abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126812814
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 15:36 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

alof er in turkije geen kinderen zijn
:')
pi_126813778
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:54 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat jij vindt is irrelevant. Nederland heeft meer betekend voor de wereld dan heel Noord-Afrika.
Nou nou, dat is ook weer zwaar overdreven. Een Egypte heeft een zeer rijke historie, was een van de eerste beschavingen ter wereld en heeft in die tijd veel voor de wetenschap betekend.

Btw, de Nederlanders zelf "verwaarlozen" hun authentieke cultuur. Ze nemen erg veel cultuur van de Amerikanen over.
pi_126813948
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 02:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Grappig, met die folders ben ik 't dus weer niet eens. Als het om zeer basale dingen gaat, is het prima als er vergissingen worden voorkomen. Anders worden dat soort folders toch meteen weggegooid.

En natuurlijk is het zo dat als je werk hebt, je in contact komt met Nederlanders en je vanzelf dingen leert. Alleen dien je dan al wel een basis te hebben, want zonder Nederlandse basis kom je al niet aan werk. Dan krijg je dus bedrijfjes, winkels, etc. waarin de voertaal Turks/Marokkaans is. Dan woon je dus in een wijk waarin je voor sociaal contact gewoon Turks kunt blijven praten, voor de boodschappen is Turks voldoende en voor werk is Turks voldoende. Volledige segregatie.

Natuurlijk speelt persoonlijke instelling een rol maar wanneer je instelling niet 100% is en je niet de directe noodzaak voelt om Nederlands te leren, dan is de kans om af te haken erg groot. Dat zie ik hier in China ook wel. Mensen die zich hardop afvragen of 't wel de moeite waard is, omdat meerendeel van hun leven zich toch in 't Engels afspeelt.

Persoonlijk vind ik dat getuigen van een minachting naar de inwoners van 't land waar je woont. Zeker omdat 't bij misverstanden dan sneller leidt tot ruzies omdat beide partijen elkaar niet verstaan.
Immigranten moeten automatisch Nederlands leren, want op je werk is de voertaal Nederlands. In geval van een uitkering moet de eis zijn dat je het Nederlands goed beheerst, want anders maak je automatisch veel minder kans op een baan. Heeft men een uitkering, kan men wel degelijk werken, maar weigert men het Nederlands te leren? Dan moet de uitkering worden stopgezet en zoek je het zelf maar uit. Het is namelijk niet alleen de lusten, maar ook de lasten.

Met andere woorden: door werk ben je automatisch genoodzaakt om Nederlands te leren en hiermee is het probleem dan ook automatisch opgelost.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 16:17:24 #204
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126814028
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nou nou, dat is ook weer zwaar overdreven. Een Egypte heeft een zeer rijke historie, was een van de eerste beschavingen ter wereld en heeft in die tijd veel voor de wetenschap betekent.

Btw, de Nederlanders zelf "verwaarlozen" hun authentieke cultuur. Ze nemen erg veel cultuur van de Amerikanen over.
Dat laatste geldt in grote mate voor de hele wereld op dit moment. Heeft meer te maken met de overheersing van maatschappijen die toch een bepaalde cultuur uitdragen.

En natuurlijk heeft Egypte een rijke historie. Waar ik me meer aan stoor is het gemak waarmee sommige mensen op de Nederlandse historie spugen. Snap niet waar ze 't lef vandaan halen om dat te doen terwijl ze op hetzelfde moment respect eisen voor de eigen cultuur. Het is gewoon een algehele tendens waarbij de Nederlandse historie en cultuur op alle mogelijke manieren wordt gekleineerd. De Nederlander bestaat niet, dat soort uitspraken. Ik kan me daar echt kapot aan ergeren. Misschien heb ik dan te lange tenen maar zulk soort dingen pik ik niet van iemand die in Nederland woont.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 16:21:06 #205
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126814252
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:15 schreef Zienswijze het volgende:

Immigranten moeten automatisch Nederlands leren, want op je werk is de voertaal Nederlands. In geval van een uitkering moet de eis zijn dat je het Nederlands goed beheerst, want anders maak je automatisch veel minder kans op een baan. Heeft men een uitkering, kan men wel degelijk werken, maar weigert men het Nederlands te leren? Dan moet de uitkering worden stopgezet en zoek je het zelf maar uit. Het is namelijk niet alleen de lusten, maar ook de lasten.

Met andere woorden: door werk ben je automatisch genoodzaakt om Nederlands te leren en hiermee is het probleem dan ook automatisch opgelost.
Zijn natuurlijk ook banen waar de voertaal Engels is. Het verstrekken van informatie in andere talen dient ook een ander doel, namelijk het bereiken van de kwetsbaardere groepen zoals vrouwen die alleen via hun man contact hebben met de buitenwereld. Of als het gaat om de veiligheid van meerdere mensen in 't geval van infectieziekten en dergelijke.

Het verstrekken van informatie over uitkeringen in de moedertaal is natuurlijk wel bezopen. Om in aanmerking te komen voor een uitkering moet je wel minstens in staat zijn om normaal te kunnen solliciteren. Anders is 't gewoon een paradijs voor de hulpbehoevenden en dat is niet fair ten opzichte van de werkenden die al een steeds zwaardere last hebben aan het sociale vangnet.
pi_126814613
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat laatste geldt in grote mate voor de hele wereld op dit moment. Heeft meer te maken met de overheersing van maatschappijen die toch een bepaalde cultuur uitdragen.
Nee hoor, landen als Duitsland, Frankrijk, Israel houden meer dan Nederland aan hun eigen cultuur vast. En landen als China hebben natuurlijk helemaal hun eigen cultuur, gemengd met gedeeltelijke Amerikanisering.

De gemiddelde Nederlander zelf moet "weinig" van zijn eigen cultuur hebben. Men draagt geen Nederlandse maar Amerikaanse klederdracht, kijkt naar Amerikaanse films, luistert veelal naar Engelstalige (pop)muziek, etc. De vrije dagen in het land zijn gebasseerd op de "regels" van een buitenlandse importgodsdienst uit het M-O, namelijk het christendom.
quote:
En natuurlijk heeft Egypte een rijke historie. Waar ik me meer aan stoor is het gemak waarmee sommige mensen op de Nederlandse historie spugen. Snap niet waar ze 't lef vandaan halen om dat te doen terwijl ze op hetzelfde moment respect eisen voor de eigen cultuur. Het is gewoon een algehele tendens waarbij de Nederlandse historie en cultuur op alle mogelijke manieren wordt gekleineerd. De Nederlander bestaat niet, dat soort uitspraken. Ik kan me daar echt kapot aan ergeren. Misschien heb ik dan te lange tenen maar zulk soort dingen pik ik niet van iemand die in Nederland woont.
Nederland is een zeer rijk land en dat is eigenlijk het pluspunt. Qua cultuur of culturele overheersing doet Nederland het minder goed en dat mag men ook zeggen. Het is een klein land, heeft nooit een grote rol, op de 17e, 18e eeuw na, in de wereld gespeeld, is militair gezien zeerzwak, weinig culturele invloed in de werele, etc. etc.

Dat is niet spugen op Nederland, maar meer de feiten langslopen. Nogmaals, hetsterke punt van Nederland is de welvaart en daar moet je je eigenlijk op focussen als promotiemateriaal.
pi_126814968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:21 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zijn natuurlijk ook banen waar de voertaal Engels is. Het verstrekken van informatie in andere talen dient ook een ander doel, namelijk het bereiken van de kwetsbaardere groepen zoals vrouwen die alleen via hun man contact hebben met de buitenwereld. Of als het gaat om de veiligheid van meerdere mensen in 't geval van infectieziekten en dergelijke.

Het verstrekken van informatie over uitkeringen in de moedertaal is natuurlijk wel bezopen. Om in aanmerking te komen voor een uitkering moet je wel minstens in staat zijn om normaal te kunnen solliciteren. Anders is 't gewoon een paradijs voor de hulpbehoevenden en dat is niet fair ten opzichte van de werkenden die al een steeds zwaardere last hebben aan het sociale vangnet.
Er is een beperkt aantal banen in.het Engels en dat zijn dikwijls banen voor hoogopgeleiden. De gemiddelde immigrant in NL is laaggeschoold en komt voor dergelijke banen veelal niet in aanmerking. Kortom, als je een betere baan dan aardbeienplukker wilt, dien je het Nederlands gewoon te beheersen. Wil je dat niet, dan ook geen uitkering.
Op deze manier integreren mensen automatisch.

Je moet rechtvaardig zijn, maar tegelijkertijd wel een harde en duidelijke lijn hanteren.
pi_126817025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 16:17 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft Nederland een rijke geschiedenis, maar die is ook erg verschillend per regio. Neem nou de Gouden Eeuw met scheepvaart en koloniën en de strijd tegen de Spanjaarden, dat is allemaal vooral een verhaal van Holland. In het noorden hadden ze in die tijd vooral de handen vol aan de strijd tegen Münster, Limburg hoorde nog helemaal niet bij Nederland, enzovoort. En zo zijn er zo veel verschillen.

Toch is er wel iets wat min of meer alle Nederlanders verbindt. Als ik een beeld schets van een straat met op de kruising een stoplicht met een zwart-wit gestreepte paal, rode fietsstroken, een trottoir van 30x30cm betontegels waarop blanke kindertjes spelen met kinderfietsjes en stoepkrijt, aan weerszijden rijtjeshuizen met een standaard buitendeur waarachter dagelijks bruine boterhammen met hagelslag en pindakaas worden gegeten, regelmatig een AGV'tje en zo nu en dan een stamppot met rookworst, 's avonds wordt het NOS Journaal gekeken - dan kan volgens mij iedereen zich daarmee identificeren, van Holland tot Limburg tot Friesland (terwijl pakweg een Vlaming of Duitser helemaal niks uit dit verhaaltje zal herkennen).

Dát is dus denk ik de gemene deler van "de Nederlander", dát is hetgeen je volgens mij moet behouden als je niet van die verhalen wil over Nederlanders die zich in hun eigen wijk niet meer thuisvoelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2013 17:12:17 ]
  dinsdag 21 mei 2013 @ 17:12:27 #209
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126817133
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 02:48 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

_O-
Verdiep je er in kerel. De Berberse jaartelling staat over iets meer dan 3 decennia op 3000. Die jaartelling begon met Heer van de Meshwesh. Een Berberse faroa. Verder het is offtopic, dus ik zal er niet te veel woorden aan vuil maken. Hier heb je een topic die voornamelijk gaat over de Moren met een paar uitwijkingen naar de oudheid. Wat betreft de Romeinse tijd, die hadden wel vat op Noord-Afrika, maar alleen op de noordelijke gebieden en Carhago. De zuidelijke gebieden hebben ze nooit op de knieën kunnen krijgen. Een kaart van het Romeinse rijk door de eeuwen heen.

Wat betreft die wiki. Heb het even doorgekeken, maar die is nog lang niet compleet. Kan het gerust nog met duizenden en duizenden woorden aanvullen. Ook over de recente gebeurtenissen in WOII toen Marokko onder het juk zat van Frankrijk en 77.000 militairen heeft geleverd aan het Franse leger.

C&H / Moorse cultureel erfgoed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 21-05-2013 17:24:36 ]
pi_126818848
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:10 schreef Igen het volgende:
Toch is er wel iets wat min of meer alle Nederlanders verbindt. Als ik een beeld schets van een straat met op de kruising een stoplicht met een zwart-wit gestreepte paal, rode fietsstroken, een trottoir van 30x30cm betontegels waarop blanke kindertjes spelen met kinderfietsjes en stoepkrijt, aan weerszijden rijtjeshuizen met een standaard buitendeur waarachter dagelijks bruine boterhammen met hagelslag en pindakaas worden gegeten, regelmatig een AGV'tje en zo nu en dan een stamppot met rookworst, 's avonds wordt het NOS Journaal gekeken - dan kan volgens mij iedereen zich daarmee identificeren, van Holland tot Limburg tot Friesland (terwijl pakweg een Vlaming of Duitser helemaal niks uit dit verhaaltje zal herkennen).

Dát is dus denk ik de gemene deler van "de Nederlander", dát is hetgeen je volgens mij moet behouden als je niet van die verhalen wil over Nederlanders die zich in hun eigen wijk niet meer thuisvoelen.
Op de pindakaas na slaat dat hele verhaal nergens op.
pleased to meet you
pi_126818944
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:50 schreef moussie het volgende:

[..]

Op de pindakaas na slaat dat hele verhaal nergens op.
Dan zou ik eens m'n ogen open doen als ik jou was. :)

Overigens, zelfs de Schilderswijk in Den Haag, waar nu zo'n gedoe over is, is tenminste qua stadsbeeld onmiskenbaar oer-Nederlands. Wie beweert zich daar in het buitenland te wanen*, is hetzij aan het overdrijven, of heeft niet meer van de wereld gezien dan een doorsnee dorpsbewoner anno 1800.

* Dat is iets anders dan je er niet thuis voelen

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2013 18:01:05 ]
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:03:30 #212
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126819361
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan zou ik eens m'n ogen open doen als ik jou was. :)

Overigens, zelfs de Schilderswijk in Den Haag, waar nu zo'n gedoe over is, is tenminste qua stadsbeeld onmiskenbaar oer-Nederlands. Wie beweert zich daar in het buitenland te wanen*, is hetzij aan het overdrijven, of heeft niet meer van de wereld gezien dan een doorsnee dorpsbewoner anno 1800.

* Dat is iets anders dan je er niet thuis voelen
Ja, jij bent dan nog een logisch denkende man, maar Henk en Ingrid die de Telegraaf voor zoete koek slikken zullen daar na de woorden van Wilders heel anders over denken. Dan nog te bedenken dat deze krant van 1945 tot en met 1949 verboden was. Eigenlijk gold dat verschijningsverbod voor 30 jaar, maar is dat voortijdig opgeheven
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:06:53 #213
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126819469
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 17:12 schreef Jellereppe het volgende:

Wat betreft de Romeinse tijd, die hadden wel vat op Noord-Afrika, maar alleen op de noordelijke gebieden en Carhago. De zuidelijke gebieden hebben ze nooit op de knieën kunnen krijgen. Een kaart van het Romeinse rijk door de eeuwen heen.
De Romeinen kwamen ook niet over de Rijn. ;) Ik bedoel maar, dit soort onzin slaat gewoon nergens op. Historisch gezien is Europa ook een ander verhaal dan het noorden van Afrika. We zijn als klein land fier overeind gebleven tussen de grote machten aan elke grens.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:09:17 #214
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126819566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

De Romeinen kwamen ook niet over de Rijn. ;) Ik bedoel maar, dit soort onzin slaat gewoon nergens op. Historisch gezien is Europa ook een ander verhaal dan het noorden van Afrika. We zijn als klein land fier overeind gebleven tussen de grote machten aan elke grens.
Germanen, heel interessant om je daar in te verdiepen. Ben d'r tot nu toe nooit echt aan begonnen. Staat wel op het lijstje.
pi_126819582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:06 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Fier overeind gebleven? _O-

Man, we zijn twee keer genadeloos onder de voet gelopen door zo'n grote macht en vervolgens beide keren door de andere grote machten gered als neutraal bufferlandje.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:11:07 #216
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126819631
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:09 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Germanen, heel interessant om je daar in te verdiepen. Ben d'r tot nu toe nooit echt aan begonnen. Staat wel op het lijstje.
Uiteindelijk lopen alle lijnen door elkaar heen en kun je moeilijk ontkennen dat we als Nederlanders Germaans zijn. Daarom is geschiedenis en dan precies Nederland willen aanwijzen ook lastig. Landen veranderen nu eenmaal. Marokko was ook niet altijd Marokko, maar dan weer een sultunaat dit, dan weer een sultanaat dat.
pi_126819680
Komt integratie niet ten goede punt.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:12:20 #218
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126819681
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Fier overeind gebleven? _O-

Man, we zijn twee keer genadeloos onder de voet gelopen door zo'n grote macht en vervolgens beide keren door de andere grote machten gered als neutraal bufferlandje.
Lekker makkelijk. Zo kun je ook Frankrijk wegvegen als een kneuzenland omdat ze door de Duitsers werden vernederd.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:15:28 #219
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126819814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Uiteindelijk lopen alle lijnen door elkaar heen en kun je moeilijk ontkennen dat we als Nederlanders Germaans zijn. Daarom is geschiedenis en dan precies Nederland willen aanwijzen ook lastig. Landen veranderen nu eenmaal. Marokko was ook niet altijd Marokko, maar dan weer een sultunaat dit, dan weer een sultanaat dat.
Heb je helemaal gelijk in. De huidige grenzen bestaan niet zo lang.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:17:10 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126819881
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik ben allereerst Brabander. Dan, veel verder, Nederlands. En dan, misschien, heel ver weg, Germaans.

Ik waan me al in het buitenland als ik over de Moerdijk moet.

Brabantia Nostra
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:18:03 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126819917
dubbel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:18:41 #222
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126819934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik ben allereerst Brabander. Dan, veel verder, Nederlands. En dan, misschien, heel ver weg, Germaans.

Brabantia Nostra
Ik ben allereerst Feyenoorder, dan Hollander en dan Fries en er zit vast wel ergens iets exotisch tussen. :P
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:19:25 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_126819955
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik ben allereerst Feyenoorder, dan Hollander en dan Fries en er zit vast wel ergens iets exotisch tussen. :P
Dat bedoel ik. De Nederlander bestaat niet :+ :+
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:19:51 #224
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_126819970
Ik ben verkaast, Marokkaans, Berbers, Riffijn en dan weet ik het niet meer.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 18:20:45 #225
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_126820009
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 18:19 schreef Jellereppe het volgende:
Ik ben verkaast, Marokkaans, Berbers, Riffijn en dan weet ik het niet meer.
Verkaast. :P Ik ben aan 't vernoodlen. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')