 schreef the85mc het volgende:
[..]
ok, waar dacht je 10 jaar geleden dat je zou zijn? en klopt dat met waar je nu bent? bij mij is het totaal iets anders geworden in ieder geval. Laat staan dat ik kan zeggen waar ik over 30 jaar ben.
Ik zeg niet dat je niet vooruit moet denken, maar voor 30 jaar is wel erg ver vooruit.
Dit dus! Beetje plannen moet, maar zeker niet te veel. Je moet ook ruimte laten om impulsieve dingen te kunnen doen, vaak zijn dingen die je spontaan kiest/bedenkt de leukstequote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:43 schreef _aurum_ het volgende:
Je kan plannen tot je een ons weegt, maar je moet ook niet vergeten om te leven. Als je daar een balans in weet te vinden dan ben je goed bezig
Ja, zoiets bedoel ik inderdaad, maar zou zelf dan voor iets gaan dat een beetje korter aan de achterkant is. Of bijvoorbeeld van "blazer-stof", dit zeg maar: http://static.fashionchick.nl/images/uploads/waterfall_blazer.pngquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:06 schreef J0ycie88 het volgende:
In het vorige topic gaf iemand de tip om naar een waterfalled vest te kijken. Maar ik weet niet meer door wie. Bedoel je dan zoiets?
http://www.wehkamp.nl/dam(...)9,1,2,4,17&PI=1&SM=0
wij dan weer niet. Maar mijn man heeft een eigen bedrijf...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 13:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wij zijn sowieso getrouwd in gemeenschap van goederen. Dus in principe is alles al voor de helft van ons beiden/is niks meer helemaal van onszelf![]()
wij moeten tzt nog uitvogelen, atm gemeenschap van goederen getrouwd en meneer wil zijn eigen toko....ooitquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:54 schreef Skoap het volgende:
[..]
wij dan weer niet. Maar mijn man heeft een eigen bedrijf...
"Koude uitsluiting" noemde de notaris onze huwelijksvoorwaarden. Hoe romantisch![]()
Gemeenschap van goederen betekent toch dat je je gezamenlijke bedrijf deelt en je gezamenlijke kapitaal splitst?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:59 schreef _Dido_ het volgende:
De ouders van M. waren ook in gemeenschap van goederen getrouwd. Best zuur als je een eigen bedrijf hebt en de helft van je kapitaal aan je ex moet geven idd.
Dat is toch juist dat je alles deelt itt huwelijkse voorwaarden?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:07 schreef loveli het volgende:
[..]
Gemeenschap van goederen betekent toch dat je je gezamelijke bedrijf deelt en je gezamelijke kapitaal splitst?
Ik bedoel dat het door in gemeenschap van goederen te trouwen, niet zijn maar hun kapitaal was.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:09 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Dat is toch juist dat je alles deelt itt huwelijkse voorwaarden?
Nou ja, ik weet alleen dat hij de helft van z'n kapitaal kwijt was.
Ja okéquote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het door in gemeenschap van goederen te trouwen, niet zijn maar hun kapitaal was.
Dat is natuurlijk in veel gevallen ook zo. Omdat de moeder voor de kinderen zorgde, kon de vader het kapitaal vergaren. Nowadays is het vaak niet meer zo ouderwets, maar bij de generatie van mijn ouders (die zijn nu 66 en 63) was het wel vaak zo geregeld.quote:
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:32 schreef _aurum_ het volgende:
Denk dat er nog steeds veel vrouwen zijn die parttime werken, kinderen opvoeden etc. Die zijn niet bezig met carriere of pensioensopbouw... Wat allemaal prima is als ze voor altijd bij elkaar blijven
Ik word nog weleens heen en weer geworpen tussen de wereld overnemen en koekjes bakken/ het ultieme hamburgertoko'tje opzetten
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:33 schreef V1z0R het volgende:
[..]niet de enige dus?
Mijn idee was pitabroodjes speklap
En andere pitabroodjes natuurlijk...
Ik wil na het bezoekje aan Kopenhagen weer een interieur-winkel met een koffie en gebak hoekje.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:33 schreef V1z0R het volgende:
[..]niet de enige dus?
Mijn idee was pitabroodjes speklap
En andere pitabroodjes natuurlijk...
Nouja, dat. Vandaar dat voor mij de werkdiscussie van laatst (fijner werk met leukere collega's en goed verdienen, of minder leuke collega's, minder leuk werk en veel meer verdienen) zo helder was. Zit je daar jarenlang een minder leuk leven te hebben dan je had kùnnen hebben, en dan? Een extra zak geld lijkt me zo weinig compensatie voor die verloren tijd.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:22 schreef conleche het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat je dingen die je leuk lijken eigenlijk niet moet uitstellen.
als je van plan bent om een hypotheek aan te gaan, is het toch wel aan te raden om 30 jaar vooruit te denken. Zeker in een tijd dat je je huis niet zo makkelijk verkoopt als alles anders loopt. Wil / kun je dat niet kan je imo beter huren iddquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:25 schreef the85mc het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |