Ik boedel ook Velp. Shit, zeg!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:21 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Mss blunder ik hier enorm hoor, maar waar moet die hoofdstraat liggen in het centrum dan?Ken er wel een in Velp.
Ik woon stukje buiten het centrum zelf
'Velp, bij Arnhem' is dan mss beste, want nu was ik heulemaal in de warquote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:39 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Ik boedel ook Velp. Shit, zeg!![]()
Ik zeg altijd voor 't gemak Arnhem!
Het is een grote kluwe van steden, he. Arnhem, Velp, Rozendaal en Rheden. Vaak snappen ze pas waar 't ligt, als ik Arnhem zeg.
Ik heb heel kort ooit een koelkast in mijn kamer gehad en binnen 2 weken naar de gemeenschappelijke keuken verhuist vanwege het geluid wat zo'n ding produceert en gewoon de ruimt die maar beperkt is.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:06 schreef Nico987 het volgende:
Bedenk je dat een eigen koelkastje op je kamer wel heel fijn is.. je hoeft dan niet steeds naar je koelkast voor een cola'tje.. en ze jatten het niet uit je kamer.
Echt?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb heel kort ooit een koelkast in mijn kamer gehad en binnen 2 weken naar de gemeenschappelijke keuken verhuist vanwege het geluid wat zo'n ding produceert en gewoon de ruimt die maar beperkt is.
Van Hall Larenstein!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:44 schreef VacaLoca het volgende:
Maar aannemende dat je aan de HAN gaat studeren, ben je er zo
Mijn ouders hebben een dure auto qua brandstof, kost ons serieus 100 euro die reis te maken. En treinreisprijzen zijn ook niet mild: Ik heb geen ov, ik rijd er nooit met het ov.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 14:44 schreef VacaLoca het volgende:
Maar je gaat de kamer dus accepteren zonder zelf in persoon een kijkje te nemen?
Dat is goedkoper of een kortingskaart?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Koop een treinkaart bij Kruidvat of dergelijke ketens.
Dat lukt wel, ik ga op mezelf wonen for God's sake!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Alles begint met een stukje zelfstandigheid.
Ik zie dat de actie net afgelopen is. Wel staan er nog op marktplaats een aantal kaartjes geldig tot 26 mei. Weet niet precies wanneer je het nodig hebt.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:37 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Dat is goedkoper of een kortingskaart?
(Dit is pas de derde maal dat ik met trein reis, enlighten me!)
[..]
Dat lukt wel, ik ga op mezelf wonen for God's sake!![]()
![]()
Ik moet wel denken om mijn geld. En ik reis gewoon nooit met trein.![]()
Waar vandaan moet je komen dan als het 100euro aan benzine kost. Je pa rijdt zeker in zo Hummer of een Porsche die nog wat benzine verbruikt?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:25 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Echt?![]()
Mijn vriend heeft ook een tafelkoelkast in zijn studentenwoning (eigenlijk anti-kraak), en dat hebben we nooit gehoord. We sliepen altijd in een andere ruimte dan zijn woonkamer/keuken, maar overdag niets!![]()
Ik wil mijn eten niet delen!![]()
[..]
Van Hall Larenstein!
[..]
Mijn ouders hebben een dure auto qua brandstof, kost ons serieus 100 euro die reis te maken. En treinreisprijzen zijn ook niet mild: Ik heb geen ov, ik rijd er nooit met het ov.![]()
43 EU voor een dagretourtje.
Edit: Maar ze staan erop, hoor. Dat ik eerst moet komen, dus dat moet dan maar ook echt. Begrijp me niet verkeerd; Ik wil héél graag zelf checken, maar ik ben afhankelijk van mijn ouders of vriend voor het lenen van hun auto's. En een trein is ook een duur grapje.
Ik moet nog even plannen, maar 26 mei is wel érg kortdag...quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik zie dat de actie net afgelopen is. Wel staan er nog op marktplaats een aantal kaartjes geldig tot 26 mei. Weet niet precies wanneer je het nodig hebt.
Neehoor, mijn ouders rijden motor, daar zijn ze erg fan van en doen ze dus regelmatig. Onze auto daarentegen is een autobus op diesel die we gebruiken voor vakantie (we rijden altijd minimaal naar een uithoek van Europa). Deze is gewoon heel zwaar en verbruikt veel, vooral omdat mijn vader de auto heeft aangepast: Als we op vakantie gaan, heeft hij een op maat gemaakte keuken in de kofferbak van de autobus. De 'klus'genen weer!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:45 schreef jefmen het volgende:
[..]
Waar vandaan moet je komen dan als het 100euro aan benzine kost. Je pa rijdt zeker in zo Hummer of een Porsche die nog wat benzine verbruikt?
Dat plankje zit denk ik op een hoogte lager dan een halve meter boven de grond.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:45 schreef jefmen het volgende:
Tevens,
Kan je dat hoekbureautje niet gebruiken als werkplek? En daarnaast gewoon een kleine tafel te gebruiken om aan te eten.
Dat zou ideaal zijn, maar ik wil plek hebben om mijn vrienden te 'stallen' tijdens feestjes of get-togethers bij mij in Arnhem. Sowieso iets van 5 zitplaatsen. Op een bedbank kan ik slapen, maar onuitgeklapt passen er 3 meisjes naast elkaar op. En eetkamer stoeltjes tellen dan voor de 2 mee. Moeten we echt veel mee willen hebben, hebben we nog leuningen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:45 schreef jefmen het volgende:
Probeer een normaal bed te kopen in plaats van een bedbank. Het is een stuk beter voor je rug.
http://www.marktplaats.nl(...)postcode=&distance=0quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:46 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Ik moet nog even plannen, maar 26 mei is wel érg kortdag...
Al eens gedacht aan een daybed?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:52 schreef Sebesse het volgende:
Natuurlijk past er op een bed meer, maar dat zit helemaal niet lekker zonder rugsteun. Ik heb liever zitplekken, dan een kwalitatief beter bed voor mijn rug, als ik moest kiezen. Te gastvrij, misschien?Liever beiden,eigenlijk.
Ik zie er een voor 19 euro gedlig tot 27 juni!quote:
Dat ga ik meteen even uitzoeken/Google'en!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:55 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)postcode=&distance=0
[..]
Al eens gedacht aan een daybed?
quote:
Hey, dat is een idee! Eigenlijk ook heel modern en mooi!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:57 schreef Sebesse het volgende:
Dat ga ik meteen even uitzoeken/Google'en!
Een twijfelaar is smaller.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:10 schreef saaw het volgende:
En als je nou een twijfelaar koopt in plaats van een volwaardig tweepersoons bed? 140cm of 160cm breed, Dan kun je met grote/veel kussens er een bank van maken en er toch ruim of met zn tweeën slapen.
Even vrij gedacht maar als je de leuning nu zo maakt dat je dat kunt kantelen (eventueel met een paar inklappoten ter ondersteuning. Hoef je alleen het bed naar voren te schuiven.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:03 schreef Sebesse het volgende:
[..]
[..]
Hey, dat is een idee! Eigenlijk ook heel modern en mooi!![]()
Alleen, ik ben een studente en, nouja, een tweepersoons(uitklap)bed is écht een must. Dat maakt een daybed weer ongeschikt vanwege het diepe zitvlak dan. Misschien een hybride-achtig iets? Van onder het matras/zitvlak, klapt een tweede matras uit wat een tweepersoonsbed vormt.
Dan hoef ik hem alleen uit te klappen als iksexy mannelijk bezoek heb
of met gespreide benen en armen moet en zal slapen! Voor de rest van de dagen kan ik hem gewoon ingeklapt laten, de zitkussens herschikken en ik kan er gewoon op rusten/slapen! En anders ook zonder enige veranderin = een bank! Ideaal! Passen ook gemakkelijk 4 a 5 (meisjes) op!
![]()
Bedankt, dr. Hilfiger!
Je hebt ze inderdaad ook van 100 of 120 breed, de echte twijfelaar, maar een 'smal' tweepersoons bed is al beter als daybed in te richten dan een van 180 of 200 breed. En die maat boxspring van de ikea kost ook weinig geloof ik.quote:
Je pa biedt misschien ook gelijk aan om wat voor je kamer te maken. Dus als je hem mee hebt kan je hem lief aankijken om gelijk het bureautje omhoog te plaatsen.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 15:49 schreef Sebesse het volgende:
[..]
Neehoor, mijn ouders rijden motor, daar zijn ze erg fan van en doen ze dus regelmatig. Onze auto daarentegen is een autobus op diesel die we gebruiken voor vakantie (we rijden altijd minimaal naar een uithoek van Europa). Deze is gewoon heel zwaar en verbruikt veel, vooral omdat mijn vader de auto heeft aangepast: Als we op vakantie gaan, heeft hij een op maat gemaakte keuken in de kofferbak van de autobus. De 'klus'genen weer!![]()
Op de motor zou ook kunnen, maar je gaat voor het eerst op jezelf: Wil je, je ouders mee?![]()
Liever ga ik er op eigen houtje heen, of desnoods met mijn vriend.
Je rug moet nog langer mee dan die keren dat je vriendinnen komen. Ik heb zelf zoiets http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30243035/ Ben er na een jaar er op slapen overgestapt naar een normaal bed omdat ik last kreeg van mijn rug. Hij zakt ook na een tijdje in.quote:Dat zou ideaal zijn, maar ik wil plek hebben om mijn vrienden te 'stallen' tijdens feestjes in Arnhem. Sowieso iets van 5 zitplaatsen. Op een bedbank kan ik slapen, maar onuitgeklapt passen er 3 meisjes naast elkaar op. En eetkamer stoeltjes tellen dan voor de 2 mee. Moeten we echt veel mee willen hebben, hebben we nog leuningen.
Natuurlijk past er op een bed meer, maar dat zit helemaal niet lekker zonder rugsteun. Ik heb liever zitplekken, dan een kwalitatief beter bed voor mijn rug, als ik moest kiezen. Liever beiden,eigenlijk.
Ik kijk wel eens naar plaatjes op internet hiervan:quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:10 schreef saaw het volgende:
En als je nou een twijfelaar koopt in plaats van een volwaardig tweepersoons bed? 140cm of 160cm breed, Dan kun je met grote/veel kussens er een bank van maken en er toch ruim of met zn tweeën slapen.
Dat is nóg veel beter, en handiger.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:13 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Even vrij gedacht maar als je de leuning nu zo maakt dat je dat kunt kantelen (eventueel met een paar inklappoten ter ondersteuning. Hoef je alleen het bed naar voren te schuiven.
De eerste keer zal dat nog niet luken, dat is alleen 'nog' maar de bezichtiging. Maar dat is een idee, als de huisbaas akkoord gaat!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:16 schreef jefmen het volgende:
Je pa biedt misschien ook gelijk aan om wat voor je kamer te maken. Dus als je hem mee hebt kan je hem lief aankijken om gelijk het bureautje omhoog te plaatsen.
Dat is een mooie en lekker goedkoop ook! Waar halen ze dat matras vadnaan bij 't uitschuiven? Moet ik dat ergens los opbergen?'quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:16 schreef jefmen het volgende:
Je kan beter zoiets nemen http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60162886/ kan je toch normaal slapen en kan je ook zitten en als het nodig is klap je het uit.
Ooooh! Dat idee ken ik, maar waarom ben ik dat vergeten?!quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:16 schreef jefmen het volgende:
Klapstoeltjes om op te zitten is ook een idee, als je vriendinnen komen kunnen ze daar op zitten en als ze weg zijn klap je ze weer in en nemen ze niet veel ruimte in.
Je pa meenemen met de eerste keer is nooit verkeerd. Hij ziet misschien weer andere dingen die jij niet ziet.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 16:20 schreef Sebesse het volgende:
[..]
De eerste keer zal dat nog niet luken, dat is alleen 'nog' maar de bezichtiging. Maar dat is een idee, als de huisbaas akkoord gaat!
[..]
Dat is een mooie en lekker goedkoop ook! Waar halen ze dat matras vadnaan bij 't uitschuiven? Moet ik dat ergens los opbergen?'
[..]
Ooooh! Dat idee ken ik, maar waarom ben ik dat vergeten?!Haha, heel erg bedankt voor al je input, Jef!
![]()
Topic even doorgelezen. Als je er toch bent neem een rolmaat mee, kun je meteen alles opmeten.quote:Op zondag 19 mei 2013 21:28 schreef Sebesse het volgende:
Hallo!
Ik ben helemaal enthousiast; ik ga over twee a drie weken op mezelf!![]()
Ik neem eerst een gemeubileerd kamertje, maar verhuis per 1 juli naar een andere locatie! Ik was eigenlijk van plan hier lang te blijven rondhangen, dus ik ben al de hele dag wat aan het puzzelen en google-en naar ideeën en tips!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |