abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126758336
Sterker nog, ik ben maagd. Ik heb 1 keer met een meisje gezoend en daar is het wel bij gebleven. Nu ga ik ook bijna nooit uit, maar dat is naar mijn idee niet de kern van het ''probleem''.

Ik krijg veel complimenten over mijn uiterlijk en ik weet dat veel meiden mij een leuke jongen vinden. Ik heb ook niet erg veel moeite om met vrouwen om te gaan, alleen hoe je echt verder gaat dat is voor mij onbekend gebied. Daar ben ik erg onzeker in.

Ik heb ook wel vrouwelijke vrienden en laatst merkte ik bij een huisgenoot dat ik wel heel erg in de friendzone zit. Zij had een scharrel en dat liep niet helemaal lekker. Dat kwam ze bespreken en toen zei ze dat alle mannen klootzakken zijn, behalve ik want met mij kan ze alles bespreken :{ :{ Die rol wil ik helemaal niet hebben, dan heb ik bij wijze van spreke liever dat je mij ook een klootzak vindt.

Het werd nog duidelijker toen ik erop ging letten, ze komt altijd uit zichzelf naar mij toe om persoonlijke dingen te vertellen. Dingen waarvan ik nu denk, ga die met je vriendinnen bespreken, niet met mij. Ik ben eerdere gesprekken gaan evalueren en vraag me nu echt af waar ik in vredesnaam mee bezig ben geweest al die tijd. Dus nu hou ik een beetje de boot af en ben ik eigenlijk heel erg blij dat ze in juli weggaat. Zij denkt dat ik het heel erg jammer vindt, maar dat is hierdoor juist het tegenovergestelde.

Bij een ander heb ik dat ook, die spreek ik nog nauwelijks maar je zou kunnen zeggen dat er een hele goede band is/was. We hebben echt heel veel gemeen, ze is ouder dan ik en ook maagd. Van dat laatste vraag ik mij dus ook af waarom ik dit als jongen in vredesnaam weet :{ Wat moet ik met die informatie? Ik heb besloten geen contact meer met haar op te nemen.

Dan zijn er nog 3 andere meiden, maar dat zijn meiden die mij in het verleden erg veel geholpen hebben. Die zal ik nooit laten vallen. Met hen praat ik bijna niet over van die typische vrouwendingen. En die maken deel uit van een groep waarin ook jongens zitten, dus kan ik me makkelijker als ''man'' gedragen.

Ik heb het ook met een goede vriend besproken en hij begreep het wel. Hij heeft zelf ook vrouwelijke vrienden die af en toe met informatie komen waarvan hij denkt, wat moet je hiermee? Hij snapt niet dat ik nog nooit een vriendin heb gehad, omdat ik zo'n leuke jongen ben. En hij (en anderen) snappen ook niet dat ik nooit eens wat loop te scharrelen. Omdat ik er zo knap uitzie, het moet geen enkel probleem zijn.

Maar het komt dus door 0.0 ervaring. Ik kom eerder in de friendzone dan dat het eens een stap verder gaat. Is dit herkenbaar? En wat is hieraan te doen? Ik zou het wel leuk vinden ook aan de vriendin te geraken. En ik ben 22, nog nooit sex gehad, die behoefte is er toch ook wel. Nu moet dat geen reden te zijn om een vriendin te willen. Dus eerst wat rondscharrelen zou ook wel prima zijn. Alleen ik denk dat vrouwen niet verwachten dat ik maagd ben, omdat al 22. En wat anderen zeggen, vanwege mijn uiterlijk verwachten ze het ook niet. Ik ben bang dat een potentiële vriendin het vreemd zal vinden als ik als 22-jarige vertel dat ik nog maagd ben, wat denken de vrouwelijke fokkers hiervan?

Samenvattend: Ik zit in een vast patroon van contact met vrouwen, waardoor ik altijd in de friendzone terecht kom. Ik heb geen behoefte meer aan nog meer vrouwelijke vrienden, maar wil scharrelen/een vaste vriendin. Is de constante friendzone herkenbaar en wat doe ik om de friendzone te voorkomen? Om zo een stap verder te kunnen gaan.

Bedankt voor het lezen.
pi_126758421
Pff..

Gast..
Het zijn leuke meiden, ga niet als een wijf raar zitten doen en opeens ''geen contact meer willen'' omdat jij de INDRUK hebt dat ze jou als friendzone vriendje zien.
Misschien gedraag jij je wel zo.. Maar dat heeft verder niks met die relaties te maken, ja allicht hoe zij jou nu zien, maar verander dat liever dan dat je relaties bij het grofvuil gooit?
Rustig aan.
  maandag 20 mei 2013 @ 11:14:56 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_126758427
gelijk laten merken wat je intenties zijn. en niet zo onzeker overkomen recht in de ogen aankijken.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  maandag 20 mei 2013 @ 11:16:53 #4
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_126758467
Ga meer uit, als je uiterlijk in orde is moet het geen probleem zijn om chicks te krijgen. Gefriendzoned worden zit blijkbaar in je karakter, dat heeft zijn voor en nadelen, bij uitgaan zul je hier gaan last van hebben en zul je meer ervaring krijgen om met vrouwen om te gaan.
pi_126758532
Nederlandse wijven hebben het gewoon niet, ze hebben teveel mannelijke hormonen en vinden zichzelf zooo geweldig met hun dikke reten maar de meesten zijn zo frigide als een dooie ijsbeer :')
pi_126758536
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:16 schreef GoobyPls het volgende:
Ga meer uit, als je uiterlijk in orde is moet het geen probleem zijn om chicks te krijgen. Gefriendzoned worden zit blijkbaar in je karakter, dat heeft zijn voor en nadelen, bij uitgaan zul je hier gaan last van hebben en zul je meer ervaring krijgen om met vrouwen om te gaan.
Jawel daar heb je ook bij uitgaan last van.
Als jij gefriendzoned wordt heeft dat naar mijn inziens te maken met spanning ontwijken...
Ergens logisch want ''spanning'' is ''spannend'' en om die reden misschien wel ''eng''

Vrouwen nemen wat dat betreft ook nooit initiatief maar wat ze wel doen is laten merken dat ze het leuk vinden etc.. Als je geen ''ervaring'' hebt dan zie je die signalen niet...
Rustig aan.
  maandag 20 mei 2013 @ 11:20:53 #7
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_126758562
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jawel daar heb je ook bij uitgaan last van.
Als jij gefriendzoned wordt heeft dat naar mijn inziens te maken met spanning ontwijken...
Ergens logisch want ''spanning'' is ''spannend'' en om die reden misschien wel ''eng''

Vrouwen nemen wat dat betreft ook nooit initiatief maar wat ze wel doen is laten merken dat ze het leuk vinden etc.. Als je geen ''ervaring'' hebt dan zie je die signalen niet...
Alsnog meer kans bij uitgaan dan bij huidige vriendinnen, want die zullen hem nooit meer anders dan als "vriend" beschouwen. Hij moet natuurlijk wel zelf actie ondernemen bij uitgaan, maar ik ga er dan ook vanuit dat die iets wil veranderen.
pi_126758580
Dude, friendzone of niet, die meiden zijn wel vrienden van je (geworden of geweest). Dat kan je toch niet zomaar weg gooien?

Misschien heb je wel pech gehad, misschien gewoon een beetje laat. Mijn eerste (echte) vriendin had ik op mn 22e nog niet eens ontmoet. Ik zou me er dan ook niet te druk over maken en gewoon lekker jezelf zijn, en tevreden proberen te zijn met wie je bent. Klinkt misschien cliché, maar zelfvertrouwen is voor vrouwen vaak erg aantrekkelijk.
pi_126758593
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:20 schreef GoobyPls het volgende:

[..]

Alsnog meer kans bij uitgaan dan bij huidige vriendinnen, want die zullen hem nooit meer anders dan als "vriend" beschouwen. Hij moet natuurlijk wel zelf actie ondernemen bij uitgaan, maar ik ga er dan ook vanuit dat die iets wil veranderen.
^O^
Ja meer kans.. Neemt niet weg dat hij die relaties weg moet gooien of de andere kant.. Dat hij het moet pikken dat ze hem als homo vriendje zien oid.... Man the fuck up en gooi niks weg wat waarde heeft.
Rustig aan.
pi_126758643
Ten eerste, geen contact meer met iemand willen omdat je denkt in de friendzone te zitten bij haar? Wat maakt het eigenlijk uit? Het is toch juist goed om veel vrienden te hebben, best jammer dat je zo denkt.

En verder ben je best naïef, 'waarom kan ik geen vriendin krijgen omdat ik zo'n leuke jongen ben/er best goed uit zie?'. Er zijn wel meer aspecten dan het uiterlijk, wat dacht je van sociale vaardigheden, je ambities, lichaamstaal, kleding, etc?
We're like raindrops on rooftops
Falling, crashing hard
pi_126758710
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:14 schreef kingtoppie het volgende:
Pff..

Gast..
Het zijn leuke meiden, ga niet als een wijf raar zitten doen en opeens ''geen contact meer willen'' omdat jij de INDRUK hebt dat ze jou als friendzone vriendje zien.
Misschien gedraag jij je wel zo.. Maar dat heeft verder niks met die relaties te maken, ja allicht hoe zij jou nu zien, maar verander dat liever dan dat je relaties bij het grofvuil gooit?
Ik begrijp je standpunt. En ik gedraag me denk ik wel als 'friendzone vriendje' zoals jij het noemt ja. Maar het is niet zo dat ik 'opeens' geen contact meer wil, want er is al niet zoveel contact meer. Of eigenlijk geen. Die vriendin die ook nog maagd is, heeft zelf goed haar best gedaan om het contact te laten verwateren. Af en toe stuurden we nog wel eens, maar nu ook niet meer, een bericht naar elkaar van hoe gaat het en we moeten afspreken. Maar uiteindelijk zei zij het 200x af. Daar heb ik geen behoefte meer aan.
En wat betreft mijn huisgenoot, die komt waarschijnlijk op de stapel andere huisgenoten terecht die zegt dat we ''zeker nog vaak moeten afspreken'' en waar het er uiteindelijk niet meer van komt. Net als bij alle andere 6. Ik heb daardoor wel afgeleerd nog constant initiatief te nemen. Bij haar merk ik dat nu al met oude vriendinnen van haar. De meiden die ik regelmatig spreek, daar verandert niks aan.
pi_126758788
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_126758936
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:26 schreef Frank_Jorum het volgende:

[..]

Ik begrijp je standpunt. En ik gedraag me denk ik wel als 'friendzone vriendje' zoals jij het noemt ja. Maar het is niet zo dat ik 'opeens' geen contact meer wil, want er is al niet zoveel contact meer. Of eigenlijk geen. Die vriendin die ook nog maagd is, heeft zelf goed haar best gedaan om het contact te laten verwateren. Af en toe stuurden we nog wel eens, maar nu ook niet meer, een bericht naar elkaar van hoe gaat het en we moeten afspreken. Maar uiteindelijk zei zij het 200x af. Daar heb ik geen behoefte meer aan.
En wat betreft mijn huisgenoot, die komt waarschijnlijk op de stapel andere huisgenoten terecht die zegt dat we ''zeker nog vaak moeten afspreken'' en waar het er uiteindelijk niet meer van komt. Net als bij alle andere 6. Ik heb daardoor wel afgeleerd nog constant initiatief te nemen. Bij haar merk ik dat nu al met oude vriendinnen van haar. De meiden die ik regelmatig spreek, daar verandert niks aan.
Thing is...

Mannen moeten in mijn ervaring 99% van het initiatief nemen in dit soort dingen.
Kan je het afleren om constant initiatief te nemen... Maar dat komt - denk ik - eigenlijk omdat je initiatief nooit echt zijn vruchten heeft afgeworpen in een relatie die jij graag zou willen krijgen.

Maar...
Als jij initiatief neemt en je laat de spanning steeds weglopen dan ben jij degene die zichzelf friendzoned... Dan ben jij degene die initiatief neemt om zichzelf te friendzonen.... Beetje jezelf pijnigen eigenlijk...

Hell tot zekere hoogte heb ik precies hetzelfde gedaan als jij, ik heb nooit dates etc.. Maar meer omdat ik er nooit bij heb stilgestaan dat ik dat eigenlijk wel zou willen en ik er meer moeite voor zou moeten doen.
Rustig aan.
pi_126758940
Uit de friendzone.
Meisje ontmoet? Nummer vragen, en daarna op een date, als de date goed verloopt meteen zoenen. Niet wachten, je hebt al lang genoeg gewacht.
pi_126759083
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:23 schreef Raindrops het volgende:
Ten eerste, geen contact meer met iemand willen omdat je denkt in de friendzone te zitten bij haar? Wat maakt het eigenlijk uit? Het is toch juist goed om veel vrienden te hebben, best jammer dat je zo denkt.

En verder ben je best naïef, 'waarom kan ik geen vriendin krijgen omdat ik zo'n leuke jongen ben/er best goed uit zie?'. Er zijn wel meer aspecten dan het uiterlijk, wat dacht je van sociale vaardigheden, je ambities, lichaamstaal, kleding, etc?
Op die vraag heb ik zelf al een antwoord. Het is een gebied waarbinnen ik geen ervaring heb en dus niet weet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Dat wil ik veranderen zoals dat hierboven wordt gezegd. De mensen die ik als het ware ''weggooi'' zijn in de loop van de tijd heel erg in waarde gedaald. Dat komt deels door hunzelf en deels doordat ik in de laatste maand mezelf heb geleerd dat ik genoeg vriendinnen heb en er niet nog meer hoef. Het klinkt misschien een beetje lullig maar de mensen die ik ''weggooi'' zie ik niet als duurzame vriendschappen. Ik heb wel eens gelezen dat het voor mensen normaal is dat ze zulk soort selecties maken, maar waar weet ik niet meer. En ik wil het ook niet goed praten op die manier. De afgelopen weken betrap ik mezelf er wel eens op dat ik het niet zo leuk meer vind om met mijn huisgenoot om te gaan. Met een andere (mannelijke) huisgenoot heb ik het de laatste tijd vaak over dingen die helemaal totaal nergens op slaan en dan zijn we de hele avond een beetje aan het klooien. Dan merk ik dat ik dat leuker vindt.

Ohja en wat je zegt sociale vaardigheden, ambities, lichaamstaal, kleding etc. Als ik anderen moet geloven zit dat wel goed. En als ik mezelf moet geloven ook wel omdat ik me daarin heel erg heb ontwikkeld de laatste jaren. Maar dat is wel een belangrijk punt idd.
pi_126759305
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:38 schreef Frank_Jorum het volgende:
Ohja en wat je zegt sociale vaardigheden, ambities, lichaamstaal, kleding etc. Als ik anderen moet geloven zit dat wel goed. En als ik mezelf moet geloven ook wel omdat ik me daarin heel erg heb ontwikkeld de laatste jaren. Maar dat is wel een belangrijk punt idd.
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:23 schreef Raindrops het volgende:

Hij is een leuke jongen dus ---- Sociale vaardigheden - check
Ambities.... Ja iemand die een pad bewandeld en iets wilt bereiken is wel interessant, heb je die TS?
Lichaamstaal.... Voel je je op gemak als je een onbekend meisje aanspreekt TS?
Kleding maakt ook geen nuts uit heb ik de indruk verder... Zolang het niet stinkt of echt lelijk is of gaten heeft oid dan is dat nagenoeg nooit een dealbreaker.
Rustig aan.
pi_126759370
22 al! Er is echt wat mis met je.
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 20 mei 2013 @ 11:50:15 #18
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_126759458
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:47 schreef Ferrari_Tape het volgende:
22 al! Er is echt wat mis met je.
Dit.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_126759479
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:33 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Thing is...

Mannen moeten in mijn ervaring 99% van het initiatief nemen in dit soort dingen.
Kan je het afleren om constant initiatief te nemen... Maar dat komt - denk ik - eigenlijk omdat je initiatief nooit echt zijn vruchten heeft afgeworpen in een relatie die jij graag zou willen krijgen.

Maar...
Als jij initiatief neemt en je laat de spanning steeds weglopen dan ben jij degene die zichzelf friendzoned... Dan ben jij degene die initiatief neemt om zichzelf te friendzonen.... Beetje jezelf pijnigen eigenlijk...

Hell tot zekere hoogte heb ik precies hetzelfde gedaan als jij, ik heb nooit dates etc.. Maar meer omdat ik er nooit bij heb stilgestaan dat ik dat eigenlijk wel zou willen en ik er meer moeite voor zou moeten doen.
Goed punt :) Van jou kan ik wat leren :p De friendzone is 22 jaar geen probleem geweest. Maar sinds de laatste 2 maanden denk ik, ik sta ook wel open voor een vriendin. En daarvoor moet je natuurlijk wel initiatief nemen dan. Op een hele andere manier dan ik 22 jaar lang heb gedaan. Ik weet zeker dat ik mijzelf aan het pijnigen ben, want ik ben degene die het friendzonen kan veranderen. Als het aan al die vrouwen zou liggen, hoef ik niks te veranderen. Maar het is nog altijd makkelijker om jezelf te veranderen, ik weet wel zeker dat het aan mij ligt en dat de ''schuld'' niet bij de vrouwen ligt.

quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:33 schreef Angel-Joy het volgende:
Uit de friendzone.
Meisje ontmoet? Nummer vragen, en daarna op een date, als de date goed verloopt meteen zoenen. Niet wachten, je hebt al lang genoeg gewacht.
Dat is een manier, maar dat is dus het ''enge'' gebied. Dat is best wel rigoureus zeg maar. Maar hoe zie jij dat als vrouw zijnde?
pi_126759667
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:51 schreef Frank_Jorum het volgende:

[..]

Goed punt :) Van jou kan ik wat leren :p De friendzone is 22 jaar geen probleem geweest. Maar sinds de laatste 2 maanden denk ik, ik sta ook wel open voor een vriendin.
Trek er dus niet te zwaar aan, je wilt pas sinds 2 maanden iets hebben.. Nu langzaamaan stappen ondernemen om dat te bewerkstelligen :)
Rustig aan.
pi_126759681
Lol, TS, je kan echt geen ene reet leren van kingtoppie, hij is zelf 20 en ook nog maagd.

En het is ook eng, maar je moet echt initiatief, interesse tonen.
Kan je een beetje flirten?
pi_126759736
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

[..]

Hij is een leuke jongen dus ---- Sociale vaardigheden - check
Ambities.... Ja iemand die een pad bewandeld en iets wilt bereiken is wel interessant, heb je die TS?
Lichaamstaal.... Voel je je op gemak als je een onbekend meisje aanspreekt TS?
Kleding maakt ook geen nuts uit heb ik de indruk verder... Zolang het niet stinkt of echt lelijk is of gaten heeft oid dan is dat nagenoeg nooit een dealbreaker.
Kleding is voor mij belangrijk, als ik vind dat ik mooie kleding aan heb, dan straal ik denk ik ook meer zelfvertrouwen uit. Ambities heb ik zeker, qua opleiding sowieso. Eigenlijk ben ik best wel maatschappelijk betrokken. Ik zit in het bestuur van een jongerencentrum dat wordt wegbezuinigd. Dus nu zijn we aan het kijken hoe we het centrum toch kunnen laten bestaan, een hele uitdaging, maar iets wat ik graag doe. Brieven schrijven naar fondsen, gesprekken met de gemeente, met andere jongeren aan het werk, kijken hoe we alles in eigen beheer zouden kunnen doen etc. Best wel een verantwoordelijkheid maar die neem ik graag op me.

Ik moet wel zeggen ik kijk altijd de kat uit de boom. In een eerste contact (met zowel jongens als meiden) weet ik dat ik nog veel beter kan. Pas als iemand mij wat langer kent ben ik echt mijzelf. Dat is misschien ook wel lastig met daten. Dat ik me in een eerste contact niet op m'n gemak voel kan betekenen dat een meisje niet de juiste indruk van mij heeft.
pi_126759819
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:59 schreef Frank_Jorum het volgende:

Ik moet wel zeggen ik kijk altijd de kat uit de boom. In een eerste contact (met zowel jongens als meiden) weet ik dat ik nog veel beter kan. Pas als iemand mij wat langer kent ben ik echt mijzelf. Dat is misschien ook wel lastig met daten. Dat ik me in een eerste contact niet op m'n gemak voel kan betekenen dat een meisje niet de juiste indruk van mij heeft.
Ik denk dat dit gewoon de essentie van je verhaal is.. Dat je het heel erg spannend vindt en dat je dat een beetje eng vindt waardoor je de spanning als het ware weghaalt...
Rustig aan.
  maandag 20 mei 2013 @ 12:06:05 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_126759965
Er is niks mis met vrouwen hebben die hele persoonlijke dingen aan je vertellen hoor. Goede vrouwelijke vriendschap zijn heel leuk en leerzaam.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_126759971
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 12:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk dat dit gewoon de essentie van je verhaal is.. Dat je het heel erg spannend vindt en dat je dat een beetje eng vindt waardoor je de spanning als het ware weghaalt...
Ja idd dat is het :) Om me maar op veilig gebied te begeven neem ik geen initiatief, zodat ik het niet spannend kan vinden en er geen spanning is. Dat is het gewoon ja, bedankt voor dit inzicht :)

quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 11:57 schreef Angel-Joy het volgende:
Lol, TS, je kan echt geen ene reet leren van kingtoppie, hij is zelf 20 en ook nog maagd.

En het is ook eng, maar je moet echt initiatief, interesse tonen.
Kan je een beetje flirten?
Nee dat kan ik niet, tenminste, nog nooit in mijn leven gedaan. Dat is dus het probleem. Ik wil wel graag tips bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')