Dit is wel kenmerkend voor een psychopaat.quote:Maar het zijn toch ook zijn kinderen? Heeft hij dan helemaal geen gevoel voor zijn kinderen?

sommige mensen doen dat omdat ze denken dat de kinderen dan beter af zijn dan de situatie waarin ze anders gezeten zouden hebbenquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:15 schreef rever het volgende:
@tomatenboer
Zou je me dan kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde is van het vermoorden van je kinderen? Zelfmoord snap ik. Maar waarom dan ook je kinderen? Als je het begrijpt, leg het eens uit want ik snap het serieus niet. De enige reden die ik kan verzinnen is om je vrouw een hak te zetten, maar dat is toch uit egoïstisch oogpunt?

als hij echt een psychopaat was zoals in de omschrijving dan had hij al jaren eerder zijn plan uitgevoerd vrees ikquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:25 schreef rever het volgende:
[..]
Dit is wel kenmerkend voor een psychopaat.
Niet in staat om de diepgang in emotionele ervaringen te voelen zoals anderen.Ongevoelig en gebrek aan empathie. Een psychopaat heeft een kille persoonlijkheid. Hij is ongevoelig voor het welzijn van anderen. Hij is egoïstisch en kijkt minachtend neer op mensen die minder geluk hebben gehad dan hij. Hij vindt zichzelf het belangrijkst. Andere mensen zijn er om misbruik van te maken.Hij doet zich voor als een slachtoffer dat onrecht is aangedaan. Hij heeft sympathie en (financiële) hulp nodig.
Hij voelt zich gemakkelijk aangevallen en reageert met scheldpartijen, bedreigingen of geweld. Als hij alcohol gebruikt wordt zijn zelfbeheersing nog minder.
Maar ik ben een leek en weet niets. Het was een man eventeel met psychische problemen. Maar het kan ook zijn dat hij die niet had en zijn kinderen 'zomaar' vermoord heeft in een 'vlaag van verstandverbijstering' denken veel mensen.

ja bizar he, je zou toch gaan twijfelen als hij zo in de auto zit met de 2 jongensquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:26 schreef Loekie1 het volgende:
En die wraakgevoelens gaan ook niet over. Daarom komt hij onderweg naar Limburg ook niet tot het besef dat het niet kan wat hij doet.

En toch geeft de moeder ze mee voor een "korte vakantie"??????quote:Op de dag dat er een afspraak gepland stond met de ouders om de ondertoezichtstelling te bespreken, werd het lichaam van de vader gevonden in recreatiegebied het Doornse Gat. De 38-jarige man uit Vleuten pleegde zelfmoord.

Omdat daar "filicide" (vermoorden van je kind(eren)) in wordt uitgelegd. En het verschil tussen vaders die dat doen en moeders die dat doen.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:25 schreef Rachilda het volgende:
waarom wil je deze post nogmaals lezen Whis?

Dan is dat in deze zaak nog niet relevant.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 13:58 schreef maily het volgende:
[..]
Misschien zijn er twee huisartsen... een man en een vrouw?

misschien wist de moeder niks af van de vakantiequote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:28 schreef webb2012 het volgende:
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1000966
dit is ook wel vreemd:
[..]
En toch geeft de moeder ze mee voor een "korte vakantie"??????

Dat zou zijn als je kinderen ernstig ziek zijn of in een vreselijke oorlogssituatie leven (concentratiekamp oid) maar niet omdat ze hun vader minder mogen zien. Dat begrijp ik nog steeds niet. Ja ik begrijp dat dit wraak uit egoïsme is. Misschien bedoelen mensen die het 'begrijpen' dat ze begrijpen dat er mensen zijn die zo egoïstisch zijn dat ze tot deze daad komen. Maar dat ze de daad onbegrijpelijk vinden.quote:sommige mensen doen dat omdat ze denken dat de kinderen dan beter af zijn dan de situatie waarin ze anders gezeten zouden hebben

Of het was de huisarts van de vrouw (de moeder) die deze conclusie had getrokken. Neem aan dat vader inmiddels andere huisarts heeft aangezien hij niet meer in Zeist woont.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:29 schreef Wazigwijfke het volgende:
[..]
Dan is dat in deze zaak nog niet relevant.

twitter:DvanOmmeren twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 14:27:19Straks in #UVandaag @rtvutrecht een gesprek met politiewoordvoerder @LeoD_112. Hij geeft het laatste nieuws over de #vermistebroertjes. reageer retweet

Ik heb eens een gesprek gehad met iemand hierover. Die vertelde dat hij op zo'n moment aan niets anders meer denkt. Hij denkt alleen aan het uitvoeren van zijn idee, niet aan daarna of de gevolgen. Niets dringt tot hem door, zelfs als er mensen zijn de naast hem staan te schreeuwen dat hij moet stoppen. Hij zei letterlijk: NIETS interesseert me meer, maar dan ook helemaal NIETS. Er is alleen woede, agressie en het ding dat ik wil doen.quote:En die wraakgevoelens gaan ook niet over. Daarom komt hij onderweg naar Limburg ook niet tot het besef dat het niet kan wat hij doet

Ik kan me voorstellen dat je als je behoorlijk ver heen bent, denkt dat je je kinderen beter kan vermoorden dan ze opzadelen met een schuldgevoel aangezien je vader "om jou" zelfmoord heeft gepleegd.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
sommige mensen doen dat omdat ze denken dat de kinderen dan beter af zijn dan de situatie waarin ze anders gezeten zouden hebben

leg eens uit aubquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:15 schreef rever het volgende:
@tomatenboer
Zou je me dan kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde is van het vermoorden van je kinderen? Zelfmoord snap ik. Maar waarom dan ook je kinderen? Als je het begrijpt, leg het eens uit want ik snap het serieus niet. De enige reden die ik kan verzinnen is om je vrouw een hak te zetten, maar dat is toch uit egoïstisch oogpunt?

Hoe kom je daar nou bij? Daar zijn echt wel meer variaties op te bedenken.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:32 schreef rever het volgende:
[..]
Dat zou zijn als je kinderen ernstig ziek zijn of in een vreselijke oorlogssituatie leven (concentratiekamp oid) maar niet omdat ze hun vader minder mogen zien. Dat begrijp ik nog steeds niet. Ja ik begrijp dat dit wraak uit egoïsme is. Misschien bedoelen mensen die het 'begrijpen' dat ze begrijpen dat er mensen zijn die zo egoïstisch zijn dat ze tot deze daad komen. Maar dat ze de daad onbegrijpelijk vinden.

Ja bijvoorbeeld. Of omdat de moeder het halve dorp afwerkt. Dat de vader vindt dat de kinderen zwaar verwaarloosd worden of is hij van mening da de kinderen geestelijk mishandeld worden door moeder. Nou ja, tal van mogelijkheden eigenlijk.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:38 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je als je behoorlijk ver heen bent, denkt dat je je kinderen beter kan vermoorden dan ze opzadelen met een schuldgevoel aangezien je vader "om jou" zelfmoord heeft gepleegd.

Vandaar ook mijn oid (of iets dergelijks) dus in deze strekking of mate van ernst.quote:Hoe kom je daar nou bij? Daar zijn echt wel meer variaties op te bedenken.

ja, da's waar, zo gaat dat meestal dan he, zijn al zo ver heen, niet meer voor welke reden vatbaarquote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:38 schreef rever het volgende:
[..]
Ik heb eens een gesprek gehad met iemand hierover. Die vertelde dat hij op zo'n moment aan niets anders meer denkt. Hij denkt alleen aan het uitvoeren van zijn idee, niet aan daarna of de gevolgen. Niets dringt tot hem door, zelfs als er mensen zijn de naast hem staan te schreeuwen dat hij moet stoppen. Hij zei letterlijk: NIETS interesseert me meer, maar dan ook helemaal NIETS. Er is alleen woede, agressie en het ding dat ik wil doen.

Ik bedoel dat ik snap dat hij zelf niet met de gedachte kon leven dat hij zijn kinderen minder zou mogen zien. Of dat zijn bedrijf niet goed liep. Maar waarom hij dacht dat dit ook ondragelijk zou zijn voor zijn kinderen snap ik niet. Er zijn mensen die zijn gedachtenlijn wel snappen, buiten de reden wraak om. Ik dus niet, ik denk dat het in dit soort gevallen altijd wraak is. Ik ben van mening dat gezonde kinderen in levende toestand altijd beter af zijn dan dood.quote:quote:
Op zaterdag 18 mei 2013 14:15 schreef rever het volgende:
@tomatenboer
leg eens uit aub

Volgens mij is daar al gezocht maar ik weet zo ondertussen niet meer waar wel en waar niet gezocht is.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 14:44 schreef Rachilda het volgende:
volgens mij was deze locatie al eerder gepost, was daar al gezocht?
http://dcase.freesmfhosti(...)c,7.msg23.html#msg23
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |