Plasje wel. En het lekte in ene op de vloer en bovenop de ketel was nat. 30ml ofzo.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:33 schreef PascalDutch het volgende:
Is het een boel water of is het een klein beetje? Want er komt natuurlijk altijd een beetje water vrij bij het ontluchten.
Ontluchter vervangen lijkt mij. Of misschien is proberen hem wat aan te draaien kan wezen dat ie los zit.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Plasje wel. En het lekte in ene op de vloer en bovenop de ketel was nat. 30ml ofzo.
Nee. Als het goed is, zit er een dopje bovenop. Dat draai je dicht en dan lekt ie niet (ontlucht ook niet) meer.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ik kom er zojuist achter dat de ontluchter bovenop mijn ketel water lekt na het bijvullen eerder deze ochtend. Nu is het natuurlijk zondag en morgen pinksteren, dus een vakman inschakelen is nu wat lastig. We hebben nu alles maar even uitgezet en drooggemaakt, maar is dit iets wat per direct vervangen moet worden?
Oke. Maar, zonde om hier een vakman voor te laten komen... ik snap dus echt gewoon NIKS van ketels he. En Mo ook nietquote:Op zondag 19 mei 2013 14:26 schreef klipper het volgende:
Dopje bovenop dichtdraaien, lekt ie niet meer en kun je de cv of warm water gewoon blijven gebruiken.
Morgen even een nieuwe ontluchter halen in de bouwmarkt, zonde om hier een vakman voor te laten komen.
Is heel makkelijk.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke. Maar, zonde om hier een vakman voor te laten komen... ik snap dus echt gewoon NIKS van ketels he. En Mo ook niet
*aan MikeyMo laat lezenquote:Op zondag 19 mei 2013 15:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Is heel makkelijk.
Morgen voor twaalven even de installatie drukloos maken en zover aftappen als nodig is.
Drukloos zie je op de drukmeter, als deze op 0 staat dan is de installatie drukloos.
Dopje van de ontluchter open draaien en verder aftappen totdat je lucht hoort zuigen.
Stoppen met aftappen, tenslotte alles wat je eruit laat lopen moet je ook weer aanvullen.
Met een passende steeksleutel of baco de ontluchter eruit draaien.
Deze neem je mee naar de bouwmarkt oor een vervangend of vergelijkbaar model, kom jij er niet uit dan een medewerker van de bouwmarkt wel.
Wat bouwmarkt betreft, gamma, karwei of hornbach hebben ze zeker liggen of hangen in het rek.
Neem voor de zekerheid een rolletje teflon mee als je dit niet meer hebt.
Het schroefdraad van de nieuwe ontluchter verpak je met teflon, dat is hier prima geschikt voor.
Hennep of loctite55 zijn voor 1 draadje onnodig om hiervoor aan te schaffen.
Vervolgens draai je de nieuwe ontluchter erin en draai je het bovenste dopje maximaal 2 slagen open, minder is beter, meer is slechter.
Dus dit is alles wat ik mee moet nemen?quote:Op zondag 19 mei 2013 15:05 schreef klipper het volgende:
[..]
Is heel makkelijk.
Morgen voor twaalven even de installatie drukloos maken en zover aftappen als nodig is.
Drukloos zie je op de drukmeter, als deze op 0 staat dan is de installatie drukloos.
Dopje van de ontluchter open draaien en verder aftappen totdat je lucht hoort zuigen.
Stoppen met aftappen, tenslotte alles wat je eruit laat lopen moet je ook weer aanvullen.
Met een passende steeksleutel of baco de ontluchter eruit draaien.
Deze neem je mee naar de bouwmarkt oor een vervangend of vergelijkbaar model, kom jij er niet uit dan een medewerker van de bouwmarkt wel.
Wat bouwmarkt betreft, gamma, karwei of hornbach hebben ze zeker liggen of hangen in het rek.
Neem voor de zekerheid een rolletje teflon mee als je dit niet meer hebt.
Het schroefdraad van de nieuwe ontluchter verpak je met teflon, dat is hier prima geschikt voor.
Hennep of loctite55 zijn voor 1 draadje onnodig om hiervoor aan te schaffen.
Vervolgens draai je de nieuwe ontluchter erin en draai je het bovenste dopje maximaal 2 slagen open, minder is beter, meer is slechter.
Nee, je vervangt hem in z'n geheel.quote:Op maandag 20 mei 2013 11:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dus dit is alles wat ik mee moet nemen?
[ afbeelding ]
De maat van de schroefdraad is 3/8"quote:Op maandag 20 mei 2013 12:32 schreef exlurker het volgende:
Nee, je moet het onderste deel van de ontluchter mee nemen, voor de maat van de schroefdraad
Waarschijnlijk wel, maar niet altijd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |