Stopwoordje dat een tijdlang vaak door Marokkaanse jongeren werd gebruikt om aan te geven dat je steeds meer op een Nederlander begint te lijken.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Verkaast.Ik ben aan 't vernoodlen.
Groothertogdom Brabant. Heb er ooit wat over opgevangen, maar mijn kennis is helaas miniem, zeer miniem.quote:
Mooiste stukje wereld op aarde, m'n vrind.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Groothertogdom Brabant. Heb er ooit wat over opgevangen, maar mijn kennis is helaas miniem, zeer miniem.
Ben je verkaasd ?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Stopwoordje dat een tijdlang vaak door Marokkaanse jongeren werd gebruikt om aan te geven dat je steeds meer op een Nederlander begint te lijken.
Ik reis er zowat elke dag langs.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooiste stukje wereld op aarde, m'n vrind.
Waarom ben je niet voor Heerenveen of Cambuur danquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik ben allereerst Feyenoorder, dan Hollander en dan Fries en er zit vast wel ergens iets exotisch tussen.
Omdat ik niet in Friesland geboren ben. Kan er ook niets aan doen dat helft van familie Fries is.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:24 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Waarom ben je niet voor Heerenveen of Cambuur dan
Nou, dat is niet helemaal waar. In 5 dagen was Nederland door Duitsland veroverd en ook Frankrijk maakte 2 eeuwen geleden een veroveringstocht door Nederland.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
We zijn als klein land fier overeind gebleven tussen de grote machten aan elke grens.
Ahhh oke ben zelf ook Marokkaan ( Berber )quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:25 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Geïntegreerd, maar heb ook culturele bagage van mijn ouders meegekregen.
Ah, een soortgenoot. Welkom, welkom.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:27 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Ahhh oke ben zelf ook Marokkaan ( Berber )
Thanks, uit Nador??quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:28 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ah, een soortgenoot. Welkom, welkom.
Lul niet man dan doen we gewoon de waterlinie weer...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nou, dat is niet helemaal waar. In 5 dagen was Nederland door Duitsland veroverd en ook Frankrijk maakte 2 eeuwen geleden een veroveringstocht door Nederland.
Bovendien is Nederland hedendaags militair zeer zwak en heeft een.militair budget van amper 8 miljard euro per jaar. Het is dat tegenwoordig landen niet erg veel meer aan landjepik doen, maar anders zou Nederland zo weer door Duitsland of kernmacht Frankrijk onder de voet zou worden gelopen.
Dat is in recente verleden ja. Denk ook niet dat echt meer te vergelijken is. Bijna elk kleiner land zal onder de voet gelopen worden. Frankrijk was ook in een vloek en een zucht verslagen door de Duitsers. Technisch gezien zijn de verschillen daarvoor gewoon te groot geworden. Vroeger lagen de verhoudingen ook anders en wist Nederland door vooruitstrevend te zijn een relatief klein gebied in Europa neer te zetten als belangrijke macht. Zulke dingen duren natuurlijk nooit echt lang. Zijn we uiteindelijk niet ten onder gegaan aan de hernieuwde veroveringslust van de Britten waarna zij lange tijd een wereldrijk vestigden?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:27 schreef Zienswijze het volgende:
Nou, dat is niet helemaal waar. In 5 dagen was Nederland door Duitsland veroverd en ook Frankrijk maakte 2 eeuwen geleden een veroveringstocht door Nederland.
Bovendien is Nederland hedendaags militair zeer zwak en heeft een.militair budget van amper 8 miljard euro per jaar. Het is dat tegenwoordig landen niet erg veel meer aan landjepik doen, maar anders zou Nederland zo weer door Duitsland of kernmacht Frankrijk onder de voet zou worden gelopen.
Die van mij ook , uit Zeganganquote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Yep, mijn ouders komen uit die regio. De hele familie eigenlijk, op een paar tantes na.
Marokko.nl heb ik wel een account, maar reageer er zelden. Lees er wel zo en dan wat artikels/topics. Op zich wel interessante artikels, maar de site wordt niet heel vaak geüpdate. Je moet een keer een kijkje nemen op skyscrapercity.com. Mooie forum.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:36 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Die van mij ook , uit Zegangan
Ben je ook actief op marokko.nl ?
quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
VOC, de Rutyer... allemaal Hollandse geschiedenis...
Heb ik als Brabander niets mee.
Woa hedde gij dan wa meej? Van de Friese geschiedenis ken ik alleen Grutte Pier. Hoe zit 't met de Brabantse?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
VOC, de Rutyer... allemaal Hollandse geschiedenis...
Heb ik als Brabander niets mee.
Vooral de tijd van na 1585 inspireert mij... Karel de Longueval, graaf van Bucqouy.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 18:39 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Woa hedde gij dan wa meej? Van de Friese geschiedenis ken ik alleen Grutte Pier. Hoe zit 't met de Brabantse?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |