abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126806636
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
compact en kleverig.
pi_126806656
Vervelend he Joycie... Ik heb ook zo'n hekel aan al die papieren invullen en t gedoe wat er omheen komt kijken, dat ik nog liever putjesschapper zou worden eigenlijk :+
compact en kleverig.
pi_126806891
Geen gezamelijke rekeningen hier, met name omdat vriend dat niet wil. Ik betaal 2/3e van de huur en alles wat we niet zouden doen als we het 50/50 zouden betalen (omdat het dan niet zou kunnen). En af en toe krijgt ie een cadeautje. En toch heb ik XM's mijlpaal ook bereikt, daar was ik ook best trots op vorige maand.
pi_126806901
Ja en nu moet ik kiezen of ik loonheffing wil toepassen ja of nee, maar ik weet niet wat verstandig is want ik heb geen idee hoeveel ik kan werken de komende maanden. Dilemma's dilemma's!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_126806946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 12:37 schreef Tinkepink het volgende:
Voel me altijd zo ouderwets vergeleken bij jullie. Wzt man en ik verdienen is ons gezamenlijk inkomen. Soms verdient hij meer en ik minder, soms andersom. Het is bij ons ook totaal niet relevant wie wat betaalt.
Zo doen wij het inderdaad ook :Y
pi_126806969
XM, ik zou ook trots zijn op die mijlpaal! :Y
pi_126807094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hmm, ik denk dat wanneer wij alles op een hoop zouden gooien, er wel wat meer gadgets in huis zouden staan en het spaarsaldo lager zou zijn :P Als lief klaar is met de studie wordt het een ander verhaal denk ik :) dan nemen we gewoon een gezamelijke rekening.
pi_126807419
Ik verdien een stuk meer dan vriendlief en die vindt het niet echt leuk dat ik soms betaal voor gezamelijke uitjes. Maarja, ík wil uit eten, en wil dat niet alleen, dus dan wil ik met alle liefde ook voor zijn eten betalen zodat we niet samen thuis zitten (en ik moet koken). Vindt ie nog een beetje lastig te accepteren. Dat wordt nog wat als ik een fulltime baan heb en hij nog 3 jaar moet studeren :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_126807460
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:21 schreef J0ycie88 het volgende:
Ja en nu moet ik kiezen of ik loonheffing wil toepassen ja of nee, maar ik weet niet wat verstandig is want ik heb geen idee hoeveel ik kan werken de komende maanden. Dilemma's dilemma's!
Je hebt dus twee banen begrijp ik? Dan moet je kiezen voor de werkgever waar je denkt dat je het meeste gaat verdienen. En uiteindelijk maakt het niet uit, want de rest krijg je volgend jaar terug.
pi_126807559
Ik werk op oproepbasis maar het ziet er naar uit dat ik de komende maanden niet veel kan werken maar dat is allemaal nog niet zeker. Laat het wel gewoon zoals het nu is. Dan zie ik het volgend jaar wel terug.
pi_126807620
Zo, omelet van 3 eieren, tomaat en wat spekblokjes met wat kaas op 2 toast. Moet wel een goede bodem zijn voor trailrun vanavond :9 Dat te weinig eten is voor mietjes :{w
Ja doei.
pi_126807656
Ik vind ons systeem best ideaal. Onze beider salarissen komen op de gezamenlijke rekening. Daar blijft voor beide ongeveer de helft staan en de andere helft gaat naar onze eigen rekening. Van de gezamenlijke rekening sparen we, betalen we onze vaste lasten en doen we boodschappen. Op onze eigen rekening kan worden gespaard (hij) of alles wordt tot de laatste cent uitgegeven, zonder dat je precies weet waaraan.. (ik). - kan natuurlijk ook andersom, maar met deze constructie kregen we kroting op de hypotheek :P

Wij hebben genoeg gespaard om een half jaar relaxed op reis te kunnen gaan. Maar daarna is het ook wel echt op :o Het komende half jaar wil ik daarom nog wat extra sparen om een buffertje te hebben voor als we terugkomen.
pi_126807658
Zo ik ga onze behandelingen bij Sanadome boeken.. Donderdag een dagje quality time met mijn lief, en totaal nergens aan denken. Hij een hot stone massage en ik ga denk ik voor de kruidenstempel-massage! Kunnen we vrijdag helemaal ontspannen ons weekendje weg in!
pi_126807758
Joycie88, waarover appt hij met zijn stiefschoonzusje? Maak er anders een groeps-whatsapp van ;)
pi_126807808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, omelet van 3 eieren, tomaat en wat spekblokjes met wat kaas op 2 toast. Moet wel een goede bodem zijn voor trailrun vanavond :9 Dat te weinig eten is voor mietjes :{w
Gelukkig zien we jou nooooooooooit posten dat je te weinig gegeten hebt.
pi_126807857
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:44 schreef anna82 het volgende:

[..]

Gelukkig zien we jou nooooooooooit posten dat je te weinig gegeten hebt.
Waarom denk je dat ik het expliciet vermeld?
Ja doei.
pi_126807859
Lijstje:
O: kwark, havermout, bosbessen, banaan
L: twee boterhammen met kaas, ei, tomaat
T: broccoli-salade met broccoli, pijnboompitjes, komkommer, tomaat
T: appeltje
S: rondje evy
D: pasta met tomatensaus en cashewnoten en een rucola-salade
T: bakje kwark
  Vis een optie? dinsdag 21 mei 2013 @ 13:45:26 #18
70532 loveli
N
pi_126807861
Eigenlijk ben ik voor plan Tink/Coco, maar ergens hield ik toch altijd een scorelijst bij dat ik minimaal de helft bijdroeg. Misschien ook het verschil tussen huwelijk of geen huwelijk.
En voorlopig betaal ik toch alles zelf.
crap in = crap out
pi_126807869
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik het expliciet vermeld?
Om die reden. Ik vul graag in.
pi_126807891
Ok.
Ja doei.
pi_126807978
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:45 schreef loveli het volgende:
Eigenlijk ben ik voor plan Tink/Coco, maar ergens hield ik toch altijd een scorelijst bij dat ik minimaal de helft bijdroeg. Misschien ook het verschil tussen huwelijk of geen huwelijk.
En voorlopig betaal ik toch alles zelf.
Wij zijn sowieso getrouwd in gemeenschap van goederen. Dus in principe is alles al voor de helft van ons beiden/is niks meer helemaal van onszelf :P :+
pi_126808033
Anna, waar ga je allemaal heen op reis?
pi_126808061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:42 schreef anna82 het volgende:
Joycie88, waarover appt hij met zijn stiefschoonzusje? Maak er anders een groeps-whatsapp van ;)
Geen idee, volgens mij niets bijzonders. Het enige gekke vond ik dat er een stuk gesprek weg was. Maar dat was bij meerder mensen. Mijn vriend is naar andere toe nog al open en maak soms opmerkingen net op het randje..
Maar ik denk dat ik me er gewoon niet te druk om moet maken. Hij gaf gisteren zelf aan van moet ik dan stoppen met whatsappen met haar. En toen zij ik nee, want dat vind ik dus ook weer stom.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:52:30 #24
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126808111
Ik ben zó jaloers op Anna! Ik wil Anna zijn!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_126808138
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wij zijn sowieso getrouwd in gemeenschap van goederen. Dus in principe is alles al voor de helft van ons beiden/is niks meer helemaal van onszelf :P :+
Ik had ook zoiets, maar heb dat laten terugdraaien bij de scheiding. Vond het niet nodig. Ik ging al weg en dan zou hij me ook nog eens zwaar moeten uitkopen. Dus we hebben het onderling afgesproken dat ik het huisje in Frankrijk zou nemen en hij de rest.
pi_126808143
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:50 schreef conleche het volgende:
Anna, waar ga je allemaal heen op reis?
We hebben de route nog niet gepland, maar we vliegen iig op Sydney en terug vanuit Kaapstad. Daartussen zitten 6 hopelijk lange en warme maanden :D
pi_126808160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:52 schreef _Dido_ het volgende:
Ik ben zó jaloers op Anna! Ik wil Anna zijn!
Wat houd je tegen?
pi_126808179
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:53 schreef anna82 het volgende:

[..]

We hebben de route nog niet gepland, maar we vliegen iig op Sydney en terug vanuit Kaapstad. Daartussen zitten 6 hopelijk lange en warme maanden :D
Zoooo koel! O+
pi_126808183
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:53 schreef conleche het volgende:

[..]

Wat houd je tegen?
Identiteitsdiefstal is strafbaar.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_126808216
quote:

[..]

Wat houd je tegen?
Niet veel meer dan 8 cm en een bezoekje aan de kapper :D

Go Dido!
pi_126808244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:54 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Identiteitsdiefstal is strafbaar.
Nou ja. Dan wordt dido Anna84? Toch accurater.
pi_126808303
Ik ga de uren aftellen tot donderdag. Ben nog nooit een dag naar de een thermen of iets geweest, ben zo benieuwd!

Alleen nu twijfel ik of een badpak wel fijn is in de warme en ik niet beter voor een bikini kan gaan. Iemand ervaring?
pi_126808308
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:54 schreef conleche het volgende:

[..]

Zoooo koel! O+
Jaaaaaaaa O+ En het is zo lang! Of althans, veel langer dan de 2 weken vakantie die ik doorgaans gewend ben :) Ik weet niet waar ik moet beginnen met plannen, dus plannen we maar gewoon niets!
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:57:31 #34
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126808312
quote:

[..]

Wat houd je tegen?
Geld :P Ik heb geen geld om én een halfjaar m'n huur te betalen én een halfjaar onbetaald verlof op te nemen. Bovendien ben ik aan het sparen voor een huis :').

Naja, ik hoef niet meteen een halfjaar weg natuurlijk, drie maanden zou ook nog wel kunnen... hmm...
And eternity in an hour.
pi_126808333
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:53 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik had ook zoiets, maar heb dat laten terugdraaien bij de scheiding. Vond het niet nodig. Ik ging al weg en dan zou hij me ook nog eens zwaar moeten uitkopen. Dus we hebben het onderling afgesproken dat ik het huisje in Frankrijk zou nemen en hij de rest.
Wij hadden zelf zoiets van, we gaan allebei met bijna niks het huwelijk in. Dus geen reden om met huwelijke voorwaarden (of hoe heet dat) te trouwen.

Los van het feit dat wij dat laatste allebei maar raar vinden. We beloven de rest van ons leven samen door te brengen. Maar stél dat we gaan scheiden...
[sub]en uiteraard bestaat die mogelijkheid, maar we vonden het voor ons gevoel niet kloppen om die belofte te doen, terwijl we tegelijkertijd rekening zou houden met het feit dat het mis kan gaan.[sub]
pi_126808340
Verder is mijn lijstje zo treurig dat ik hem nog geen een post.

Morgen weer een schone lei, en ook tijdens het weekendje weg ga ik me inhouden! Geen alcohol voor mij, ik ga wel in bad leggen als de rest zich klem zuipt (nooit begrepen trouwens wat daar leuk aan is hoor)
pi_126808409
Om toch iets ontopics mee te delen: het is weleens beter gegaan, zowel eet- als sportsgewijs. Die knop langer dan een week omgedraaid houden lijkt niet meer te kunnen? Regen helpt ook niet echt mee.

Maar weet je wat, zodra ik uit bad kom ga ik een stukje rennen.

:+
pi_126808472
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:57 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Geld :P Ik heb geen geld om én een halfjaar m'n huur te betalen én een halfjaar onbetaald verlof op te nemen. Bovendien ben ik aan het sparen voor een huis :').

Naja, ik hoef niet meteen een halfjaar weg natuurlijk, drie maanden zou ook nog wel kunnen... hmm...
Los van het geld allemaal bezwaren die je kunt oplossen. Huur kan je opzeggen. Onbetaald verlof kun je aanvragen. En als je het echt wilt zou ik het zeker doen voordat je een huis koopt.

Nogmaals: Go Dido! *O*
pi_126808524
De komende drie jaar gaat lang vrij zijn alleen nog lukken als er iets uitgepoept moet worden. /leve de spontaniteit, dus zo'n mooi plan zou niet eens kùnnen bij ons...

Ontzettend gaaf trouwens _O_ Nu al!
pi_126808528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:53 schreef anna82 het volgende:

[..]

Wauw! O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_126808564
Je kan je huis ook onderverhuren! En ik was in twee maanden maar iets van 2000 kwijt of zo, dus zo duur hoeft het niet te zijn.
pi_126808575
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:55 schreef conleche het volgende:

[..]

Nou ja. Dan wordt dido Anna84? Toch accurater.
Ik vind goed :7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_126808652
Dido, ik zou ook niet gelijk 3 maanden gaan. Probeer eerst eens drie weken helemaal zelf alles te regelen enzo. Krijg je ook weer wat meer zelfvertrouwen van. :Y

Mijn huis valt qua locatie niet zo goed te verhuren. We hebben wel een jacuzzi in de badkamer, dat dan weer wel. :+
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:05:57 #44
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126808680
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:01 schreef anna82 het volgende:

[..]

Los van het geld allemaal bezwaren die je kunt oplossen. Huur kan je opzeggen. Onbetaald verlof kun je aanvragen. En als je het echt wilt zou ik het zeker doen voordat je een huis koopt.

Nogmaals: Go Dido! *O*
Nee, ik zit tot september 2014 aan m'n huidige huis vast :P
Maar dit is iets wat ik nog wel 'een keer' wil. Ik heb echter geen plannen voor de toekomst (qua huisje, boompje, beestje, bedoel ik), dus ik denk dat ik wat minder haast hoef te hebben dan mensen van mijn leeftijd die die plannen wel hebben :+.
And eternity in an hour.
pi_126808697
In het vorige topic gaf iemand de tip om naar een waterfalled vest te kijken. Maar ik weet niet meer door wie. Bedoel je dan zoiets?

http://www.wehkamp.nl/dam(...)9,1,2,4,17&PI=1&SM=0
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:07:20 #46
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126808724
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:05 schreef Goodbye het volgende:
Dido, ik zou ook niet gelijk 3 maanden gaan. Probeer eerst eens drie weken helemaal zelf alles te regelen enzo. Krijg je ook weer wat meer zelfvertrouwen van. :Y

Mijn huis valt qua locatie niet zo goed te verhuren. We hebben wel een jacuzzi in de badkamer, dat dan weer wel. :+
Ik zou niet zo snel alleen gaan, dat vind ik doofheidstechnisch niet zo handig :@. En ik moet ook eerst een CI hebben waar gewone batterijen in kunnen (volgend voorjaar *O*), anders heb ik een probleem als ik geen stroom in de buurt heb :P.
And eternity in an hour.
pi_126808751
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:06 schreef J0ycie88 het volgende:
In het vorige topic gaf iemand de tip om naar een waterfalled vest te kijken. Maar ik weet niet meer door wie. Bedoel je dan zoiets?

Dat is 'm ja. Geen gedoe dat jasjes niet dicht kunnen :') Maar als je een wat grotere boezem hebt, valt het niet altijd slanker dan een 'gewoon jasje' of een vest met knoopjes. Proberen kan altijd toch?
pi_126808755
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:07 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik zou niet zo snel alleen gaan, dat vind ik doofheidstechnisch niet zo handig :@. En ik moet ook eerst een CI hebben waar gewone batterijen in kunnen (volgend voorjaar *O*), anders heb ik een probleem als ik geen stroom in de buurt heb :P.
Nouja, of met M., maar dan dus niet georganiseerd!
pi_126808816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:05 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Maar dit is iets wat ik nog wel 'een keer' wil. Ik heb echter geen plannen voor de toekomst (qua huisje, boompje, beestje, bedoel ik), dus ik denk dat ik wat minder haast hoef te hebben dan mensen van mijn leeftijd die die plannen wel hebben :+.
Dat is ook zo, hoeft ook niet stante pede :) Ik heb ook heel lang gezegd dat ik het 'een keer' wilde doen, maar als mijn vriend de knoop nu niet had doorgehakt had ik het zo weer een jaar uitgesteld ivm werk. Het is natuurlijk zonde als je over 40 jaar niet meer in shortjes kan lopen als je door Azie trekt :P
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:09:52 #50
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126808820
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:08 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nouja, of met M., maar dan dus niet georganiseerd!
:Y Drie weken of een maand weggaan is idd nog wel een optie... Zo'n oefenwereldreis is wel een goed idee in mijn geval, want ik ben nogal een stresskip als dingen niet zo lopen als ik gedacht had :').
And eternity in an hour.
pi_126808880
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:05 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb niet zo erg veel spijt van dingen in mijn leven, maar wel dat ik niet ben gaan reizen toen ik nog in de twintig was. Ik vind het nu nog steeds geweldig hoor en ik schiet ook best op met mensen van in de twintig ( :+ ), maar het is wel zo dat mensen van mijn leeftijd bezig zijn met kinderen opvoeden en carriere en zo en dus kom ik die niet zoveel tegen en soms vind ik dat wel jammer.

Waarom zou je eigenlijk een huis willen kopen?
pi_126808988
Van hetgeen waar je geld aan uit geeft (dus los van de basisbehoeften en liefde enzo :P ) is reizen toch wel echt wat mij het meest gelukkig maakt. O+
pi_126809016
Huis kopen schijnt zwaar lastig te zijn tegenwoordig... We zitten allebei nog lang niet aan een vast contract, dus ben erg benieuwd hoe dat moet gaan.
We willen op termijn een koophuis omdat we een huis met een tuintje willen en die met huren onbetaalbaar zijn in de vrije sector ;(
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:15:59 #54
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126809036
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb niet zo erg veel spijt van dingen in mijn leven, maar wel dat ik niet ben gaan reizen toen ik nog in de twintig was. Ik vind het nu nog steeds geweldig hoor en ik schiet ook best op met mensen van in de twintig ( :+ ), maar het is wel zo dat mensen van mijn leeftijd bezig zijn met kinderen opvoeden en carriere en zo en dus kom ik die niet zoveel tegen en soms vind ik dat wel jammer.

Waarom zou je eigenlijk een huis willen kopen?
Omdat ik tegen de tijd dat ik met pensioen ga (voor zover er dan nog iets over is), niet met een maandelijkse huur opgescheept wil zitten die niet in verhouding staat tot mijn inkomen op dat moment. Als ik op mijn 35e ongeveer iets koop, heb ik het tegen de tijd dat ik met pensioen ga afbetaald. En het lijkt me mooi om een mooi, authentiek Haags appartementje voor mezelf te hebben O+.
And eternity in an hour.
pi_126809101
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:15 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Omdat ik tegen de tijd dat ik met pensioen ga (voor zover er dan nog iets over is), niet met een maandelijkse huur opgescheept wil zitten die niet in verhouding staat tot mijn inkomen op dat moment. Als ik op mijn 35e ongeveer iets koop, heb ik het tegen de tijd dat ik met pensioen ga afbetaald. En het lijkt me mooi om een mooi, authentiek Haags appartementje voor mezelf te hebben O+.
Jij weet al waar je over 30 jaar bent?? Ik heb nog geen flauw idee wat de komende 5 jaar me gaat brengen...
pi_126809127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:18 schreef the85mc het volgende:

[..]

Jij weet al waar je over 30 jaar bent?? Ik heb nog geen flauw idee wat de komende 5 jaar me gaat brengen...
Jij had toch ook een koopappartementje? :P
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:20:11 #57
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126809158
quote:

[..]

Ik ben wel van plan om terug te gaan ja, tzt en daar werk te zoeken. En daar dan ook te blijven tot ik met pensioen ga. Maar goed, ik zie mezelf eerder rentenieren in het buitenland dan hier.
And eternity in an hour.
pi_126809219
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Jij had toch ook een koopappartementje? :P
Yep, maar dat is van mijn ouders. Hebben ze ooit gekocht toen mijn zus in amersfoort werkte en ik hier ging studeren. Als we allebei apart iets gingen huren waren we meer kwijt. Nu woon ik met 1 huisgenoot. Maar ik verwacht niet dat ik hier nog 5 jaar woon eigenlijk.
pi_126809224
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:20 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ik ben wel van plan om terug te gaan ja, tzt en daar werk te zoeken. En daar dan ook te blijven tot ik met pensioen ga. Maar goed, ik zie mezelf eerder rentenieren in het buitenland dan hier.
Succes met rentenieren :D
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:22:29 #60
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126809255
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:21 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Succes met rentenieren :D
Wat is daar zo grappig aan? We zijn dan 40 jaar verder, hoor :P.
And eternity in an hour.
pi_126809266
Ik wil alleen maar zeggen dat je dingen die je leuk lijken eigenlijk niet moet uitstellen.
pi_126809289
quote:

[..]

Best een valide argument van Dido. Ik heb ook geen lange termijn visie, maar als we terug zijn en allebei (weer) een baan hebben ga ik maar eens beginnen met aflossen en sparen voor later.
pi_126809303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:22 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Wat is daar zo grappig aan? We zijn dan 40 jaar verder, hoor :P.
Je wil èn een huis kopen, en zo rijk worden dat je van de rente kan leven. Ga eens gauw op zoek naar een rijke vrouw ^)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:24:46 #64
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126809347
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:23 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je wil èn een huis kopen, en zo rijk worden dat je van de rente kan leven. Ga eens gauw op zoek naar een rijke vrouw ^)
Lol, zo bedoel ik het niet, het is zo'n gebruikelijke term geworden voor 'in het buitenland vertoeven na je pensioen' ;).
And eternity in an hour.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:25:05 #65
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126809360
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:22 schreef conleche het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat je dingen die je leuk lijken eigenlijk niet moet uitstellen.
Ja, als ik dat doe, heb ik geen appeltje voor de dorst. Vind ik ook wel belangrijk!
And eternity in an hour.
pi_126809368
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:23 schreef anna82 het volgende:

[..]

Best een valide argument van Dido. Ik heb ook geen lange termijn visie, maar als we terug zijn en allebei (weer) een baan hebben ga ik maar eens beginnen met aflossen en sparen voor later.
ok, waar dacht je 10 jaar geleden dat je zou zijn? en klopt dat met waar je nu bent? bij mij is het totaal iets anders geworden in ieder geval. Laat staan dat ik kan zeggen waar ik over 30 jaar ben.
Ik zeg niet dat je niet vooruit moet denken, maar voor 30 jaar is wel erg ver vooruit.
pi_126809504
Ik was miljonair op m'n 28e en had leuk boerderijtje waar ik hele weekenden LAN-parties had... }:| kutverbeelding!
pi_126809566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:28 schreef V1z0R het volgende:
Ik was miljonair op m'n 28e en had leuk boerderijtje waar ik hele weekenden LAN-parties had... }:| kutverbeelding!
Maar jij hebt de hepies O+
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:30:55 #69
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126809579
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:25 schreef the85mc het volgende:

[..]

ok, waar dacht je 10 jaar geleden dat je zou zijn? en klopt dat met waar je nu bent? bij mij is het totaal iets anders geworden in ieder geval. Laat staan dat ik kan zeggen waar ik over 30 jaar ben.
Ik zeg niet dat je niet vooruit moet denken, maar voor 30 jaar is wel erg ver vooruit.
Je kunt je puberdromen niet echt vergelijken met je dromen als volwassene. Als volwassene is je leven doorgaans een stuk stabieler, als puber kan het nog alle kanten op. Zeker als je een gezin hebt, is je leven wel vrij stabiel, denk ik.
And eternity in an hour.
pi_126809615
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:30 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Maar jij hebt de hepies O+
En een arm die onder de krassen zit :')
En een gigantische op m'n rug, zaterdag zat m'n t-shirt gewoon vastgeplakt aan m'n rug...

Maar was wel een 'droom' om weer huisdieren te hebben ja :Y O+
pi_126809693
quote:

[..]

Ik heb 10 jaar geleden geen moment gedacht aan nu :D Dus jij bent al meer planner dan ik :P

Maar alle gekheid op een stokje: het is natuurlijk ook omdat ik zelf helemaal niet met de toekomst bezig ben, dat ik mensen die dat wel zijn enorm verstandig vind. Kan ik wel iets van leren.
pi_126809931
Lijstje vandaag:
O: yoghurt met muesli, appel
L: 2 dubbele boterhammen kipfilet, appel
T: kennismakingsgesprek (spann0nd!)
D: denk een maaltijdsalade
(indien druk op werk nog een nachtelijke tosti met kipfilet/kaas)
pi_126809998
Je kan plannen tot je een ons weegt, maar je moet ook niet vergeten om te leven. Als je daar een balans in weet te vinden dan ben je goed bezig ^O^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_126810080
Ik houd het gewoon bij een jaarlijkse vakantie van 1 a 2 weken voorlopig. Hoop ik. :+
compact en kleverig.
pi_126810153
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:43 schreef _aurum_ het volgende:
Je kan plannen tot je een ons weegt, maar je moet ook niet vergeten om te leven. Als je daar een balans in weet te vinden dan ben je goed bezig ^O^
Dit dus! Beetje plannen moet, maar zeker niet te veel. Je moet ook ruimte laten om impulsieve dingen te kunnen doen, vaak zijn dingen die je spontaan kiest/bedenkt de leukste :)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:49:27 #76
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126810201
Ik zou wel vaker dingen willen doen. Echt weg. Zoals nu naar Kopenhagen, in de zomer naar Rome... wil ook nog naar Antwerpen en/of Parijs dit jaar...
And eternity in an hour.
pi_126810203
Groentesoep :9 :Y)

Planning

O: yoghurt met kersen en een snee brood met witte chocoladepasta
T: handje nootjes
S: Jillian, eerste dag level 3 opnieuw
T: banaan
L: grote kom goed gevulde groentesoep
T: cappuccino, handje rabarber
D: bloemkool, gekookte aardappelen met jus, verse worst.

En dan vanavond de intake bij de sportschool. Ben benieuwd.
compact en kleverig.
pi_126810275
O, er komt nog wel wat bij hoor, want dit is errug weinig, maar ik weet nog niet wat of wanneer :')
compact en kleverig.
pi_126810287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

wij ook :Y
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_126810324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:06 schreef J0ycie88 het volgende:

Ja, zoiets bedoel ik inderdaad, maar zou zelf dan voor iets gaan dat een beetje korter aan de achterkant is. Of bijvoorbeeld van "blazer-stof", dit zeg maar: http://static.fashionchick.nl/images/uploads/waterfall_blazer.png
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_126810350
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

wij dan weer niet. Maar mijn man heeft een eigen bedrijf...

"Koude uitsluiting" noemde de notaris onze huwelijksvoorwaarden. Hoe romantisch *; :P
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_126810511
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:54 schreef Skoap het volgende:

[..]

wij dan weer niet. Maar mijn man heeft een eigen bedrijf...

"Koude uitsluiting" noemde de notaris onze huwelijksvoorwaarden. Hoe romantisch *; :P
wij moeten tzt nog uitvogelen, atm gemeenschap van goederen getrouwd en meneer wil zijn eigen toko....ooit :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 21 mei 2013 @ 14:59:29 #83
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126810539
De ouders van M. waren ook in gemeenschap van goederen getrouwd. Best zuur als je een eigen bedrijf hebt en de helft van je kapitaal aan je ex moet geven idd :X.
And eternity in an hour.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:04:23 #84
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_126810728
Als Duuf en ik ooit trouwen, zal dat op huwelijkse voorwaarden zijn. Zeker weten :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? dinsdag 21 mei 2013 @ 15:07:28 #85
70532 loveli
N
pi_126810849
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:59 schreef _Dido_ het volgende:
De ouders van M. waren ook in gemeenschap van goederen getrouwd. Best zuur als je een eigen bedrijf hebt en de helft van je kapitaal aan je ex moet geven idd :X.
Gemeenschap van goederen betekent toch dat je je gezamenlijke bedrijf deelt en je gezamenlijke kapitaal splitst?
crap in = crap out
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:09:44 #86
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126810943
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Gemeenschap van goederen betekent toch dat je je gezamelijke bedrijf deelt en je gezamelijke kapitaal splitst?
Dat is toch juist dat je alles deelt itt huwelijkse voorwaarden?

Nou ja, ik weet alleen dat hij de helft van z'n kapitaal kwijt was.
And eternity in an hour.
  Vis een optie? dinsdag 21 mei 2013 @ 15:09:51 #87
70532 loveli
N
pi_126810949
Het woordenboek van m'n telefoon kan niet spellen ;(
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 21 mei 2013 @ 15:11:46 #88
70532 loveli
N
pi_126811016
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:09 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Dat is toch juist dat je alles deelt itt huwelijkse voorwaarden?

Nou ja, ik weet alleen dat hij de helft van z'n kapitaal kwijt was.
Ik bedoel dat het door in gemeenschap van goederen te trouwen, niet zijn maar hun kapitaal was.
crap in = crap out
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:14:24 #89
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126811108
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik bedoel dat het door in gemeenschap van goederen te trouwen, niet zijn maar hun kapitaal was.
Ja oké :).
And eternity in an hour.
pi_126811253
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:14 schreef _Dido_ het volgende:

[..]

Ja oké :).
Dat is natuurlijk in veel gevallen ook zo. Omdat de moeder voor de kinderen zorgde, kon de vader het kapitaal vergaren. Nowadays is het vaak niet meer zo ouderwets, maar bij de generatie van mijn ouders (die zijn nu 66 en 63) was het wel vaak zo geregeld.
pi_126811926
Denk dat er nog steeds veel vrouwen zijn die parttime werken, kinderen opvoeden etc. Die zijn niet bezig met carriere of pensioensopbouw... Wat allemaal prima is als ze voor altijd bij elkaar blijven :P

Ik word nog weleens heen en weer geworpen tussen de wereld overnemen en koekjes bakken/ het ultieme hamburgertoko'tje opzetten :D
pi_126811984
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:32 schreef _aurum_ het volgende:
Denk dat er nog steeds veel vrouwen zijn die parttime werken, kinderen opvoeden etc. Die zijn niet bezig met carriere of pensioensopbouw... Wat allemaal prima is als ze voor altijd bij elkaar blijven :P

Ik word nog weleens heen en weer geworpen tussen de wereld overnemen en koekjes bakken/ het ultieme hamburgertoko'tje opzetten :D
:D niet de enige dus? :+

Mijn idee was pitabroodjes speklap :')
En andere pitabroodjes natuurlijk...
  dinsdag 21 mei 2013 @ 15:36:50 #93
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126812132
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:')

Pitabroodjes met de vulling eróp :Y
And eternity in an hour.
pi_126812639
Denk dat iedereen wel eens twijfelt tussen een 'veilige' baan bij een werkgever of van je hobby je werk maken. Voor de een is dat iets met speklappen, of koekjes bakken. Ik twijfel of ik iets in de watersport moet gaan doen. Zeiltrainingen geven ofzo, maar ik denk altijd, dat doe ik over een paar jaar misschien wel. En tegelijkertijd weet ik ook dat als het bij denken blijft, dat het nooit gebeurt. Vind dit altijd een mooie vid:
pi_126812738
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik wil na het bezoekje aan Kopenhagen weer een interieur-winkel met een koffie en gebak hoekje. :Z
pi_126812858
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 14:22 schreef conleche het volgende:
Nouja, dat. Vandaar dat voor mij de werkdiscussie van laatst (fijner werk met leukere collega's en goed verdienen, of minder leuke collega's, minder leuk werk en veel meer verdienen) zo helder was. Zit je daar jarenlang een minder leuk leven te hebben dan je had kùnnen hebben, en dan? Een extra zak geld lijkt me zo weinig compensatie voor die verloren tijd.
Nu heb ik makkelijk praten natuurlijk, ik denk dat het iedere generatie verder nog moeilijker wordt in mijn vak nog je geld te verdienen. Tenminste, ik zou zelf de mini nu liever naar Nijenrode zien gaan dan naar de kunstacademie :7 .
pi_126813808
quote:

[..]

als je van plan bent om een hypotheek aan te gaan, is het toch wel aan te raden om 30 jaar vooruit te denken. Zeker in een tijd dat je je huis niet zo makkelijk verkoopt als alles anders loopt. Wil / kun je dat niet kan je imo beter huren idd :)
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 21 mei 2013 @ 16:13:01 #98
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126813823
Ik heb al eten voor vanavond, maar ik heb gruwelijk veel zin in Turkse tortilla's, dus die ga ik gewoon lekker maken :9~.
And eternity in an hour.
pi_126816181
Update:
O: zero-fat griekse yoghurt gemixt met overnight oats (sojamelk, chia,- en lijnzaad en 2 el havermout)
T: omeletje met spinazie
L: courgettesoep met snee brood en 200 gr ratatouille, koffie met koekje en stukje pure choco
T: smoothie 200 ml
T: dubbel roggebroodje geitenkaas
D: sla met kip en tomaat

Denk dat ik de gym niet Meer red... :(
pi_126817341
Pastasaus gemaakt, had meer dan genoeg voor twee porties, dus ook eentje voor in de vriezer :9 nomnom.

Tevens, foto van vorige week ergens, érg blij met m'n benen. Waar ik dat vroeger altijd maar 'meh' vond, vind ik het nu, dankzij hardlopen, echt wel een pre. *O* In het kader van het positieve inzien van dingen. De rest volgt ook langzaam maar zeker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')