Zelf afgelopen jaar naar marmaris geweest.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:54 schreef Koln_Deutschland het volgende:
Ik en mijn vrienden willen naar een plek gaan waar je lekker kan stappen, zuipen en ook nog eens beetje cultuur kan snuiven (is niet de hoofdzaak, kan gemist worden). Na onderzoek spraken de bovenstaande plaats ons aan: St. Julians in Malta, Marmaris in Turkije of Chersonissos in Kreta. We hadden eerder overwogen om naar Sunny Beach in Bulgarije te gaan maar mijn vrienden willen pertinent niet.
De eisen zijn:
- Niet extreem duur drinken (lokale drank uit de super mag best wat goedkoper zijn dan NL zoals likeur en bier)
- Waar je ook waterpijptoko's/lounges kan vinden tegen een zacht prijsje of er een kan aanschaffen.
- Lekker eten
- Chicks
- Goed en niet extreem dure stapmogelijkheden.
- Mogelijkheden om wat anders te doen dan niksen. Dus cultuur, pretpark, aquapark.
Zijn daar ook genoeg nationaliteiten? Of stikt het van de Nederlanders?quote:Op zondag 19 mei 2013 18:03 schreef titta1992 het volgende:
[..]
Zelf afgelopen jaar naar marmaris geweest.
Je betaald ongeveer ¤4,- voor cocktails. bier rond de 2,- in clubs.
Lokaal supermarkten zijn goedkoper.
Waterpijp heb je overal ook te koop vanaf ¤20,- heb je een mooie.
Eten ja hou je van turks eten marmaris is wel voor veel toeristen dus zat aanbod.
Chicks i don`t now hahah of je die knap vind
Stappen is niet heel duur an taxi meestal rond de ¤5 in totaal terug naar je hotel/appartement.
Cultuur heb je zat!! boot tochen, duiken,scooterhuren, waterpark met veel glijbanen.
Zou wel als je gaat goed kijken wat je doet hotel all incl. is vaak veel duurder dan zelf uit eten gaan.
Samvatting ik was er 8 dagen en was ¤800,- kwijt (vliegticket appartement, roken,drank,stappen,boot tocht alles bij elkaar.)
Oh ja een tip pin Turks geld geen euro`s je betaald zeker het dubbele !!!!
en afdingen altijd doen op marktjes enz.
oeh vooral mensen uit engeland, zweden, nederland, duitsland, tenminste wij zijn weinig nederlanders tegen gekomen.quote:Op zondag 19 mei 2013 18:41 schreef Koln_Deutschland het volgende:
[..]
Zijn daar ook genoeg nationaliteiten? Of stikt het van de Nederlanders?
Hoe is de veiligheid daar?
Ah okeequote:Op zondag 19 mei 2013 19:03 schreef titta1992 het volgende:
[..]
oeh vooral mensen uit engeland, zweden, nederland, duitsland, tenminste wij zijn weinig nederlanders tegen gekomen.
Veilig ja naja zakkerrollers zijn overal maar na het stappen is het wel rustig op straat (dus geen dronke mensen enz.)
Wat is er goedkoop? Hoeveel kost een fles sterke drank/tray bier in de super en met het uitgaan? Hoeveel kost een maaltijd daar?quote:Op zondag 19 mei 2013 19:45 schreef Strooper het volgende:
Malta is vrij goedkoop. Goedkoper dan Marmaris en Kreta denk ik. Uitgaan is redelijk daar. Veel jonge kiddo's van rond de 16 daar die een talencursus volgen. Kijk dus niet raar op als je voor twaalf uur 's nachts iemand stomdronken afgevoerd ziet worden. Denk eerlijk gezegd dat Kreta en Marmaris qua uitgaan leuker is.
Ja kijk ga je all incl. hotel ??quote:Op zondag 19 mei 2013 19:07 schreef Koln_Deutschland het volgende:
[..]
Ah okee
Dus 500/600 euro zakgeld voor twee weken relaxen, stappen en goed eten is goed genoeg denk je daar?
Appartement met drie man. We gaan boodschappen ook, dus zelf eten maken hoort er ook bij. Dan is 600 euro voor twee weken zakgeld toch goed?quote:Op zondag 19 mei 2013 20:30 schreef titta1992 het volgende:
[..]
Ja kijk ga je all incl. hotel ??
ik denk dat dat wel genoeg is ben je een grote eter ?
ik zelf at daar niet heel veel je drink meer water enz,
hou daar wel rekening mee water moet je kopen en mag NIET uit de kraan gedronken worden.
Laat zo zeggen als je niet all incl. gaat en geen spullen gaat kopen van kleding enz. dan is dat zeker mooi bedrag.
Ja ik denk dat wel genoeg is en ik zou als je het hebt 1000 sparen/ apart zetten ervoor.quote:Op zondag 19 mei 2013 20:52 schreef Koln_Deutschland het volgende:
[..]
Appartement met drie man. We gaan boodschappen ook, dus zelf eten maken hoort er ook bij. Dan is 600 euro voor twee weken zakgeld toch goed?
Wat zou jij trouwens zelf kiezen? Marmaris of Malta?
Chersonissos zou dan mijn voorkeur hebben. Ben alleen niet naar Malta geweest.quote:Op zondag 19 mei 2013 17:54 schreef Koln_Deutschland het volgende:
Ik en mijn vrienden willen naar een plek gaan waar je lekker kan stappen, zuipen en ook nog eens beetje cultuur kan snuiven (is niet de hoofdzaak, kan gemist worden). Na onderzoek spraken de bovenstaande plaats ons aan: St. Julians in Malta, Marmaris in Turkije of Chersonissos in Kreta. We hadden eerder overwogen om naar Sunny Beach in Bulgarije te gaan maar mijn vrienden willen pertinent niet.
De eisen zijn:
- Niet extreem duur drinken (lokale drank uit de super mag best wat goedkoper zijn dan NL zoals likeur en bier)
- Waar je ook waterpijptoko's/lounges kan vinden tegen een zacht prijsje of er een kan aanschaffen.
- Lekker eten
- Chicks
- Goed en niet extreem dure stapmogelijkheden.
- Mogelijkheden om wat anders te doen dan niksen. Dus cultuur, pretpark, aquapark.
We willen twee weken gaan en ik neem waarschijnlijk 500/600 euro zakgeld mee.
Prijzen weet ik niet meer, maar het was in ieder geval goedkoper dan in andere toeristische orden waar ik geweest ben zoals Alanya. Vandaar dat ik vermoed dat het goedkoper is dan Kreta en Marmaris.quote:Op zondag 19 mei 2013 19:51 schreef Koln_Deutschland het volgende:
[..]
Wat is er goedkoop? Hoeveel kost een fles sterke drank/tray bier in de super en met het uitgaan? Hoeveel kost een maaltijd daar?
Ben je zelf in Kreta en Marmaris geweest?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |