Molberekeningen lukken ook allemaal?quote:Op zondag 19 mei 2013 08:49 schreef Depisch het volgende:
Alles gaat lukken tot nog toe, behalve redox. Dat moet ik nog even gaan leren.
Toen ik gisteren keek stond alleen deel 1 nog maar online :pquote:Op zondag 19 mei 2013 10:52 schreef Aladeen het volgende:
HAVO scheikunde examen 2013, gehele stof in 70 minuten.
Ik had nog niks gehoord over het productieproces in blokschema, dus nog niet het gehele stof.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:52 schreef Aladeen het volgende:
HAVO scheikunde examen 2013, gehele stof in 70 minuten.
Hoofdstuk : chemische industrie komt niet terug op je eindexamen. Volgens de samengevat.quote:Op zondag 19 mei 2013 12:43 schreef scholiertjes0203132314 het volgende:
[..]
Ik had nog niks gehoord over het productieproces in blokschema, dus nog niet het gehele stof.
Ja klopt, ik wou ze gister ook al bekijken maar toen stonden alleen 1 en 2 erop. Dus maar gewacht met leren tot ze er alle zes op zouden staan.quote:Op zondag 19 mei 2013 10:54 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Toen ik gisteren keek stond alleen deel 1 nog maar online :p
In scheikunde samengevat staat wel dat je blokschemas van een beschreven productieproces moet kunnen lezen (interpreteren). Een productieproces die je specifiek gezien uit je hoofd moet kennen is ammoniakbereiding.quote:Op zondag 19 mei 2013 13:13 schreef Aladeen het volgende:
[..]
Hoofdstuk : chemische industrie komt niet terug op je eindexamen. Volgens de samengevat.
Oh bedankt dan, ik zet het wel op me rekenmachine.quote:Op zondag 19 mei 2013 14:15 schreef scholiertjes0203132314 het volgende:
[..]
In scheikunde samengevat staat wel dat je blokschemas van een beschreven productieproces moet kunnen lezen (interpreteren). Een productieproces die je specifiek gezien uit je hoofd moet kennen is ammoniakbereiding.
quote:Op maandag 20 mei 2013 19:56 schreef Spatieloos het volgende:
Help me, ik heb geen motivatie om te leren, zelfs niet om al die filmpjes te kijken!
Snel geef me motivatie!
UO2 2+ en NO3 -quote:Op maandag 20 mei 2013 21:51 schreef Spatieloos het volgende:
[ afbeelding ]
toch nog gelukt om een beetje te leren, 2011-I vraag 3
Hoe kan je dit weten/ hoe hoor je dit te weten?
Ik heb nooit geleerd dat Uranyl UO2 was, maar ik hoor net dat yl betekent dat er zuurstof in zit.quote:Op maandag 20 mei 2013 22:09 schreef domynsy het volgende:
[..]
UO2 2+ en NO3 -
Deze twee samenvoegen en dan heb je de formule van uranylnitraat.
Domme ik, ik heb dat stukje niet gelezen!quote:Op maandag 20 mei 2013 22:10 schreef scholiertjes0203132314 het volgende:
Ja, in de tekst voor deze vraag staat dat een uranylion UO2 met lading 2+ is
, je weet dat nitraat NO3 met lading - is dus heb je 2 NO3 nodig
dus antw is UO2(NO3)2
quote:Op maandag 20 mei 2013 22:33 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Domme ik, ik heb dat stukje niet gelezen!
En me vader zegt voor elk examen nog goed lezen, maar goed dat dit niet het echte examen was.
Als je tijdens het examen opzoek bent naar een tabel kijk naar gewoon achterin in het register?quote:Op dinsdag 21 mei 2013 09:33 schreef Discus. het volgende:
Heeft iemand misschien een kort lijstje met de binastabellen die goed van pas kunnen komen tijdens het scheikunde examen? De meeste weet ik wel maar ik vrees dat ik er een paar vergeten ben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |