abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 juli 2019 @ 09:54:22 #101
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_187963835
Over 3,5 week ga ik met wat maten een paar dagen naar Kiev. Nog nooit in Oekraïne geweest, dus erg veel zin in! Heb alleen wel een nieuwe Oekraïense collega die maar blijft zeggen dat ik naar Lviv moet (waar ze vandaan komt), maar dat komt volgende keer dan maar :D

We gaan ook een dagje naar Tsjernobyl, dat staat al jaren op m'n lijstje, dus daar ben ik ook erg benieuwd naar! We hebben het overigens geboekt nog voordat die serie uit kwam, dus het zal wel een stuk drukker worden dan we in eerste instantie verwacht/gehoopt hadden... Al hoop ik dat de eerste golf alweer een beetje voorbij is...

Anyways, over Tsjernobyl. De organisatie waarmee we gaan heeft gezegd dat we lange broeken en lange mouwen aan moeten. Dat is natuurlijk prima, maar 1 van die vrienden van me zei laatst terloops "ja, ik moet nog even oude kleren voor Tsjernobyl uitzoeken zodat ik die naderhand weg kan gooien".
Nou heb ik op zich wel oude kleren (al worden schoenen die ik weg kan gooien wel een probleem :+ ), maar is het niet een beetje overdreven om je kleren weg te gaan gooien omdat er wellicht stralingsdeeltjes op kunnen komen? :@
pi_187963887
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 09:54 schreef Irritatie100 het volgende:
Over 3,5 week ga ik met wat maten een paar dagen naar Kiev. Nog nooit in Oekraïne geweest, dus erg veel zin in! Heb alleen wel een nieuwe Oekraïense collega die maar blijft zeggen dat ik naar Lviv moet (waar ze vandaan komt), maar dat komt volgende keer dan maar :D

We gaan ook een dagje naar Tsjernobyl, dat staat al jaren op m'n lijstje, dus daar ben ik ook erg benieuwd naar! We hebben het overigens geboekt nog voordat die serie uit kwam, dus het zal wel een stuk drukker worden dan we in eerste instantie verwacht/gehoopt hadden... Al hoop ik dat de eerste golf alweer een beetje voorbij is...

Anyways, over Tsjernobyl. De organisatie waarmee we gaan heeft gezegd dat we lange broeken en lange mouwen aan moeten. Dat is natuurlijk prima, maar 1 van die vrienden van me zei laatst terloops "ja, ik moet nog even oude kleren voor Tsjernobyl uitzoeken zodat ik die naderhand weg kan gooien".
Nou heb ik op zich wel oude kleren (al worden schoenen die ik weg kan gooien wel een probleem :+ ), maar is het niet een beetje overdreven om je kleren weg te gaan gooien omdat er wellicht stralingsdeeltjes op kunnen komen? :@
Jij denkt dat die gidsen elke dag hun kleren weggooien? Gewoon luisteren naar de gids en niet als een idioot overal doorheen rausen.
  woensdag 17 juli 2019 @ 10:27:05 #103
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_187964191
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 09:58 schreef MCH het volgende:

[..]

Jij denkt dat die gidsen elke dag hun kleren weggooien? Gewoon luisteren naar de gids en niet als een idioot overal doorheen rausen.
Dat leek mij dus ook ja. Maar ja, omgaan met mensen die natuurkunde gestudeerd hebben enzo, dan krijg je dat :P :D
pi_187965411
Kleren weggooien na een bezoekje aan Tjernobyl? :')
Die lange mouwen enzo zijn misschien wel zo handig, mocht je ergens tegenaan leunen ofzo, maar zelfs dat lijkt mij overdreven (en ik was er 6 weken terug).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 17 juli 2019 @ 23:28:05 #105
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187978944
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:53 schreef miro86 het volgende:
Kleren weggooien na een bezoekje aan Tjernobyl? :')
Die lange mouwen enzo zijn misschien wel zo handig, mocht je ergens tegenaan leunen ofzo, maar zelfs dat lijkt mij overdreven (en ik was er 6 weken terug).
Het gaat erom dat je je lichaam niet direct blootstelt aan een voorwerp waar straling op kan zitten. Nu wordt je in principe niet toegelaten op het autokerkhof aldaar, maar in huizen die je tegen een kleine vergoeding aan de gids opeens wel kan bezoeken kan op bepaalde (ijzeren) onderdelen natuurlijk wel verhoogde straling aanwezig zijn waarmee je maar beter niet direct mee in aanraking op de huid mee kan komen.

Ik denk dat het ook meer is dat je op deze manier ook voorkomt dat er mensen mee gaan met teenslippers en bikini outfit dat je wel iets beschermd moet zijn.
Het kan namelijk in de zomer in Oekraïne bijzonder warm zijn waardoor die outfit natuurlijk wel verleidelijk is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')