abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126674240
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Op Nujij is de algemene tendens vandaag dat de vader als slachtoffer wordt gezien (van moeder, van Jeugdzorg etc). En dat zijn daad daardoor begrijpelijk wordt 8)7

Gelukkig gaan daar ook mensen tegenin.
Hier lijkt de tendens af en toe wel andersom (moeder slachtoffer, vader bij voorbaat al een hufter en een gestoorde maniak).

Gelukkig ook nog genoeg nuance te vinden in dit topic. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_126674258
Natuurlijk ben je een hufter als je dit je kinderen en ex-vrouw aandoet.
pi_126674297
Sorry maar ik zal nooit kunnen begrijpen dat een normaal mens zijn kinderen vermoord. (ik kan het niet laten). Ik word daar zo pislink over, boehoe hij had het zo zwaar, die arme man moet radeloos geweest zijn om tot zo'n daad te komen, rust zacht. Hou toch op!
pi_126674326
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:11 schreef rever het volgende:
Sorry maar ik zal nooit kunnen begrijpen dat een normaal mens zijn kinderen vermoord. (ik kan het niet laten). Ik word daar zo pislink over, boehoe hij had het zo zwaar, die arme man moet radeloos geweest zijn om tot zo'n daad te komen, rust zacht. Hou toch op!
Toch is het waarschijnlijk wel zo.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_126674345
Verplaats je even in de kinderen, in de auto met hun gestoorde vader die ze even later gaat vermoorden.
pi_126674354
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:13 schreef Loekie1 het volgende:
Verplaats je even in de kinderen, in de auto met hun gestoorde vader die ze even later gaat vermoorden.
Verschrikkelijk.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_126674356
Je eigen kinderen vermoorden is DE ultieme egoïstische daad. Als je dit begrijpt, begrijp je alle walgelijke dingen op aarde.
pi_126674366
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:10 schreef Loekie1 het volgende:
Natuurlijk ben je een hufter als je dit je kinderen en ex-vrouw aandoet.
Ja duh. :')

Daarom zeg ik erbij 'bij voorbaat' maw, altijd al een hufter geweest. Waarmee ze lijken te zeggen dat deze uitkomst er altijd al in heeft gezeten bij die vader.

Maar op basis van zijn daad kun je zijn voorgaande 37 / 38 jaar niet beoordelen.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:13:42 #159
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_126674369
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Toch is het waarschijnlijk wel zo.
Toch is het ook zo dat zelfs in zo'n situatie de meeste vaders hun kinderen niet vermoorden/laten verdwijnen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_126674379
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:13 schreef rever het volgende:
Je eigen kinderen vermoorden is DE ultieme egoïstische daad. Als je dit begrijpt, begrijp je alle walgelijke dingen op aarde.
Zelfmoord is DE ultieme egoïstische daad.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_126674439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Toch is het ook zo dat zelfs in zo'n situatie de meeste vaders hun kinderen niet vermoorden/laten verdwijnen.
Gelukkig niet. Maar ieder mens is anders, en waarschijnlijk zal er iets geknapt zijn in zijn hoofd, of was hij overmand door emoties, of was er inderdaad weldegelijk psychisch iets mis met hem.

We weten het simpelweg niet. Maar waarschijnlijk een hoogst ongelukkige samenloop van omstandigheden.
pi_126674463
@tomatenboer
Zou je me dan kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde is van het vermoorden van je kinderen? Zelfmoord snap ik. Maar waarom dan ook je kinderen? Als je het begrijpt, leg het eens uit want ik snap het serieus niet. De enige reden die ik kan verzinnen is om je vrouw een hak te zetten, maar dat is toch uit egoïstisch oogpunt?
pi_126674508
Wraak, wraak, wraak! Dat is wat dit soort mensen drijft. Zolang de jongens niet gevonden worden, is het natuurlijk mogelijk dat het anders zit, maar als ze dood gevonden worden is het wel een feit.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:18:03 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_126674545
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:16 schreef Loekie1 het volgende:
Wraak, wraak, wraak! Dat is wat dit soort mensen drijft. Zolang de jongens niet gevonden worden, is het natuurlijk mogelijk dat het anders zit, maar als ze dood gevonden worden is het wel een feit.
Maar het zijn toch ook zijn kinderen? Heeft hij dan helemaal geen gevoel voor zijn kinderen?
pi_126674557
wat ik overigens niet snap, ik zou wel verwachten dat de jongens een mobiel hadden, in ieder geval de oudste wel, ook omdat de moeder slecht contact had met de vader zou ze de jongens als ze bij de vader waren wellicht rechtstreeks willen bellen en toch niet elke keer via die vader
pi_126674571
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:16 schreef Loekie1 het volgende:
Joh. :D
★★★
pi_126674622
videovalley twitterde op zaterdag 18-05-2013 om 14:16:16 http://t.co/Rqgf8Var3b videostill van de combattrackers vanmorgen in het bos op zoek naar de vermiste broertjes reageer retweet
pi_126674641
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:18 schreef Rachilda het volgende:
wat ik overigens niet snap, ik zou wel verwachten dat de jongens een mobiel hadden, in ieder geval de oudste wel, ook omdat de moeder slecht contact had met de vader zou ze de jongens als ze bij de vader waren wellicht rechtstreeks willen bellen en toch niet elke keer via die vader
Misschien hebben ze wel contact gehad maar vader heeft zijn plannen vast niet aangekondigd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_126674661
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:15 schreef rever het volgende:
@tomatenboer
Zou je me dan kunnen uitleggen wat de toegevoegde waarde is van het vermoorden van je kinderen? Zelfmoord snap ik. Maar waarom dan ook je kinderen? Als je het begrijpt, leg het eens uit want ik snap het serieus niet. De enige reden die ik kan verzinnen is om je vrouw een hak te zetten, maar dat is toch uit egoïstisch oogpunt?
Ik weet niet of ik het begrijp. Maar ik probeer alleen aan te geven dat de man niet persè altijd een zieke geest gehad hoeft te hebben om uiteindelijk te eindigen zoals hij is geëindigd.

Maar de algehele tendens is wel nogal vooringenomen veroordelend tav de vader, terwijl de hele problematische gezinssituatie misschien niet persè volledig de vader is toe te rekenen, maar de moeder daar net zo goed een negatieve rol in gehad zou kunnen hebben.

Waarmee ik weer niet zeg dat dat een zelfmoord en de verdwijning van de kinderen goedpraat.
pi_126674683
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar het zijn toch ook zijn kinderen? Heeft hij dan helemaal geen gevoel voor zijn kinderen?
Nee, ze hebben geen gevoel. Dat blijkt. Dat wraakaspect wordt vaak onderschat. Ook bij de mensen die dagelijks omgaan met zo iemand.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:23:02 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_126674727
Kan iemand die Engelstalige post van me nog eens opsnorren waarin die Amerikaanse deskundige aan het woord komt? Ik zou die graag nog eens lezen, maar ik ben erg slecht in het terugvinden van posts. Gaat over "filicide".

Een uitleg hoe te zoeken is natuurlijk ook van harte welkom.
pi_126674747

"Sherlock"
pi_126674753
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan iemand die Engelstalige post van me nog eens opsnorren waarin die Amerikaanse deskundige aan het woord komt? Ik zou die graag nog eens lezen, maar ik ben erg slecht in het terugvinden van posts. Gaat over "filicide".

Een uitleg hoe te zoeken is natuurlijk ook van harte welkom.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 02:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
I apologize for writing in English, I'm from the US. I'm following this case closely as I research filicide for my PhD thesis. Filicide is the murder of a child by a parent.

I of course most certainly hope these lovely boys will be found alive.

With help of google translate, I understand there is debate about what makes a parent do such a thing. Fortunately, filicide is very uncommon. Please allow me to briefly explain the motives.

The most common reason parents kill their children is altruism, they think it is best for their child, of the child is severely ill. In the US euthanasia is not an option, while I understand it is in the Netherlands. Suicide is not associated with altruistic killing generally.

Second most common reason for filicide is child abuse or accidental killing. Not generally associated with suicide either.

When mothers kill their children, it is usually under the age of 2 years. Contributing factors are mental illness (psychosis most often) and lack of support network. The mother is at the end of her rope. There is about a 33% rate of suicide following the murders.

When father's kill their children the most common reason is 'revenge on a spouse'. The majority of these happen post divorce, but also commonly happen during the divorce proceedings. Children are often older (but younger then 12) and the father less likely has psychosis, but more likely to have a personality disorder. The narcissistic injury is too great. If I can't have the kids, you can't have the kids. Suicide rate is high amongst fathers who kill their children for revenge. Often they burn the house down, drive the car of the cliff in a remote area or into a remote lake. The murders are very calculated and to inflict as much pain as possible. They either arrange it such that the mother is the one who finds them, or that they never would be found.

The problem in society is (and I'm speaking for the US, I have no knowledge of the Netherlands) that we don't recognize personality disorders. These (wo-)men are charming, friendly and generally outgoing. They are often (superficially) liked by many. Family and friends I interviewed often exclaim 'there is no way he could have done this'.

There are lots of fathers who get treated unfairly in the court system (apparently the Netherlands is no different then the US), these father's despair, but don't kill their children. They do not have mental illness or personality disorders, the killing of a child by a parent is solely based on the internal dynamics of that parent.

I sincerely hope these boys will be found, I even hope more they will be found alive.

Kind regards,

============
I should absolutely clarify!

Before a parent can actually kill their own child, a threshold has to be passed. With altruistic motives, the parents (this is often a joint decision) often do not have mental illness or personality disorders.

When it comes to just 1 parent unilaterally ending the life of their own child, you do have mental illness (bipolar is an example) or personality disorder (impulse control is a characteristic of PD's) playing a huge role. The internal dynamics of that parent drive the killings, externalization of blame (characteristic of PD's) to the other parent hold no foot.

In fraternal filicide we see a shift to PD's, whereas in maternal filicide we see a shift to psychosis.

What I wanted to say was that there are plenty of emotionally and psychologically healthy father's who get mistreated by the justice system, often in a terrible manner, and do not kill their children. Their inner works drive them not to do so.

I hope I was a little more clear. Very much appreciate your contribution!

=========

I should add, personality disorders do not change over time, neurotic tendencies can express differently at different times, but those don't kill their children, the threshold is too high.

====================
Mothers stay close to the children after murdering them, the fathers not necessarily do. It is more common for fathers to actually create a physical distance between their children and themselves, to disassociate.

===============

Again, I do not know much about your society, my point of reference is the US. I'm a forensic profiler, and work with custody cases, but my recommendations are based on a lot of tests and data.

Children who grow up with a parent with a personality disorder don't fair well later in life. If there is domestic violence, you should absolutely leave.

Seek a therapist or seek some sort of help to evaluate the situation and plan ahead. Empower yourself.

Filicide is very uncommon, there are a lot of things that come into play, not just a personality disorder. There is a fairly specific set of circumstances that come into play.
★★★
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:24:48 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_126674779
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:23 schreef webb2012 het volgende:
[ afbeelding ]

"Sherlock"
Thanks ^O^
  zaterdag 18 mei 2013 @ 14:25:01 #175